Author Topic: Въпроси & Отговори  (Read 521128 times)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1740 on: 05.04.2016, 09:03:28 »
Но не ставя ясно коя година.
Тая система тръгва всеки момент от няколко години. Не толкова скоро дори изтече една заповед, с която десетина началници си раздават награди по 500-1000 лв за успешното въвеждане на системата. Нея обаче все още никаква я няма.

Offline wolf_rusi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1741 on: 05.04.2016, 09:43:31 »
Още един въпрос от мен.
Някой би ли споделил ГДВ 2016, че май съм си го затрил.  :blush:

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
« Last Edit: 06.04.2016, 18:29:57 by abs111 »

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1743 on: 07.04.2016, 20:32:45 »
МБВ не означаваше ли Международен бърз влак?! И доколкото си спомням въпросният МБВ 1470, заминаващ от Бургас в 17:40 би трябвало да спира само и единствено в Карнобат за обръщане на локомотива в посока Варна. А от там направо на Шумен и Русе. Сега виждам, че озпълнява функции на ТСВ (влак обслужващ персонала по трасето). По разсписание спира и на РП Лозово!!!!!!!
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 800
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1744 on: 07.04.2016, 21:01:14 »
МБВ значи международен бърз влак, да. А иначе щом спира на РП Лозово значи има някаква причина...

Offline bas

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 5
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1745 on: 02.05.2016, 20:55:41 »
Здравейте!
Дали някой може да датира (поне приблизително) тази снимка?
http://www.railwaymodeling.com/photogallery/steam/bdz45.00/addgal.htm)
Интересувам се по-конкретно от информация за приемното здание (настоящото, а не старото) на гарата - кога е строено.
« Last Edit: 02.05.2016, 20:59:07 by bas »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1746 on: 02.05.2016, 23:06:09 »
Снимката трябва да е от Владая, а локомотива е 45-та серия. Като гледам и двуосните вагони със спирачни будки, а и сградата ми прилича в стил модернизъм от 30-те, предполагам че е строена през този период.

Има и нещо друго, тези локомотиви отначало са били 40ХХ, след 36-та година по новата номерация стават 45-та серия, а тук отпред не се вижда табелка с новата серия, но отстрани под комина в предната част на котела се вижда малка табелка, където са стояли табелките с номерата 40ХХ. Локомотивите пък са закупени през 1922-ра година. След 44-та година пък тези локомотиви са били основно реконструирани и вече изглеждат малко по-различно.

Значи може да се каже, че снимката почти със сигурност е преди пролетта на 1936-та година, но и след 1922-рагодина. Аз залагам да е някъде началото на 30-те например.

Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bas

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 5
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1747 on: 03.05.2016, 15:51:58 »
Много благодаря за изчерпателния отговор! Стана ми интерено като попаднах на снимката, тъй като преди войната примери за приемни здания на гари, стоени в толкова модернистичен стил, са рядкост - поначало архитетурният образ е доста по-традиционен - скатни покриви, кобилични сводове и други подобни препратки към по-сраншните архитекутни традиции. Единствено може би крайречната гара на Русе (строена в средата на 1930-те) е в тази стилистика. Явно и владайската!

Offline wolf_rusi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1748 on: 14.05.2016, 21:44:19 »
Тъй, я сега да си задам въпросите ;D че се отказах да чакам отговора на БДЖ(над месец нямам официален отговор на запитването ми)
1) Какъв е актуалният подвижен състав парни локомотиви. (респективно 16.01, 05.01 и 15.215 движат ли се). Също така защо т.нар. френски вагони не се движат (вижте прикачената снимката на Ivan Safyan Abrams - източник: Фликр)
2) Защо БДЖ са толкова сериозни и държат всичко до последният момент? Ясно е, че ще има пара на 4ти и 5ти обаче незнайно защо ще го съобщят в последният момент, ако може в 19:00 че билетите са били пуснати още в началото на деня :/

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1749 on: 15.05.2016, 16:07:13 »
Годни са 01.23, 03.12, 05.01, 16.27, 46.03, 60976. 16.01 остава за части, а 15.215 е в музея в Русе.
Френските вагони са отдавна нарязани.
За 4-ти и 5-ти има само намерения. Ясно ще е, когато има телеграми, тогава ще се знае и кога ще има билети.

Offline wolf_rusi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1750 on: 16.05.2016, 18:37:47 »
Дам, интересно кога намеренията ще станат реалност. Ето и още един въпрос от мен. Доколкото си спомням Янтрата преди време возеше един зелен първокласен вагон. Колко такива зелени вагони има и какъв е салонът им. Според мен на външен вид са идеал и за атракционни пътувания. :)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1751 on: 17.05.2016, 00:18:46 »
Какъв зелен вагон, едно време имаше много зелени вагони попринцип? Ако имаш впредвид сега има един зелен първокласен вагон 63-та серия, с нищо не се различава от останалите освен по цвета. Виждал съм го и на други влакове този вагон. На външен вид може да се връзва като цвят идеално но според мен този вагон не става въобще за атракционни пътувания-няма как парния локомотив да захрани отоплението или климатика. Прозорците не се отварят и не става за снимки. Още повече че това е съвременен вагон, който исторически никога не се е движил в комбинация с парни локомотиви. Трябва вагон с парно отопление. Такива са например 40, 43, 47, 50, и др. серии. За през лятото и като е хубаво времето стават и 74-та серия.


Ще е интересно междудругото да направят атракционно пътуване и по теснолинейката с парната машина, според мен ще има много голям интерес.

Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ivan4

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 6
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1752 on: 17.05.2016, 18:53:03 »
Да, зеленият първокласен вагон е серия 63, идентичен с останалите такива, в момента се движи предимно с „Диана“, но го въртят и по други влакове. Колкото до „френските“ вагони, те са серия 29-37 и от тях са запазени 2 или 3, но заради лошото си състояние бяха ограничени до 60 км/ч, в момента не се движат, защото би трябвало да са в редиците на депо (без)Надежда. Първоначално, въпреки че са кушет-вагони, са пуснати като второкласни „лукс вагони“ на бизнес влак „София-Пловдив - бърз и обратно“, който е изминавал разстоянието за 115 мин., тръгвайки от София в късното утро. Ливреята е в бяло и червено. По-късно стават атракционни и ги пребоядисват в зелено.
За атракции по теснолинейката би имало огрооомен интерес и точно това е проблемът. Никой няма да се съгласи да мъчи парната машина по тези наклони. Иначе, ако се сформира група от около 60 човека, ще излезе по ~50лв. на човек за наемането на 60976, W476 901, BC476 558 и C476 502.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1753 on: 17.05.2016, 19:27:03 »
Колкото до „френските“ вагони, те са серия 29-37 и от тях са запазени 2 или 3...
Бяха три, от тях два със сигурност са нарязани отдавна.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1754 on: 17.05.2016, 22:51:05 »
Помня ги тези вагони, возил съм се няколко пъти. Отвътре приличаха малко на вагоните 47-ма серия, спомням си че бяха с кожени седалки и светли плоскости. Спомням си че имаха ламаринен обков около прозорците който дрънчеше по време на пътуването а в коридора дръжки по цялата дължина.

Ако е 50 лева си е доста добра цена за такова пътуване с ретро вагони и теснолинейния парен локомотив. Все пак ще ги дадеш веднъж да се накефиш, няма да се возиш всеки ден.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1755 on: 18.05.2016, 10:09:29 »
...
 Иначе, ако се сформира група от около 60 човека, ще излезе по ~50лв. на човек за наемането на 60976, W476 901, BC476 558 и C476 502.
Скромните 3000 лева ще стигнат от Септември почти до Долене. Нещо са ти грешни сметките. Отделно на това - 502 и 558 събират максимум 65 души, ама това при адска гъчканица (все пак единият е само III класа, а вторият е II и III). Фургонът е за до 6-7 души, иначе също става страшно пренаселено. Така че при всички положения за едно приятно нормално пътуване съставът може да приеме максимум 50 души, разпръснати в трите вагона.
Ревизирай сметките, друже :)

Offline ivan4

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 6
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1756 on: 19.05.2016, 01:02:45 »
Да, не си проверих информацията... И все пак и 60 лв да са, макар и не до Велинград, а само до Долене пак е добре като за такава атракция... Особено в сравнение с чуждестранни тарифи за подобни събития, които са с по 3 нули...

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1757 on: 07.06.2016, 21:02:56 »
Някой има ли представа къде онлайн могат да се проверят цените на международните влакове? Конретно ме интересува Тимишоара - София колко струва билетът.

Offline DidoGO

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 543
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1758 on: 08.06.2016, 11:47:43 »
Някой има ли представа къде онлайн могат да се проверят цените на международните влакове? Конретно ме интересува Тимишоара - София колко струва билетът.
0700 10 200

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1759 on: 10.06.2016, 20:48:48 »
Имам един въпрос относно разписанието на влаковете до Бургас.

Значи преди седмица, някъде, едни роднини ме помолиха дали може да им кажа кога тръгват влакове за Бургас, като основно се интересуват за сутрешните. Проверявам аз в сайта за разписания на БДЖ и гледам - трансбордиране с автобус между някъде си и Бургас. Тъкмо да ги разочаровам и се замислих, че ако не променяш настройките, по подразбиране системата избира същата дата. Промених датата с тази, на която ще пътуват моите роднини (16.06.2016 г.) и излезе информация, че влаковете  ще пътуват директно :). Казах на моите близки, че имат влакове в 6:30 и 7:00, според това откъде искат да минат (Пловдив, Карлово). И така щеше да си остане, ако преди малко не ми беше любопитно да видя някои детайли за влак 8611. Избирам си аз София - Бургас, 16.06.2016 г. и излиза... трансбордиране с автобус между Айтос и Бургас :eek:. След това цъкам следващи дати, за да видя докога излиза това - според системата на БДЖ, влакове 8611 и 3621 ще пътуват директно до Бургас чак на 20.07.2016 г.  :help:

Та, въпросът ми е: вярно ли е, че двата влака, които основно се ползват за пътуване до Бургас (защото пристигат към обяд) няма да пътуват директно до там, до средата на лятото?!?  :neznam:

А, освен всичко друго, никъде в сайта на БДЖ няма информация за актуалните промени на графика за движение на влаковете...  :neznam:
vasko - оригиналът! :)