Author Topic: Международни влакове  (Read 25708 times)

Offline Марин Петров

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 258
    • View Profile
Re: Международни влакове
« Reply #100 on: 23.01.2018, 18:36:53 »
И сръбския, и румънския състав е мотриса и не може да му се прикачват вагони.
Ясно. мерси за информацията!

Значи ни е слаба държавата, щом не може да се разберем със съседите дори за един чифт международни влакове. А пък после ще развиваме балканите.

Преди коледа със съпругата ми бяхме на сватба в Унгария, в едно малко градче не много далече от Будапеща. Натам пътувахме с кола, с едни други роднини, които също бяха поканени на сватбата. На сватбата трети роднини ни поканиха на гости в Чехия, където те живеят - град Бърно. Роднините с колата нямаха възможност да си уредят повече отсъствие от България и им се наложи да откажат. Но ние с жена ми имахме тази възможност и приехме поканатя. решихме, че на връщане ще използваме някакъв публичен транспорт.

Стояхме няколко дни в Бърно (много хубаво място!) и дойде време да му мислим как ще се прибираме. Разбрахме, че има директен автобус от Бърно до София. Но аз по принцип предпочитам железопътния транспорт и исках да проверя дали има някакви възможности за пътуване до България с влак. сетих се, че имаше международен влак от София до Будапеща през новия Дунав мост. Говорих си с домакините и те бяха съгласни да ни "хвърлят" до Будапеща с кола. Помолих сина ми да провери тука в България как стоят нещата с този влак. Неприятна изненада - вече няма такъв влак. Ама не се отказах. Знам, че има влак Белград-София. Викам си, че би трябвало да има влакове Будапеща-Белград и все ще се оправим на гарата в Белград. Втора неприятна изненада - и този влак го няма. Най-накрая се примирих и се прибрахме с автобуса. 17 часа пътуване в рейс!!!!

Като се прибрахме, ми стана интересно и проверих. Няма директен влак до нито една столица от съседните ни на нас държави. СРАМОТА! До Букурещ - едно прекачване. До Анкара - едно прекачване (и май е на различни гари в Истанбул). До Атина - едно прекачване. До Скопие е ясно. До Белград - ДВЕ прекачвания.

Че то изобщо има ли междунардни влакове? Срам и резил! Едно време имаше влакове до половината столици в Европа, а сега - нищо.

Кой отива през две държави в трета, без да си провери връзките предварително? Без извинение - сами сте си виновни, поне проверете транспорта, накъдето отивате.
Виж моето момче, аз съм човек който държи всичко да му е преценено предварително и да няма проблеми. Затова ви питах тука във форума за някои неща относно пътуването до Унгария през Сърбия. На самата сватба с жена ми получихме покана от наши роднини да отидем при тях в Чехия за няколко дни. Трябваше да вземем решение буквално за няколко часа. А пък нашите домакини от Чехия казаха, че със сигурност знаят за директен рейс от Бърно до София. А пък ако трябвало, нямат нищо против да ни закарат с тяхната кола до най-близкото място, откъдето има транспорт до София - Братислава, Прага, Будапеща. И затова тръгнахме.

Причината заради която писах в тази тема е безкрайното ми съжаление от състониянието на международните железопътни връзки, които България има (или няма). Едно време имаше директни влакове до Берлин; до Прага; до Варшава; до Будапеща; до Киев; до Москва и още. А сега само до границата и там - прекачвай се.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4266
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Международни влакове
« Reply #101 on: 23.01.2018, 18:40:42 »
Ами в такъв случай сядаш на лаптоп или телефон, проверяваш връзките с транспорта, и тогава се дава отговор. И на мен ми се ходи на доста места, но няма читави връзки до моето местожителство.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7582
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #102 on: 23.01.2018, 18:48:03 »
Веско, мисля че се поизхвърляш малко. Какво толкова има да се планира в пътуване до Бърно например?

Offline Марин Петров

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 258
    • View Profile
Re: Международни влакове
« Reply #103 on: 23.01.2018, 19:01:52 »
Ами в такъв случай сядаш на лаптоп или телефон, проверяваш връзките с транспорта, и тогава се дава отговор. И на мен ми се ходи на доста места, но няма читави връзки до моето местожителство.
Май не се разбираме нещо. Нямах намерение да коментираме моето пътуване до Бърно и обратно. Просто споделих каква беше причината да търся информация за международни влакове. Аз не съжалявам, че ходихме на гости в Бърно. Беше интересно. Имаше възможност да се приберем с директен транспорт, без да натоварваме нашите домакини да ни карат до друг град. Всичко е точно. пътуването 17 часа с рейс не е най-приятното изживяване, ама не сме се счупили. живи и здрави сме. няма да мрънкаме.



Намерението ми беше да коментираме относно международните влакове. Исках да повдигна дискусия за това колко е пропаднал железопътния транспорт в България и по-скоро в частта си за международни превози. От София наникъде в чужбина не може да се пътува цивилизовано с влак. И преди някой да каже, че такава е актуалната тенденция, защото например други видове транспорт изместват железопътния (например евтини самолети). Не съм съгласен, защото не е вярно. Например, знам със сигурност че има директен влак Париж-Москва. Както и Берлин-Москва.

А предполагам, че във всяка нормална държава има директни влакове до столицата на всяка съседна страна. Ти имаше нещо общо с Германия, нали. Предполагам, можеш да потвърдиш, че от Берлин има директни влакове до всяка една столица на съседните страни, нали?

А тука всеки ден по новините тръбят, че ще работим за сближаване на държавите на балканите докато правим председателството на ЕС. И че транспорта бил важен елемент от това сближаване. А в същото време железопътните връзки никакви ги няма...

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2665
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #104 on: 23.01.2018, 19:07:53 »
Директен влак от Бърно до София би пътувал 30 часа, с риск да нараснат до 40-50, затова и почти никой не би пътувал с него и съществуването му е икономически безсмислено в момента.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7582
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #105 on: 23.01.2018, 19:14:11 »
И това се случва главно заради състоянието на железният път на югоизток от Будапеща, както и благодарение на съответните ЖП администрации.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4266
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Международни влакове
« Reply #106 on: 23.01.2018, 21:05:26 »
Ами в такъв случай сядаш на лаптоп или телефон, проверяваш връзките с транспорта, и тогава се дава отговор. И на мен ми се ходи на доста места, но няма читави връзки до моето местожителство.
Май не се разбираме нещо. Нямах намерение да коментираме моето пътуване до Бърно и обратно. Просто споделих каква беше причината да търся информация за международни влакове. Аз не съжалявам, че ходихме на гости в Бърно. Беше интересно. Имаше възможност да се приберем с директен транспорт, без да натоварваме нашите домакини да ни карат до друг град. Всичко е точно. пътуването 17 часа с рейс не е най-приятното изживяване, ама не сме се счупили. живи и здрави сме. няма да мрънкаме.



Намерението ми беше да коментираме относно международните влакове. Исках да повдигна дискусия за това колко е пропаднал железопътния транспорт в България и по-скоро в частта си за международни превози. От София наникъде в чужбина не може да се пътува цивилизовано с влак. И преди някой да каже, че такава е актуалната тенденция, защото например други видове транспорт изместват железопътния (например евтини самолети). Не съм съгласен, защото не е вярно. Например, знам със сигурност че има директен влак Париж-Москва. Както и Берлин-Москва.

А предполагам, че във всяка нормална държава има директни влакове до столицата на всяка съседна страна. Ти имаше нещо общо с Германия, нали. Предполагам, можеш да потвърдиш, че от Берлин има директни влакове до всяка една столица на съседните страни, нали?

А тука всеки ден по новините тръбят, че ще работим за сближаване на държавите на балканите докато правим председателството на ЕС. И че транспорта бил важен елемент от това сближаване. А в същото време железопътните връзки никакви ги няма...

Признавам си грешката, не бях схванал първото мнение, бях го приел по-скоро като вид оплакване относно неуредеността на транспорта. Може да сметнеш мненията ми за абсолютно нерелевантни с дискусията  :)

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2665
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #107 on: 23.01.2018, 21:15:31 »
И това се случва главно заради състоянието на железният път на югоизток от Будапеща, както и благодарение на съответните ЖП администрации.
Тапата е основно в Сърбия. Много ниска скорост, задължителни закъснения с часове и никакво изчакване на връзки, дори при директни вагони, дори за 10 минути. Навремето, когато имаше наш вагон до Виена, той в 4 от 5 случая не се класираше в Белград и оставаше за следващия влак, с който стигаше само до Будапеща и то с 12 часа закъснение.

Offline Марин Петров

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 258
    • View Profile
Re: Международни влакове
« Reply #108 on: 25.01.2018, 14:46:32 »
Директен влак от Бърно до София би пътувал 30 часа, с риск да нараснат до 40-50, затова и почти никой не би пътувал с него и съществуването му е икономически безсмислено в момента.
Ако може да бъде свалено на около 20 часа и граничните власти в различните държави да поемат ангажимент да няма забавяния по тяхна вина, тогава със сигурност ще има интерес. С рейс е 17 часа. Но удобството на пътуване с влак е несравнимо. И предполагам, че хората ще предпочетат влака, дори и да е малко по-бавно.

Рейса с който пътувахме тръгва от Прага, минава през Бърно, Братислава, Будапеща, после транзит през Сърбия и така до София. В работен ден рейса пристигна в Бърно около 70% пълен. Качихме се 5 човека. В Братислава се качиха още 2 или 3. В Будапеща никой не се качи. Значи има пътници по тези направления.

Признавам си грешката, не бях схванал първото мнение, бях го приел по-скоро като вид оплакване относно неуредеността на транспорта. Може да сметнеш мненията ми за абсолютно нерелевантни с дискусията  :)
Не се притеснявай! Може и аз да не съм го разказал като хората.


И това се случва главно заради състоянието на железният път на югоизток от Будапеща, както и благодарение на съответните ЖП администрации.
Тапата е основно в Сърбия. Много ниска скорост, задължителни закъснения с часове и никакво изчакване на връзки, дори при директни вагони, дори за 10 минути. Навремето, когато имаше наш вагон до Виена, той в 4 от 5 случая не се класираше в Белград и оставаше за следващия влак, с който стигаше само до Будапеща и то с 12 часа закъснение.
На сватбата си говорих с един сърбин. Заговорихме се за транспорт и той ми разказа как сръбската държава е решила да инвестира много в ж.п. транспорта. В момента модернизират линията от Унгария през Белград до Македонската граница. От Унгария до Белград били много напреднали. В същото време щели да инвестират в нови вагони и локомотиви за международни влакове до Будапеща и до Солун. Тези дестинации били приоритетни за сръбската държава.

Значи линията от Унгарската граница до Ниш ще е модернизирана. Остава само от Ниш до Калотина. Не знам как е там. А нашата линия от Калотина до София май не е много зле.
« Last Edit: 25.01.2018, 14:50:12 by Марин Петров »

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2665
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #109 on: 25.01.2018, 15:26:23 »
Ние модернизираме 150 км от Пловдив до Свиленград вече 15 години и едва сега има резултати, въпреки че не е съвсем готово всичко.

Сърбите трябва да модернизират 800 км, а при тях нещата се случват още по-бавно. Едва ли ще доживея пътуването с влак от София до Будапеща да е сравнимо по време с автобуса.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4266
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Международни влакове
« Reply #110 on: 17.03.2018, 10:01:53 »
Сърбите винаги са имали една престижна линия, останала от югославско време - Белград - Загреб - Любляна - Мюнхен. Гастарбайтерски влак. За тогавашното време е имало резон - бивша Югославия е изпращала на запад свои работници. Турските гастарбайтери са транзитирали по шосета, защото за тогавашните времена изобщо не е имало смисъл да развиват ЖП транспорт на Югоизток (България, вражеска държава, от другата страна на желязната завеса) и на Север (Унгария, същото, което и за България важи). В момента сърбите модернизират линията към македонската граница. Целта е повече от ясна - товарните превози от солунското пристанище да минават още по-бързо през тях, за да печелят от транзитни такси.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13527
    • View Profile
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #111 on: 17.03.2018, 13:48:03 »
Не знам колко бързо ще преминават товарите от Солун към Будапеща, след като най-бързият им пътнически влак прави равната като тепсия отсечка Белград-Суботица (180 км) за 4 часа. Сигурно при кайзер Франц Йозеф се е движил по-бързо.
Не че нашата алтернатива през Видин-Калафат се е скъсала от бързина.
« Last Edit: 17.03.2018, 13:50:10 by blagun »

Online IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2014
    • View Profile
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #112 on: 17.03.2018, 18:32:01 »
 Модернизират те......Ниш-Прешево е в такова мега-аварийно състояние, че е пред закриване, както беше нашият Батанавци-Радомир път 1. И другаде положението хич не е розово, единствената им читава линия е Белград - хърватска граница. Преди години пътувах с най-хубавия им влак Белград-Виена. С много хубави рециклирани вагони беше наистина, но и с възможност за късане на цветенца през целия път. Общо взето коридорът Ниш - Скопие - Солун е жив зян и няма изгледи скоро да се оправи, понеже от Трън до границата с Косово са някъде 30-тина километра по права линия, освен това и Прешево, и Куманово са с преобладаващо албанско население, ориентиращо се към Косово.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline dhamitak

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 135
    • View Profile
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #113 on: 10.06.2018, 23:51:36 »
Евентуално може да ходя до Димитровград в Сърбия и според разписанието което виждам 11:22ч. наше време е на Калотина а в Димитровград Сърбия е 10:30ч. тяхно време,понеже са с 1 час назад-ако не бъркам,нали?
А от 15.06 ще има промяна в разписанието,защото тръгва директен влак до Белград!

п.с. а нали може да се взимат и билети до Ниш или Пирот да речем,защото не откривам цени за там,Благодаря?

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2665
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #114 on: 11.06.2018, 05:33:31 »
Да, това е разписанието. Обратният влак тръгва от Димитровград в 16:35. От 15.06 ще е по-късно и най-вероятно ще закъснява поне половин час или повече.
Билети могат да се вземат за произволна гара по пътя, но до 14.06 е с прекачване в Димитровград, а след това може и директно.

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1557
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!