Author Topic: Въпроси & Отговори  (Read 521113 times)

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1780 on: 14.06.2016, 07:46:12 »
Как ги заваряват така, че да изглеждат като една непрекъсната релса не знам и защо у нас не е така?
И у нас се правят така

Sent from mTalk for Windows 10

Online did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1781 on: 14.06.2016, 15:13:25 »
Затова пък е само през деня. Влаковете, които са рано сутрин и от късния следобяд нататък, си се движат и в ремонтирания участък. Другата седмица ми се очертава да пътувам, но няма да намажа с автобуси, уви, а на мен винаги ми е по-комфортно с тях  :(
Винаги можеш да си намериш алтернатива - БВ 3621 тръгва от Бургас към 9 сутринта, и със сигурност има връзка за Търново.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2263
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1782 on: 14.06.2016, 16:53:28 »
Къде е логиката не знам, скептик съм по принцип и не се доверявам на научно недоказани неща като това да пия сребърна вода. Всеки път като съм в ел превозно ми е едно такова панирано и то без причини. В кола, такси, маршрутка, автобус, лодка такъв проблем нямам, хем лодката клати най-много, а автобусът е най-шумен и бръмчащ. Може би единственото което мога да направя е да се кача на влак с дизелов локомотив и да видя има ли разлика, ако се чувствам по-добре значи е свързано с тока, ако не значи е внушение някакво.
Според мен или е внушение, или е свързано с някой специфичен за този вид транспорт звук.
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline michеl

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 97
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1783 on: 14.06.2016, 17:16:19 »
Ако и у нас така ги правят кое предизвиква звука тутуф-тутуф, който е така характерен за България, но не и за Нидерландия, полагането на траверсите ли? Може някой да е питал назад, но не видях.

Иначе за звука, влаковете не са ли почти безшумни? Поне тукашните са супер тихи, а и ДВГ са много по-шумни. Дори често сядам най-отзад в автобусите близо до двигателите им и нищо. Може ли някой едва доловим шум чак пък толкова да влияе на човек? Може би с моето късогледство ми се е развил слуха. Иначе е факт че със слушалки и мп3-ка до сега съм нямал подобни усещания (тук вече започвам да звуча хипарски  :rolleyes:). Въпреки тези неща обаче често използвам трамваите в София и ги предпочитам пред тролейбусите. На метро обаче както казах вече няма да се кача. На влак ща-не ща ще трябва.
« Last Edit: 14.06.2016, 17:19:26 by michеl »
#Спаси наземния ГТ.
За развитието на наземния транспорт в София.
Не използвам метро от 2013 година. :)

Offline kristian40t097

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 988
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1784 on: 14.06.2016, 17:37:25 »
Има 2 вида железопътни трасета, единия е наставен, при който има тудуф-тудуф, който е по-стария метод с оставяне на разстояние между релсите за компенсиране на топлинното разширение, а другия вид е по-новата технология на безнаставното свързване, при което релсите се заваряват една за друга без да се оставя разстояние и по този начин се обезшумява, а не знам как се компенсира разширението на релсите при нагряване при този вид свързване.
За трамвайния транспорт!!!!!

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1785 on: 14.06.2016, 17:42:24 »
В трамвайния транспорт има така наречените "компенсатори",при ЖП мисля че няма.Това е и причината при температури над 35 градуса да се ограничава скороста на движение.

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2263
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1786 on: 14.06.2016, 17:43:29 »
Ако и у нас така ги правят кое предизвиква звука тутуф-тутуф, който е така характерен за България, но не и за Нидерландия, полагането на траверсите ли? Може някой да е питал назад, но не видях.

Иначе за звука, влаковете не са ли почти безшумни? Поне тукашните са супер тихи, а и ДВГ са много по-шумни. Дори често сядам най-отзад в автобусите близо до двигателите им и нищо. Може ли някой едва доловим шум чак пък толкова да влияе на човек? Може би с моето късогледство ми се е развил слуха. Иначе е факт че със слушалки и мп3-ка до сега съм нямал подобни усещания (тук вече започвам да звуча хипарски  :rolleyes:). Въпреки тези неща обаче често използвам трамваите в София и ги предпочитам пред тролейбусите. На метро обаче както казах вече няма да се кача. На влак ща-не ща ще трябва.
Имах предвид, че може отсъствието на този звук по време на движение да причинява въпросното неразположение. Не разбрах това с mp3-ката – когато пътуваш във влак със слушалки нямаш подобни усещания или просто казваш, че по принцип нямаш проблем да слушаш музика на слушалки?
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1787 on: 14.06.2016, 19:59:35 »
Хайде да се включа и аз в дискусията, че темата открай време ми е интересна. :) На запад незнам как е, но в България като съм пътувал по тъй-нареченият "безнаставов път", съм забелязал, че по 2 или 3 пъти в минута се чува еднократно "тудуф", което ме навежда на мисълта, че се правят безнаставови отсечки с дължина, примерно 1 км., като те са свързани с обикновени настави - това заради топлинното разширение. Нека разбиращите да кажат дали мисля правилно.
Иначе за ВКМ - вече не помня къде (но не беше в този форум) - бях попаднал на един пост, свързан със снадките. Тази група от 4 последователни стълба я наричам, по лаишки, "преход" или по-често "анкеровка". Та някой беше споменал, че между всеки две анкеровки не може да има повече от една снадка. Ето ви пример за снадка - най-обикновена свързваща клема като от тролейбусната мрежа, само че шунтирана с едно проводниче, свързано с 4 квадратни клемички - по 2 от всяка страна. Незнам дали е вярно. Доколкото разбрах, идеята е да се слагат цели, непрекъснати проводници между всеки две анкеровки именно заради противотежестите, които, както каза колегата bdz43r, опъват със сила 1 тон.
Тези три стълба, пък не знам как да ги нарека - забелязал съм, че при тях се "сменя" носещото въже отгоре (поради някаква причина) и винаги са по средата между две анкеровки.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline wolf_rusi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1788 on: 14.06.2016, 20:04:17 »
Скъпи съфорумници, знаете ли как стои въпроса със спирането на бърз влак на спирка по трасето му за 0,5 мин, при наличието на група от пътници (примерно 15 човека)?

+ може ли някой пак да сподели ГДВ2016, че така и не си го записах в архивите и пак ми изчезна  :D
« Last Edit: 14.06.2016, 20:55:16 by wolf_rusi »

Offline fgm

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 388
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1789 on: 14.06.2016, 22:09:18 »
Кой е тоя бързак? Мисля, че ще увисните, ако си мислите, че ще спре.

Offline wolf_rusi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1790 on: 14.06.2016, 22:21:06 »
Въпроса ми е каква е процедурата (примерно писмо до БДЖПП ли трябва или да говорим с лок. бригада)?

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1791 on: 14.06.2016, 23:31:56 »
Ако по разписание не спира на спирката, и с Господ да говорите, все тая.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline wolf_rusi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1792 on: 15.06.2016, 12:58:30 »
Е все пак никой ли няма ГДВ 2016 да го сподели?  :rolleyes:

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 800
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1794 on: 15.06.2016, 21:00:34 »
Ако по разписание влакът спира,просто уведомете превозната (не локомотивната)бригада,ще изчакат докато всички слязат!

Offline wolf_rusi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1795 on: 20.06.2016, 11:29:42 »
Някой има ли идеи защо МБВ 460 ("Румъния") закъснява всеки ден ОЩЕ ПРИ ЗАМИНАВАНЕТО ОТ НАЧАЛНАТА ГАРА - София  :neznam:
В Събота закъсня с 70 мин при тръгването
В Неделя закъсня с 20 мин при тръгването
Днес закъсня пак с 20 мин при тръгването, но вече до Мездра бяха станали 40  :neznam:

Offline fgm

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 388
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1796 on: 20.06.2016, 12:47:56 »
Нема кой да го дърпа.После нема стимул да се наваксва.После прекъсванията, поради ремонт, не са отразени в разписанието.
Това стига ли?  :P :D

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 800
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1797 on: 20.06.2016, 13:35:12 »
Плюс това, както ти беше обяснено и във Фейсбук, влакът обикновено чака машина. Просто защото машините са толкова малко, че се подава каквато машина има, ако не - се чака.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1798 on: 20.06.2016, 13:42:37 »
А пък нещата, които са описали колегите отгоре, са резултат от целенасочената политика на закопаване на БДЖ и железопътния транспорт като цяло...  :rev:

Автобусните и ТИР-аджийските фирми, както и бензинджийте доволни потриват ръце. :angry:
vasko - оригиналът! :)

Online did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1799 on: 21.06.2016, 20:39:03 »
Обикновенно, когато няма изправна машина се подава (или поне в Бургас е така) локомотив от БДЖ ТП. Често се случва следобедния пътнически влак Бургас - Ямбол да пътува локомотив 435?? на товарни превози.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".