Poll

ЗА ИЛИ ПРОТИВ ПАВЕТАТА НА БУЛ. ПРАГА В СОФИЯ СТЕ ??

ЗА
2 (4.1%)
ПРОТИВ
47 (95.9%)

Total Members Voted: 49

Author Topic: ЗА ИЛИ ПРОТИВ ПАВЕТАТА НА БУЛ.ПРАГА  (Read 7457 times)

Offline georgi64

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1641
    • View Profile
ЗА ИЛИ ПРОТИВ ПАВЕТАТА НА БУЛ. ПРАГА В СОФИЯ СТЕ

Хайде на референдума  НАРОДЕЕ   :D :D

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Има си и предимства и недостатъци. Паветата да доста по-трайна и здрава настилка и естетически изглеждат по-красиво, също така по естествен начин ограничават скоростта. Спомням си веднъж във 66 един човек ми разказваше как са строяли пътя до хижа Алеко, изцяло от паваж, от гранит много здрав път който с години няма нужда от ремонт, докато другия хем по лек до Златните мостове като са го асфалтирали всяка година настилката се отнася и се кърпи. Като цяло ми обясняваше че настилката с павета има доста повече предимства от тази с асфалт.

Но...при паветата пътуването е доста по-некомфортно, новите нископодови ПС се разбиват по-бързо, събира се повече прах, видга се повече шум. Така че е спорно кое е по-доброто, от към качество, здравина и естетика-пътищата с павета, от към комфорт, шум и чистота-асфалт. Лично на мен в по-стари квартали и градския център паветата ми се връзват доста по-добре, все пак това си е била оригиталната настилка, докато например хич не ми се връзва паваж в панелен квартал.

Но примерно Джеймс Баучер с паветата, трамвая и зеленината наоколо определено има чар и с асфалт ще седи грозно, За Прага е малко спорно, по-скоро там асфалта се връзва.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Паветата допринасят за по-бързото разбиване на частите по окачването, ходовата част и изобщо частите по автомобилите, така те трябва по-често да се сменят, което води до по-големи обороти на вносителите на резервни части, съответно и по-големи приходи за общината и държавата от ДДС. Освен това по паветата се кара на по-ниска предавка, което води и до по-голям разход на гориво, също носещо печалби и съответните приходи от данъци.

Технологията за полагане изисква неквалифицирана работна ръка от "майстори", като им се плаща някаква надница, колкото да не е без хич, така се получават по-големи печалби за фирмата изпълнител на ремонта, които да отидат за черни джипове и други неясни цели, като на общината може да не ѝ пука особено за качеството на извършения ремонт, дори би следвало хич и да не държи на качествено изпълнение, понеже така ще има още по-бърза амортизация на личните превозни средства и още по-големи приходи от това.
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline georgi64

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1641
    • View Profile
Ето такова е състоянието  на паветата навсякъде в София  :( :crazy:
« Last Edit: 25.08.2017, 00:04:16 by georgi64 »

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
За или против, паветата от Прага заминаха:
Quote
Започна полагането на първия пласт асфалтова настилка на бул. „Прага“, след получаване на разрешение от Министерство на културата за полагане на асфалт вместо павета.
До края на седмицата се очаква пътното платно на булеварда да бъде готово, като движението ще бъде освободено, а градския транспорт възстановен. Маркировката по него ще бъде направена няколко дни по-късно, заради технологичните изисквания.
След завършването на пътното платно ще се продължи работа по тротоарите, където се изграждат допълнителни електроразпределителни мрежи. Очаква се работата по тях да продължи около 2 седмици.





Източник: FB Транспорт за София

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Ура! Браво!
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3557
    • View Profile
Браво!!
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Чудесна новина! Недопустимо е такъв натоварен булевард с няколко тролейбусни линии да е с калдъръм, особено големи кютуци 10х20.  :) За разлика от Дондуков общината този път отстоя нормална настилка на такъв натоварен булевард. :)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Е сега колкото и лошо да е изпълнението имаме причина да му се радваме като знаем, че можеше да се върнат паветата.   :jump: :jump: :jump:

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline georgi64

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1641
    • View Profile
Да супер добре че удържаха напъна на популистите от разни самозвани организации  :fan:   

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Общината е отстоявала асфалта пред МК и те са отменили заповедта за възстановяване на павираната настилка след ремонта. Можете ли да си представите такова постижение. Направо невероятно.  :D
Иначе казват, че се очаква отворен до края на седмицата, което честно казано не го виждам как ще стане, но да видим.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Добре че МК са разрешили , не знам какво щяхме да правим без тяхното разрешение. Мисля, ме е крайно време да се спре намесата на институции, нямащи нищо общо с обекта на начинанието. Не само тук, а и по принцип.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Добре че МК са разрешили , не знам какво щяхме да правим без тяхното разрешение. Мисля, ме е крайно време да се спре намесата на институции, нямащи нищо общо с обекта на начинанието. Не само тук, а и по принцип.
Крайно време е и хора, не разбиращи и грам от сложността на ситуацията, какви законови и подзаконови правила и изисквания има, да не се изказват като крайни инстанции... чл. 83 от ЗКН... Това е все едно аз да се изказвам за филология и да ти обяснявам как ти нищо не разбираш... Е, не мога, професията ми е друга и се старая да пиша, до колкото мога грамотно, но не се правя на крайна инстанция, защото не ми е в компетенциите да го правя...  :help: :help: :help:


Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Митко, паметници на културата от къде-къде по-голямо значение се рушат, докато МК се занимава с пътни настилки. Същите хора утре-другиден ще кажат да изринем всички паважи и асфалти и да караме по кални пътища или калдъръм, защото така е най-автентично. Паважът НЕ Е настилка за булеварди, той шуми, вдига и събира мръсотия и се руши за отрицателно време.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7002
    • View Profile
    • Email
. Паважът НЕ Е настилка за булеварди, той шуми, вдига и събира мръсотия и се руши за отрицателно време.

Това го казваш ти. Много други твърдят обратното и даже дават обяснение и доводи защо е така. Ти просто го написваш няколко пъти и твърдиш, че е вярно и е последна инстанция?

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Паважът наистина не е настилка за натоварени булеварди - вдига се шум и се събира мръсотия заради фугите, от основата неизбежно прониква пясък между паветата, също така сцеплението е лошо особено при мокро време. Гранитните и сиенитните павета са с неправилна форма и не е възможно да се положи равна настилка. Проблем е и бързото разместване на паважа при по-интензивно движение, налагащо скъпо и бавно ръчно пренареждане с голям обем ръчен труд - при асфалта е достатъчно периодично да се изрязва с фреза повредения горен слой, да се почисти и положи нов и това е много по-бързо и евтино от постоянното ръчно пренареждане на павета. :rolleyes:

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
. Паважът НЕ Е настилка за булеварди, той шуми, вдига и събира мръсотия и се руши за отрицателно време.

Това го казваш ти. Много други твърдят обратното и даже дават обяснение и доводи защо е така. Ти просто го написваш няколко пъти и твърдиш, че е вярно и е последна инстанция?
Съдейки от допитването по аналогичния казус на Руски паметник "много други" са 33% от анкетираните софиянци, а личното мнение на Кайзера се споделя от 66% - http://timeart.me/bg/tuktam/mesta/Pavaj-ili-asfalt-otnovo-vyprosi-okolo-proekt-na-SO_11381.
Естествено, тези 33% са най-кресливите и никога няма да признаят поражението, още повече, че реално всички "павьори" са гласували, а доста от "асфалтьорите" просто са пасували.

Мисля, че след една година експлоатация на Дондуков не 33%, а не повече от 3% ще искат павета (и то - от пътуващите само с трамвай по Дондуков или тези, които нямат работа натам), но ние всички уроци усвояваме трудно.
« Last Edit: 29.08.2017, 16:13:23 by blagun »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7002
    • View Profile
    • Email
Тези "допитвания" са толкова представителни, колкото и тази анкета тук. 34 участници...без коментар. И в крайна сметка това няма никакво значение, решението в крайна сметка е взето от институцията, която е натоварена с това по закон, а не е взето на улицата от тази или онази "организация", така че всичко би трябвало да е наред.

Offline georgi64

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1641
    • View Profile
Аaaaa вече са над 40  :D
« Last Edit: 01.09.2017, 02:35:35 by georgi64 »

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile


Това го казваш ти. Много други твърдят обратното и даже дават обяснение и доводи защо е така. Ти просто го написваш няколко пъти и твърдиш, че е вярно и е последна инстанция?

Това пък го казваш ти. И това, че ти "и много други" сте изрекли нещо, не го прави автоматично истина. Моите аргументи са безспорни и засягат единствено и само обективната страна на проблема. Всичко останало е в сферата на вкусовете и възприятията. Но тъй като си трол, няма да споря с теб.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.