Author Topic: Градският транспорт в Испания  (Read 21243 times)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градският транспорт в Испания
« Reply #60 on: 07.01.2019, 10:22:34 »
Просто е мидибус и е под 12 метра, като му "липсва" дължина в средата и затова изглежда диспропорциионално...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Испания
« Reply #61 on: 31.05.2019, 00:32:40 »
Малага:
Малко впечатления и оттук. По отношение на ГТ, градът е разделен на зони като за централната или зона "А'' превозвач е ''ЕМТ''. Сред 57 на брой линии за тази част, номерацията им до 40 е поредна, едва с няколко липсващи. После №№ 62, 63 и 90 до 93. Останалите вероятно за да бъдат отличени са означени както буква с цифра, така и само буква. Те са: ''А'' - летище; ''Е'' - експрес; ''L'' - разширена; ''C'' - обиколна, с 3 линии. Прави впечатление също, че имат и действащ нощен транспорт, при това 5 линии, от ''N1''...     
Цената на обикновен билет е € 1,30; до Летището е € 3. По спирките има ел.табла.     
Автопаркът е преобладаващо съвсем нов. Сред тях единични Манове последен модел и Ивеко. Те пък са хибрид като бройката им е значителна. Има и Ивеко от предните генерации, а съчленените са изцяло от тази групата. Обичайно се срещат някакви техни смесици от не дотам известни каросерии на разпространени видове двигатели.   

Допълнение и актуализация за Малага. Освен автобусите Малага има метро и крайградска железница - и двете с по две линии, опериращи в новата западна част на града, като крайградската линия С1 обслужва летището и крайморските селища до Фуенхирола. Билетът до летището е 1.80 евро, като известен проблем е закупуването му от испаноезичен автомат. Линиите на крайградката железницата стигат до канала, разделящ стария и новия град. Линиите на метрото в момента стигат до гарата/автогарата, намиращи се в новия град на около 800 метра от канала. В момента се прави удължение на метрото под канала и под главната улица в стария град, след което то ще стига до пъпа на града. Паралелно се правят мащабни разкопки на тази улица - подмяна на канали, а в готовата част - полагане на нови настилки за южния пешеходен тротоар, сериозно разширен от старото му положение.

Автобусите са нови, нископодови, по-голямата част - несъчленени. По кръговата линия С1 се движат хибриди. Придвижването с автобус в старата част и до гарата е бавно и тегаво, било заради многото светофари, било заради стеснената и на места затворена заради ремонта главна улица. Системата на таксуване явно не стимулира много абонаментните карти, тъй като половината и повечето от хората (и то - местни) си купуват единичен билет от шофьора, което прави престоите по спирките големи. Два автобуса един зад друг не спират, а се изчакват. Затова по крайбрежната автобусите са групирани на няколко спирки по на 20 метра отстояние.

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Испания
« Reply #62 on: 30.12.2019, 14:17:38 »
Барселона:
Градът е разделен на зони, като ориентир освен украската на автобусите служи и съчетанието на бук -ва (-ви) и циф -ра (-ри) за направлението им. Прави впечатление разнообразието марки автобуси дори в рамките на една обслужваща зона. Най -многобройни мисля че са Солариси -те У18, което донякъде е странно предвид ред обстоятелства, но за разлика от другите представени, късият модел тук липсва...
   
« Last Edit: 30.12.2019, 14:22:44 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Испания
« Reply #63 on: 13.03.2022, 21:36:13 »
Ако някому е интересно да гледа трирелсие по междуградска ЖП мрежа, при което "малкото" междурелсие е 1435мм, нека цъкне тук. :) Останах изненадан, че участъци с трирелсие имат не само в началото, близо до границата с Франция, ами и доста по- на юг. Започва от 2:17:00.
На мен са ми най-интересни съоръженията за "преместване" на третата релса от ляво вдясно и обратно. Налага се, защото няма място за поставяне на работоспособен език на стрелка, който да може да се мести наляво-надясно до нужното положение. Дефакто, представлява 2 езика на стрелка с много голям радиус, при което единият е обърнат обратно по посока на движението. Левият език започва още преди да свърши десният (и обратно), понеже няма как двете междурелсия да се съберат с 4 релси и обща "осева линия" помежду им.
edit: Всъщност, сега се замислих, че преместването на третата релса за междурелсието 1435 се налага не заради самите езици на стрелката, ами защото твърде скоро трябва да сложат пресечение на едната релса с другата (още преди да е свършил самият език), може би заради това, или поне аз така си го обяснявам. Например, за лява стрелка на голямото междурелсие, преместват третата релса вляво. Когато е за отклонение, левият език се мести надясно, докато опре в третата релса и така има място за реборда да премине. Дясната релса минава през специално съоръжение (доколкото виждам на клипа) - двойно пресечение.
« Last Edit: 27.11.2022, 11:51:11 by difian »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!


Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градският транспорт в Испания
« Reply #65 on: 27.11.2022, 15:13:12 »
Ако някому е интересно да гледа трирелсие по междуградска ЖП мрежа, при което "малкото" междурелсие е 1435мм, нека цъкне тук. :) Останах изненадан, че участъци с трирелсие имат не само в началото, близо до границата с Франция, ами и доста по- на юг. …
Високоскоростните им линии, мисля че са на 1435 mm, затова има и навътре в страната. По останалите трасета доминира иберийското междурелсие.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Испания
« Reply #66 on: 07.01.2024, 00:06:22 »
Здравейте, предстои ми пътуване с влаковете AVE между Барселона и Лион. Тъй като ще ми е за пръв път да използвам високоскоростните влакове в Испания, прочетох, че на гарите имат секюрити проверка по подобие на летищата. Тази секюрити проверка включва ли проверка на течности? И въобще по какъв начин се отличава спрямо летищните проверки?

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Испания
« Reply #67 on: 07.01.2024, 10:22:31 »
Доколкото съм чувал, не е чак толкова строга колкото летищните, но нека все пак някой запознат да каже.

Offline TRIZUBECA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1010
  • пендел
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Испания
« Reply #68 on: 04.11.2024, 21:51:58 »
Последните няколко месеца ми се налага да прекарвам продължителни периоди от време в Барселона и всеки ден ми се налага да използвам ГТ - комбинирам метро с наземен транспорт като се опитвам максимално много да ползвам автобусите. Днес наблягам именно на тях. Преобладаващите марки автобуси са Соларис, Мерцедес, Кастросуа, BYD, Иризар, както и МАН. Можете да се натъкнете на всякакво задвижване - дизел, метан, електричество, хибрид. Както и водород - возил съм се на водороден Соларис Урбино 12, както и на Каетано (водородния автобус, който го представиха лятото). Няма да качвам снимков материал, тъй като има тонове снимки в интернет на всичките видове автобуси. Обаче, докато обработвах поредната софийска ГТ компилация - очаквайте скоро!!! - исках да споделя с Вас едно пътуване на познат за нас автобус - MAN Lion's City G CNG. Почти идентичен като тези от 2014-та в София. Спокойно, и тези в Барселона вият на куче, заради компресорите в жегата. Също така и тропат доста, както ще чуете на клипа. Няма го булевард Гоце Делчев в Барселона да ги разбива тия рейсове...

IMG_3668 by TRIZUBECA, on Flickr