Хайде да се включа и аз в дискусията, че темата открай време ми е интересна.
На запад незнам как е, но в България като съм пътувал по тъй-нареченият "безнаставов път", съм забелязал, че по 2 или 3 пъти в минута се чува еднократно "тудуф", което ме навежда на мисълта, че се правят безнаставови отсечки с дължина, примерно 1 км., като те са свързани с обикновени настави - това заради топлинното разширение. Нека разбиращите да кажат дали мисля правилно.
Иначе за ВКМ - вече не помня къде (но не беше в този форум) - бях попаднал на един пост, свързан със снадките.
Тази група от 4 последователни стълба я наричам, по лаишки, "преход" или по-често "анкеровка". Та някой беше споменал, че между всеки две анкеровки не може да има повече от една снадка.
Ето ви пример за снадка - най-обикновена свързваща клема като от тролейбусната мрежа, само че шунтирана с едно проводниче, свързано с 4 квадратни клемички - по 2 от всяка страна. Незнам дали е вярно. Доколкото разбрах, идеята е да се слагат цели, непрекъснати проводници между всеки две анкеровки именно заради противотежестите, които, както каза колегата
bdz43r, опъват със сила 1 тон.
Тези три стълба, пък не знам как да ги нарека - забелязал съм, че при тях се "сменя" носещото въже отгоре (поради някаква причина) и винаги са по средата между две анкеровки.