Author Topic: Неефективните автобусни линии  (Read 33800 times)

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1410
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #240 on: 03.08.2017, 15:01:27 »
Голяновци също е извън Столична община но до там  се движи А31
И Божурище е извън Столична община  до там обаче се движи А54
Нищо не пречи да пуснат и до Костинброд, ако не да се възстанови А41, то поне А31 спокойно може да се разшири до Костинброд.
Авобуси от Централна гара до летище София си има - 213,305 + 84,184
А 31 и А 54 са изключения поради инфраструктурни причини - няма удобно място за обръщане в с. Житен и Толева махала. Поне това е коментирано тук. Друг е въпросът, че спокойно Божурище е можело да остане в рамките на общината като гледам границата как го заобикаля, но някой някога така е решил. Напълно възможно е и Божурище да прехвърля някакви данъци към Столична община заради линията :neznam:

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9695
  • Вярвай в себе си, другото е второстепенно
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #241 on: 03.08.2017, 15:04:26 »
Трябва да се прави разлика между градския транспорт в София и пътническия транспорт по принцип. Градския транспорт в София е това, което туко що описа Радо, но той не съществува изолирано. В София има няколко автогари, отделно от това по малките жп. гари като „София Север“ и „Захарна фабрика“ е пълно с междуградски автобуси и маршрутки, които се движат до най-различни дестинации. В района на Окръжна болница например има много редовни автобуси за Самоков, на „София Север“ пък е пълно с автобуси за различни дестинации през Искърското дефиле, на метростанция „Сливница“ обръщат маршрутки за Перник. Отделно от това има и ж.п. мрежа. Някой може да си каже, че Перник е много близо до София и да се запита защо няма редовна автобусна линия до там, като заст от столичния МГТ, само че ако се замислим, Перник е първа дестинация в пътя за Гюешево, така че там концентрацията на междуградски автобуси е най-голяма. Отделно влаковете за Перник са на всеки половин час. 
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Любителски страници и информация за обществения транспорт в София
Все още не сме професионалисти, но големите неща започват с една малка крачка

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13559
    • View Profile
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #242 on: 03.08.2017, 15:29:29 »
А266: Защо е необходима връзка между терминали на различни лифтове? Или избираш А122/123+Симеоновския, или А93+Бай Кръстю, или А66.
А214 не беше самостоятелна линия, а означение на вариант на А213, въртящ в различна посока в Младост-4 (също както сега А184 е вариант на А84).
А41 не е закрита, а се прероди в А150 заради трикове с концесията. До Костинброд и околните села, които са извън София-град, има линии на Община Костинброд до МС Обеля. Дали може да се постигне интермодална ценова политика, е въпрос на договаряне на двете общини. Същото могат да поставят и перничани след откриване на МС Горна баня.
Ако се мисли за връзка на летището и околната индустриално-складова зона със североизточните квартали, може би е смислено, след като Линия 3 достигне Левски.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4586
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #243 on: 03.08.2017, 15:40:40 »
За връзка на летището със североизточните квартали най-смислено изглежда пренасочване на 79 или евентуално 78 след бъдеща реконструкция на Източна Тангента. Също след такава реконструкция бъдещата директна линия от Централна Гара до Терминал 1 и 2 би могла да спира примерно на сегашната спирка на 90 посока Подуяне и на нова спирка преди Летоструй в обратна посока за да има удобна връзка със североизточните квартали. :rolleyes: Реконструкция надали ще има в близко бъдеще. :rolleyes:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12169
    • View Profile
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #244 on: 05.08.2017, 21:41:04 »
До Костинброд има автобуси на 15-20 мин. и то са по-евтини, билета е 1.50. Ако линията стане към ЦГМ ще стане по-скъпа а и не се знае дали ще могат да осигурят такъв интервал като сега. Но е възможно и да са на печалба, щом сега имат изгода на 1.50 да я обслужват на такъв интервал.

Предполагам Божурище, Голяновци и др. си плащат на СА за да имат автобусна линия до там.

Единственото смислено ми се вижда за 213/214 заради спирката при блок 465, която остава без връзка с Ц.гара, но това едва ли ще намали интервала на движение, а просто някои спирки ще се обслужват по-добре.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2808
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #245 on: 07.08.2017, 18:14:22 »
В Житен си има перфектно място за обръщане,който е по голям можеби помни линия 32,която обръщаше точно в центъра на селото.....

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4586
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #246 on: 07.08.2017, 18:46:44 »
В центъра има, но северният край на селото се оказва доста отдалечен - на около 700-800 метра от спирката, което е доста над стандартния пешеходен достъп. :rolleyes: Примерно в Желява разстоянието е приблизително същото, но там изобщо няма възможност за навлизане на автобус по-навътре в селото - няма място за обръщане. :rolleyes:
« Last Edit: 08.08.2017, 15:42:42 by V.Peichev »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7660
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #247 on: 07.08.2017, 21:08:59 »
В Житен си има перфектно място за обръщане,който е по голям можеби помни линия 32,която обръщаше точно в центъра на селото.....

Не беше ли 35 последно до там?

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2808
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #248 on: 08.08.2017, 12:31:43 »
Аз имам впредвид времето на станция Връбница,иначе си прав 35-Ц.гара-с.Житен.
П.П Спирам с офф-а. :)

Offline gtgirl

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 106
    • View Profile
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #249 on: 08.08.2017, 22:28:19 »
И сега доколкото знам има автобус до с.Житен А28 само че той е 100% селски ( не минава през София ). Минава и А31 там. Ще бъде може би най- смислено ако се направи автобусна линия от Централна гара до Житен но да не минава през Надежда, а през Люлин.

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1410
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #250 on: 08.08.2017, 23:04:44 »
И сега доколкото знам има автобус до с.Житен А28 само че той е 100% селски ( не минава през София ). Минава и А31 там. Ще бъде може би най- смислено ако се направи автобусна линия от Централна гара до Житен но да не минава през Надежда, а през Люлин.
Предвид натоварения трафик и дългият пробег подобна линия ще трупа много закъснения.
Като цяло генералната идея е крайградските автобуси да стигат до периферията и по-конкретно до някакъв релсов транспорт и от там хората да се прикачват. Разбира се има изключения като А 26, но пак по-добре се получи с него отколкото делничния А 87.