Author Topic: BMC Procity CNG (1401-1428, 2500-2519, 3400-3411, 7041-7171 нечетни)  (Read 189618 times)

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
За списъка на първа страница - новите БМЦ-та на МТК са с поредни VIN номера NMC320LGBLB900013-16.

Offline Pepino1990

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 130
    • View Profile
3410 по 604 с неработещи табла

Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4193
    • View Profile
Нови ДКН:
7119 е СВ6499СВ.
7085 е СВ6497СВ.
7137 e CB6492CB.
« Last Edit: 12.05.2021, 19:35:22 by mitakis »
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Online 04Boris22

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1741
  • 2055
    • View Profile
    • Email
Някой може ли да ми обясни защо почти махнаха просититата по 72? Смисъл почти всичко е ютонги и не ми е много ясно защо, но предполагам защото дизеларките един вид климатика ли им е по-добър, не знам. Иначе дизеларките според мене са по-добри от бмц-тата.
над 8000 мои снимки във Flickr:
https://www.flickr.com/photos/198506535@N07/

Фен на всички дизелови автобуси!

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Щото окапаха по 72 има доста за ремонт и пускат каквото има.
The Grand Tour

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1355
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Единствените по - ниско качествени автобуси от Ютонг, са БМЦ.
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Online 04Boris22

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1741
  • 2055
    • View Profile
    • Email
Единствените по - ниско качествени автобуси от Ютонг, са БМЦ.

Напълно съм съгласен. Ако искаха да купят нещо евтино, можеше да вземат още газови Ютонги. Нали трябва да им е евтинко. И са по добри от бмц-тата. Повечето малашевски проситита вече имат проблеми и са много раздрънкани. Ръждата също не ги жали. Всички от 25та серия вече я имат (2506 е първенец в това отношение).
над 8000 мои снимки във Flickr:
https://www.flickr.com/photos/198506535@N07/

Фен на всички дизелови автобуси!

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
За мен още е спорно кой от двата модела е по-зле. Вярно БМЦ-тата са доста по лошо сглобени и недоправени, но пък китайците нямат правене. Относно газовите китайци те със сигурност са по-зле от БМЦ, не им се е получило.
The Grand Tour

Offline georgi_L

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 420
  • Изработвам модели на ГТ.
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Ще ме прощавате много, но бмц-то изглежда в пъти по-добре от тоя недоизмислен ютонг. И ако някой казва, че бмц-тата много скърцали само си припомнете електрическите ютонги още първия ден като ги пуснаха. На дизайн и визия ютонга отстъпва многократно пред бмц-то. Също така начина на изработка според мен е напълно еднакъв с изключение че ютонг ползват специфични евтини и особени пластмаси и като бяха нови вътре миришеше много странно точно като на сглобено в час по трудово с материали от магазин за 1 левче. При бмц-тата и мановете не помня да са имали подобна миризма на салона. Та искам да кажа, че според мен особено оранжевите и газовите ютонги са много по-зле от бмц-тата. Особено метановите как вият като самолети и то от вън а вътре да не говорим, също и окачването на газовите ми се струва по-различно много нещо подскачат и се клатушкат личи си бюджетното и евтино изпълнение просто. Бмц-така приличат много повече на съвременен нов градски европейски автобус докато тия ютонги явно в Китай си имат други стандарти вижте самия дизайн и материалите на изработка, почти всички китайски модели са с квадратни задници и салона е сходно направен при всички като дизайн, което изобщо не ми харесва лично спрямо на мен.

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1355
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Турците винаги са измисляли интересни дизайни, имали са готин замисъл и т.н, но като возия и интериор Ютонгите са по - малко зле. Много шофьори казват, че въпросните БМЦ са най - лошите и неадекватни автобуси, които са карали. Неманеврени са, неудобни са в кабината, не спират, разбити са много, единтсвеното им хубаво е, че са много бързи.
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline Stierlitz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 991
    • View Profile
Quote
единтсвеното им хубаво е, че са много бързи.
Това са най-мощните автобуси на автото за всички времена  :D

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Най-зле обезателно са тези, които са титуляри по 111. А за мощността няма какво да говорим, 320 коня на соло, при положение че Мановете са 310, а Конекто ЛФ са 286 (някои от Каратските бяха и 299 ако не се лъжа). Но пък двигателите явно не са в много добър синхрон със скоростната кутия, защото са доста "резки". Обаче и БМЦ и Ютонг привличат все повече клиентела и от западна Европа - видно, че вече навсякъде все повече се залага на цената за сметка на качеството.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Китайските и турските автобуси че са шкарто спор няма. Но на никой не му се дават пари, всеки гледа евтиното и гони максимална печалба. В Канада и в САЩ ако влезете в произволна сграда на Майкрософт, Гугъл, Епъл, Амазон, Фейсбук и тем подобни, ще видите, че поне 2/3 от персонала програмисти са индийци с бради, чалми и джапанки. Затова и всичко ново, и хардуерно, и софтуерно е все по-бъгав боклук. Меринджеите натискат хората и "рашват" продуктите, понеже от маркетинга и продажбите са обещали нова версия или модел за вчера. За качество никой не говори....Също така, понеже Безос е стиснат и все гони максимална печалба, никоя уважаваща себе си спедиторска компания не кара ремаркета на Амазон. Това правят само имигрантски шофьори и фирми с раздрънкани камиони, и с по една камара надвишени часове, и глоби за нарушения на пътя. Всичкото вече е такова.....Аз нали работя в реномиран канадски автобусен завод - преди месец купиха възможно най-скъпото лепило за пластмасови панели, по няколко хиляди долара за 10 кила чувалче, излезе пълен боклук и сега се чудим какво да го правим.
« Last Edit: 24.06.2021, 03:14:23 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Не баш всички. Примерно съчленените Конекто Г са бюджетен турски модел, обаче вече карат 18 години в София само по натоварени линии без ОР. Има ги и в Унгария и Полша. Нещо немислимо примерно за един Икарус. Да не говорим какъв пробег имат вече. 302-ките откараха 26-27 години. Така че зависи и от производителя, на Мерцедес и МАН очевидно и бюджетните им модели са качествени.

Не може да се каже същото за ВМС, помните какво стана с първите имаше пратени в Дупница за заваряване на каросерии още едва на няколко години. Едва ли в историята на автотранспорта има по-бързо скапали се автобуси. Тия новите наистина много вървят, ама изглеждат като дялани с теслата в час по трудово. Дизеловите китайски повече ми харесват, като че ли са една идея по-хубави и нямат такъв кич по тях. Разбира се и двата са далеч от качеството на МАН.

Обаче ако са ги взели на половината на цената на МАН и Мерцедес тогава може би си струва. Възползват се от тях на макс, и след няколко години като се скапят и разпаднат тотално купуват пак чисто нови. Все пак комфорта поне в тях е на добро ниво, климатик, отопление, бързо набират. В старите ВМС ако носиш над 43-ти номер обувки на нито една седалка няма да се сбереш.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1355
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Ех Иво, Иво... Икарусът е замислен по съвсем друг начин. Конектото е замислено да изкара определени години и да се бракува. Най - важното, а именно шасито е различно. При Икарус то подлежи на ремонт, понеже е съставено от греди, за разлика от всички модерни автобуси, където ако се пипа по шасито, то е незаконно и не е препоръчително. Точно автобусите, които подлежат на основни ремонти са по - добри от много гледни точки, които се надявам сам да осъзнаеш. Ако говорим за некачествени автобуси за градска среда, най - добрите примери са аквариумите и 141. Още от завода са объркани и няма ДАП, който да каже че предпочита Чавдарите. Дори тук като са бракували 141 и са взимали части от тях, не са пасвали на всички останали екземпляри...
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Безкрайните основни ремонти са свързани със сериозни разходи, също физическото и моралното остаряване е неизбежно  и е по-изгодно автобусите да изкарват 10-15 години с по един такъв вместо да се таралянкат по 30 и повече години с няколко основни ремонти.  :rolleyes:

Offline Kingpin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1069
    • View Profile
А за мощността няма какво да говорим, 320 коня на соло, при положение че Мановете са 310, а Конекто ЛФ са 286 (някои от Каратските бяха и 299 ако не се лъжа).

Само че тук мощността не е толкова от значение, колкото въртящият момент.

БМЦ развиват 320 коня при 2000 оборота, и 1220 Нм при 1300 оборота.
Мановете са със горе долу сходни данни, но при по-голямо тегло, но развиват 1250 Нм още на 1000 оборота.
Ютонг (дизел) развиват 300 коня при 2100 оборота, 1200 Нм при 1100 оборота.

Така че реално БМЦ не би трябвало да "дърпа" повече.

Offline Stierlitz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 991
    • View Profile
Quote
Така че реално БМЦ не би трябвало да "дърпа" повече.
:D  газовото БМЦ на автото има чудовищно ускорение при газ до дупка, имам достатъчно обширни лични преки впечатления от всички модели автобуси .... жокер:  6 степенна кутия EcoLife-2 и предавателно число на ГП=6,2

Offline SONESTO

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1045
  • Average Mercedes-Benz Conecto enjoyer
    • View Profile
2506 е ударен здравата отпред. Счупено е челното стъкло, дясното огледало го няма и предницата е сплескана като има следи от оранжева боя по нея

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Така е от повече от седмица.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!