Author Topic: Въпроси & Отговори  (Read 521030 times)

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #20 on: 08.06.2007, 11:05:31 »
Мажат ребордите на колелата за да се намали триенето в криви.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5868
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #21 on: 08.06.2007, 13:54:30 »
Quote from: NiGhtPiSH
Бях гледал снимки нейде на стационарен лубрикатор по 6 линия.
Ако някой покаже снимка на това ще съм му много благодарен, щото лично аз си нямам никаква представа за какво говорите
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #22 on: 09.06.2007, 10:12:04 »
Какъв е смисълът да се пуска влак София - Варна с прекачване на гара Синдел - разпределителна?

Offline lok45111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 490
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #23 on: 09.06.2007, 10:18:12 »
Quote from: conecto
Какъв е смисълът да се пуска влак София - Варна с прекачване на гара Синдел - разпределителна?

Това е БВ 2637, който обслужва маршрута София - Горна Оряховица - Синдел - Добрич - Кардам. По принцип си има достатъчно влакове за Варна, но този прави връзка с БВ 8637, тъй като е отчетено, че от Южна България може да има пътуващи за Добруджата и така автоматично след като прави връзка ти излиза в разписанието.

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #24 on: 09.06.2007, 10:57:36 »
T.е. влакът от София продължава към Добрич, а от Южна България през Синдел минава влак за Варна и се засичат?

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #25 on: 09.06.2007, 15:38:24 »
Quote from: conecto
T.е. влакът от София продължава към Добрич, а от Южна България през Синдел минава влак за Варна и се засичат?

Да, от 8637 е от Пловдив за Варна

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #26 on: 09.06.2007, 23:25:47 »
За лятото е перфектен когато е сезона и масово влаковете за Варна са фраш. Малко хора знаят за тая потайна връзка а в ГДВ има още стотици такива.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline andrez

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 164
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #27 on: 27.08.2007, 19:25:18 »
Пътувах уийкенда по линията София - Варна. В отсечката между Мездра и Роман, даже и след Роман - докъм Кунино ми направиха впечатление доброто състояние на релсовия път и сравнително високата скорост. Въпросите ми, свързани с това са следните:

1 - Защо във въпросния участък не се чува характерното трактрак - трактрак (може би е малко лаишки въпросът, но като любител ми е интересно да разбера);

2 - Каква е скоростта във въпросния участък, на око ми се стори че е над 100, възможно ли е това и ако да, то

3 - защо цялата линия до Варна (съответно Бургас) не е направена по този начин, толкова ли е скъпо или не е въпрос на средства, а има някаква друга, техническа причина?

Защото ако влакът кара с над 100, да речем 120 през по-голямата част от времето - това би направило пътуването до морето не повече от 5 часа - мечта за всеки клиент на БДЖ  

Мерси още веднъж предварително за отговорите  
« Last Edit: 27.08.2007, 19:30:53 by andrez »

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #28 on: 27.08.2007, 19:37:27 »
доколкото знам тази отсечка е ремонтирана наскоро и пътя е безнаставов, от което ти не чуваш тракането. Скоростта май че е 100. Не го правят целия така защото няма кинти  

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #29 on: 27.08.2007, 19:38:53 »
Отговор на първи въпрос, пътя е безнаставов, което ще рече, че няма джонтове (настави) от който да тракат колелата.

П.П. Repcho ме изпревари  
« Last Edit: 27.08.2007, 19:39:35 by KRAKOMOBILA »
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #30 on: 27.08.2007, 20:46:32 »
От Мездра до Роман скоростта по книжка-разписание е 125-130 км/ч. и вероятно си пътувал с толкова. По принцип проектната скорост на Мездра-Белослав с изключение на междугарията Ясен-Плевен и Ресен-Поликраище е 130 км/ч. Белослав-Варна е с проектна скорост 120 км/ч поради няколкото криви с по-малки радиуси. Така през 1990 г. влаковете от Мездра до Варна са се движели с минимална скорост от 100 км/ч (с изключение на Ясен-Плевен и Ресен-Поликраище).
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5868
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #31 on: 28.08.2007, 12:30:58 »
То само ако се оправи линията по дефилето, пътуването ще се намали с 1 час.

Между другото, CKD, можеш ли да постнеш скоростите на отделните участъци по линиите, защото си спомням че ми ги беше показвал някога?
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #33 on: 28.08.2007, 13:06:21 »
Чудесно CKD! Tова инфо ми е много интерсно. Явно можеш да се сдобиваш с него от първа ръка.
Имам и няколко въпроса:
 1 От универитета знам че участъка между гарите Септември и Пловдив е проектиран за скорост 160 км/ч. А в таблицата те е посочено 130. Данеби пътя да се е разкривил с експлоатацията. Теглото на релсата на метър линеен позволява тази скорост.
 2 Винаги в участъка Плевен-Червен бряг малко преди Червен бряг скороста пада рязко. На какво се дължи и това, от край време е така. В таблицата пише 105км/ч
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #34 on: 28.08.2007, 13:16:26 »
Проектните скорости са едно, текущите съвсем друго. Може би едва 1/4 от железопътната инфраструктура се експлоатира с проектните си скорости. В момента максималната скорост в БДЖ е 130 км/ч - по нормативи. За 160 км/ч има куп други изисквания по отношение автономността на влаковото движение, контактната мрежа, надвишенията в кривите, сигнализацията и т.н. и т.н.
За Червен бряг - ами тя дефакто си остана донякъде незавършена и в момента цялата е в намаление 40 км/ч поради наличието на криви с R=295 и 300 m. с къси преходни криви и стрелки с радиус 190 м. Откъм Хумата пък има и намаление 25 км/ч поради контракриви без прав елемент между тях.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #35 on: 28.08.2007, 13:22:51 »
Въпрос: Защо скоростта в някои междугария на двете трасета е различна? Давам пример с Елин Пелин-Побит камък - в едната посока е 130, а в другата - 80.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #36 on: 28.08.2007, 13:27:46 »
Заради състоянието на железния път. Път 1 го ремонтираха 1999 г. а път 2 не е правен от началото на 90-те - земното платно е слабо, релсо-траверсната скара е негодна, има избити скрепления, пътя е разстроен по ос и ниво. Поради тази причина и половината междугарие е в намаление 60 км/ч. До края на годината предстои да му се направи среден ремонт.
« Last Edit: 28.08.2007, 13:28:14 by CKD »
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #37 on: 28.08.2007, 13:28:48 »
Искаш да кажеш че линията от Пловдив до Септември не е проектирана за 160 км/ч? Или е проектирана, но се пътува по-бавно поради влошени характеристики на линията? Все пак радиусите на кривита, преходните криви, височина на релсата и други не се променят. Аз знам че до 160 км/ч влаковете се водят "нормалноскоростови", а вече над 160 са високоскоростни, т.е. и изискванията към двата вида трасета, класифицирани по скорост са различни за над и под 160 км/ч. Разбира се радиуси на криви и тнт са си конкретно определящи скороста параметри - 60 80 100 160 180 200 и тнт, тоест не влияят на това дали трасето е високоскоростно или не.

Тоест да разбирам че таблицата е с не проектни а с реални скорости
« Last Edit: 28.08.2007, 13:29:44 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #38 on: 28.08.2007, 13:31:19 »
Искам да кажа че дори железния път да отговаря за 160 км/ч тя не може да бъде постигната, тъй като приетата в момента макс. скорост в БДЖ е 130 км/ч. Дори с минимални корекции на трасето едва ли конт. мрежа ще позволи 160.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #39 on: 28.08.2007, 13:40:36 »
а как се определя къде с колко да се кара- например да не е с 70 а с 60 или от сорта