Author Topic: Въпроси & Отговори  (Read 521053 times)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2560 on: 02.12.2022, 11:55:37 »
Според разписанието на БДЖ-ПП 2641 стига за 1:39ч. от Белово до Искърско шосе. Има само един влак, който стига по-бързо и това е БВ8602 - за 1:33ч. Възможно е да изчаква някъде за разминаване, без да има спирка. Но не виждам да има чак 10 минути повече забавяне спрямо останалите.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2561 on: 02.12.2022, 12:03:03 »
Информация за влак №2641 , "Янтра"
04 декември, неделя
Гара/Спирка    Пристига    Тръгва
...
Белово                14:12   14:13
Искърско шосе    15:52    15:52
...

Това е от сайта на БДЖ. 99 минути. Ако изключим престоите по гарите влак 8650 пътува 90 минути между тези две точки, а 8602 85'.
8650 спира на 8 спирки повече и пътува само 6 минути по-бавно. Това не е нормално.
« Last Edit: 02.12.2022, 12:05:21 by RADOCVET »
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2562 on: 02.12.2022, 13:32:48 »
Не ми се търси подробно, но понякога по някое от десетките временни изменения, някой бърз влак чака среща на гара, където по принцип не спира и в публичното разписание това спиране не излиза.

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2563 on: 07.02.2023, 22:30:43 »
Откакто приключи ремонтът на гара Синдел Разпределителна, имало ли е поне веднъж товарни вагони на някой от коловозите? Аз няколко пъти минах оттам, повечето случаи след 22:00 часа, за последно на 04.10.2022. Нито веднъж не видях. Всички товарни коловози си седят празни. В момента къде се извършват маневри? Къде са композициите, които винаги виждах на гарата на живо, а и по клипчета в ютуб преди ремонта?
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2564 on: 28.02.2023, 21:50:06 »
  Днес един възрастен колега(роден през 1950г.), който родом е от Габрово ми разказа следната история, за чиято истинност ще се допитам до по-запознатите с материята тук. Търсих из интернет и във форумът, но не попаднах на никакви резултати.   
  В началото на 50-те години по отсечката Царева ливада - Габрово се случва тежка жп катастрофа с много загинали пътници. По това време са се движели още парни локомотиви. Вуйчото на моя колега е бил оксиженист и заедно с неговите колеги са го повикали на мястото на катастрофата, за да срежат смачканите вагони и да вадят живите и мъртвите от тях. Работили са 3 дни без да почиват, като на място са им носили само храна и вода. За тези три дни косата на вуйчо му напълно побеляла, а е бил здрав балканджия от Габрово, свикнал да върши всякаква тежка работа. За онова време му платили невероятна сума, и когато се прибрал вкъщи, майка му го попитала: "Недялко, ти тези пари да не си ги откраднал, че са толкова много и така си побелял?"
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2565 on: 28.02.2023, 22:30:14 »
Сигурен ли си, че е точно Царева ливада - Габрово, защото по това време има голяма катастрофа при Трявна, а роден 50-та година тогава е ходел прав под масата и не е гаранция, че е запомнил всички подробности.

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2566 on: 28.02.2023, 22:38:26 »
Сигурен ли си, че е точно Царева ливада - Габрово, защото по това време има голяма катастрофа при Трявна, а роден 50-та година тогава е ходел прав под масата и не е гаранция, че е запомнил всички подробности.
За казаното съм сигурен, но не и за истинността му. Затова попитах. Човекът е възрастен и наскоро е преживял инсулт, но все пак е напълно с разсъдъкът си, а също така и няма навикът да говори неистини. Възможно е да е объркал мястото, грешно свързвайки го с друго такова събитие. Спомените му не са ясни, и вероятно по-скоро е преповтарял разказа на вуйчо си.  Утре ще го попитам пак.
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2567 on: 28.02.2023, 23:02:21 »
Все пак е бил бебе тогава... със сигурност преразказва и почти съм сигурен, че се касае за катастрофата между Трявна и Плачковци, която има много жертви и няколкодневно разчистване.

На 22.12.1951 г товарен влак тръгва от Кръстец надолу с недостатъчна спирачка и е изпуснат по надолнището. Гара Радевци съобщава на Плачковци, че влакът е изпуснат, но в последната не успяват своевременно да организират дерайлирането му (или не се и опитват), влакът минава транзит и продължава към Трявна, от където вече е тръгнал бърз влак №31 Русе - Стара Загора. Двата влака се блъскат челно към 18:10 в междугарието Трявна - Плачковци.

В този случай, влакът е имал все пак някаква спирачка, която обаче не е била достатъчна за да го спре или намали скоростта му, а в тогавашната гара Плачковци не го е имало днешния спасителен коловоз с голям обратен наклон, накъдето да бъде насочен влакът. При втория такъв случай на същото място през 1987 г отново с товарен влак с недостатъчна спирачка, ситуацията е била далеч по-лоша, влакът е нямал почти никаква спирачка, а накрая и съвсем никаква и вагоните се разпиляват още преди гара Плачковци. Локомотивът като най-стабилен стига до гарата, но дерайлира при влизането в отклонение на входните стрелки и загиват и двамата машинисти. При тази катастрофа, въпреки че вече има спасителен коловоз, влакът отново не е бил насочен към него, което вероятно би спасило машинистите, защото нямаше да минават през отклонения.

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2568 on: 28.02.2023, 23:57:21 »
Все пак е бил бебе тогава... със сигурност преразказва и почти съм сигурен, че се касае за катастрофата между Трявна и Плачковци, която има много жертви и няколкодневно разчистване.

На 22.12.1951 г товарен влак тръгва от Кръстец надолу с недостатъчна спирачка и е изпуснат по надолнището. Гара Радевци съобщава на Плачковци, че влакът е изпуснат, но в последната не успяват своевременно да организират дерайлирането му (или не се и опитват), влакът минава транзит и продължава към Трявна, от където вече е тръгнал бърз влак №31 Русе - Стара Загора. Двата влака се блъскат челно към 18:10 в междугарието Трявна - Плачковци.

В този случай, влакът е имал все пак някаква спирачка, която обаче не е била достатъчна за да го спре или намали скоростта му, а в тогавашната гара Плачковци не го е имало днешния спасителен коловоз с голям обратен наклон, накъдето да бъде насочен влакът. При втория такъв случай на същото място през 1987 г отново с товарен влак с недостатъчна спирачка, ситуацията е била далеч по-лоша, влакът е нямал почти никаква спирачка, а накрая и съвсем никаква и вагоните се разпиляват още преди гара Плачковци. Локомотивът като най-стабилен стига до гарата, но дерайлира при влизането в отклонение на входните стрелки и загиват и двамата машинисти. При тази катастрофа, въпреки че вече има спасителен коловоз, влакът отново не е бил насочен към него, което вероятно би спасило машинистите, защото нямаше да минават през отклонения.
Което е много жалко, направо граничи с престъпно. При първия случай не е имало спасителен, но при втория няма оправдание. По клипове в ютуб обърнах внимание, че всички такива спасителни коловози по четвърта главна линия са в права, а стрелката стандартно винаги е обърната към тях, както считам, че трябва да бъде. Знаеш ли какъв е обратният наклон? Предполагам поне 40 промила?
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2569 on: 01.03.2023, 00:50:01 »
Това е дълга тема, но след почти всички железопътни инциденти, и то само ако са достатъчно сериозни, мерките са краткотрайни и скоро се забравят, затова случаите се повтарят.
В авиацията има една приказка, че въздушният транспорт е най-безопасен благодарение на падналите самолети. В железницата има приказка, че правилниците са писани с кръв, но за съжаление ефектът липсва и това е, защото първо се пишат на парче и набързо без да се държи сметка дали и как ще бъдат спазвани в реалността и второ (в резултат от първото), повсеместното им нарушаване е превърнато в норма и на контролните органи всъщност не им пука, защото далеч по-доходоносно е да си просят някой лев под масата или просто не искат да ръчкат кошера, понеже са си намерили скътана служба без реална отговорност.

На първо място, изпуснати влакове без спирачки изобщо не трябва да има. През 1951 г по товарните влакове все още се е работило с ръчни спирачки и само частично с въздушни, управлявани от локомотива, но в по-ново време всички влакове са с автоматични спирачки. Въпреки това, изпуснати влакове има през няколко години. Последната голяма катастрофа с изпуснат влак беше в Дупница през януари 2016 г. През януари 2017 пък друг изпуснат влак от Вакарел спря чак в полето преди Казичене... тогава беше голям късмет, че път 2 беше току що затворен за ремонт, но все още не беше демонтиран, иначе и този влак щеше да се обърне. Всички тези случаи са плод на безхаберие или слаба квалификация. Например, при случая от 1987 г, още при спускането от Змейово, машинистът е ползвал почти максимална степен на задържане, за да контролира скоростта, което определено трябва да му направи впечатление, но не е имало реакция. Машинистите, които са карали влака след това и са го изпуснали пък са работили неправилно със спирачката и са пропуснали няколко ценни възможности поне да ограничат ускорението по надолнището, въпреки че основната вина е на ревизор-вагоните в Стара Загора, който е пуснал влака със спирачка наполовина на минималната.
При случая от Дупница, самият машинист изключва спирачките на няколко вагона, но поради неразбиране на естеството на проблема, изключва спирачките на вагоните, които всъщност са наред, а не на проблемните, които така или иначе не работят.
« Last Edit: 01.03.2023, 01:08:10 by bdz43r »

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2570 on: 02.03.2023, 21:33:49 »
Най-пресният случай е с товарен влак, който стигна от Пловдив почти до Карлово без спирачки. Можеби своеобразен рекорд. Отново по чудо се размина само с един опожарен локомотив.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2571 on: 03.03.2023, 10:38:39 »
Хмм... Ако е пътувал от Пловдив до Карлово, то трябва нарочно да са го направили, тъй като Карлово би трябвало да е по-високо от Пловдив и не може да са пътували през целия път по инерция, а трябва да са подавали тяга, за да се изкачат.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2572 on: 03.03.2023, 13:54:01 »
Е точно щото е навсякъде изкачване са се оправили без спирачки. Навсякъде по гарите са имали и нареден транзит. Тяга са си подавали според необходимостите.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2573 on: 17.03.2023, 19:31:39 »
Спомних си, че някой тук беше споменал как Стара Загора - Зимница не е удвоено цялото, понеже военните не разрешават.
Не съм чувал такава история, а и не намирам логика. През 80-те години активно се развива амбицията за изцяло удвоен ЖП пръстен. Просто 2-ра линия е първата и единствена до сега изцяло удвоена линия по този план. Удвояването на 3-та и 8-ма изостава и промените го заварват недовършено. На много места до скоро, че и до днес има много ясни остатъци от недовършено удвояване. Някои такива, като вторият път между Прилеп и Ведрово, както и естакадите над яз. Цонево бяха довършени, но други като почти готовата нова гара Търнак си стоят като паметници.
Рових се из инфраструктурната тема и попаднах на поста, който съм визирал преди 5 месеца. Може би колегата did_ko разполага с повече информация и бих се радвал, ако сподели. :)
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2574 on: 17.03.2023, 21:17:24 »
Това съм го чувал от устата на баща ми (бивш военен), и от стратегическа военна гледна точка изглежда логично забавянето на противника в участъка Зимница - Завой - Ямбол при придвижване с влак.

На мен обаче ми звучи абсурдно този участък все още да не бъде удвояван, представям си колко товарни влака дремят по гарите в участъка между Зимница и Стара Загора покрай затварянето на Зимница - Дъбово, чакакйки разминаване и трупат необосновани закъснения.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2575 on: 17.03.2023, 21:25:17 »
И Ямбол, и Кермен бяха дълги години с временно коловозно развитие, ясно показващо плановете за удвояване. На Кермен даже имаше няколкостотин метра втори коловоз извън гарата, на който имаше входен светофор за бъдещия път 1 откъм Коньово.

Военното оправдание е плод по всяка вероятност на легенди, аналогично на тези, че всеки недовършен тунел е изоставен, защото се е разминал при строителството (и вместо да го наместят, изоставили и останалите 100 км трасе) или че някъде в дълбоката и висока планина има секретен военен тунел за танкове (който нито е секретен, нито може да мине танк през него, но е строен от Трудови войски, затова са го набедили за военен, а щом е такъв, значи ще е за танкове).

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1687
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2576 on: 18.04.2023, 13:42:25 »
За какво служат релсите в средата?

Offline pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 406
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2577 on: 18.04.2023, 13:55:00 »
За какво служат релсите в средата?

Обикновено се слагат на мостове. В случай на дерайлиране на влака тези релси да го задържат на моста.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2578 on: 18.04.2023, 16:09:27 »
В случай на дерайлиране на влака тези релси да го задържат на моста.

Без релси по средата и с тях:





Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2579 on: 18.04.2023, 21:11:41 »
Казват се контра релси.