Author Topic: Международни влакове  (Read 82970 times)

Offline Spas237

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 190
    • View Profile
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #480 on: 07.12.2024, 18:43:45 »
Естествено, че всеки може да си купи билет от ÖBB без проблем, иначе за нощните влакове където и да е в Европа, включително и у нас, обикновено е хубаво да си си принтирал билетите, защото шафнера ги събира.(специално ÖBB може и да не ти направят проблем, но аз бих си го принтирал)
За дневните влакове обикновено не е нужно да се принтира онлайн билет.
« Last Edit: 07.12.2024, 18:45:49 by Spas237 »

Offline Spas237

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 190
    • View Profile
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #481 on: 07.12.2024, 18:59:17 »
Сагата не е завършила съвсем - международният влак все още обикаля през Виделе дори през зимата, когато се движи ДМВ Дезиро.  :rolleyes:
Това не знам дали не е с друга цел. Че има хора, които на Виделе се прекачват за Будапеща и Виена или за Тимишоара и Арад или обратното и когато влака е с локомотив и вагони нали уж не може по другата линия. То не че има и кой знае каква разлика в момента около 20Мин.
Ако се пусне международния по директната линия ще бъде доста по бърз от пътническите, които спират на всяка спирка и ще се спести време. Във Виделе този влак не прави никакви смислени връзки, НИКОЙ не се качва там. Продължава да върви от там, защото ЧФР са също толкова смахнати като БДЖ.Те обаче директната линия ще я модернизират цялата и нищо чудно да поседи както е сега една година и пак да я затворят...
Шенген дава възможност да се забърза доста международния Букурещ - София ако и двете железници имат амбицията да го направят, но за сега  не са показали такава.

Offline Ivan Semov

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 15
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #482 on: 08.12.2024, 15:09:16 »
Ако се пусне международния по директната линия ще бъде доста по бърз от пътническите, които спират на всяка спирка и ще се спести време. Във Виделе този влак не прави никакви смислени връзки, НИКОЙ не се качва там. Продължава да върви от там, защото ЧФР са също толкова смахнати като БДЖ.Те обаче директната линия ще я модернизират цялата и нищо чудно да поседи както е сега една година и пак да я затворят...
Шенген дава възможност да се забърза доста международния Букурещ - София ако и двете железници имат амбицията да го направят, но за сега  не са показали такава.
Тия Австрийци от OBB ,краят на месец ноември цените бяха едни от порядъка на 54евро в едната посока на човек в Кушет вагон в купе за четирима човека от Виена до Париж и в обратната посока пак толкова (вторник/сряда/четвъртък и можеше да се резервират и купят билетите за месец април,а сега може само до края на февруари,това с новият график ли ще го оправят след 15ти декември и вече гледам цени от 79евро,84евро...или съм изпуснал някаква прИмоция? :angel:
Няма как да пуснат международния влак Букурещ/Русе/Букурещ през Comana/Gradistea/Vidra,защото има ограничение в тонажа в района на Daia и от там е забранено да преминават тежки  локомотиви,заради свлачище от насипите и нестабилния терен.Може само Desiro-то да премине с ограничение на скоростта.Няма как да се направи през Videle разписанието само за летният туристически сезон,а през останалото време като е Desiro международния влак да го пуснат през Comana.Няма възможност за разминаване на друго място освен в Comana и за това си остава международния влак през нивите към Videle.
« Last Edit: 08.12.2024, 15:35:04 by difian »

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #483 on: 08.12.2024, 21:49:48 »
И двете неща звучат направо като виц. 20 години строиха новия мост и не намериха ресурс да оправят въпросните свлачища. :fan: Еле пък за Comana. Дай тогава да премахнат повечето гари по трасетата из цяла Румъния. Те и без това половината са двупътни, хехе. :D
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline Ivan Semov

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 15
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #484 on: 08.12.2024, 22:08:18 »
i=mC8BkcUnUWTGsjcM

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #485 on: 09.12.2024, 20:21:41 »
https://bgtourism.bg/prouchvane-bdz-nai-dostapna/?fbclid=IwY2xjawHEE5xleHRuA2FlbQIxMQABHQFvMu0v-n6dH3-qQuzlrgXejIOMSVAKuWTppVCKJI4F9NPBGf3XbcNGww_aem_lcsKbIjRIxQ4eIUK2AdU2A

Поредната класация. Все пак основен критерий е цената или съотношението цена/качество. Затова очаквано TrenItalia води, а Eurostar е на опашката.
« Last Edit: 09.12.2024, 20:26:49 by blagun »

Offline Spas237

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 190
    • View Profile
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #486 on: 10.12.2024, 01:34:55 »
Интересно, че елинският превозвач, хем е собственост на първия в класацията, хем е на предпоследно място :fan:
Дано склонят поне да пуснат един влак до България като влезем в Шенген :crazy:

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #487 on: 10.12.2024, 03:13:52 »
Ще пуснат дзвънци. Нали гледахте видеото в другата тема. На север от Солун са само две мотриси - една сутрин и една  вечер до Серес, спиращи навсакъде - те вагони не могат и да теглят. Там ги интересува единствено Атина - Солун, със скъпите билети от над 50 евро в посока. Всичко друго кучета го яли.
То и тази мотриса върви вероятно само заради многото села без рейс по трасето. Между Солун и Серес на всеки час, до 9 вечерта, се движи директен автобус, който не спира никъде, билитът беше 9 евро. Също за Демирхисяр има 6-7 пъти дневно, но той минава през село Хираклея и още поне 10тина села.
Колкото на румънците, въпреки Шенген, им дреме на онова за транспорта до България...
« Last Edit: 10.12.2024, 04:15:09 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #488 on: 10.12.2024, 10:11:38 »
Ама румънците поне са пуснали 2 влака за връзка с тях, и то сравнително добре се ползват въпреки всичко.

Че даже и ги рекламират. В Крайова има/имаше реклама от рода на  "Va invitam sa vizitati orasul Vidin cu trenurile CFR" както и в социалните мрежи и сайта.

А пък и ние сме доста по свързани с Румъния исторически и икономически, доста българи в Северна България говорят и езика и имат рода в Румъния. Гърция е малко чуждо за нас. Аз честно гръцкия език изобщо не го схващам даже, румънския си го говоря почти свободно.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Международни влакове
« Reply #489 on: 10.12.2024, 10:21:50 »
А пък и ние сме доста по свързани с Румъния исторически и икономически, доста българи в Северна България говорят и езика и имат рода в Румъния. Гърция е малко чуждо за нас. Аз честно гръцкия език изобщо не го схващам даже, румънския си го говоря почти свободно.
Не бих казал. При положение, че половин северна Гърция е била българска територия, връзките са ни много повече.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Международни влакове
« Reply #490 on: 10.12.2024, 10:31:02 »
Част от Румъния също е била българска територия през Средневековието.  :)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #491 on: 10.12.2024, 10:31:15 »

Quote
Не бих казал. При положение, че половин северна Гърция е била българска територия, връзките са ни много повече.

Била е, да но ми се струва че езика им е много по-чужд и различен, културата и като цяло са различни от нас. Също и Гърция е залязваща и намаляваща икономика, а Румъния е повишаваща се икономика и е добре да имаме повече връзки със силните, отколкото със западащите, а пък оттам ни е пътя и за западна Европа през Шенген.

Което разбира се не означава че не трябва да имаме влакове за Гърция. Дори напротив, доста популярна дестинация е за Българите лятото и 2-3 влака биха били много ползвани според мен. Като бяха пуснали влаковете за Солун с новите гръцки вагони по едно време бяха станали толкова силни и популярни че нямаше места за тях. Като цяло Гърция обаче много запада последно време и скоро ще са последни в ЕС във всичко. Щом дори в София и Букурещ започна да се пълни с млади работещи гърци е ясна работата, преди беше обратно.
« Last Edit: 10.12.2024, 10:33:28 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Re: Международни влакове
« Reply #492 on: 10.12.2024, 11:07:14 »
А пък и ние сме доста по свързани с Румъния исторически и икономически
Това от кой пръст си го изсмука? Абсолютно не е вярно. Половината Северна Гърция е била населена с българи преди Балканските и световните войни. С Румъния от друга страна, винаги ни е деляла много значителна природна граница в лицето на река Дунав. А в днешно време колко българи ходят на почивка в Румъния и колко в Гърция?
Също и Гърция е залязваща и намаляваща икономика
https://money.bg/economics/prouchvane-gartsiya-nay-dobre-predstavyashtata-se-ikonomika-prez-2023-g.html
Толкова за западащите и силните.
« Last Edit: 10.12.2024, 11:10:09 by Chezare »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Международни влакове
« Reply #493 on: 10.12.2024, 11:18:20 »
В Румъния ходят предимно ценители на високото изкуство ръмжене за Metal Gates, Posada Rock, Rockstadt Extreme, Artmania, Dark Bombastic Evening и т.н. Примерно стойностни групи като My Dying Bride, Saturnus, Unholy, Swallow the Sun, Officium Triste, Celestial Season е практически нереално да дойдат в България, но имат концерти в Румъния.  :)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #494 on: 10.12.2024, 11:38:19 »
А пък и ние сме доста по свързани с Румъния исторически и икономически
Това от кой пръст си го изсмука? Абсолютно не е вярно. Половината Северна Гърция е била населена с българи преди Балканските и световните войни. С Румъния от друга страна, винаги ни е деляла много значителна природна граница в лицето на река Дунав. А в днешно време колко българи ходят на почивка в Румъния и колко в Гърция?
Също и Гърция е залязваща и намаляваща икономика
https://money.bg/economics/prouchvane-gartsiya-nay-dobre-predstavyashtata-se-ikonomika-prez-2023-g.html
Толкова за западащите и силните.

Как да не са западащи, като от средноевропейско ниво преди 15-17 години сега са почти на дъното, а до 2-3 години ще са зад нас и доста зад Румъния. Да не говорим за железниците им, което е по темата. Румънците вече купиха и пуснаха новите си влакове, имат сума ти международни влакове а Гърците нямат нито един и от ден на ден положението им става по-зле и закриват влакове. Те дори до Кулата не могат да поддържат, при все големия интерес към тези дестинации. А преди 15 години имаха 3 влака на денонощие до София, един чифт с чисто нови климатизирани вагони.  За смешната им ж.п. мрежа от около 2000 км. при над 10 милиона население да не говорим. От които в експоатация не знам дали има и 1200-1300.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Re: Международни влакове
« Reply #495 on: 10.12.2024, 11:42:28 »
Аз ти пускам аргументирана статия защо на гърците вече икономиката им се развива бързо и си стъпват на краката след сътресенията от 2008, ти ми пишеш някакви общи приказки наизуст. Продължавай в същия дух.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #496 on: 10.12.2024, 12:07:40 »
Не споря, просто казвам че ние бяхме много зад тях, а сега сме почти изравнени, а железопътния им транспорт е под всякаква критика като за страна от 1981-ва в ЕС. В това отношение Румъния е като Швейцария спрямо тях.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #497 on: 11.12.2024, 03:14:43 »
Истината е, че и Румъния, и Гърция, и Сърбия, и Вардарска Бугария по всякакви начини поддържат транспортен изолационизъм по отношение на нас. Колко време власите се запъваха като магаре на мост за моста при Видин? Ако не беше Джугашвили, и при Русе мостът нямаше да го има. Също гърците с мечешкия тунел при Илинден, с Маказа, със Златоград, Ивайловград, Рудозем. ГКПП Капитан Петко го откриха 87а година. По милошевичово време имаше повече влакове за Белград само защото сърбите, въпреки ембаргото, идваха и изкупуваха на кило бензина и всичко, каквото може, от Илиянци. Сега на всички приоритетът им е Моравско  - Вардарския вариант Ниш - Лесковац - Прешево - Скопие - Гевгелия въпреки Шенген и въпреки че по този път за пет милимунда отиваш в Косово. Между Трън и границата с Косово има едни 30 километра широка полоса около Прешево, също населана с албанци, които също напират да се отделят...

A с гърците не питайте какви ядове имаше. Плътно от май 1990та до падането на Шенген през 2001ва адски трудно издаваха визи, измисляха си сума ти причини да не ти дадат. И като падна Шенген, до приемането ни в ЕС, въпреки че нямаше вече визи, връщаха хора на поразия за щяло и нещяло, не могли да докажат целта на посещението, без дори да питат - слагаха черни печати и вписваха отказано влизане в компютрите. Това защото, не е лъжа, много българи оставаха там и работеха нелегално. Същите причини си измисляха и връщаха и австрийци, словенци, германци. Иначе Гърция влиза в ЕС даром, без да изпълнява абсолютно никакви критерии и изисквания, като много бедна и изостанала икономически държава. Сетне се замогна през 80те с хрантутене и кражби на еврофондове...
« Last Edit: 11.12.2024, 04:12:18 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18071
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #498 on: 11.12.2024, 11:03:12 »
А ние каква национална политика за развитие водим? Какво свършихме ние, за да доведем инфраструктурата на наша територия до границите?! Сърбите дали не са готови вече с магистралата от Ниш?

Нашият принос са рекетьорските паркинги на мутрите по границите и дотам... Кой друг ни е виновен, че нямаме дефинирани национални интереси и никой нищо не прави, за да ги реализираме и защитаваме? С какво е по-силна от нас Вардарска булгария, че могат да натискат и да лобират, а нашите плужеци да нямат ясна и поседователна политика?

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #499 on: 11.12.2024, 11:03:20 »
Което разбира се не означава че не трябва да имаме влакове за Гърция. Дори напротив, доста популярна дестинация е за Българите лятото и 2-3 влака биха били много ползвани според мен. Като бяха пуснали влаковете за Солун с новите гръцки вагони по едно време бяха станали толкова силни и популярни че нямаше места за тях.
То че доста българи са в Гърция през лятото, е ясно. Но че жп превоз не ги устройва, е още по-ясно. В Солун от гарата до автогарата КТЕЛ Халкидики имаш преход с автобус през 1 час и отскоро - с метро+автобус. Освен това на Халкидики обикновено се обикаля по различни усамотени плажове, което без кола няма как да стане. До Аспровалта и наоколо е още по-далеч, до Кавала изобщо няма влак (има само по картинки за светлото бъдеще), още повече до остров Тасос. Единствено около Олимпийската Ривиера може да се измисли жп достъп. Влак до Солун (а и до Атина) е удобен само за бизнес пътувания, то и гърците го използват само да се отбият през уикенда до Сандански.
Горе долу сходно е положението по нашето южно Черноморие, но там автогарата и гарата в Бургас са близо, а времето за пристигане до Созопол, Приморско и Слънчака - по-малко.

Иначе Гърция влиза в ЕС даром, без да изпълнява абсолютно никакви критерии и изисквания, като много бедна и изостанала икономически държава. Сетне се замогна през 80те с хрантутене и кражби на еврофондове...
През 1981 Гърция и Португалия влизат 100% даром, а Испания - 80%. Такива са били времената. Политическо е решението да се включат не само високоразвити икономики. Политически по-нататък за решенията и за Прибалтийските републики, и за България и Румъния, пък даже за Вишеградската тройка - Полша, Чехия, Словакия и Унгария: колкото и да са били развити, не са сравними с Австрия примерно.
Колкото за усвояването на еврофондовете от Гърция - в материала, цитиран от Чезаре, се дава сериозно число. А какво е нашето усвояване, особено напоследък? Какво стана с фондовете за нови влакове? Могат 10 пъти да ходят на избори с един и същ резултат, а не могат да отделят месец-два и да изработят изискуемите закони. При толкова слаби изисквания - закони на хартия, а не в действие, даже и това не могат да направят. И затова ли ни са виновни гърците, та трябва в тяхното канче да гледаме, а не в нашето? Ами да видим в тяхното канче и позитивното - избирателната им система е такава, че да не се ходи през 3 месеца на избори. Имат 1 (един) депутат турчин, пък турско малцинство има. И държавните интереси - отношението към (Северна) Македония, Турция, въоръжаването, преговорите с външните кредитори, с доставчиците на газ са едни и същи - и за дясната Нова Демокрация, и за крайнолявата Сириза. Ама те са първата демокрация на света - кой ще им каже нещо!

По темата за международните влакове в Гърция. Организацията на икономиката им не предполага наличие на високоскоростна мрежа. Те са малка държава, а голяма част от доходите им идват от островите, докъдето няма как да стигат TGV-та. Всъщност на континента туризмът е развит само в Северна Гърция с таргет - балканските комшии. Връзка със западноевропейската скоростна жп мрежа може да имат само през Игуменица или Патра, но там трябват сериозни инвестиции не само в жп мрежа, а и в специализирани жп фериботи. И пак смисълът е спорен. Какво ще прави западняшкият турист, като се изсипе на гара Игуменица или Пирея? Нали нататък му трябва ферибот до острови в Йонийско или Егейско море?
По-скоро биха били интересни товарни превози от пристанище Солун и евентуално Александруполис.
« Last Edit: 11.12.2024, 17:09:56 by blagun »