Author Topic: Въпроси & Отговори  (Read 521146 times)

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #620 on: 07.07.2011, 15:39:23 »
След обяд (към 17-18ч.) имаше един влак от София за Пловдив. Всеки ден пътуваше с 3х32 - едната беше до Вакарел, втората до Септември, а третата до Пловдив. След спирането на ЕМВ 32 пътуваха 3х30/31 но малко след това влака беше спрян (или остана само в частта София - Пловдив с 1-2 ЕМВ 30/31).
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline mita6ki

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 299
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #621 on: 07.07.2011, 18:28:24 »
А какво означава СМЕ, защото гугъл го разбира като глагол  :D.
И имам един важен въпрос, на който от БДЖ още не са ми отговорили. Значи този уикенд ще ходя до Добринище и на връщане искам да се возя с влака, който тръгва 14:50 от там и прави връзка със Слънчев бряг на Септември. Ще могат ли от гарат в Добринище да ми издадат билет за Слънчев бряг, след като той е със задължителна резервация, а и не е от начална гара. Трябва да допълня и че ще ползвам безплатното си пътуване (защото съм с увреждания). Ще може ли пък на отиване да си купя само запазеното място за Слънчев бряг от гара Септември, а от Добринище после да ми издадат билета за цялото пътуване.

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #622 on: 07.07.2011, 18:34:49 »
СМЕ е абревиатура от Система Много Единици, както се и подразбира от писаното до тук, възможността за скачане на няколко мотрицни влака. Същата система я има при някои от трамваите в София. Специфичното е, че двигателни са всички мотриси, няма пасивни, които просто се теглят като ремарке.


9999!
« Last Edit: 07.07.2011, 19:37:57 by difian »

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2893
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #623 on: 07.07.2011, 23:43:12 »
П. П. Ето и три от старите.

Какъв е бил този влак по 5-та с 3 ЕМВ-та? :rolleyes:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #624 on: 07.07.2011, 23:58:52 »
Сигурно някои от пътническите за Дупница или Благоевград. Преди да докарат Сименсите, бяха с 32-ки.
Сега се сещам и за нещо друго интересно. Някъде края на лятото и началото на есента на 2006-та, един от вечерните пътнически влакове за Дупница беше с много интересен състав от 7-8 вагона, ама всякакви видове. Случваше се в един влак да има вагони серия 74, 47, 17, 40, както и от тези вагони, пригодени за трудноподвижни лица, та беше доста интересно, дори веднъж се случи влака да се тегли от локомотив серия 42, и да има 3 от вагоните за трудноподвижни лица, плюс всички изброени горе серии. Това го имам на снимка, малко с лошо качество за това не съм я качвал,но се вижда като за информация горе-долу за какво става въпрос.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Ivo_1506

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 903
    • AOL Instant Messenger - skype/followme_1
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #625 on: 08.07.2011, 00:09:42 »
И имам един важен въпрос, на който от БДЖ още не са ми отговорили. Значи този уикенд ще ходя до Добринище и на връщане искам да се возя с влака, който тръгва 14:50 от там и прави връзка със Слънчев бряг на Септември. Ще могат ли от гарат в Добринище да ми издадат билет за Слънчев бряг, след като той е със задължителна резервация, а и не е от начална гара. Трябва да допълня и че ще ползвам безплатното си пътуване (защото съм с увреждания). Ще може ли пък на отиване да си купя само запазеното място за Слънчев бряг от гара Септември, а от Добринище после да ми издадат билета за цялото пътуване.
аз лично съм си купувал билет от София до Добринище,и обратното- така че може спокойно  ;)
НЕ НА ЕДИНИЧНИТЕ АВТОБУСИ ПО 204 ЛИНИЯ...!!!!!!!!!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #626 on: 08.07.2011, 07:06:29 »
Какъв е бил този влак по 5-та с 3 ЕМВ-та? :rolleyes:
50224.
Една влакова, една трасе (всеки Петък) и една счупена трасе.

Offline mita6ki

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 299
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #627 on: 08.07.2011, 17:29:54 »
Днес ми отговориха на въпроса. Оказа се, че ще си взема билет от Добринище за софия, като през престоя на Септември ще си доплатя надбавката за ускорен бърз влак и запазено место.

Online freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2277
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #628 on: 08.07.2011, 18:08:07 »
Днес ми отговориха на въпроса. Оказа се, че ще си взема билет от Добринище за софия, като през престоя на Септември ще си доплатя надбавката за ускорен бърз влак и запазено место.

Няма никакъв смисъл да си доплащаш каквото и да било не заслужават!!!Първо че ниикой нищо не гледа кондукторите даже повечето и пропускат хората които се качват от неначална спирка ако като ти каже "непроверени билетчета" си замълчиш и второ че дори и да ти направи на въпрос ти просто ще се оправдаеш че не си знал...Аз разбирам да се доплаща за нещо което действително е по-комфортно и бързо а това в никакъв случай не е така!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #629 on: 08.07.2011, 18:23:55 »
Такива като теб не знаещи трябва да ги свалят в междугарията от влака.

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #630 on: 08.07.2011, 18:31:17 »
Слънчев бряг мисля, че е един от влаковете, който си заслужава цената - прилично бърз, горе-долу хубави и удобни вагони, вагон-ресторант с чудесни цени на напитките и храната и т.н.т. Тъй, че freepigeon - мнението ти е неоснователно и глупаво. Честно казано с риск да те обидя - личи си от кой град си.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #631 on: 08.07.2011, 19:48:54 »
Престоите на Вакарел и Ихтиман са за спирачна проба.
На какво разстояние се прави спирачна проба?
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2893
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #632 on: 08.07.2011, 19:55:09 »
Обикновено като предстои по-стръмно и продължително спускане.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #633 on: 08.07.2011, 20:03:35 »
Пълна проба на спирачката (проба A) се извършва преди всяко заминаване от начална гара, преди първия за деня влак, обслужван от един ЕМВ, преди включване на вагони във влак от посредна гара и други случаи.

Съкратена проба на спирачката (проба D) се прави преди всяко заминаване от начална гара на мотрисен влак или състав от вагони, престоял не повече от 1 час, при какъв да е престой повече от 20 мин, при някои особени случаи, както и в гари, определени в правилника, след които предстои продължително надолнище.

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #634 on: 08.07.2011, 20:10:03 »
В този смисъл след тръгването на влак от начална гара (обикновенно около изходния светофар/семафор), влакът намаля скоростта. Обяснявам си го точно с това наименование (спирачната проба).
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Online freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2277
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #635 on: 08.07.2011, 20:14:47 »
Кракомобиле , пое си риска и ме обиди но това едва ли има някакво значение - безпочвените нападки и обиди по адрес на моето местоживеене отдавна не ме дранят а ме забавляват!

И аз ще поема риска да ви обидя но какво ли можехте да кажете - вие в системата на БДЖ...дали в народния хумор и мнение сте на по-високо интелектуално стъпало от нас - перничани ? Прилича ми на приказката за кривото дърво и куката вашата работа!

Позволих си да го кажа не за друго а защото днес ОТНОВО бдж се изгаври жестоко със своите клиенти всред които имах неблагоразумието да бъда и аз.Мислех да го пейстна в отделно мнение в инцииденти но така или иначе съм прописал ще го ползвам като нагледен пример защо услугите на БДЖ не заслужават и стотинка !!Ще бъда обстоятелствен какво ми се случи днес и ще го подкрепя с множество коментари!

Реших днес да се прибера в моя град на високата интелигенция дето не си плащаме билетите с влак 6623 в посока Кюстендил. На гарата беше изписано че влака тръгва от коловоз 4 и аз инстинктивно нали съм прост перничанин се отправих към коловоз 4г където за да ни улесните и предпазите останалите нормални клиенти на БДЖ от нас винаги ни композирате влаковете. И там супер виждам си влак Дезиро с надпис София-Перник  викам си какво толкова трябва да е тоя влак до Кюстендил ама за какво да си правят труд да изписват правилния маршрут??Пък не е и сефте тая работа - колко пъти съм се возил от Перник до София на влак с маршрут София-Пловдив,Благоевград или Драгоман....За какво ви е на вас БДЖйците да актуализирате маршрутите като непрекъснато се сменят.....овците нека си се качват имат усти ще питат...Оказа се че влака е за ??Драгоман а Кюстендилския е на 4 ти коловоз без Г.Тълпата която се беше качила на тоя влак побегна към коловоз 4 в последния момент като един дядо с торби падна на стълбите и си счупи носа ако се съди по количеството кръв което се изля на стълбището...Остана линейка да чака а аз (за нещастие ) успях да се кача на прословутия влак който тръгна в 14,40 от София. Излишно е да споменавам че ние не заслужаваме климатик - напълно излишна екстра , може би трябва и отваряемите стъкла да се занитят по примера на гараж Дружба. Дотук чудесно и можеше да ви простя приятното информационно затъмнение в което ни хвърляте и лишението от климатик в имаето на икономии може би ако на гара Горна Баня не спряхме и о!приятното ни пътуване щеше да стане все по-приятно....Оказа се че водещата мотриса се е повредила (сами можахме да се убедим в това защото на два пъти се опита да тръгне и двата пъти тръгнахме назад вместо напред) ами добре , случва се да кажем - машина е, поврежда се ДОРИ и при стрикната поддръжка от страна на квалифицирания персонал на БДЖ особено на новите мотрисни влакове Дезиро. И въпреки че едва ли има 1000 възможни изхода от така създалата се ситуация че пак вие БДЖ-йците дъъълго да обмисляте план за действие (има затова един единствен според мен) 20 (двадесет) минути двете мотриси стояха закачени , пътниците разбира се въпреки че същите мотриси са снабдени с микрофони и гласова връзка със салоните нито бяха уведомени че има проблем със влака нито пък бяхме получихме някакво възможно решение или извинение също и условно закъснение което евентуално бихме набрали.Няма и за какво според мен - знаете си че човек който си цени времето не би си го залагал на карта пътувайки с БДЖ...Да не забравям също че кондукторите се изпокриха като остригани пауни,именно да ни държат в съспенс възможно най-дълго време може би...След 20те минути прекарани в чуденки нови 20 минути ни отнеха всички маневри за отделянето на втората мотриса и местенето и на 3 коловоз след което и изчакването на влак от Владая (няма нужда той да бъде пускан по-рано оттам,много малко бяхме чакали!!) след което беше време и пътниците в първата мотриса да се преместят на втората.И отново по железната БДЖйска логика въпреки че между 2 и 3 коловоз има общ остров за минаване на пътници машинистите на авариралата мотриса НЕ бяха активирали вратите от лявата страна на влака и на клетите слизащи им се наложи да слезнат от дясната, да прекосят линията и да се качат (или по-скоро наблъскат като сърдели) в мотрисата която така или иначе,след 40 минутно чакане щеше да докрета до Кюстендил (или поне би трябвало добре че слезнах на обетования Перник) ....

Та искам да ви попитам , вижда ли ви се това отношение към пътниците от ваша страна акуратно и нормално ?? Въпросния влак 6623 също е на специална тарифа от какво си личи?? Нима въпросните влакове УБВ и "експрес" се обслужват от различен персонал ??От различен подвижен състав?? Дали имат климатици и най-важното дори и да имат нима се пускат??Дали има специални началник гари в гарите през които тия влакове със специалните тарифи минават които са СПОСОБНИ в такъв род ситуация да реагират НЯКАКСИ,да реагират АДЕКВАТНО ?? Та нали по дяволите те са там за нещо повече от вдигане на некакви олющени червено зелени палки но само ако всичко е ок? Нима в тези влакове пътниците се уведомяват коя е следващата спирка,дали и защо сме закъснели,ако сме ни се извиняват и ни обясняват на какво се дължи това? ЗНАМ ЧЕ НЕ. Тогава,за мен тези влакове не струват и стотинка повече от останалите!

Един единствен път не аз а моята приятелка се е возила във въпросния Слънчев бряг с "новите вагони" - за климатик и дума не може да става, влака се е запалил и е пристигнал в София с час закъснение.Един единствен път е това и вече имам основание да се съмнявам във въпросния влак а не ми се мисли колко подобни случаи има и как се реагира от страна на обслужващия персонал.За какво му искат повече пари на тоя влак като той е не по-скапан от електричката София-Перник? Да си пълнят крадливите джобове.Подобно и с тъй наречената първа класа. С какво е първа тая първа класа? Със шарката на седалките само и единствено!!Да не говорим че се случва втората класа да е по-хубва и комфортна от първата в по-голямата част от случаите....

Аз съм да има ред и правила,но той да се спазва от всички.Но в случая става така че вие възкликвате "Може да нема ред ама требе да се спазва" !

Наричате мен  "незнаещ" а мнението ми "глупаво и неоснователно" а като човек който ежеседмично ползва вашите услуги аз се учудвам как самите вие не знаете къде работите и какво става във вашата компания.Именно защото не ме свалят и никого не са свалили bdz43r и няма никого никога да свалят го казвам това глупаво мнение.Защото половината ви пътници пътуват БЕЗ БИЛЕТ или по скоро с билет от 1лв в ръката на кондуктора.А има и такива които си спестяват и лева - от Перник колко "проверени" се качват на преминаващите влакове ви е бедна фантазията!

Това е което аз мога да кажа, опровергайте ме ако можете но всичко което казвам го казвам от лични впечатления и е пробвана система а не плод на тъпи анархистки мнения....

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #636 on: 08.07.2011, 20:23:51 »
В този смисъл след тръгването на влак от начална гара (обикновенно около изходния светофар/семафор), влакът намаля скоростта. Обяснявам си го точно с това наименование (спирачната проба).
Не! Това е пробно задържане (проверка ефективността на влаковата спирачка), което е задължително за влакове, заминаващи от начална профилна гара (след която следва горямо надолнище), но много хора го правят по своя инициатива и от други гари.
При пълна проба се проверява на всеки вагон поотделно дали му задържа спирачката. При вагони с калодки, ревизор-вагони (извършващия пробата) почуква с чук калодките, за да провери дали са притиснати към колелата, а при дискови спирачки контролира изправността по контролните прозорчета на всеки вагон (зелено-разхлабено, червено - задържано).
При съкратена проба се проверява проходимостта на главния въздухопровод и изправността на спирачката на последния вагон по същия начин, но извършващия пробата следи само дали последния вагон задържа.

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #637 on: 08.07.2011, 21:03:47 »
freepigeon - първо за информацията - хората са си изписали 4-ти коловоз - вие защо сте хукнали към 4-ти глух коловоз ? Влака там вероятно е пристигнал ОТ Перник и за това е бил с такива надписи - след което е трябвало да замине за Драгоман и надписите са били сменени.
 За дядото няма да коментирам - неприятна случка, но железницата не е виновна, че някой се е пребил.
 От всичките 25 - ДМВ Дезиро - климатик работи на единствено две мотриси - тъй, че не само Перничани не сте "заслужили" климатик. Туй си е проблем на БДЖ - да, но не на експлоатационния персонал, а от малко по-високо ниво - тъй като пари за ремонт на климатиците не се отпускат.
 Повредата на какъвто и да било състав се случва.. туй също е от чудесната поддръжка на подвижния състав (нормално - след като не си плащате - как очаквате да има пари за поддръжка). За действието при такива повреди си има ръководител движение и диспечери - разни работници от НК"ЖИ" - тъй, че и тук БДЖ не са виновни..
 За чакането на влака от Владая - нормално да го чакате - все пак той си се движи по разписание, а вие сте излезнали от вашето разписание - не е нужно заради вашият влак да закъсняват и останалите.
 За климатиците - винаги когато са налични и изправни те работят - на машиниста нищо не му пречи да го пусне. Ако не е пуснат климатик - значи има причина за това и със сигурност причината не е машиниста или пък кондуктора.
 За слънчев бряг - да вагоните нямат климатик, но пък са спретнати и приветливи - имат си отваряеми прозорци и можеш спокойно да пиеш една бира в ресторанта за разхлаждане. Не са върха на вагоностроенето - но това има. За това, че се е запалил - силно се съмнявам - пушенето на калодки е нормално и няма общо с пожар във влака.
 За скапаната електричка ще кажа само, че много бързо забравихте, че до вчера се возехте в ЕМВ 32 и вагони серия 47 пред разпад - та сега и ЕМВ/ДМВ Дезиро са ви скапани - аз незнам какво очаквате - ICE или TGV ?
 А това, че хората дават пари директно на кондукторите без да им се издава билет или пък вообще не плащат - ги лишава от правото да недоволстват, че ДМВ-то се е счупило, че няма климатик, че е некомфортно, бавно и т.н.т - вие сте си ги направили такива с вашето неплащане - ако и ти все пак не плащаш - и ти нямаш правото да мърмориш за еди какво си, но ако все пак си си платил - свържи се с железниците и си искай обещетение.
 :)
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #638 on: 08.07.2011, 21:52:27 »
freepigeon - първо за информацията - хората са си изписали 4-ти коловоз - вие защо сте хукнали към 4-ти глух коловоз ? Влака там вероятно е пристигнал ОТ Перник и за това е бил с такива надписи - след което е трябвало да замине за Драгоман и надписите са били сменени.
 За дядото няма да коментирам - неприятна случка, но железницата не е виновна, че някой се е пребил.
 От всичките 25 - ДМВ Дезиро - климатик работи на единствено две мотриси - тъй, че не само Перничани не сте "заслужили" климатик. Туй си е проблем на БДЖ - да, но не на експлоатационния персонал, а от малко по-високо ниво - тъй като пари за ремонт на климатиците не се отпускат.
 Повредата на какъвто и да било състав се случва.. туй също е от чудесната поддръжка на подвижния състав (нормално - след като не си плащате - как очаквате да има пари за поддръжка). За действието при такива повреди си има ръководител движение и диспечери - разни работници от НК"ЖИ" - тъй, че и тук БДЖ не са виновни..
 За чакането на влака от Владая - нормално да го чакате - все пак той си се движи по разписание, а вие сте излезнали от вашето разписание - не е нужно заради вашият влак да закъсняват и останалите.
 За климатиците - винаги когато са налични и изправни те работят - на машиниста нищо не му пречи да го пусне. Ако не е пуснат климатик - значи има причина за това и със сигурност причината не е машиниста или пък кондуктора.
 За слънчев бряг - да вагоните нямат климатик, но пък са спретнати и приветливи - имат си отваряеми прозорци и можеш спокойно да пиеш една бира в ресторанта за разхлаждане. Не са върха на вагоностроенето - но това има. За това, че се е запалил - силно се съмнявам - пушенето на калодки е нормално и няма общо с пожар във влака.
 За скапаната електричка ще кажа само, че много бързо забравихте, че до вчера се возехте в ЕМВ 32 и вагони серия 47 пред разпад - та сега и ЕМВ/ДМВ Дезиро са ви скапани - аз незнам какво очаквате - ICE или TGV ?
 А това, че хората дават пари директно на кондукторите без да им се издава билет или пък вообще не плащат - ги лишава от правото да недоволстват, че ДМВ-то се е счупило, че няма климатик, че е некомфортно, бавно и т.н.т - вие сте си ги направили такива с вашето неплащане - ако и ти все пак не плащаш - и ти нямаш правото да мърмориш за еди какво си, но ако все пак си си платил - свържи се с железниците и си искай обещетение.
 :)

Красене, не си прав тук. Много често лелките от информационно обслужване не са информирани от кой коловоз ще потегля влака. И аз съм бил свидетел на такива гледки. Те самите жени не са виновни - завряни са в една мръсна прашна стаичка, нямат никакви условия за нормална работа - техниката е стара, няма компетентни техници, всичко се разпада... Затова недей спори с момчето :)
Относно останалото - вината за положението идва от началството на вазов 3, пренася се през депата в софия и птп-та/ппп-та, от там в близките депа и птп-та/ппп-та, докато не стигне Добрич (например), където хората си гледат работата и знаят как да я вършат...

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #639 on: 08.07.2011, 22:04:31 »
Има информационни табла, сложени на най-очеизвадните места.
Щом пише 4-ти коловоз, това означава 4-ти, а не 4-ти глух.
Разбирам някои от оплакванията на @freepigeon, за които е редно да се оплаче по официален път, но да се сърдиш на железницата, че си видял 4, а си отишъл на 4г и си се качил на грешен влак е нагло.

Типична нашенска черта - за всичко някой друг е виновен и всичко трябва да се прави в угода на Наше височество единичния пътник.
@freepigeon, а помисли ли, че влака от Владая си има разписание и не може да тръгне по-рано? Или трябваше само заради вас, някой във Владая, отишъл навреме на гарата, да си остане там? Такава форма на протест е много удобна на българина - не ме кефи влака, затова няма да си купувам билет. Влакът е доброволен транспорт, никой никого не насилва да пътува, ако не е доволен! Но пътуването се плаща.