Author Topic: Идеи за бъдещо развитие на транспорта.  (Read 5738 times)

Offline lud_pi4

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7479
  • За запазване историята на ГТП
    • View Profile
    • Email
Моля тук да се пишат само идеи с конкретни примери и цели, да не става така, че да се наказваме за оффтопик!!!!!
За справки тук!
« Last Edit: 03.09.2017, 01:32:57 by lud_pi4 »

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 711
    • View Profile
    • Email
Може да се помисли за линия до Джъмбо и Метро (на околовръстното), която да е на 1 час в делнични дни и 40 минути в почивните дни, примерно. Ще е полезно за хора без автомобил, в заводите кой ходи, освен работниците?

Offline kops

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 833
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Преди години като откриха първоначално само Метро бяха пуснали маршрутка до там, само че, явно и за нея няма пътници, камоли за рейс.
Never let your dreams down!

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 711
    • View Profile
    • Email
Преди години като откриха първоначално само Метро бяха пуснали маршрутка до там, само че, явно и за нея няма пътници, камоли за рейс.
Спомням си го това, но и тогава нямаше никаква реклама на тая линия, виждаха я хората, които са отишли до метро с колата си, ама тях това не ги интересува особено. Като се пускат нови линии, трябва да се рекламира на повечето спирки за известно време, тогава да се правят изводи за пътникопоток. Иначе ако (хипотетично) се лансира подобна линия, тя ще е обслужвана от някой "щъркел", който предвид размерите си и (уж) съвременния две не би трябвало да гори повече от маршрутка :D

Offline Bulgaria111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2663
    • View Profile
Може да се помисли за линия до Джъмбо и Метро (на околовръстното), която да е на 1 час в делнични дни и 40 минути в почивните дни, примерно. Ще е полезно за хора без автомобил, в заводите кой ходи, освен работниците?
Освен такава линия, трябва да се пусне нова линия, която да минава по булевард Дунав,  тъй като след промяната на маршрута на 93 и закриването на 3, част от булеварда е без транспорт. Ама едва ли ще пуснат някаква нова линия, още повече, че през 2016 искаха да закрият няколко линии. :D
« Last Edit: 09.04.2019, 16:49:49 by Bulgaria111 »

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Нещо, което може би дълго време ще си остане в сферата на идеите/проектите:
Проектът за S-Bahn в Пловдив: 6 линии за 11 села и всички райони, свързват Тракия с Филипово
Quote
S-Bahn железница в Пловдив да свързва всички райони на Пловдив, както и 11 близки населени места, като се използва сегашната жп мрежа и изграждане на нови връзки. Това е залегнало в проекта на новия Общ устройствен план, който е разработен от „Булплан” и е качен за обществено обсъждане. Проектът дава два варианта за транспорта в Пловдив – с градска железница и без нея, като вторият сценарий е повече от плашещ за трафика в Пловдив.

Кметът Здравко Димитров заяви, че вече се проучват възможностите за възстановяването на градската железница. Наскоро премиерът Бойко Борисов заръча на големите градове да проучват възможностите  за изграждането на градски железници след заръка от Брюксел.


 
Самата концепция за градска железница в Пловдив е от 30 години, а в проекта на новия Общ устройствен план е основното условие, за да няма тапи и препълнени автобуси.

Предвижда се тя да се движи със средна скорост от 25 км/ч, като към нея има и специални автобуси линии, които да я обслужват. Освен това системата трябва да включва и  местата за прекачване, за местоположението на масовите паркинги и гаражи, свързани със системата Park&Ride (паркирай и пътувай).

В анализа на проектантите е заложено, че трябва да се изградят няколко нови коловоза, които да се ползват от градската железница, за да не се дублират с останалия жп трафик. Така според тях трябва да се изградят нови коловози между Централна гара и Филипово, Филипово – Скутаре, Тракия – Скутаре, както  и директна жп връзка между жп гара Тракия и гара Филипово.

Ежедневните курсове на  „S - Bahn” железницата, които могат да се използват са дадени по 6 линии:

№ 24 – Радиново – ж.п. гара Филипово – Централна гара – Сточна гара – ж.п. гара Тракия – Скутаре – Войводиново – Филипово

№ 25 – Кадиево – Злати трап – Централна гара – Сточна гара – Крумово – Ягодово – Катуница

№ 26 – Централна гара – Христо Смирненски – район „Южен” – Южна промишлена зона – Сточна гара – Централна гара

№ 27 – Труд – ж.п. гара Филипово

№ 28 – Скутаре – Войводиново – ж.п. гара Филипово

№ 29 – летище „Крумово” – ЮИЗ – Сточна гара – Централна гара

Към тях трябва да има автобусни линии, които да обслужат спирките от градската железница.

Според анализа, времетраенето за предвижване по железницата ще съкрати наполовина времето за предвижване между близките населени места, като значително ще намали и трафика в града.

Offline Bulgaria111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2663
    • View Profile
Ако цената е същата, като на градския транспорт, и влаковете са на често, и има повече спирки, през поне 600-700 метра, не виждам причина да няма голям пътникопоток.

Offline mitakaailqka

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 523
  • Мразя чолаков! Мразя хебросбус! Мразя петко!
    • View Profile
Как си представяш влак с спирки на 600-700м?

Offline Bulgaria111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2663
    • View Profile
А защо не се помисли за трамвай? Някой може да каже, че някои булеварди са тесни, но няма да се съглася, защото в света има градове с по-тесни булеварди и оттам минават трамваи.

Offline Bulgaria111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2663
    • View Profile
Мисля че е добре да се помисли някой автобус (например 27, и без това да не се припокрива толкова с 1 и 7) да минава по "Академик Динеков". Районът там е откъснат от транспорт,хората от там вървят много пеша.