Author Topic: Нова интерпретация на историята на транспортната мрежа (1901-1957)  (Read 118417 times)

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
ТМ10 след гара Подуяне е до 1949. А обръщалото на Захарна фабрика е от 1949. Т.е. това е единствената възможна година.
Обърни внимание как стига трамваят до Зах.фабрика. Дотам е от много по-рано, но после сменят улицата, по която минава.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
На картата има обръщалото на 3 на К. Величков и 7 до Захарна фабрика по Сливница. След пускането на трасето по Цар Симеон 3 е удължен до Захарна фабрика а 7 отива към НДК. Предположих 50 та но явно е 49та
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
п.п. ако някой има желание да помага, най-много ме затрудняват трасетата, които са се променяли много пъти, като например на тези пл. Св. Неделя.
Като за начало, ето ти коловозното развитие на пл. Възраждане, Света Неделя, двойния коловоз към Бояна и двете депа (Станьо и 6-ти септември) към датата на картата. Отделно имаш и единичен коловоз някъде от тук до тук и навътре в склада.

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3599
    • View Profile
Това не беше ли нещо от сорта на 47-8ма, когато закриват продължението на ТМ3 след Подуяне? Нещо такова ми се върти в главата, но мога и тотално да бъркам годините.

Да точно 1947г. е и ето трасето върху картата от метан.



Ето малко прогрес, но без влизане в детайли: Съществуващо, Закрито/Демонтирано, Планирано




Като за начало, ето ти коловозното развитие на пл. Възраждане, Света Неделя, двойния коловоз към Бояна и двете депа (Станьо и 6-ти септември) към датата на картата.

Благодаря ти, доста полезна информация. Ще се се постарая да ги начертая.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Ето малко прогрес, но без влизане в детайли: Съществуващо, Закрито/Демонтирано, Планирано
Разбира се, част от планираните или са в зоната на здрача, или е ясно, че няма да се случат:
- трасето по Габровски е планирано (засега) по двата катета - Симеоновско до Зоопарка и после - Г.М.Димитров;
- продължението по бул. Кл.Охридски е свързано с претрасиране на самия булевард (доколкото може да се нарече сегашната двулентова улица без тротоари) - то е източно от сегашното трасе;
- трасето за Овча купел, планирано още по времето на ранния Софиянски, също е пътник за небитието;
- продължение на трамвая в Орландовци по Мара Бунева е абсурдно, по-скоро по Железопътна, като проблемен е началният участък от Каменоделска до БИЛЛА. Нямам представа дали е заложено разширение на Христо Станишев, все още не са цъфнали блокове и от двете му страни, само от дясната в посока БИЛЛА;
- няма го трасето през Модерно предградие;
- след изпълнението на Каблешков от Бъкстон до Цар Борис III вероятността да мине трамвай оттам в обозримо бъдеще клони към нула;
- някога в секция Електротраспорт на ОУП имаше нормалнорелсов трамвай по някоя от бъдещите северни тангенти;

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3599
    • View Profile
Разбира се, част от планираните или са в зоната на здрача, или е ясно, че няма да се случат:

- трасето по Габровски е планирано (засега) по двата катета - Симеоновско до Зоопарка и после - Г.М.Димитров;

Да и превръщането на старото обръщало на 102 на Зоопарка в трамвайно обръщало.

- продължението по бул. Кл.Охридски е свързано с претрасиране на самия булевард (доколкото може да се нарече сегашната двулентова улица без тротоари) - то е източно от сегашното трасе;

- трасето за Овча купел, планирано още по времето на ранния Софиянски, също е пътник за небитието;

Това е нов вариант, който да е част от ринга, другия вариант отпадна поради изграждането на метрото по неговото трасе.

- продължение на трамвая в Орландовци по Мара Бунева е абсурдно, по-скоро по Железопътна, като проблемен е началният участък от Каменоделска до БИЛЛА. Нямам представа дали е заложено разширение на Христо Станишев, все още не са цъфнали блокове и от двете му страни, само от дясната в посока БИЛЛА;

На чертежа е именно по Железопътна и Христо Станишев, но да най-проблемно са многото имоти попадащи в обхвата на регулацията. Но продължението не е абсурдно, има си достатъчно хора, които биха го ползвали  и ще се ограничи навлизането на автобуси в центъра.

- няма го трасето през Модерно предградие;

Ще го наложа.

- след изпълнението на Каблешков от Бъкстон до Цар Борис III вероятността да мине трамвай оттам в обозримо бъдеще клони към нула;

Защо да е 0?

- някога в секция Електротраспорт на ОУП имаше нормалнорелсов трамвай по някоя от бъдещите северни тангенти;

В ОУП не се дефинира междурелсието. Имаше скоростен трамвай по трасетата на ТМ5 и ТМ22 с връзка през центъра.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Преходът на Каблешков от 4 към 6 ленти означава още толкова инвестиции в отчуждаване и строителство, колкото в реализирания преход 2>4. Поне моста можеше да го изпълнят в достатъчен габарит и товароносимост.

Ул. Железопътна продължава в квартала и след пресичането с Мара Бунева. От едната страна е зелена ивица, т.е. терен - бол. Съдейки по името,  там е имало жп линия, т.е. няма да има разходи за отчуждаване. Мара Бунева тотално не става за трамвайно трасе, разширяването е невъзможно, освен със събаряне на ред сгради. Между другото,  къде има проект за ТМ трасе там?
« Last Edit: 09.11.2021, 17:57:43 by blagun »

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
п.п. ако някой има желание да помага, най-много ме затрудняват трасетата, които са се променяли много пъти, като например на тези пл. Св. Неделя.
Като за начало, ето ти коловозното развитие на пл. Възраждане, Света Неделя, двойния коловоз към Бояна и двете депа (Станьо и 6-ти септември) към датата на картата. Отделно имаш и единичен коловоз някъде от тук до тук и навътре в склада.

Коя година са правени всяка от схемите?

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Публикувани са през 1950, но са актуални поне от 10 години по-рано, ако не и повече.

Offline Dimitar Dragnev

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 631
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Ето малко прогрес, но без влизане в детайли: Съществуващо, Закрито/Демонтирано, Планирано




Има трасе по "Черни връх" след Хладилника, което е обозначено като съществуващо, но не е.

Иначе би следвало на следващ етап да се нанесат още от по-ранните трасета – по ул. "Търговска", по "Цар Освободител", коловозното развитие около Народното събрание и по "Шипка".

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3599
    • View Profile
Има трасе по "Черни връх" след Хладилника, което е обозначено като съществуващо, но не е.

Грешка е да, оправено.

Иначе би следвало на следващ етап да се нанесат още от по-ранните трасета – по ул. "Търговска", по "Цар Освободител", коловозното развитие около Народното събрание и по "Шипка".

Прав си. Има още много работа, но постепенно ще си ги чертая, доста занимателно си е.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
От известно време се занимавам с векторизиране на трамвайните трасета, като идеята ми е живот и здраве да има всички трасета съществували някога и всеки да може да си избира дадена година и да му се визуализират трасеатата, както и да може да се филтрира по линия.  :rolleyes:


Поздравявам те за идеята. Би ли се съгласил да качиш готовия вариант като gif файл във Википедия, би паснал добре в статията за софийските трамваи?

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3599
    • View Profile
Би ли се съгласил да качиш готовия вариант като gif файл във Википедия, би паснал добре в статията за софийските трамваи?

С удоволствие бих. В доста начален етап е обаче и едва ли ще се случи скоро.