Author Topic: Международни влакове  (Read 82963 times)

Offline dhamitak

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 140
    • View Profile
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #100 on: 03.02.2013, 17:05:18 »
Благодаря много за информацията-все пак да попитам още нещо:може да не ми се наложи,но все пак,ако трябва да си купя нещо или да говоря или питам нещо,въпреки,че не ми е много читав английския език,сигурно ще мога да се оправя-понеже сигурно ще трябва,ако си взимам билет от гр. Букурещ или да презаверявам този за отиване и връщане,ако съм взел такъв?

п.с. иначе в едната посока с влак е 165 леи?
Иначе други особености,които трябват за такова пътуване(освен лична карта)няма или...?
« Last Edit: 03.02.2013, 17:06:56 by dhamitak »

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #101 on: 03.02.2013, 17:28:09 »
Ми аз като пътувах ми искаха само лична карта, проверката е на Русе и на Гюргево, в обратната посока също е така. За София билети се купуват от международната каса на гарата в Букурещ, разбират на английски няма проблем, ако те притеснява научи 2-3 питания по този повод на румънски и ще се оправиш.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #102 on: 06.02.2013, 01:50:50 »
Отваряй си очите в Букурещ и особено на гара Bucuresti Nord. Това си е доста неприятно място, така че там внимателно с портмонета, чантички и т.н. Младите хора по правило поназнайват английски, общуването с по-възрастните е по-трудно. Езикът им е по-близък до италианския и френския, отколкото до английския.

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #103 on: 05.05.2014, 23:15:54 »
Да изтрия прахта(винаги ми е харесвало повече, а и по-натурално ми изглежда да е "праха" - м.р., ама щом филолозите са казали да е от ж.р. думата, така да бъде :crazy:) от тази тема с едно въпросче - какво стана с жп частта от ГКПП Кардам - Негру Водъ? По асфалтовия път е ясно, но по жп линията нещо минава ли изобщо - товарно, евентуално някой и друг пътнически/бърз влак до/от Констанца поне? :neznam: Или всичко е замряло, вече и е останало само ПВ-то до Кардам от Варна...?
« Last Edit: 05.05.2014, 23:18:16 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #104 on: 05.05.2014, 23:39:19 »
Товарни влакове минават периодично. Пътнически през Негру Вода няма.

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Re: Международни влакове
« Reply #105 on: 06.05.2014, 11:37:29 »
То и между Medgidia и Negru Voda,няма никакво пътническо движение,поради паднал мост по трасето.Товарните са само цистерни и стигат до някаква база,в близост до Negru Voda.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Международни влакове
« Reply #106 on: 22.06.2014, 15:41:29 »
Да кажа и аз моите впечатления от първото ми пътуване с международен влак, до Букурещ и обратно. Първо, оказа се, че дооста по-изгодно да се купят 2 отделни билета - София-Русе-София за 30 лева и отделно от бюро Рила да се вземе Русе-Букурещ-Русе за 37 лева, като в Букурещ доплатих 3-4 лева за място. Иначе директен билет София-Букурещ-София е 96 лева  :crazy:

На отиване бяхме с МБВ 382, който вози 2 вагона 50 серия и кушет за Силистра, 1 АБ екс-ДБ(!) за Букурещ и 4 спални ковчега за Русия. 50-ката, в която бяхме до Русе, беше доста раздрънкана, при спиране постоянно се чуваше едно блъскане от талигата и се усещаха всички неравности по линията. На Русе вече трябваше да се прехвърлим в мизерното екс-ДБ, а отпред ни закачи 07111, който ни дърпа до Гюргево, където пое 383 по обратния път към България. Преминаването през Дунав-мост не е най-приятното нещо, на места влакът пълзи с 10 км/ч, а мостът скърца неприятно. Личи си, че е му е време за ОР. На Гюргево ни прикачиха към румънски дизелов локомотив. Излишно е да казвам колко дрънчеше екс-ДБ-то, просто е ужас да се пътува на дълги разстояния и то през нощта. Добре, че на Гюргево румънският кондуктор загаси половината осветление. И тъкмо вече се унесохме, и на Виделе към 4:20 се качиха доста румънци, почти всички седящи места се заеха и оттам нататък никъв шанс да се спи повече.
На връщане с 461 беше по-добре положението, понеже освен екс-ДБ-то имаше и румънски купеен вагон, в който пътувахме чак до София. Не беше кой знае какво, но имаше вода, сапун и тоалетна хартия в тоалетната, които мистериозно изчезнаха след ГО  :angry:

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #107 on: 22.06.2014, 15:57:43 »
Да кажа и аз моите впечатления от първото ми пътуване с международен влак, до Букурещ и обратно. Първо, оказа се, че дооста по-изгодно да се купят 2 отделни билета - София-Русе-София за 30 лева и отделно от бюро Рила да се вземе Русе-Букурещ-Русе за 37 лева, като в Букурещ доплатих 3-4 лева за място. Иначе директен билет София-Букурещ-София е 96 лева  :crazy:

На отиване бяхме с МБВ 382, който вози 2 вагона 50 серия и кушет за Силистра, 1 АБ екс-ДБ(!) за Букурещ и 4 спални ковчега за Русия. 50-ката, в която бяхме до Русе, беше доста раздрънкана, при спиране постоянно се чуваше едно блъскане от талигата и се усещаха всички неравности по линията. На Русе вече трябваше да се прехвърлим в мизерното екс-ДБ, а отпред ни закачи 07111, който ни дърпа до Гюргево, където пое 383 по обратния път към България. Преминаването през Дунав-мост не е най-приятното нещо, на места влакът пълзи с 10 км/ч, а мостът скърца неприятно. Личи си, че е му е време за ОР. На Гюргево ни прикачиха към румънски дизелов локомотив. Излишно е да казвам колко дрънчеше екс-ДБ-то, просто е ужас да се пътува на дълги разстояния и то през нощта. Добре, че на Гюргево румънският кондуктор загаси половината осветление. И тъкмо вече се унесохме, и на Виделе към 4:20 се качиха доста румънци, почти всички седящи места се заеха и оттам нататък никъв шанс да се спи повече.
На връщане с 461 беше по-добре положението, понеже освен екс-ДБ-то имаше и румънски купеен вагон, в който пътувахме чак до София. Не беше кой знае какво, но имаше вода, сапун и тоалетна хартия в тоалетната, които мистериозно изчезнаха след ГО  :angry:
Сефте... :crazy: :D :D. Не че някога съм пътувал с какъвто и да е МБВ, но и без да съм, мога да предположа, че доста често се случва. Да не забравяме, че живеем У БГ-то и по-точно да не забравяме за наличието на разни крадливи елементи от населението му. :/
Иначе тъкмо се канех да питам дали румънските дизели да окупирали Дунав мост, или се допускат и български Седмаци, но твоят увлекателен разказ даде отговора на този мой въпрос. :) :fan:
Това, което се чудех също така аз, като разгледах картата е: защо обикаля през Videle, а не марширува напряко Giurgiu - București. Явно има пътници от Videle и заради тях.
« Last Edit: 22.06.2014, 16:01:26 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Re: Международни влакове
« Reply #108 on: 22.06.2014, 16:08:06 »
Защото вече 7-8 години и повече румънците не си оправят един паднал мост по линията Джурджу-Букурещ.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Международни влакове
« Reply #109 on: 23.06.2014, 15:00:10 »
Защо няма на сайта на БДЖ цените на международните влакове? Аз, като живущ в чужбина, нямам физическата възможност да се разкарвам до бюрото на Рила за информация, както няма и да въртя международни разговори, заради това. Не го намирам изобщо за практично, все едно сме в 19 век и всичко се прави на място, а не онлайн, както си и трябва.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Международни влакове
« Reply #110 on: 23.06.2014, 15:21:18 »
Еми то целият им сайт и разделът за международните влакове е доста дървен, разписанията не са съвсем точни, като цяло услугата е колкото да се отбие номера, не може на МБВ да са ти най-скапаните вагони и влакът да спира на някакви гари, дето никой не се качва и не слиза.

Offline assen55

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 461
    • View Profile
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #111 on: 23.06.2014, 15:33:02 »
Преди 3-4 години имаше сайт с цени и всичко. Има е-мейл адрес пиши им на него.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Международни влакове
« Reply #112 on: 11.11.2014, 22:09:20 »
Ето го и съобщението, поне в economics.bg, за новата връзка София-Будапеща.

http://www.economic.bg/bg/news/4/tragva-vlak-sofiya-budapeshta.html

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #113 on: 11.11.2014, 22:24:05 »
Ето го и съобщението, поне в economics.bg, за новата връзка София-Будапеща.

http://www.economic.bg/bg/news/4/tragva-vlak-sofiya-budapeshta.html

Бъдещето на този и още много влакове за съжаление е под много голям въпрос. За съжаление старото ръководство на БДЖ, начело с Владимир Владимиров, устремно се е засилило отново да поеме подетият преди 3 г. курс "надолу", като отнво застане начело на националния жп превозвач. Жалко...

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #114 on: 11.11.2014, 22:50:14 »
Да не би движението надолу да е спирало за миг през последните 20 години?

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #115 on: 12.11.2014, 00:59:31 »
Съвсем субективно в последната година се забелязваше по-скоро напредък, или поне спиране на пропадането

Offline pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 406
    • View Profile
Re: Международни влакове
« Reply #116 on: 12.11.2014, 08:47:56 »
Ето го и съобщението, поне в economics.bg, за новата връзка София-Будапеща.

http://www.economic.bg/bg/news/4/tragva-vlak-sofiya-budapeshta.html
Израснал съм на гара Враца и никога не ми е минавала мисълта, че на нея може да спре международен влак.  8)

Offline БЦГМ

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 144
  • 1, 2, 3, 4, 7, 10, 14, 15
    • View Profile
Re: Международни влакове
« Reply #117 on: 12.11.2014, 09:32:31 »
Остава 6-та линия, където кой знае колко още време ще измине...
Княжевският трамвай заобиколи с ухораздирателни скърцанета по релсите градинката на стария паметник на царя Освободителя и пак пое правата посока към югозапад.(Иван Вазов)

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Международни влакове
« Reply #118 on: 03.12.2014, 23:40:42 »
Отдавна ме гложди един въпрос - има едни международни EC, например EC 345, Прага - Будапеща - Белград. От сайтовете и на трите железници не може да се купи билет за целия маршрут. Защо така? И тогава откъде може да се купи билет за цялото разстояние от Белград до Прага?

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #119 on: 04.12.2014, 00:32:58 »
Сегашният номер на влака е EC 272 (Белград-Прага), съответно  EC 273 (Прага-Белград).