Author Topic: Мостове, виадукти и тунели по българските магистрали и пътища.  (Read 1250 times)

Offline Ivanko

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 94
  • Меценат на женската красота.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Най-дългият пътен тунел е тунел Витиня, с дължина около 1200 m. Най-късият е Правешки ханове, който е последният от четирите тунела на АМ2 "Хемус" по посока Варна и е дълъг около 335 m. Най-високите виадукти в България са първите два след тунел Ечемишка по посока София и са високи около 120 м. Това знам за съоръженията от този тип в България, така че предлагам тук да се създаде една база данни по въпроса, като всеки пише това, което знае за тях и така ще съберем информация.

(P.S. Ако информацията, която съм дал съдържа грешки, моля да ме поправите! Благодаря!  :) )
Ако някой забележи грешка в това, което съм публикувал тук, винаги ще е от огромна полза за мен да бъда поправен.

Благодаря,
Иванко

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 926
    • View Profile
    • Email
Най дългия тунел в България е Витиня и е 1125 м.Дължина до 1 км се е считала за максималната за тунел без вентилация според старите норми и затова тунелите по магистралите нямаха вентилация. Най високия виадукт е Бебреш намира се непосредствено преди тунел Топли дол, а не Ечемишка в посока Варна или след него в посока София. Височината му е 120 метра и е правен с 58 метрови греди. Съседния на него "Коренишки дол" също е правен с такива греди но е доста по нисък. Иначе стандартно вадуктите по соца на магистралите са строени с 39 метрови греди. 
« Last Edit: 01.07.2017, 20:13:51 by elbi »

Offline Ivanko

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 94
  • Меценат на женската красота.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Благодаря за поправката. Аз вероятно защото съм мерил нещата на око, а и под т.н. Бебреш май трябва да минава едноименна река. За Витиня, да това за вентилацията е интересно. Понеже бях по едно време в Гърция. Там докато карахме през някакъв тунел (който дори не помня на какъв маршрут се намираше, бил съм шестгодишен) се чуваше едно доста странно боботене... Питах така по детски майка си дали тунелът ни мрази. Тя ми отговори, че това е вентилацията. Странно. На следващата година отидохме на море в Китен, пътувахме по полу-завършената тогава (2010-2011) АМ Тракия. И там, разбира се, минахме през тунел Траянови Врата, и това боботене не го чух. А и миналата година, на Албена. Там вече минах през четирите тунела на АМ Хемус, и там боботенето го имаше само в "Ечемишка" и последният тунел, чието име не помня, но май беше Правешки Хан или подобно на него.

elbi, да попитам, колко е дълъг виадукт Бебреш? Искам да разбера дали ще се окаже по-висок, отколкото дълъг.
Ако някой забележи грешка в това, което съм публикувал тук, винаги ще е от огромна полза за мен да бъда поправен.

Благодаря,
Иванко

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 8575
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Естествено че не.

Обща дължина    720 m
Височина    120 m

Вентилация по тунелите има само в тръбите на Витиня, а от скоро и в тунел Ечемишка - дясна тръба.

Offline Ivanko

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 94
  • Меценат на женската красота.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Отново ще благодаря на @RADOCVET за информацията, която ми даде и тук, и в другата тема. Въпрос: Елби не е прав за това, че във Витиня няма вентилация?
Ако някой забележи грешка в това, което съм публикувал тук, винаги ще е от огромна полза за мен да бъда поправен.

Благодаря,
Иванко

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 926
    • View Profile
    • Email
Сега се ремонтират тунелите нн Витиня и Ечемишка и след ремонтите ще имат вентилация. На Ечемишка вече го откриха с поставената вентилация миналата седмица.При изграждането им не са имали вентилация.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4565
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
А тръбата на "Витиня" посока София е ремонтирана, обаче настилката не е подменена. Жестоко.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2736
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5220
    • View Profile
А тръбата на "Витиня" посока София е ремонтирана, обаче настилката не е подменена. Жестоко.
Ще се подмени когато и дойде времето с ново затваряне на тунела, има само малки неравности. :)

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2495
    • View Profile
Тапата при тунел "Витиня" на АМ "Хемус" ще е до края на 2020г.
Откакто са я пуснали тази магистрала (отсечката София-Правец) не се сещам да е имало период да са работили абсолютно всички тунели. Това са вече почти 40 години, все нещо се чопли, тъкмо отворят едната тръба на някой тунел и затворят две други или някой виадукт. Явно все някога ще я построят цялата от София до Варна, това ще стане, рано или късно. Но цялостно отворена магистрала Хемус без ремонти или затворени тунели/мостове/виадукти - това ще е някакво божие чудо, което надали някой щастливец ще види.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15885
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Тракия да не е по-добре... Асфалтът, който "подмениха" по старите участъци от последните години вече е на коловози и дупки на места....  :neznam: :help: :rev:

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3030
    • View Profile
    • Email
Все едно не знаете, че целта не е да се направи като хората и да трае колкото трябва, а след известно време пак да се скапе и пак все същите пълнячи на партийни каси да вземат ремонта, да гушнат паричките и да си оставят ръцете. И така до безкрай....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4565
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
А някай може ли да ми каже защо през 2018 тръбата на “Витиня” за София беше 3 месеца в ремонт, след това работи няколко месеца и я затвориха за капитален ремонт, който трае и до днес?
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14167
    • View Profile
    • Email
А някай може ли да ми каже защо през 2018 тръбата на “Витиня” за София беше 3 месеца в ремонт, след това работи няколко месеца и я затвориха за капитален ремонт, който трае и до днес?
Започнаха ремонта и се оказа, че се налага далеч по сериозна работа от козметично боядисване и смяна на осветлението.
Всъщност този тунел не е бил никога 100% наред от самото си откриване. Доста е вероятно средствата, вложени в безбройните ремонти, да са надхвърлили тези за пробиването му. Освен това новите изисквания за безопасност налагат пробиване на връзка между двата тунела за аварийна евакуация. Може би в някой от прозорците между два ремонта трябваше по-сериозно да рехабилитират стария път, който се ползва за тежкия трафик и е, меко казано, в безобразно състояние.
« Last Edit: 14.10.2019, 11:34:30 by blagun »