Ако някому е интересно да гледа трирелсие по междуградска ЖП мрежа, при което "малкото" междурелсие е 1435мм, нека
цъкне тук.
Останах изненадан, че участъци с трирелсие имат не само в началото, близо до границата с Франция, ами и доста по- на юг. Започва от 2:17:00.
На мен са ми най-интересни съоръженията за "преместване" на третата релса от ляво вдясно и обратно. Налага се, защото няма място за поставяне на работоспособен език на стрелка, който да може да се мести наляво-надясно до нужното положение. Дефакто, представлява 2 езика на стрелка с много голям радиус, при което единият е обърнат обратно по посока на движението. Левият език започва още преди да свърши десният (и обратно), понеже няма как двете междурелсия да се съберат с 4 релси и обща "осева линия" помежду им.
edit: Всъщност, сега се замислих, че преместването на третата релса за междурелсието 1435 се налага не заради самите езици на стрелката, ами защото твърде скоро трябва да сложат пресечение на едната релса с другата (още преди да е свършил самият език), може би заради това, или поне аз така си го обяснявам. Например, за лява стрелка на голямото междурелсие, преместват третата релса вляво. Когато е за отклонение, левият език се мести надясно, докато опре в третата релса и така има място за реборда да премине. Дясната релса минава през специално съоръжение (доколкото виждам на клипа) - двойно пресечение.