Author Topic: Градският транспорт в Испания  (Read 21238 times)

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18069
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градският транспорт в Испания
« Reply #20 on: 11.08.2009, 19:04:42 »
Не знае, че в Испания не се прави краен продукт, а само шасита. Интересно е, как тогава се разпределя производството между Манхайм и Франция. Софийските Ситаро са произведени във Франция, така че в града така и нямаме внесен от Германия като чисто нов автобус!  ;)

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Испания
« Reply #21 on: 11.08.2009, 19:16:26 »
Не знае, че в Испания не се прави краен продукт, а само шасита. Интересно е, как тогава се разпределя производството между Манхайм и Франция. Софийските Ситаро са произведени във Франция, така че в града така и нямаме внесен от Германия като чисто нов автобус!  ;)

Не само в града, в страната  :)

Мисля, че беше френски възпитаник:

L'usine Evobus, située dans la Meuse (55) à Ligny-en-Barrois assemble les véhicules des marques Mercedes et SETRA et notamment les autobus Mercedes Citaro et SETRA S 415 NF, mais aussi des autocars.

Les chaudrons (structure du véhicule) sont livrés nus depuis l'Allemagne. L'usine française les équipe entièrement afin d'obtenir des véhicules complets.

т.е., краен монтаж, шаситата са от Германия.




Исках да допълня нещо - в Испания рядко автобусите са препълнени - поне в големите градове - заради добре развитите железопътен транспорт, метро, многото соло автобуси и честота на линиите. Това се отрязава организацията - влизането е само от първа врата и на дизайна - често са с две врати, а ако са с три - след втора врата често седалките са по 4 в ред и липсва арматура за захващане.
« Last Edit: 11.08.2009, 22:08:35 by remarque »

Offline 701

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2996
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Испания
« Reply #22 on: 11.08.2009, 22:20:18 »
Нещо,ми прави впечатление,че няма много съчленени автобуси,или соло триврати,повечето гледам соло двуврати,май не е много използваем автобусния транспорт,поне всички имат климатици,и са с някакви яки феислитове. :fan: Браво за снимките.
Има и съчленени автобуси. Не знам в какво съотношение са къси-дълги, но не снимах съчленен, защото нямаше да стане хубава снимката
lo chupen todos a los que no les guste 701

Offline Ryan

  • Ryan_105
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 499
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Испания
« Reply #23 on: 07.11.2009, 15:38:55 »
...(Cercanías), което сигурно ходи до околностите...
Cercanias Renfe e тяхния S-Bahn. Ходят от единия край на града до другия, като минават през центъра. Така разстояние, което с метрото се взима за 25 мин( 12-13 спирки ) със Серканията са 3 спирки и 7-8 минути. Линиите са няколко и се обслужват от състави с две скачени 4-вагонни ЕМВ-та. Билетът е с различна цена - зависи колко зони пътуваш - ако се качваш и слизаш в една и съща зона - билета е 1 евро, за 2 зони около 2Е, 3 зони - 2,95 или нещо от този сорт беше. Билета се пази докрая, защото на излизане също се минава през турникети, тъй като има хитреци, които купуват билет за 1 зона, а пътуват 3-4.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Градският транспорт в Испания
« Reply #24 on: 01.07.2010, 21:00:43 »
Quote
Стачката в мадридското метро продължава четвърти ден
01.07.2010 19:03

Стачката на служителите в мадридското метро причини транспортен хаос за четвърти пореден ден в испанската столица, като намали наполовина подземния трафик. Близо 7500 служители протестират срещу орязване на заплатата с 5%. Вчера те удължиха протестните действия, които засегнаха над 2 милиона души и прекъснаха връзките дори с международното летище Мадрид-Барахас. Синдикатите са разгневени от съкращенията в публичния сектор, целящи овладяване на бюджетния дефицит на страната, който достигна 11,2% миналата година. Испанското социалистическо правителство иска да спести 15 милиарда евро, като намали плащанията на държавните служители средно с 5%. Служителите в метрото заявиха, че съкращенията на заплатите, предвидени от централното правителство, не може да бъдат приложени към служителите в компаниите за обществен транспорт. Според тях местното консервативно правителство в Мадрид се отмята от колективния трудов договор, подписан миналата година. /АФП /

Offline Borkata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 308
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Испания
« Reply #25 on: 13.01.2012, 14:34:30 »
В момента по БНТ1 дават предаване за градския транспорт в Мадрид. Изглежда интересно!

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Градският транспорт в Испания
« Reply #26 on: 13.01.2012, 15:30:27 »
В момента по БНТ1 дават предаване за градския транспорт в Мадрид. Изглежда интересно!

Именно за Мадрид имаше на 30/12 точно по това време. Писах писмо до телевизията с молба за предоставяне на връзка към излъчения материал, но получих следния отговор:


Здравейте,
За съжаление БНТ няма права за онлайн излъчване на въпросното
предаване.Все пак Ви благодарим за интереса. Ще запишем Вашето питане като
молба в програмата на БНТ 1 отново да бъде излечен този материал.
До скоро!

Offline Borkata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 308
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Испания
« Reply #27 on: 13.01.2012, 16:33:53 »
Най ми хареса отношението към хората в неравностойно положение. Когато инфраструктурата не позволява човека сам да се качи в автобуса, шофьора слиза и му помага. Да не говорим за превозните средства, които имат детектор за бордюр и накланят автобуса автоматично според височината му.

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18069
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градският транспорт в Испания
« Reply #28 on: 09.04.2012, 01:24:09 »
Да изтупаме прахта малко от тази тема, позволих си 10 дни почивка от студа и Прага, като от 27-ми до 7-ми прекарах първо четири дни в Барселона, а останалите в Мадрид. На транспортна тематика и след яка тесла от около 500 снимки само на транспортна тематика, резултатът е виден по-долу. ;)

Общите ми снимки са налични тук:

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.3542137882459.152618.1542837907&type=3
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.3549092856329.152776.1542837907&type=3

За Барселона, цена на еденично пътуване 2 евро и май имаше някаква зависимост и времето. Аз бях с туристическа карта за 40 евро за 4 дни без ограничения в пътуванията, важаща и за градската железница, която лично аз пробвах само от летището до града. Неприятно прецакан бях на 29-ти като в Барселона бяха най-големите стачки и транспорт нямаше през почти целия ден, включително метрото, а аз злязаох към 12 часа и обиколих буквално целия град пеша. От Стария град до Барселонета до парка Гюел и на юг до хълма Монтежук и Олимпийския комплекс, та обратно... :X

Автобусите са Мерцедес Ситаро Г и по-малко О 405 Г, сглобявани явно в Испания, както и интерпретации върху шасита МАН, Мерцедес, Волво и Скания на многото местни производители.
« Last Edit: 09.04.2012, 01:51:54 by difian »

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18069
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градският транспорт в Испания
« Reply #29 on: 09.04.2012, 02:16:52 »
Трамваите им са Алстьом Цитадис ала познатите ни в цяла Франция, Алжир и още доста държави. Има шест линии, като системата засега е разделена на две в двата края на Диагоналния булевард, като във всяка част има по три. Има планове да се свържат в бъдещето, както и за други линии. няма обръщачи, използват се активно двете кабини, като има и спирки с централни и със странични перони. Спирките са с климатик, информационна система и автомати за билети. Зелените трасета на места леко биха разочаровали меланхолиците на тази тема. :P
« Last Edit: 09.04.2012, 02:30:27 by difian »

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18069
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градският транспорт в Испания
« Reply #30 on: 09.04.2012, 02:20:45 »
Единствената ми снимка, като така и не се возих по южния участък с линии 1,2 и 3. Системата на велосипедите е силно развита и масово се ползват, колелата имат инвентарни номера с числа 20 хиляди и нещо, смятайте колко бройки са... Този лифт е туристически, до хълма Монтежук е част от интегрираната транспортна схема, но не остана време да се повозя...

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18069
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градският транспорт в Испания
« Reply #31 on: 09.04.2012, 02:27:01 »
Малко за метрото, макар че вече не помня много от него, гъста мрежа, 12 линии да имат, съставите са предимно КАФ... Прехода се сетих да го снимам на втората-третата минута забързан ход някъде по средата... За хулещите височината на бъдещите пешеходни преминавания над метрото в къртичия тунел на Лъвов мост и Сердика, да спомена, че и в Барселона и в Мадрид височината на места е под и около двата метра!

До Мадрид пътувах през нощта, естествено си резервирах най-якото място и не съм спал особено.  :crazy: Ненормално каране, с над 20 спрямо ограниченията, особено на тол кабинките, на завой и на влизане в подземни автогари ми се изправяха косите. Челното стъкло е бая спукано в средата, макар да не си личи. Иначе Сетрата Комфорт клас S 417 GT-HD е много красива с тази ливрея.

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18069
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градският транспорт в Испания
« Reply #32 on: 09.04.2012, 03:04:26 »
Мадрид- единична цена на билета за едно возене- 1,5 евро, 10 пътувания са 9,3, един ден неограничен брой- 6 евро. Автобусите са горе-долу същата работа, почти няма съчленени и има оригинални МАН-ове.
« Last Edit: 09.04.2012, 03:12:05 by difian »

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18069
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градският транспорт в Испания
« Reply #33 on: 09.04.2012, 03:13:43 »
Автогарите за междуселищните автобуси са подземни на по 1-2 нива, в зелено са крайградските линии. Масово, ами на 100% почти нямат задни стъкла. Жълтото е летищния експрес, последното Ситаро е междутерминалната безплатна совалка.
« Last Edit: 09.04.2012, 03:15:22 by difian »

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18069
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градският транспорт в Испания
« Reply #34 on: 09.04.2012, 05:57:50 »
Малко външност от метросъставите, да са 5-6 модела, предимно 6-вагонни, по старите линии с тесните кошове има 3- и 4-секционни. Къде реновирани, къде не... Последните три са на влакове от градската железница, експлатирана от РЕНФЕ, същата история е и в Барселона, наречени Серканиас.

Offline Borkata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 308
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Испания
« Reply #35 on: 12.04.2012, 23:20:50 »
Във връска с лифта на пристанището в Барселона имам няколко снимки снимки на кулите и малко гледки от кабината.

« Last Edit: 12.04.2012, 23:31:50 by Borkata »

Offline Borkata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 308
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Испания
« Reply #36 on: 12.04.2012, 23:26:45 »
И гледките:

На втората снимка горе в ляво май се вижда и вход на подземен паркинг.
« Last Edit: 12.04.2012, 23:28:59 by Borkata »

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18069
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градският транспорт в Испания
« Reply #37 on: 13.04.2012, 03:10:00 »
Да си дозавърша репортажа, но не е лесно да подбираш от един тон снимки. Салони на влакове. Първата снимка е на неремонтиран състав от 80/90-те години, най-дъртите и нататък по-нови модели. В зелено е салона само на влаковете по 8-ма линия, която ходи до Летище Барахас. С по-точни и добре описани обяснения можете да се запознаете оттук: http://urbanrail.net/eu/es/mad/madrid.htm. ;) Накрая бонус, изложен на станция Пинар де Чамартин, откъдето тръгва и Линия 1 на Метро Лехеро, всъщност стандартен Алстьом Цитадис ала френски и Барселонските. Специално се канех да ги ползвам, но не остана време и така и не снимах подземния им перон на същата метростанция.
« Last Edit: 13.04.2012, 03:18:56 by difian »

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18069
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градският транспорт в Испания
« Reply #38 on: 13.04.2012, 03:29:12 »
Станции- новите, особено където се свързват няколко линии са широки и с интерсни инженерни решения, но както се вижда, има и стари, със сводести стени, които определено са по-тесни от нашите. Максималната дължина на съставите е 115 метра, но има и станции за състави по 90 и 60 метра...
Първите снимки са от Нуевос Министериос, станция на която се пресичат 3 линии на метрото и градската железница- Серканиас. 4 и 5 снимки са именно на коловозите на градската железница. Нататък Гузман Ел Буено за прекачване от кръговата 6-та на 7-ма линия, подпирачки на Куатро Каминос /1 линия/, станция Стадио Олимпико на 7-ма линия, вдясно се вижда по-късия състав, на който се прехвърлят пътниците за предградията, Пуебло Нуево по 5-та линия и отклонението за депото на 2-ра линия на станция Вентас.
« Last Edit: 13.04.2012, 04:07:27 by difian »

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18069
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градският транспорт в Испания
« Reply #39 on: 13.04.2012, 04:19:44 »
Станцията на гара Чаматин, където в момента се пресичат две линии, но има изградени перони за още 2. На мястото на непоставените релси на едното трасе има изграден скейт парк. На третата снимка е "Матрицата"...  :D

Моделът на самолет е от станция Коломбия.

Библиометрото е място, където автоматизирано могат да се връщат книги, взети от общинската библиотека.

Осмата снимка е от станция Пуерта де Арганда, където свърша тарифната зона на централен Мадрид и отново има прехвърляне на по-къси влакове по линия 9. На тази станция ходих да снимам нов квартал с изградената техническа инфраструктура и с оставени готови имоти за застрояване от инвеститори, практика в Испания и има още доста такива нови територии в Мадрид. Този квартал е производствен, но кризата ги е хванала и ето го резилтата в тази ми галерия към края: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.3626675515847.154290.1542837907&type=3.

Последните две снимки са от последната станция на 8-ма линия при летищния терминал-шедьовър на Ричард Роджърс /Т4/.