Author Topic: Въпроси & Отговори  (Read 521059 times)

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 711
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2080 on: 02.07.2020, 19:04:29 »
като обезщетение, извинете, че поисках просто вода 😂😂😂

Дори авиокомпаниите не държат дежурни с вода и сандвичи за закъснения. Раздават ваучери за близкото кафене, с което покриват законовите изисквания за обезщетение.
Да, защото при авиокомпаниите обикновено чакаш на летище. Самолетите рядко закъсват в пустошта, ако се случи рядко има оцелели, които да имат нужда от храна и вода.

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2081 on: 03.07.2020, 09:38:59 »
Да ми разясниш в пустуща как ще дойде дежурният автомобил ? Хайде по-сериозно ако може...  :help:
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 711
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2082 on: 03.07.2020, 15:26:44 »
Да ми разясниш в пустуща как ще дойде дежурният автомобил ? Хайде по-сериозно ако може...  :help:
Специално по трасето София - Пловдив, 80% от релсовия път върви успоредно на автомобилен такъв. В конкретният случаи дори бяхме на гара, която по обясними причини не прилича на нищо.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2083 on: 03.07.2020, 16:49:07 »
80% от линията е до път, но 90% от тази линия е недостъпна от въпросния път.
Никоя железница няма такава практика. Решението, което се прилага, е влакът да бъде изтеглен бързо, а не да се пренасят на ръце провизии през ливадите.

Offline Spas237

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 190
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2084 on: 03.07.2020, 17:59:23 »
7 часа закъснение :eek:
Няма ли някакво обезщетение?
Ще има от декември 2023, когато е последния срок България да преме европейския регламент за правата на пътниците. Иначе в случая предполагах, че са продължили с друг влак.

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2085 on: 20.07.2020, 16:54:43 »
През коя година на тунел Козница му правят някакъв по-голям ремонт и става частично БРП? Изобщо дали е било по време на ремонт или още през 50-те, когато е бил прокопан, са положили много по-дълги релси така, че да има многократно по-малко настави, отколкото би имало при НРП? При пътувания забелязах, че и в тунелите по трета главна жп линия, в участъка Синдел - Карнобат, също не е стандартно НРП (с 25-метрови релси, колкото ги меря по гугъл сателитните снимки между сп. Страшимирово и гара Белослав, например), ами наставите са поне наполовина по-малко. В тези тунели там правен ли е основен ремонт или релсовият път в този му вид е положен още при прокопаването им?
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2086 on: 03.08.2020, 20:12:40 »
Пътнически влак 50233 София-Дупница с аварирал локомотив на „Захарна фабрика“ на седем минути по разписание от тръгването си от Централна гара в 18:05 и закъснял с 92 минути след подмяната на локомотива. Обичайно ли е дори в София да липсват свободни машини за подмяна в такива случаи и да трябва да се чака толкова време?
« Last Edit: 03.08.2020, 20:27:03 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2087 on: 04.08.2020, 11:45:58 »
Ами щом за 7 часа локомотив стига до Елин Пелин, "нормално" е за час и половина да стигне до Захарна фабрика.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2088 on: 04.08.2020, 11:53:42 »
Най-често НКЖИ не спазва правилото (писано!) за най-висок приоритет на помощните локомотиви за пътнически и бързи влакове и ги третира като обикновени изолирани локомотиви, които са с най-нисък приоритет.
Софтуерът, който изготвя разписанията, като получи заявка за трасе на изолиран локомотив, изготвя разписание с най-нисък приоритет и локомотивът се движи общо взето по него... НКЖИ трябва съзнателно и целенасочено да организират приоритетното движение, което те естествено не правят, защото им е все едно.

Offline Forest1865

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 64
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2089 on: 06.09.2020, 00:28:30 »
Интересува ме някой ползвал ли е скоро 8650/51,да ми каже какво точно предлага 'бистро' вагона!Не че съм парвеню,ама предлага ли 'еспресо',не 3 в1 или бира!?

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 711
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2090 on: 06.09.2020, 02:07:19 »
Бира има, Ариана, Шуменско и/или Каменица в кен, по принцип. За еспресо не знам.

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2091 on: 20.09.2020, 23:38:50 »
Интересува ме някой ползвал ли е скоро 8650/51,да ми каже какво точно предлага 'бистро' вагона!Не че съм парвеню,ама предлага ли 'еспресо',не 3 в1 или бира!?
Макар и по друго направление... цените са еднакви. ''Еспресо'' няма, защото просто кафе -машини липсват. Нескафе е 1лв, мисля че и 3 в 1 беше толкова, ако греша е 1,10 лв. Газираното - кола, фанта е 1.70 лв.
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline gt_stz

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 398
  • 127 - (1993-2016)
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2092 on: 13.10.2020, 22:08:22 »
Здравейте! Мисля тези дни да посетя Свежен с влака. Та, исках да попитам дали спирката е много далече от самото село. И ако да, има ли с какво да се стигне до него? Благодаря предварително! :)
За закупуването на повече съчленени автобуси за Стара Загора!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2093 on: 13.10.2020, 22:17:23 »
Много далече е и няма с какво да се стигне, освен по 10 км черни пътища и пътеки. Спирката е в нищото и няма много общо със селото. Съществува само, защото беше гара и там се разминаваха влакове. Кръстена е така, просто за да има име, но е 3 пъти по-близо до Калофер, отколкото до Свежен.

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2094 on: 16.12.2020, 21:35:01 »
... Дали наклонът позволява жп спирка и дали това няма да наруши синхрона на движение на влаковете, нямам представа.
Доколкото знам, линията ще се реконструира с тунел под превала при Владая, т.е. някъде от КПП линията влиза подземно. Дали ще се мести гара Владая или ще запазят старата отсечка, нямам представа.
По повод на това възниква един въпрос, който бих искал да задам. Правилно ли разбирам, че има участъци, които са изпълнени с наклон, който не позволява успешно потегляне по нагорнището, но позволява успешно преминаване с постоянна скорост по нагорнището?
« Last Edit: 16.12.2020, 22:52:12 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2095 on: 17.12.2020, 19:22:41 »
Няма такива участъци по нашата ЖП мрежа.
Няма и ограничения за съществуването на спирка в наклон.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2096 on: 21.12.2020, 10:29:38 »
Новите Сименс локомотиви вече почнаха да идват и се чудех в БДЖ някога ползвани ли са вагони с кабини за управление и могат ли го това Смартроните?

Става дума за такива вагони, а локомотивът е отзад на композицията: https://en.wikipedia.org/wiki/Control_car
« Last Edit: 21.12.2020, 10:39:14 by fafan »

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2097 on: 21.12.2020, 10:40:46 »
На теория, ДМВ серия 18 се считат за цял мотрисен влак, но реално само единият краен вагон е моторен, а другия е такъв с кабина, така че практически такива вагони са ползвани.
В комбинация с локомотив обаче не и по действащите правила няма изобщо такава възможност. Някъде преди средата на ХХ в. от БДЖ е имало интерес към френски парни локомотиви и състави, пригодени за работа по СМЕ, които са работели с командни вагони, но поради сложността на концепцията за нашето ниво на развитие, не се е стигнало до сделка.

Локомотивите иначе могат да работят във всякакви комбинации с други локомотиви от същата серия, с други локомотиви от други, по-стари серии на Сименс, с команден вагон, както и с друг локомотив в другия край на влака, че дори и с някои локомотиви на други производители. Накратко, всичко могат локомотивите, но не и в тази "железница".
« Last Edit: 21.12.2020, 10:43:56 by bdz43r »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2098 on: 21.12.2020, 10:58:49 »
Локомотивите иначе могат да работят във всякакви комбинации с други локомотиви от същата серия, с други локомотиви от други, по-стари серии на Сименс, с команден вагон, както и с друг локомотив в другия край на влака, че дори и с някои локомотиви на други производители. Накратко, всичко могат локомотивите, но не и в тази "железница".

А какви трябва да са тези контролни вагони? Възможно ли е между контролния вагон и локомотива да седи произволен вагон, или цялата композиция трябва да е съобразена за пуш-пуул? Въпросът ми е във връзка с поредния провал на обществената поръчка за мотриси за дълги разстояния за БДЖ, дали след като има нормални локомотиви не е по-смислено да се доставят такива контролни вагони вместо мотриси?

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2099 on: 21.12.2020, 11:14:06 »
Естествено, контролните вагони трябва да са съвместими с локомотива.
Иначе всички съвременни вагони, дори тези на БДЖ, имат стандартни 13 или 18-проводни кабели помежду си и могат да работят в СМЕ с локомотивите и командните вагони. Доколко се поддържа тази по принцип неизползвана у нас система е отделен въпрос, но винаги може да се възстанови при необходимост.