Author Topic: Автобуси на бъдещето  (Read 5052 times)

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5103
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Автобуси на бъдещето
« on: 10.08.2007, 15:50:50 »
Quote
едно футуристично автобусче от UK
January 18, 2007 at 3:15 pm · Filed under авто дизайн

Темата за градския транспорт е доста наболяла в нашия… малък град. София е една транспортна лудница и може би именно заради това ще ви е интересно да прочетете следващите редове.

В Обединеното Кралство работят по един проект за автобус с кодовото име “mobilicity PPT” ( Personalised Public Transport vehicle - в превод - персонализирано градскотранспортно средство ). Тази малка капсула е проектирана да срещне потребността от мобилност в големи метрополиси и градове на бъдещето. Тя е адресирана към така нареченото ” голямо дърво” - задръстване, качество на въздуха и потребление на енергията. Системата е автоматична и без шофьор, разполага с 12 места , включително и място за инвалиден стол. PPT ще предлага гъвкави и алтернативни маршрути, базирани на заявка от пърниците. Цялото возене ще става без намесата на пари. Плащането и въпросната заявка за услугата ще се извършва с помощта на мобилен телефон.
 


Този автобусовлак ще се задвижва от литиево йонни батерии, но ще предлага и избор за други енергийни системи ( например, двигатели базирани на водород ). Според разработките, транспортното средство ще ползва само 50% от енергията, която използват нормалните превозни средства и разходите по поддръжката ще са пак с 50% по-малко поради липсата на шофьор. Автобусът ще бъде направляван от магнитни маркери по пътя, подсигурени от GPS устройство и система за директно измерване на разстояния. Всичко това ще е в комбинация с радари, сензори за препятствия по пътя и такива за контрол на скоростта.

 

Проектът е разработен от “Capoco Design Limited & InnovationRCA” за дизайн-конкурс на фирмата Мишелин, но идеята се се сторила атрактивна на редица хора и първият прототип ще обслужва летище Хийтроу. От BBC твърдят, че ако тестовете са успешни автобусът ще оперира из Лондон до 10 години. Хората взели участие в разработването са : Merih Kunar (главен дизайнер), Rob Morton (дизайнер), Owen Evans (дизайнер), Ron Saunders (консултант) и Alan Ponsford (ръководител на проекта).

http://hsdmag.net/2007/01/18/futuristic-ppt-bus/
« Last Edit: 10.08.2007, 15:51:45 by Dragon »
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5417
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси на бъдещето
« Reply #1 on: 10.08.2007, 15:55:45 »
На мен лично тази идея ми се струва много тъпа. Наистина въпрос на вкус, но аз предпочитам добрите стари автобуси с шофьори, които превозват повече от някакви си 12 души. И какво сега? Бабите и дядовците, дето нямат мобилни, да блеят баирите ли?
« Last Edit: 10.08.2007, 15:56:00 by Bus_lover »
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси на бъдещето
« Reply #2 on: 02.08.2010, 22:38:26 »
Тук има още една идея за бъдещето:
http://news.idg.bg/news/51937_barz_nadezhden_i_ekologichen_gradski_transport__nima_e_vazmozhno
Quote
Бърз, надежден и екологичен градски транспорт - нима е възможно?
Бъдещ модел еко-автобус ще превозва стотици пътници и ще намалява задръстванията.
София не е единствения голям град с големи транспортни проблеми. Добрата инфраструктура предвижда да има повече автобуси за облекчаване на трафика, същевременно трябва да са по-малко за облекчаване на градското замърсяване; изграждането на по-голямо метро е хубава идея, но то е свързано с прекалено много средства, ресурси и време. Има ли светлина в тунела?
Гигантската платформа се движи по релси, разположени така, че да не пречат на преминаващите отдолу автомобили.
Оказва се, че има. При това, съвсем закономерно, решението идва от Китай - вероятно страната с най-големи проблеми в транспортния сектор. Революционния "трансграничен" автобус бе представен за пръв път на високо-технологичното изложение през май, тази година в Северната столица. Очаква се в близкото бъдеще проекта да бъде пуснат пилотно в района на Пекин.
Предложения от Shenzhen Hashi Future Parking Equipment Co. модел прилича повече на надлез или спирка на метро, отколкото на автобус, но всъщност се движи средно с 40км/ч чрез електричество и слънчева енергия. Височината му достига 4-4.5 метра и може да побира до 1400 пътници едновременно. Най-голямото му предимство, обаче е възможността на други превозни средства да се движат буквално под него. Това става благодарение на двете нива, от които се състои автобуса - на горното ниво са разположени пътниците, а долното позволява на транспортни средства по-ниски от 2 метра да пътуват отдолу.
Най-големите предимства на автобуса: екологичен, евтино и бързо изграждане, побира стотици пътници и не пречи на движението.
Според създателите му, автобуса ще намали задръстванията по главните артерии с 20% - 30%, а цената му се равнява на близо $74 милиона щатски долара. Освен това за изграждането на 40км-ова инфраструктура ще е необходима не повече от година (за сравнение - изграждането на 40км стандартно метро отнема близо 3 години)
източик и снимки: chinahush.com
« Last Edit: 02.08.2010, 22:41:22 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси на бъдещето
« Reply #3 on: 09.05.2011, 16:15:42 »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Tony

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2796
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
Re: Автобуси на бъдещето
« Reply #4 on: 19.01.2012, 21:37:12 »
Китай пусна най-дългият в света автобус
Маалко по-дълъг от Hess Light Tram.  :)
« Last Edit: 20.01.2012, 08:38:15 by Tony »

RIP 8157 (1989-2019)

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси на бъдещето
« Reply #5 on: 20.01.2012, 00:17:10 »
Дал си кофти линк. Ето цялата новина и точен адрес:
Quote
Китай пусна най-дългият в света автобус

Агенция Кросс
Четвъртък, 19 Януари 2012 13:11
   
Автобус-гигант ще се появи по китайските пътища. Новият автобус е почти два пъти по-дълъг от своите събратя и събира 300 пътници.
JNP6250G е конструиран и произведен от инженерите от компанията Youngman, и ще свързва двата най-големи китайски градове. Дължината на автобуса е 25 метра, има три секции, съединени с „хармоники", пет врати, които могат да пропускат до 60 души.
Интересен е факта, че седящите места са едва 40. За сметка на това за останалите 260 пътници инженерите са осигурили широки коридори и удобства за хора с инвалидни колички.
Автобусът-рекордьор развива до 80 километра в час, като от компанията съобщават, че освен другите си екстри, ще бъде и изключително икономичен.
http://www.moreto.net/novini.php?n=160112&p=2
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15790
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Автобуси на бъдещето
« Reply #6 on: 20.01.2014, 12:02:49 »
Нещо, което сме изпуснали да покажем:











Източник

Offline georgi64

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 838
    • View Profile
Re: Автобуси на бъдещето
« Reply #7 on: 21.01.2014, 22:38:09 »
Това ми прилича на детска играчка  :D

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3953
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Автобуси на бъдещето
« Reply #8 on: 21.01.2014, 22:42:44 »
Голямо бъдеще няма що - дай да направим футуристичен дизайн, да сложим малко разноцветни надписи, цветни неони в салона и ето ти автобус на бъдещето, таман като от фантастичен филм.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12625
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси на бъдещето
« Reply #9 on: 22.01.2014, 00:48:51 »
За такъв малък автобус 8 гуми, това са си всяка зима 2 гуми повече за смяна.

Обърнете внимание и как се отваря първа врата, ако волана е завъртян вратата ще опре в гумата, или пък лятото ако шофьора си е отворил 1-ва врата да се проветря и да влезе малко въздух на 1-вия завой вратата е заминала ще задере в гумата.

Ама какво да се прави дизайна продава, пътниците ще му се накефят че е модерен на визия и лъскав, все едно си в бар вътре.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1620
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси на бъдещето
« Reply #10 on: 22.01.2014, 09:56:54 »
Идеята за 4 оси съвсем не е лишена от смисъл. Тези нископрофилни гуми увеличават полезното пространство вътре в салона. Както виждате не се губи място вътре, благодарение на ниските калници. Вероятно товароносимостта на този размер изисква наличието на 4 моста.

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2626
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси на бъдещето
« Reply #11 on: 22.01.2014, 10:27:24 »
Според мен бъдещето на градския транспорт не е в автобусите. Ако някой ви каже, че метанът не замърсява околната среда, считайте, че буквално ви лъже. Екологично гориво - такова животно няма. Първо лъготеха, че с катализаторите, респективно с безоловния бензин, ще се намали замърсяването - оловото наистина го няма, но не и другите смърданяци, после с хибридни автомобили, сетне с горене на спирт - метанол, етанол, все тая. А простата истина е, че има ли горене, има замърсяване. Всички горива, без изключение, и дървата, и въглищата, и тези на нефтена основа, и газовете - пропан-бутан, метан и т.н. са все на въглеродна основа или с други думи - въглеводороди. И това нещо всички сме го учили в шести клас - при горене реакцията е следната: въглерод + кислород от въздуха = въглероден диоксид. Въглеродният диоксид не е отровен, за разлика от въглеродния оксид, но е един от газовете, предизвикващи т.нар. парников ефект или глобалното затопляне.

Рано или късно, МГТ ще се базира ето на такива системи - дали в нашия живот или в този на следващите поколенния, не се знае:

http://faculty.washington.edu/jbs/itrans/

Те нито са измислени сега, нито са невъзможни за изпълнение. А и познаваме от деца някои от тях от книгата "От велосипеда до метрото".
Разбира се, без съмнение производителите на автобуси и на коли ще се борят до последно да доказват колко ДВГ е незаменим....
« Last Edit: 22.01.2014, 12:22:01 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline ИванТ

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 109
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси на бъдещето
« Reply #12 on: 25.01.2014, 20:23:10 »
В национален, но и в глобален мащаб, производството на електричество се базира главно на фосилните горива - природен газ, въглища и мазут.

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2626
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси на бъдещето
« Reply #13 on: 25.01.2014, 20:35:17 »
И като свършат какво ще правим? А този момент съвсем не е далече.....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2804
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Автобуси на бъдещето
« Reply #14 on: 25.01.2014, 20:53:50 »
Като свършат, оставаме без електричество или се ориентираме към презряната ядрена енергетика. Всички останали фантастики са утопия в обозримо бъдеще.
КПД на слънчевите панели е 30 %, на вятърните перки още по-малко.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12625
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси на бъдещето
« Reply #15 on: 25.01.2014, 21:54:37 »
Може би тогава в далечна перспектива този автобус не е лишен от смисъл, разположението малко ми мяза на трамваите Песа с така направена ходова част :)

Няма да е много комфортен за дълги пътувания, като линии 3, 69 и 70 например. Да ни го дадат да го тестваме, при нас има направо идеални условия да го видим. Натоварени градски линии, планински линии с големи наклони, големи жеги лятото и понякога сибирски студове зимата. Направо идеални условия за тестове.

Хем ще стане и атракция този автобус гъзария си е като в бар е вътре.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Neronov

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2854
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Re: Автобуси на бъдещето
« Reply #16 on: 25.01.2014, 22:41:01 »
Автобусите от миналото са с по 10 места, стигнаме до двойносъчленени, сега пак се връщаме на 10-те места. - нарича се ЕВОЛЮЦИЯ.  :crazy:

Offline Дядо Курти

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 333
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси на бъдещето
« Reply #17 on: 09.05.2014, 21:32:20 »
http://www.moreto.net/novini.php?n=250482

Quote
Автобуси без шофьор тръгват в Гърция

9 Май 2014 19:17

По улиците на град Трикала в централната част на Гърция през 2015 година ще тръгнат първите 6 автобуса без водачи. Това е част от европейския проект CityMobil2 – градове, показващи автоматизирани системи за превоз.

Автоматизираните автобуси ще бъдат оборудвани със специални датчици и сензори и ще могат да обслужват транспорта в историческите центрове на градовете, съобщи заместник-министърът на инфраструктурата, транспорта и съобщителните мрежи на Гърция Михалис Пападопулос. Трикала е първият от петте европейски града, в които ще бъдат изпитвани автобусите от този вид. Пилотният проект ще трае шест месеца.

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2594
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Автобуси на бъдещето
« Reply #18 on: 03.11.2014, 01:00:12 »
За такъв малък автобус 8 гуми, това са си всяка зима 2 гуми повече за смяна.

Обърнете внимание и как се отваря първа врата, ако волана е завъртян вратата ще опре в гумата, или пък лятото ако шофьора си е отворил 1-ва врата да се проветря и да влезе малко въздух на 1-вия завой вратата е заминала ще задере в гумата.

Ама какво да се прави дизайна продава, пътниците ще му се накефят че е модерен на визия и лъскав, все едно си в бар вътре.
Наистина глупаво са измислени тези врати - можеше спокойно първата да се отваря надясно, а втората наляво и всичко щеше да е наред.