Author Topic: Градският транспорт в Испания  (Read 9040 times)

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15815
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градският транспорт в Испания
« Reply #40 on: 07.01.2019, 10:22:34 »
Просто е мидибус и е под 12 метра, като му "липсва" дължина в средата и затова изглежда диспропорциионално...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13992
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Испания
« Reply #41 on: 31.05.2019, 00:32:40 »
Малага:
Малко впечатления и оттук. По отношение на ГТ, градът е разделен на зони като за централната или зона "А'' превозвач е ''ЕМТ''. Сред 57 на брой линии за тази част, номерацията им до 40 е поредна, едва с няколко липсващи. После №№ 62, 63 и 90 до 93. Останалите вероятно за да бъдат отличени са означени както буква с цифра, така и само буква. Те са: ''А'' - летище; ''Е'' - експрес; ''L'' - разширена; ''C'' - обиколна, с 3 линии. Прави впечатление също, че имат и действащ нощен транспорт, при това 5 линии, от ''N1''...     
Цената на обикновен билет е € 1,30; до Летището е € 3. По спирките има ел.табла.     
Автопаркът е преобладаващо съвсем нов. Сред тях единични Манове последен модел и Ивеко. Те пък са хибрид като бройката им е значителна. Има и Ивеко от предните генерации, а съчленените са изцяло от тази групата. Обичайно се срещат някакви техни смесици от не дотам известни каросерии на разпространени видове двигатели.   

Допълнение и актуализация за Малага. Освен автобусите Малага има метро и крайградска железница - и двете с по две линии, опериращи в новата западна част на града, като крайградската линия С1 обслужва летището и крайморските селища до Фуенхирола. Билетът до летището е 1.80 евро, като известен проблем е закупуването му от испаноезичен автомат. Линиите на крайградката железницата стигат до канала, разделящ стария и новия град. Линиите на метрото в момента стигат до гарата/автогарата, намиращи се в новия град на около 800 метра от канала. В момента се прави удължение на метрото под канала и под главната улица в стария град, след което то ще стига до пъпа на града. Паралелно се правят мащабни разкопки на тази улица - подмяна на канали, а в готовата част - полагане на нови настилки за южния пешеходен тротоар, сериозно разширен от старото му положение.

Автобусите са нови, нископодови, по-голямата част - несъчленени. По кръговата линия С1 се движат хибриди. Придвижването с автобус в старата част и до гарата е бавно и тегаво, било заради многото светофари, било заради стеснената и на места затворена заради ремонта главна улица. Системата на таксуване явно не стимулира много абонаментните карти, тъй като половината и повечето от хората (и то - местни) си купуват единичен билет от шофьора, което прави престоите по спирките големи. Два автобуса един зад друг не спират, а се изчакват. Затова по крайбрежната автобусите са групирани на няколко спирки по на 20 метра отстояние.