Author Topic: Неефективните автобусни линии  (Read 66283 times)

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #80 on: 25.04.2011, 15:37:12 »
На настоящия етап 384 е по-безсмислена от 114.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #81 on: 25.04.2011, 15:54:52 »
Най-добрия вариант е обединение на 6 и 114. Нещо като 90 или 35, така и германци ще имат връзка с метрото, а 75 да се удължи през ГМ Димитров до Зоопарка за връзка на Слатина с метрото.1 си остава по досегашния маршрут.

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #82 on: 25.04.2011, 16:27:15 »
По-добре ще е от Г.М.Димитров да завива наляво по 94 и след това през УНСС по 280 да прави кръг и обратно по Г.М.Димитров. Няма смисъл да ходи до зоопарка чак.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #83 on: 25.04.2011, 17:31:53 »
Най-добрия вариант е обединение на 6 и 114. Нещо като 90 или 35, така и германци ще имат връзка с метрото, а 75 да се удължи през ГМ Димитров до Зоопарка за връзка на Слатина с метрото.1 си остава по досегашния маршрут.
Защо пък точно 6? Защо не всички селски линии да въртят пред парламента, само трябва да се премахне синята зона пред Радисън.
Но най-вече трябва да се боядисат всички Икаруси в Малашевци, за да "светнат" като едно време и да се пуснат по една линия от Младост до Люлин върху метрото. В центъра трябва да минава по графа, за да не и се пречкат гадните коли, а за останалата част по маршрута да се обособи специална зелена вълна, която шофьорите ще активират през gsm-ите си. Докато измислят тази система пък може да сложат по една синя лампа на Икарусите, така ще придобият статут на специален автомобил и всички ще им правят път. Taka всички, които необичат метрото ще имат алтернатива и хубава гледка, няма да си чупят краката по стълби и ескалатори.
Имам и други предложения, но ще си ги запазя за предизборната кампания!
« Last Edit: 25.04.2011, 18:15:05 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #84 on: 26.04.2011, 12:26:20 »
 При действаща станция на Цариградско шосе със сигурност селските линии би трябвало да се съкратят до нея. И точно тогава би се усетила повече полезността на 114. Все пак трябва да остане поне една автобусна линия по Цариградско в участъка между 7-ми км и метростанцията.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #85 on: 26.04.2011, 12:52:42 »
Много ми е забавно как се правят прогнози за след 2 г., когато не се знае изобщо какво ще има... Във всеки случай ако селските линии9 се съкратят до МИЦ, то 114 да се пусне на 10 мин. максимум.

А за сегашното състояние на 114 - по принцип линия, която е на 25 мин, не работи празник, няма ношни курсове не е особено привлекателна, т.к. хората не знаят кога минава и кога не.

Ако аз от нас трябва да ходя до Метро например ми е все тая дали ще ползвам тм до Стадиона, оттам който и да е автобус до Орлов мост и 114 или ще продължа с автобуса до Окр. б-ца и оттам ще хвана 1 или 6. Обаче хора, които живеят около Орлов мост и искат да стигнат МИЦ не им все тая. А най-добре би било автобус 6 да се обедини със 114, но това само много умните хора го одобряват като идея.

А защо написах, че 384 е почти безсмислена. Кой оътува от летището до Младост? ще кажете, че тази линия трябва да довозва до метрото и какво се получава. Все едно хората не могат да хванат метрото, ако искат това и на МС СУ. От Т1 времетраенето е абсолютно едно и също - с авт. 84 е 31 мин. А 384 + метро е 29 мин. Ако се тръгва от Т2 вече има някаква разлика 36 срещу 24 мин. Пиша само за върхови моменти, защото в извънвръх 84 е много по-бърз и стига от Т1 до Орлов мост за 23 мин, вместо за 31. Тук не включвам времето за влизане в станциите, т.к. го има и при двата варианта, а и станциите са леко отдалечени от автобусните спирки.
« Last Edit: 26.04.2011, 13:02:58 by emo »
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #86 on: 26.04.2011, 13:07:16 »
.......... А най-добре би било автобус 6 да се обедини със 114, но това само много умните хора го одобряват като идея.
Знаем много добре, че това няма да стане, т.е. дискусията е излишна. Политиката на СО още от 1970 г. е селските линии да не стигат до центъра!
Единственото възможно (тук вече се спомена) е да се удължи линията до Дружба-2, 5-та част. Все пак Дружба 2 е квартал, а и ще му бъде необходима връзка с метрото.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #87 on: 26.04.2011, 13:22:50 »
Хората, които живеят около Орлов Мост спокойно могат да повървят до СУ или Националния Стадион и оттам с метрото до МИЦ след пускането на участъка, така се пести значително време.  :)  Двете станции са в пълна пешеходна достъпност от Орлов Мост, автобус 114 се набива в задръствания по Е. Георгиев и губи значително време на светофарите на Орлов Мост, особено при левия завой към стадиона.  :) Времето за влизане в станциите е под 2 минути освен ако не си съвсем куц и сакат. 84 се забавя на светофара на Орлов Мост сериозно след това на 4-ти километър, по бул. Брюксел и т.н., 384 няма забавяния по маршрута. 384 следва да се сгъсти сериозно и да обслужва двата терминала, 84 да се закрие или сериозно  разреди без да спира на всяка паланка по Цариградско.  :) Метростанциите са в пълна пешеходна достъпност от автобусните спирки.  :)
« Last Edit: 26.04.2011, 13:27:32 by V.Peichev »

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #88 on: 26.04.2011, 13:52:15 »
Всичките забавяния са включени в разписанията, то и затова делник във върхов момент пътуването от Т1 до Орлов мост е с 8 мин. по-бавно, отколкото след 19 часа. От Орлов мост до МИЦ е по-бързо да се стигне с автобус, отколкото с метро. До МИЦ е 16 мин, а до магазин Метро е 12 мин. Хайде кажете ми как с метро ще се стигне по-бързо като сега му дават 11 мин. от СУ до Младост 12, а с новите две станции времето ще бъде 15 мин. без да броя влизанията и излизанията в станциите.
По-скоро на 75 и 114 трябва да им се открие спирка пред самия Стадио Васил Левски.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #89 on: 26.04.2011, 14:11:09 »
Скоростта на метрото може да се вдигне до 90km/h без особен проблем вместо 80 и така ще се спести доста време, необходима е само пренастройка на АЛС. Автобус по Цариградско трудно може да поддържа дори 80km/h също така по спирките се губи доста време - на Плиска и Окръжна Болница често се събират 2-3 автобуса от различни линии има и загуба на време за излизане от спирките с престрояване, в метрото винаги има само един състав в рамките на участъка. Също така се прахосва ценно време за изчакване на тичащи към автобусите пътници  :devil: >:( :annoyed: в метрото се тръгва точно навреме има АЛС.  :)

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #90 on: 26.04.2011, 14:15:07 »
Само където в случая мвтрото обикаля през Дървеница и Мусагеница, а автобусът върви напряко. За 114 - ако няма за слизане не спират по спирките изобщо и е доста бърза и удобна линия. Например на Алея Яворово колко често спира 114? А метрото ще не ще спира на всяка станция. Точно по Цариградско шосе може да се поддържа без проблем средна скорост на движение 70 км/ч.

А това, че метрото не чака пътници създава по-скоро неудобства. Веднъж и аз да реша да го ползвам и ми тръгна под носа, с което ми забави цялостното пътуване с 16 мин., да си бях пътувал с трамвай + автобус щеше да е по-бързо.

84 да се закрие

Яви се нова безсмислена линия...
« Last Edit: 26.04.2011, 14:47:11 by emo »
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #91 on: 26.04.2011, 15:52:44 »
Неизчакването на тичащи пътници пести време на останалите - по-добре 1-2 или няколко човека да изчакат следващия влак отколкото няколкостотин човека вътре да загубят ценни 20-30 секунди в изчакване може да се загубят и 40-45 секунди.  :)

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #92 on: 26.04.2011, 15:57:52 »
Ти чу ли се какво каза - средна скорост 70 км/ч по Цариградско  :D

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #93 on: 26.04.2011, 16:06:37 »
Средна скорост 70km/h по Цариградско е практически нереална - има твърде много спирки и нерядко се губи време в заобикаляне на тролей по междинните такива както и в изчакване на Плиска и Окръжна Болница на колона от 2-3 автобуса и престрояване след тези две спирки.  :)

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #94 on: 26.04.2011, 16:08:02 »
Ти чу ли се какво каза - средна скорост 70 км/ч по Цариградско  :D

Само по време на движение - т.е. може да се поддържа скорост между 60 и 80 км/ч. Аналогично сравнение на това, че метрото се движи със скорост от 80 км/ч и може да се вдигне до 90. Това, че на някои места го достига хич, ама хич не означва, че това му е средната скорост. Сигурно средната му е около 50 км/ч, а може би и по-ниска.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #95 on: 26.04.2011, 16:22:14 »
Емо, взе на байгънясваш с глупостите си за бавното метро и суперекспресните автобуси и трамваи. Хайде все пак да обсъждаме смислени неща, а не да се въртим в откровени дивотии!

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #96 on: 26.04.2011, 16:22:33 »
В Софийския метрополитен няма скорост по-висока от 80km/h.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #97 on: 26.04.2011, 16:37:53 »
В Софийския метрополитен няма скорост по-висока от 80km/h.
Точно така. Това е максималната, а средната е дори под 40 км/ч.
Мисля, че отдавна някой учудено попита защо му се струва, че нашето е по-бавно от другите в Европа.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #98 on: 27.04.2011, 09:32:27 »
Емо, взе на байгънясваш с глупостите си за бавното метро и суперекспресните автобуси и трамваи. Хайде все пак да обсъждаме смислени неща, а не да се въртим в откровени дивотии!

Аз ли байгънясвам?!? Погледни, че обосновавам твърденията си с примери, ровя се в сайта на ЦГМ и вадя разписанията и колко време отнема пътуването от едно място до друго, неща, които почти никой не прави, а си пише неща наизуст с малоумни клишета, че имало задръствания.
И аз искам да обсъждаме смислени неща, а не как например от Орлов Мост до МИЦ ще се стигне по-бързо с метро, отколкото с автобус, който има 5 спирки за 8-9 км.
За 114 по-скоро бих предложил ако не се въведе спирка пред стадио Васил Левски, да се пусне по маршрута на 84 през Гурко и Васил Левски.

А глобално за темата - против всякакво закриване. ЗА обединение на линии съм, но не и за закриване.
Конкретно - някои от курсовете на автобус 1 да са до Кокаляне, примерно през 40 мин. Някои от курсоете на 73 да са до Ман. ливади. За 81 до Банкя вече писах.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #99 on: 27.04.2011, 09:46:57 »
Какъв е смисълът да се гледат разписанията, като точно когато хората най-много бързат не се спазват? Ежедневни закъснения от порядъка на 15-ина мин. в пик са стандарт.
« Last Edit: 27.04.2011, 10:20:07 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!