Author Topic: Ремонтът на Дондуков  (Read 12859 times)

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1233
    • View Profile
Re: Ремонтът на Дондуков
« Reply #40 on: 02.06.2017, 11:00:45 »
Подкрепям решението на министъра на културата. Още повече, че не е популистко, а такива решения се вземат най-трудно. Ако се беше съгласил с асфалта, много повече хора щяха да са доволни. Всички мислим за рахата на колите, но кой мисли за атмосферата и духа на града. Като цяло в България за духа не се мисли. Събориха толкова много сгради паметници на културата, емблематични за града, други ги подготвят за събаряне, като ги оставят да се саморазрушават. Ако в един хубав ден, се окаже, че всички булеварди в София са с асфалт, това същия град ли ще е? Евгени казал, че паветата са подходящи за вътрешно кварталните улици, но колко такива улички се разделиха с паветата си, които сега красят дворовете на палати в полите на Витоша. Какво е сега състоянието на тези улички? До някъде асфалт, после павета, после пак асфалт. Никаква концепция, работа на парче. Миналата година ремонтираха изцяло улица "Искър". От "Бенковски" до "Раковски" беше с павета, останалата част с асфалт. Защо не я направиха цялата с павета, а я асфалтираха изцяло? Нали е такава идеята. Малките улички в историческият център да бъдат с паваж. След някоя друга година ще дойде време да се ремонтира "Цар Освободител" и тогава някой ще каже, дайте да махнем жълтите павета, защото не издържат на интензивния автомобилен трафик и се трошат и разпадат. Ще се съгласим ли?

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12176
    • View Profile
    • Email
Re: Ремонтът на Дондуков
« Reply #41 on: 02.06.2017, 11:10:25 »
Абе да ви кажа честно, с тези стари кооперации от 50-те и преминаващи Дювази повече ми се връзва паваж, някак много повече му отива. Асфалта се връзва повече в панелните квартали. Все пак имайте впредвид че последното нещо, което трябва да се гледа са автомобилите. Много по-преди тях е обособеното трамвайно трасе, велосипеди, пешеходци, и чак накрая каквото остане за колите. Вижте как по-големи пешеходни пространства коренно променят обилка на града. Все повече тълпи от хора и туристи ходят пеш, можеш все повече да видиш майки с детски колички, става много по-чисто тихо и приятно като атмосфера. някак си все едно града започва да си връща атмосферата от преди 30-тина години когато нямаше коли по улиците а много хора.  Дори напоследък и трамваите в ЦГЧ почват да стават по-предпочитани, вече доста пъти чувам например в трамвая по графа как някои си говорят че отиват да си вземат колата, която е чак на Ботев или на Журналист, и в 20-ката също чух разговор как си говорят че си оставят колата по към Подуене и надолу слизат само с трамвая.

Преставете си това да се превърне в тенденция колко по-бързо ще стане придвижването.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4586
    • View Profile
Re: Ремонтът на Дондуков
« Reply #42 on: 02.06.2017, 11:26:29 »
По Цар Освободител няма такъв интензивен автомобилен трафик а и жълтите павета са по-прилични от останалите, само са твърде хлъзгави. Не става въпрос за колите, а за всички - пешеходците реално рискуват да получат сериозни травми от фугите между паветата както и от тяхното разместване. Качественото пренареждане е трудоемко и скъпо, не се поддава на механизация съответно е  непосилно за община с ограничени ресурси като София. Асфалтът се полага с високопроизводителни машини с минимум ръчен труд и без квалифициран такъв съответно разходите за него са много по-малки - примерно фреза може да изреже 1000-2000 m2 за час работа, асфалтополагаща машина може да положи до 10 000 при добра организация, докато майстор може да нареди максимум 1 m2 за час работа. :rolleyes:

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13561
    • View Profile
    • Email
Re: Ремонтът на Дондуков
« Reply #43 on: 02.06.2017, 12:37:44 »
Абе да ви кажа честно, с тези стари кооперации от 50-те и преминаващи Дювази повече ми се връзва паваж, някак много повече му отива. Асфалта се връзва повече в панелните квартали. Все пак имайте впредвид че последното нещо, което трябва да се гледа са автомобилите. Много по-преди тях е обособеното трамвайно трасе, велосипеди, пешеходци, и чак накрая каквото остане за колите. Вижте как по-големи пешеходни пространства коренно променят обилка на града. Все повече тълпи от хора и туристи ходят пеш, можеш все повече да видиш майки с детски колички, става много по-чисто тихо и приятно като атмосфера. някак си все едно града започва да си връща атмосферата от преди 30-тина години когато нямаше коли по улиците а много хора.  Дори напоследък и трамваите в ЦГЧ почват да стават по-предпочитани, вече доста пъти чувам например в трамвая по графа как някои си говорят че отиват да си вземат колата, която е чак на Ботев или на Журналист, и в 20-ката също чух разговор как си говорят че си оставят колата по към Подуене и надолу слизат само с трамвая.

Преставете си това да се превърне в тенденция колко по-бързо ще стане придвижването.
И какво общо има това с настилката? Дали ще е асфалт или паваж, придвижването на автомобилите е все същото, тъй като Дондуков не е свръхскоростен булевард, т.е. скоростта (и висенето по светофари) е все същата. Отнасят го единствено живеещите там, които получават по-голяма доза шум. И майките с колички, които го пресичат. И пътниците на ТБ9, които получават доза изтръскване при пресичане на булеварда. И велосипедистите, разбира се.

Като си знаем качеството на нашето паважополагане (справка Борис III след Горнобански път, Любляна, малките улички въобще не ги броя), след първото замразяване/размразяване всичко ще заприлича на релефната карта на Алпите.
Обособеното трамвайно трасе, пероните на спирките нямат нищо общо с настилката на пътното трасе.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12176
    • View Profile
    • Email
Re: Ремонтът на Дондуков
« Reply #44 on: 02.06.2017, 12:40:25 »
Но нали уж имало технология, при която паветата се полагат върху бетон, а между самите павета се правят фуги от битум или някакъв друг устойчив материал и тогава се решава проблема със шума и многото друсане, а същевременно в градска среда седи красиво.

Иначе общото е, че когато са строени тези сгради и са произвеждани Дювазите настилките са били с паваж и логично се връзва с тези превозни средства и сгради. Просто някак повече му отива, а вече в панелните квартали 60-те, 70-те, масово навлиза асфалта и например няма да се връзва Малинов или междублоковите улички да са паваж. Просто едното не си отива с другото и в двата случая според мен.
« Last Edit: 02.06.2017, 12:43:25 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1747
    • View Profile
    • Email
Re: Ремонтът на Дондуков
« Reply #45 on: 02.06.2017, 13:07:13 »
Фугирани с битум павета са вечни и нивата на шум са сходни с тези на асфалт. Мога само да кажа едно голямо БРАВО този път на Фандъкова и министъра, че вкараха НГО-тата на автомобилистите и асфалтаджиите в задънена улица. Добре финтираха по целия път до тук и постигнаха запазването на един от малкото нормално изглеждащи все още булеварди в София.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7667
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Ремонтът на Дондуков
« Reply #46 on: 02.06.2017, 13:26:34 »
Дондуков - нормално изглеждащ. Прегледай се, моля те.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1747
    • View Profile
    • Email
Re: Ремонтът на Дондуков
« Reply #47 on: 02.06.2017, 14:25:14 »
Какъв специалист ми препоръчваш за преглед?

Със сигурност мога след ремонта да заведа приятели чужденци по ремонтирания Дондуков и да кажа - ето така е изглеждала София преди 30 или 40 години. Малко улици останаха, за които това може да се каже. Ще ги заведа разбира се събота или неделя когато няма движение.
« Last Edit: 02.06.2017, 14:26:50 by fafan »

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 912
    • View Profile
    • Email
Re: Ремонтът на Дондуков
« Reply #48 on: 02.06.2017, 14:35:04 »
Паважа не се фугира с битум а с пясък. Дори и да се фугира с битум, каквато технология не мисля че има, това не променя шума. Дали настилката е паваж или асфалт автомобилите ще преминават оттам защото това е централен булевард на столицата и съгласно ОУП по него има автомобилно движение и то не малко. Сега на всеки може да му хрумне за някой булевард да обяснява ама пешеходците ама велосипедистите за мен са ми по важнии дайте да забраним автобомобилите затова има транспортна схема на ОУП в която трябва да са балансирани интересите на на всички. Иначе аз може да ревна че и в селата трябва да се забранят автомобилите за да може кравите и овцете да се движат на спокойствие. Не се предвижда да се спира автомобилното движение и при скорости от 40-50 км/ч паважа и добре нареден е шумен и неравен заради невъзможността повърхността на павето да е идеално гладка и многото фуги помежду паветата. Паважа независимо от технологията на полагане и качеството на полагане е подходяща за пешеходни зони или вътрешноквартални улици къдети скоростта е по малка. За трасето на трамвая няма значение т.като трамвая не се движи по по настилката а по релсите. Затова и на трамвайното трасе и на местата на паркиране където скоростта на движение е малка може да се запази паважа без това да влияе на шума. А ако оставим паважа по цялото платно как това е по добре за пешеходците или е важна само гледката че някой визуално го кефи паважа. Да вземем да нарисуваме паваж въху асфалта тогава.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13561
    • View Profile
    • Email
Re: Ремонтът на Дондуков
« Reply #49 on: 02.06.2017, 14:41:31 »
Понеже знам, как изглеждаше Дондуков и преди 30, и преди 40 години - и в двата случая не беше "върхът на сладоледа". Най-малко пък откъм настилка никога не е бил обект на ЮНЕСКО. А пък ако твоите познати са турци, може би ще искат да го видят във вида му от 19-ти век - с калдъръма.

Ясно е, че по света има добри технологии за поставяне на павета и е също ясно, че разни битумни фантазии са ненаучна фантастика за София. Още повече при вече сключен договор за изпълнение е очевидно, че се отива към най-тънката лайстна - пренареждане върху мека основа с "малки чукчета" и канап. След като тръжната документация отдавна е обявена и договорът е подписан, няма сила, която да застави изпълнителя да прилага скъпи технологии. Така че това, което е в Будапеща и Берлин, ще го гледате само на снимки или на Street View

Снощи показах на Иво, ето тук братчетата на нашите жълти павета в Будапеща, фугирани с битум: https://www.google.bg/maps/@47.5049641,19.0397482,3a,15y,235.8h,76.87t/data=!3m6!1e1!3m4!1sgxVCwnCEwQ2RWZIT2zHBUQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=bg. Но забележете: павирани са само местата за паркиране, за движение по правило си е асфалт.

Нека отбележим, че сравнително голямото разпространение на паветата след 1945 у нас далеч не е по естетически съображения, а затова, че петролните продукти за асфалта са се внасяли, а и рафинерии не сме имали. Докато паветата са се чукали с евтин бригадирски, трудовашки, затворнически и т.н. труд. По този начин е било ликвидирано цяло тепе в Пловдив, а и над Владая и Мърчаево "липсва" половин връх. Освен че големите улици по градовете бяха стопроцентово павирани, такива бяха и шосетата Русе-Търново-Килифарево-Гурково, Цалапица-Стамболийски-Кричим, заходни пътища към язовирите и т.н.
« Last Edit: 02.06.2017, 14:57:28 by blagun »

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4979
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Ремонтът на Дондуков
« Reply #50 on: 02.06.2017, 15:34:31 »
Обществена тайна е и че доста от останлите към момента павирани улици са такива, защото е трябвало при необходимост да могат да стигнат танковете от Горна баня до центъра.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13561
    • View Profile
    • Email
Re: Ремонтът на Дондуков
« Reply #51 on: 02.06.2017, 15:39:02 »
Обществена тайна е и че доста от останлите към момента павирани улици са такива, защото е трябвало при необходимост да могат да стигнат танковете от Горна баня до центъра.
Да, паветата по Патриарха и Васил Левски изчакаха последния голям соцпарад с танкове през 1984, преди да отидат в небитието.

Иначе е добра идея Дондуков да бъде валиран с танкове преди пускането му в експлоатация  :devil:

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1747
    • View Profile
    • Email
Re: Ремонтът на Дондуков
« Reply #52 on: 02.06.2017, 19:00:19 »
Танковете се движеха и по жълите павета, и ги чупеха. Не мисля че това е била причината, по-скоро липсата на голям комплекс по това направление, с появата на което да бастисат и булеварда към него. Сливница и Цариградско са добри примери как се е действало ударно с асфалтирането едно време. Шумът е дошъл с асфалта а не с паветата, и с него и други неудобства. Примери могат да се дадат много за това из София.
« Last Edit: 02.06.2017, 19:04:03 by fafan »

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3009
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Re: Ремонтът на Дондуков
« Reply #53 on: 02.06.2017, 21:32:53 »
С пет ръце съм ЗА паветата, ако са направени, подредени и поддържани като хората. Харесвам атмосферата, която носят, не си кривя душата. У нас обаче паветата се редят и поддържат като всичко останало - тоест, ужасно. И решението Дондуков да изглежда на практика като сега, но просто с ново трамвайно трасе - което ще бъде толкова ново и качествено, че вероятно след 3 години ще е като сегашното, е дебилно. Аман от псевдоеколози и псевдоносталгици - нека изглеждат нещата класически, ако сме дозрели до това да можем да ги направим като хората, в очаквания вид Дондуков ще бъде точно толкова отвратителен, колкото си е от десетилетия.
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1233
    • View Profile
Re: Ремонтът на Дондуков
« Reply #54 on: 02.06.2017, 21:53:09 »
Значи, ако мислиш различно си псевдо, така ли? Сградите паметници на културата също не сме узрели да ги поддържаме както трябва. И тях ли да съборим и да изградим сгради от бетон и стъкло, защото тях знаем как да поддържаме. Аз също бях по скоро за смесения вариант, но евала правя на министъра, че има гръбнак и защити някаква теза. На мен пък ми писна от безгръбначни политици, които се нагаждат спрямо настроенията на електората, сакън да не загубят няколко гласа.

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3009
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Re: Ремонтът на Дондуков
« Reply #55 on: 02.06.2017, 22:03:21 »
UMSofia, както прекрасно си забелязал, в поне 95 процента от случаите подкрепям мненията ти, вкл. с мои мнения, та провокацията ти е, меко казано, излишна. Извинявай, ако не си обърнал внимание... И да, твърдя, като човек, 40 процента ползвател на ГТ в рамките на София, 40 процента водач на автомобил и 20 процента пешеходец, в цялата пълнота на тези проценти, че това, което ще се случи с Дондуков, е поредното преливане от пусто в празно и пилеене на реални средства за абсолютно безсмислени псевдоподобрения, родени от псевдодоводи. И този ремонт в този си вид няма да подобри нищо нито в транспортно, нито в естестическо отношение. Лъвов мост и Руски паметник са абсурдни, безумни направо от транспортна гледна точка, но поне изглеждат добре според мен - Дондуков даже и няма да изглежда добре, не и след първия сняг и резки температурни разлики. Решението за "новия" облик на Дондуков е именно плод на безгръбначни политици, които за по-лесно и по-евтино се прегърбиха пред псевдозащитници на псевдоценности. Като например радетелите на пътническа железница по трасето на бивша товарна такава и други подобни изтъкнати капацитети. Благодаря за правото ми на мнение.
« Last Edit: 02.06.2017, 22:25:23 by The Freshmaker »
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1233
    • View Profile
Re: Ремонтът на Дондуков
« Reply #56 on: 02.06.2017, 22:15:58 »
UMSofia, както прекрасно си забелязал, в поне 95 процента от случаите подкрепям мненията ти, вкл. с мои мнения, та провокацията ти е, меко казано, излишна. Извинявай, ако не си обърнал внимание...

Обърнал съм внимание, че подкрепяш мненията ми. Наистина целях да те провокирам. В спора се ражда истината. ;)

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1747
    • View Profile
    • Email
Re: Ремонтът на Дондуков
« Reply #57 on: 03.06.2017, 15:02:17 »
И този ремонт в този си вид няма да подобри нищо нито в транспортно, нито в естестическо отношение. Лъвов мост и Руски паметник са абсурдни, безумни направо от транспортна гледна точка, но поне изглеждат добре според мен - Дондуков даже и няма да изглежда добре, не и след първия сняг и резки температурни разлики.

Защо смяташ, че няма да изглежда добре? Не виждам причинноследствената връзка между избора на паваж и бъдещия вид на булеварда след ремонта. И логиката, че на други места е премахнат паважа не означава автоматично, че заради това не следва да се запази по Дондуков. Опазването на архитектурното наследство не означава да се запази старото на 100% от местата където е било ,експонира се на избрани места, които се избират след анализ на редица фактори. Ако някой реши да се изгради например Стара Сердика наново, това би било кич, експонираните няколко детайла дават добра представа и останалото туристът си го представя. Важното е при опазването на културното наследство да има приемственост при подбора на материали и технологии при поддържащите ремонти, само така се постига необходимата стойност на архитектурния ансамбъл.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6462
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Ремонтът на Дондуков
« Reply #58 on: 03.06.2017, 18:12:07 »
Вижте от къде тръгва идеята за запазване на паважа в София:
Quote
Релсов Обществен
Здравейте на всички,
искаме искрено да ви благодарим за подкрепата в петицията за запазване
на паважа в София. За 3 дни бяха събрани над 500 подписа. Приемете от
нас тази информация като благодарност и я разпространявайте.
https://obshtestven.wordpress.com/…/23-fakta-sofiyski-pave…/
За съжаление добрите новини свършват дотук. Започна да се
разпространява информация за премахване на паветата по бул. Прага и
бул. Монтевидео в Овча купел.
Ако всички павета в София са културна ценност, защо някой отново
решава да действа с надеждата никой да не обърне внимание?
Приканваме ви да се включите в запазването на паважа по двата
булеварда чрез свои становища, внесени в общината и да присъствате на
обществените обсъждания, ако има такива.
Ще ви уведомим ако има
някакво развитие по въпроса.
Благодарим ви и за страхотните коментари, които смятаме да
публикуваме, разбира се само с инициали.
С уважение,
Веселин Кирев
Георги Статков
координатори
Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт.
Инфото е качено в ФБ групата Видяно в София.

Имам чувството че зад всеки неуспял транспортен проект в София, седят тези.... :help:

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Ремонтът на Дондуков
« Reply #59 on: 04.06.2017, 13:28:21 »
Браво за решението на министъра!
Гледам тук и на много други места се казва, че ако е с павета - ремонта ще е некачествен, а с асфалт - ще е супер. Е да, ама реалността е - и асфалтовите настилки се полагат некачествено - справка - Цариградско, Данаил Николаев и пр.
Живея в района и съм твърдо ЗА павета.
Асфалта стимулира джигитите - за справка откакто замениха паветата с асфалт по Искър видимо се кара по-бързо. Между Левски и Веслец има 7 пешеходни пътеки, а и се пресича навсякъде.
Прахът е не заради лошите павета, а заради веднъж годишното миене на улиците. Отделно за шума допринасят и бетонните плочи на трамвайното трасе, които ще идат в миналото.