Author Topic: Неефективните автобусни линии  (Read 66289 times)

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3953
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #200 on: 21.01.2015, 05:45:32 »
Това че линията я няма по спиркознаците, е добре - значи е актуализирана информацията. Иначе се движи от точно една година с този маршрут, но с неудачно, за град като София, работно време.
Във връзка със заповед на столична община считано от 01.01.2015 г. се удължава с 6 /шест/ месеца /до 30.06.2015 год./ експерименталната промяна в маршрута на следните линии на обществен градски транспорт.

16. Променен маршрут на автобусна линия № 384:
16.1. Маршрут – от летище «София терминал 2» по маршрута си до кръстовище бул. „Христофор Колумб” и бул. „проф. Цветан Лазаров”, наляво по бул. „проф. Цветан Лазаров”, надясно по бул. „Копенхаген”, надясно по бул. „Цариградско шосе”, надясно по бул. „Христофор Колумб ” и по маршрута си до летище «София терминал 2».
16.2. Режим на работа – целоседмично във върховите часове на деня.
16.3. Автобусите се установяват на всички съществуващи автобусни спирки по маршрута, вкл. и на спирки - с код 0373 „бул. Христофор Колумб” и с код 0159 „бл. 206 - ж.к. Дружба 2” (находящи се на бул. „проф. Цветан Лазаров” и обслужващи автобусна линия № 204 и тролейбусна линия № 4) и разкрита нова еднопосочна спирка на бул. „Копенхаген” на 250 метра след ул. „Обиколна” в посока метростанция „Цариградско шосе”.
16.3. Автобусите се установяват на всички съществуващи автобусни спирки по маршрута, вкл. и на спирки - с код 0373 „бул. Христофор Колумб" и с код 0159 „бл. 20в – ж.к. Дружба 2" (находящи се на бул. „проф. Цветан Лазаров " и обслужващи автобусна линия № 204 и тролейбусна линия № 4) и разкрита нова еднопосочна спирка на бул. „Копенхаген" на 250 метра след ул. „Обиколна" в посока метростанция „Цариградско шосе".
------------------------

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #201 on: 21.01.2015, 10:07:39 »
Хах, тя била съкратена само из Дружба, а з си мислех че въобще са я махнали.

Според мен маршрута е горе-долу удачен, но проблема е че линията не е целодневна и на чест интервал. То ако ще е така, по-добре да прави връзката на Орлов мост и да си е експресна до там, на хората отиващи само до центъра ще им спести доста обикаляне и прекачване, а пък и ще се стига по-бързо.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1491
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #202 on: 21.01.2015, 12:59:27 »
Няма какво да я мислите тая линия. След пуска на метрото ще отиде в небитието.

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 921
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #203 on: 21.01.2015, 13:43:17 »
А до пуска на метрото? На летището се заформи сериозен парк от сгради и входовете му са задръстени сутрин. От Брюксел имаш задръстване за десен завой. От циганската махала до Т1 висиш 10 минути. Сигурно защото всички са гъзари и си се возят с коли, на тях МГТ не им трябва.
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6048
    • View Profile
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #204 on: 03.02.2015, 09:57:06 »
А не могат ли малко да удължат 305 до въпросните блокове и да се свърши с този проблем веднъж завинаги? Така четворката могат спокойно и да я резнат.....
По рейс и по жена не се тича!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #205 on: 03.02.2015, 20:38:42 »
И аз това винаги съм се чудел, защо не удължат наистина 305? 2 спирки са само? Едно време имах много съученици които живееха там, сега повечето са работещи хора с деца и почти всички вече са с коли, дори когато ходя на гости на някой там винаги ми предлагат да ме вземат от последната на 305, че викат"ходенето е много неприятно, кал, тъмно, кучета" А е тегаво ако имаш деца ученици, трябва да си ангажиран да ги взимаш и караш на училище, ако се удължи 305 всички тези проблеми се решават.

4-ката пък въобще не виждам смисъл да ходи чак до Кокаляне, много по-добра работа ще върши ако е на интервал от 10-15 мин. и отива само до въпросните блокове.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #206 on: 03.02.2015, 21:25:40 »
И къде може да върти 305, между валяците и самосвалите на ГБС ли ?

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #207 on: 03.02.2015, 21:29:45 »
Е, ще се ушири малко за обръщало, то там е само поле, например около блок 41, където направиха пешеходната алея от спирката на 4-ката до блоковете. Ако има желание да се удължи за тези 2 спирки начин ще намерят. Толкова пари дадаха за цветя и градинки, за спортна зала итн. а пък за едно леко уширение да няма пари, което ще подобри и улесни много хора.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #208 on: 03.02.2015, 21:31:39 »
направо чудесно  :neznam:

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4182
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #209 on: 03.02.2015, 21:33:49 »
То там път няма, вие за обръщало на автобус мислите :D

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #210 on: 03.02.2015, 23:38:36 »
Еми давйте да закриваме всичко там. Изнасяме хората, нанасяме цигани и им пускаме 79 до 23:15 часа. Всички са доволни!
Най-ми харесват почитателите на общинското чиновническо мислене - Не може, няма как, няма пари!
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #211 on: 03.02.2015, 23:47:58 »
Стига да има желание, винаги може да се намери решение. В случая - дори без допълнителни инвестиции.  ;)

Ето идеално място за обръщало. Автобусите може да влизат оттук. Последната спирка да е тук. И след почивка, може да излизат оттук. Единствените пречки ще са  стълбът за улично осветление, който се намира до камиона и спиркознакът и кошчето за боклук зад камиона. Първа спирка - тук.


 ;)
vasko - оригиналът! :)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #212 on: 04.02.2015, 09:02:52 »
Разбира се, че има къде-точно там място колкото искаш, има и 2-3 големи асфалтирани площадки дори и сега. 45 блока има в тои квартал, виждат се на картата, 7 големи панелни, и 35 малки 2-3 етажни тухлени блокчета, които на картата са номера от 1 до 35. Така че имат ли желание да го направят, начин ще намерят като го помислят малко.

В района на блок 39-40 също може да се ушири малко, и там е подходящо. Още повече че и на двете места има магазинче и може да се пазарува за ядене в почивката, по тъмно е добре осветено.

Нали уж идеята е с времето обслужването да се подобрява, с напредване на времето да се усъвършенстват нещата. Тогава защо едно време 4-ката беше доста по-начесто, имаше по-късни курсове дори в края на 90-те пускаха и съчленени автобуси. Как така в най-най-големите кризисни години имаше пари за толкова много повече коли на линия?
« Last Edit: 04.02.2015, 09:09:39 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #213 on: 04.02.2015, 10:44:26 »
Удължаване на 305 е абсолютно нецелесъобразно - блоковете в ЖК Горубляне генерират твърде малък пътникопоток за линия със съчленени автобуси и интервал 11-12 минути в пик. Спирките ВИК и Пейфил също са с нищожен пътникопоток и  е най-добре 305 да обръща в края на Младост 3. От друга страна 4 трябва да се сгъсти и да се съкрати машрутът примерно до МС Младост 3 или евентуално до бъдещата МС Балан - изпълнява довозващи функции за Горубляне и Панчарево и е редно да стане по-ефективна линия в това направление. Съкращаване до МС Младост 3 ще спести около 15 минути на посока вариантът до Балан около 10 и съответно интервалът ще може да бъде около 20-22 минути със сегашния брой коли с една допълнителна може да стигне 15-17 минути.  :rolleyes:

Online я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6229
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #214 on: 04.02.2015, 10:45:22 »



« Last Edit: 04.02.2015, 11:13:08 by я л т а »
Спрете си просташките мнения !

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #215 on: 04.02.2015, 10:52:26 »
Горубляне е квартал с ниско строителство и ниска плътност за застрояване съответно сравнително малки пътникопотоци. Удължаване на редовна линия като 111 дотам е абсолютно неоправдано. По-скоро има смисъл 4 да се скъси до МС Балан или МС Младост 3 и евентуално да се подсили с една кола така интервалът би могъл да падне до 20-22 минути със сегашния брой коли и 15-17 с допълнителна.  :rolleyes:

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #216 on: 04.02.2015, 16:39:08 »
Добре, че не са приели това предложение! То е абсурдно! Да се забие А111 в още задръствания, за да обслужва 1/5 от квартал с ниски посройки...  :neznam:


Ако А305 се удължи до ж.к. Горубляне (както показах малко по-нагоре - има място за обръщало), може А4 да се закрие. И всичко се уравновесява.  ;)
vasko - оригиналът! :)

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #217 on: 04.02.2015, 17:03:13 »
А защо направо не удължите 305 до Кокалянско ханче?
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #218 on: 04.02.2015, 18:09:49 »
ЖК Горубляне генерира твърде малък поток за линия със съчленени автобуси на 11-12 минути в пик като 305. 4 е необходим като довозващ индустриалната зона по Белов до метрото и може да осигури адекватно довозване на ЖК Горубляне при съответното скъсяване на маршрута и сгъстяване виж по-горните ми мнения . Горубляне се довозва до метрото от 1, но той има нужда от сериозно сгъстяване за да е ефективен довозващ транспорт дотогава ще се нуждае от подпомагане от 4. Удължаване на 305 до Кокалянско Ханче е още по-голямо безумие - Панчарево генерира още по-малък поток а и се обслужва от 1.  :rolleyes:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #219 on: 05.02.2015, 00:18:41 »
Добре че не са приели това нещо за 111. Очевидно нуждата е от по-малки интервали на движение и ранни и късни коли, не толкова от нова линия или удължаване на някой друга, хората явно са видели че 111 е много начесто и за това искат него.

Идеята за 305 до какалянско ханче няма да коментирам, по тъпо нещо не бях чел, това си е безумие.

4-ката трябва задължително да минава през общината и училищата, там се формира добър пътникопоток.

Според мен най-добре е или 4-ката да стане редовна линия с късни и ранни коли за сметка на това да отива до там, докъдето беше преди, само до Горубляне, или пък 305 да се удължи с 2 спирки до блоковете.

Няма да е лошо да се проучи какви са новите търсени връзки, защото вече не е както беше преди най-търсените да са краен квартал-център-краен квартал и малко да се оптимизират някои линии в района.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР