Author Topic: Международни влакове  (Read 25911 times)

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4978
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #80 on: 21.11.2017, 17:21:28 »
Явно тарифата им е на час :) С кола би излязло не повече от 150 лв. за цялата кола двупосочно.
10 часа си се усещат, независимо от компанията, а се пропилява и цял ден, но си е въпрос на избор :)
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7654
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #81 on: 21.11.2017, 18:55:31 »
За влака нямаше ли някаква врътка, с това че излиза по - евтино ако се купи билет София -Русе, а в Русе отделен билет до Букурещ?

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2772
    • View Profile
Re: Международни влакове
« Reply #82 on: 21.11.2017, 19:27:12 »
Преди имаше и разликата беше доста сериозна - към 20 лв. някъде. Ако имаш и карта за намаление ставаше още по-голяма. Сега предполагам, че още е така. В БДЖ промени трудно настъпват. :D

Offline Spas237

  • Писател
  • **
  • Posts: 25
    • View Profile
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #83 on: 21.11.2017, 20:40:52 »
http://p.bdz.bg/s/o/sofia-bucuresti-7188.pdf

Цени не знам, но времето за пътуване е доста - около 10 часа. За сравнение с кола е около 7, дори по-малко.

Да да това го видях :) Не ме притеснява пътя, че е толкова много. Ще сме компания и няма да го усетим.
Сега се обадих директно по телефона: 51 лв. еднопосочен с прекачване в Русе и 102 лв. двупосочен :)

До Русе влака е приятен, с хубави купейни вагони, след това мисля,че е дизелова мотриса на румънците :)

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4978
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #84 on: 22.11.2017, 10:40:17 »
2-та часа от пристигането в Русе до тръгването от Гюргево скапват цялото пътуване. 30-40 мин. трябва да са достатъчни за митническа проверка, смяна на локомотиви и преминаване.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13558
    • View Profile
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #85 on: 22.11.2017, 10:59:37 »
2-та часа от пристигането в Русе до тръгването от Гюргево скапват цялото пътуване. 30-40 мин. трябва да са достатъчни за митническа проверка, смяна на локомотиви и преминаване.
Убийствено дългото време за гранични проверки прави всички международни влакове от България крайно неконкурентни. Явно нещата от времето на соца не са мръднали и с минута. Тогава Панонията висеше между България и Румъния 2 часа, между Румъния и Унгария - час и половина и по-на запад - под половин час.

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2808
    • View Profile
Re: Международни влакове
« Reply #86 on: 22.11.2017, 11:09:22 »
Директен вагон до Букурещ се движи само летния сезон,в момента пътуването се извършва с прекачване в Русе на румънска мотриса Дезиро.Престоят е от 15:05 до 16:10,по разписание пътуването е 10 часа тъй като в Русе мотрисата първо трябва да пристигне от Букурещ.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4586
    • View Profile
Re: Международни влакове
« Reply #87 on: 22.11.2017, 13:45:38 »
Странно защо граничните проверки на влаковете са толкова дълги - при отиването ми до Букурещ и връщането миналата седмица автобусите минаха без проблем за по-малко от половин час. :rolleyes: Би трябвало около половин час да е напълно достатъчен - не вярвам влаковете да са претъпкани. :rolleyes:

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6854
    • View Profile
Re: Международни влакове
« Reply #88 on: 22.11.2017, 14:08:10 »
Дълги са защото митничарите и граничарите буквално си правят каквото си искат и никой нищо не може да им каже. Имал съм случаи (не един!), в които седим просто за да ги чакаме да се наспят. Кръстиш се на какъв кеф ще са като се излюпят и тръгнат по влака.

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1559
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #89 on: 22.11.2017, 19:09:38 »
Снощи тъкмо си мислих нещо. Възможно ли е (с цел туризъм, разбира се) от всяка гара и спирка в България да се стигне само по железен път до Владивосток при днешните разписания? Вие как мислите? Според мен е възможно, само ми е мъгла как се стига от Букурещ до Москва.
Например, от Варна - до Русе има няколко чифта бързи на ден, там прекачване за Букурещ. От Москва нататък е световно-известният транссибирски.
Подвъпрос: може ли да се стигне до Владивосток изцяло по електрифицирано трасе?
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4285
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Международни влакове
« Reply #90 on: 22.11.2017, 19:13:19 »
Преди украйинската криза беше по-лесно. Доколкото знам, украйнците са спряли почти всички влакове между Украйна и Русия. Затова едно заобикаляне през Сърбия, Унгария, Словакия, Полша и Беларус е напълно възможно.

Offline krasivn

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 174
    • View Profile
Re: Международни влакове
« Reply #91 on: 22.11.2017, 20:20:53 »
 От Букурещт има директен влак(вагон) до Киев всяка Неделя (през останалите дни този влак се движи само до Вадул Сирт приграничен украйнски град и от там има връзка с друг до Черновци така вече и до други населени места в Украйна) мисля че е в 6:15 а от там има валковое до Москва превозвача е УЗ.Дефакто няма влакове на РЖД между Украйна и Русия, но фактически съставите между двете държави си се движат но само с вагони на УЗ.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13558
    • View Profile
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #92 on: 22.11.2017, 20:57:16 »
Подвъпрос: може ли да се стигне до Владивосток изцяло по електрифицирано трасе?
Според Уикипедия ТрансСиб е напълно електрифицирана през 2002 г.: https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%81%D1%81%D0%B8%D0%B1%D0%B8%D1%80%D1%81%D0%BA%D0%B0_%D0%BC%D0%B0%D0%B3%D0%B8%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BB%D0%B0
В Молдова електрифицирана линия има само при Тираспол в югоизточния ъгъл. В Украйна от Одеса до руската граница всичко е електрифицирано и двойно. При другия вход откъм Румъния - при Черновци линията е единична и неелектрифицирана. Поначало СССР не електрифицираше отсечките до границите даже на братски соц  държави. Като се прибави смяната на талигите за междурелсие 1520, това трябваше да забави врага.
В Румъния Гюргево-Букурещ така и не е електрифицирана, както последните отсечки до границите с Украйна и Молдова.
« Last Edit: 22.11.2017, 21:01:36 by blagun »

Offline Марин Петров

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 260
    • View Profile
Re: Международни влакове
« Reply #93 on: 23.01.2018, 16:02:14 »
Преди коледа със съпругата ми бяхме на сватба в Унгария, в едно малко градче не много далече от Будапеща. Натам пътувахме с кола, с едни други роднини, които също бяха поканени на сватбата. На сватбата трети роднини ни поканиха на гости в Чехия, където те живеят - град Бърно. Роднините с колата нямаха възможност да си уредят повече отсъствие от България и им се наложи да откажат. Но ние с жена ми имахме тази възможност и приехме поканатя. решихме, че на връщане ще използваме някакъв публичен транспорт.

Стояхме няколко дни в Бърно (много хубаво място!) и дойде време да му мислим как ще се прибираме. Разбрахме, че има директен автобус от Бърно до София. Но аз по принцип предпочитам железопътния транспорт и исках да проверя дали има някакви възможности за пътуване до България с влак. сетих се, че имаше международен влак от София до Будапеща през новия Дунав мост. Говорих си с домакините и те бяха съгласни да ни "хвърлят" до Будапеща с кола. Помолих сина ми да провери тука в България как стоят нещата с този влак. Неприятна изненада - вече няма такъв влак. Ама не се отказах. Знам, че има влак Белград-София. Викам си, че би трябвало да има влакове Будапеща-Белград и все ще се оправим на гарата в Белград. Втора неприятна изненада - и този влак го няма. Най-накрая се примирих и се прибрахме с автобуса. 17 часа пътуване в рейс!!!!

Като се прибрахме, ми стана интересно и проверих. Няма директен влак до нито една столица от съседните ни на нас държави. СРАМОТА! До Букурещ - едно прекачване. До Анкара - едно прекачване (и май е на различни гари в Истанбул). До Атина - едно прекачване. До Скопие е ясно. До Белград - ДВЕ прекачвания.

Че то изобщо има ли междунардни влакове? Срам и резил! Едно време имаше влакове до половината столици в Европа, а сега - нищо.

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2808
    • View Profile
Re: Международни влакове
« Reply #94 on: 23.01.2018, 16:42:27 »
Г-н Петров,не знам с коя автобусна компания сте пътували,но по разписание от автогара Неплигет до автогара Сердика е точно 12часа без престоя по границите.

Offline Марин Петров

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 260
    • View Profile
Re: Международни влакове
« Reply #95 on: 23.01.2018, 16:49:41 »
С жена ми бяхме на гости в град Бърно, Чехия. Оттам взехме рейса, който после минава през Братислава и Будапеща и продължава през Сърбия до София. 17 часа. компанията беше Груп.

Иначе споменах Будапеща като вариант за пътуване с влак. нашите домакини бяха склонни да ни закарат с кола до Будапеща, откъдето да хванем влак за България. ако имаше такава опция. Но понеже не можахме да открием нито една разумна опция за пътуване с влак до България (дори с прекачване) и затова си останахме до варианта с рейс от Бърно.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11960
    • View Profile
Re: Международни влакове
« Reply #96 on: 23.01.2018, 17:02:37 »
За съжаление както нашите, така и сръбските и румънските жп линии до българската граница са в много лошо състояние, пътува се много бавно и скъпо, отделно, че се чака по границите. Затова и отпадна международният влак до Будапеща през Видин, който стигаше по разписание за 21 часа, а реално 24 часа не му мърдаха. При положение, че има Уиз еър до Будапеща, с които пристигаш за около час и може да се намери билет за 44 лева, няма как влакът да е конкурентен, дори и да има перденца, килимчета, спален вагон и бюфет. До Братислава също има полети на Уиз еър.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline Марин Петров

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 260
    • View Profile
Re: Международни влакове
« Reply #97 on: 23.01.2018, 17:26:41 »
Това с уизеър не е баш така. Например ние проверихме за полет от Братислава или от Будапеща до София. Ако си го купуваш няколко дни преди да излетиш е много по-скъпо. Също така, ако имаш багаж, билета скача десет пъти. Евтиното е възможно единствено ако купиш половин година по-рано и нямаш багаж. Освен това няма полети всеки ден.



Но все още не мога да приема, че няма директни вагони поне до столиците на нашите съседи.

Например до Белград има две прекачвания. Един път в Димитровград, Сърбия и един път в Ниш. Какъв е проблема да има един директен вагон, който да се прекачва от състав на състав в Димитровград и в Ниш?

До Букурещ е същата работа. Прекачване в Русе. Какъв е проблемът да има директен вагон, който с една маневра да се прекачва от българския състав на румънския състав на гара Русе?

Знам, че тези маневри изискват някакъв ресурс, ама не е чак толкова много. Така или иначе самите влакове и сега си пътуват. Само маневрите за прекачване на директния вагон ще са нещо допълнително. Не мога да повярвам, че за такива неща се стискат железниците.


Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2683
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #98 on: 23.01.2018, 18:04:08 »
И сръбския, и румънския състав е мотриса и не може да му се прикачват вагони.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4285
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Международни влакове
« Reply #99 on: 23.01.2018, 18:18:03 »
Преди коледа със съпругата ми бяхме на сватба в Унгария, в едно малко градче не много далече от Будапеща. Натам пътувахме с кола, с едни други роднини, които също бяха поканени на сватбата. На сватбата трети роднини ни поканиха на гости в Чехия, където те живеят - град Бърно. Роднините с колата нямаха възможност да си уредят повече отсъствие от България и им се наложи да откажат. Но ние с жена ми имахме тази възможност и приехме поканатя. решихме, че на връщане ще използваме някакъв публичен транспорт.

Стояхме няколко дни в Бърно (много хубаво място!) и дойде време да му мислим как ще се прибираме. Разбрахме, че има директен автобус от Бърно до София. Но аз по принцип предпочитам железопътния транспорт и исках да проверя дали има някакви възможности за пътуване до България с влак. сетих се, че имаше международен влак от София до Будапеща през новия Дунав мост. Говорих си с домакините и те бяха съгласни да ни "хвърлят" до Будапеща с кола. Помолих сина ми да провери тука в България как стоят нещата с този влак. Неприятна изненада - вече няма такъв влак. Ама не се отказах. Знам, че има влак Белград-София. Викам си, че би трябвало да има влакове Будапеща-Белград и все ще се оправим на гарата в Белград. Втора неприятна изненада - и този влак го няма. Най-накрая се примирих и се прибрахме с автобуса. 17 часа пътуване в рейс!!!!

Като се прибрахме, ми стана интересно и проверих. Няма директен влак до нито една столица от съседните ни на нас държави. СРАМОТА! До Букурещ - едно прекачване. До Анкара - едно прекачване (и май е на различни гари в Истанбул). До Атина - едно прекачване. До Скопие е ясно. До Белград - ДВЕ прекачвания.

Че то изобщо има ли междунардни влакове? Срам и резил! Едно време имаше влакове до половината столици в Европа, а сега - нищо.

Кой отива през две държави в трета, без да си провери връзките предварително? Без извинение - сами сте си виновни, поне проверете транспорта, накъдето отивате.