Удвоен е участъка през Горна Оряховица - Разпределителна. Като добавим трасето през Поликраище, даже става утроен. Относно първата класа е коментирано многократно - важно е дали влакът по документи (плана за композиране на влаковете) има или няма първа класа. Няма значение, че този документ практически има пожелателно съдържание. Още от едно време си се знае, че при заменка, тоест при подаване на първокласен вагон поради липса на друг, си е проблем на БДЖ, не на пътниците, следователно хората могат да си сядат в него, без да доплащат. Разбира се, имаше кондуктори, които си четяха евангелието както им уйдисва, съответно считаха, че щом вагонът физически е произведен или ремонтиран като първокласен, пътуващите в него следва да доплащат....Сега такива вече няма, но тогава ако се вдигнеше дандания на по-високо ниво, отговорът беше "Промяната на класа на вагона става само с телеграма на съответното поделение за пътнически превози." А тези по поделенията нито им пука, нито знаят с какви вагони без наряд разполагат депата към момента. В Румъния този проблем беше перманентен, когато в международния влак за Букурещ и Будапеща се случеше смесен 1/2 класа вагон, който по ПКВ е само втора класа, но от БДЖ, румънците или унгарците са подали смесен - влашките кондуктори оставяха техните циганьори (включително 100% возещите се без билет просещи и тормозещи пътниците циганета) да седят в първата класа, но международните пътници със скъпите CIV билети по суперскъпата международна тарифа ги гонеха.