Електрическото спиране не го коментираме изобщо... то при серия 44/45 спокойно удържа самостоятелно 15 вагона и в най-стръмните спускания, но на практика никой не го ползва, не се поддържа адекватно и рядко работи. Дори на Смартроните има хора, които не го ползват, защото нямат такива навици.
...
Електрическото спиране по принцип трябва да основно. Да не говорим че ако се ползва редовно се щадят механичните спирачки.
А навици се създават и с периодични курсове и обучения. Но да не отплесваме че току виж сме излезли от блатото...
Вече не помня кога, кой и в коя точно тема, но на колегата bdz43r някой му се беше присмял саркастично с думите: "... любимата ти реостатна спирачка". Запечатали са ми се в съзнанието неслучайно - колко ли невеж на тема "електротранспорт" трябва да е бил изказалият се, че да се изцепи по такъв начин.
Самият той стана за смях в моите очи тогава, но както и да е. Сигурен съм, че bdz43r вече се е бил защитил подобаващо и е нямало нужда друг да се изказва повече по темата. Проблемът е, че, както колегата сам каза веднъж в темата (перефразирам), някои машинисти не щат и да докоснат ръчката на електрическата спирачка, въпреки че е в изправност.
Покрай пороите в карловско от изминалите дни се сетих, че това беше добра възможност да превъртят малко вагони за зимата, без назначаване на специални влакове и минаване през обръщателни триъгълници. Преди време бях питал и bdz43r беше обяснил процедурата в двата й варианта - с нарочен влак и с използване на тези от графика за движение. Някой има ли информация дали действително се прилага обръщане с превоз на пътници, или се пращат празни за превъртане? В конкретния случай, дали след пропътуването по 3636/7 или 3686/7, вагоните са били пратени на 8626/7 или 2626/7, с цел да си останат обърнати, или никой не ги гледа тези неща и карат "по течението"? Апропо, отварям една скоба, че си спомних, че основната причина не е да не пече в купетата през лятото, ами износването на ребордите на колоосите, което действително си е по-важната причина за това обръщане.
Някой диспечер ще каже, че, например, варненските електрички са трудни за обръщане без специално назначение, понеже било много сложно да ги пратят първо на пътнически влак Карнобат - Карлово, после на пътнически до Пловдив, след това до Ямбол и така да се върнат обърнати в Карнобат, а оттам и във Варна. Не знам, със сигурност разбират повече от мен, лаикът.