Author Topic: Въпроси & Отговори  (Read 521145 times)

Offline DidoGO

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 543
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #660 on: 12.07.2011, 14:35:15 »
Един въпрос-БВ3621 има ли задължителна връзка в Тулово с БВ 4685? Интересуваме за пътуване до Стара Загора, вярно че може и директно с експреса, но този вариант е идеален като час на пристигане. Всмисъл, с директен билет, ако случайно 3621 закъснее, 4685 чака ли хора?

Задължителна е, единствено при закъснение на 3621 и ако бригадата докладва, че нямат пътници за връзка може да не се осъществи такава. Пътувай си спокойно, но за всеки случай при закъснение на 3621 подсети бригадата, че си за връзка.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #661 on: 12.07.2011, 14:59:21 »
А какво ще кажете за това чудо на техниката:

http://en.wikipedia.org/wiki/Union_Pacific_Big_Boy

Дължина с тендера - над 40 м, обща маса задно с тендера - над 560 т (!). Повечето ни пътнически влакове дори не достигат половината от тази маса! :D За да захранват "глада" му, тендера е предназначен да носи 27 т въглища и 83 т вода.

Построени са 25 бройки за периода 1941-45 година, предназначени основно да обслужват тежки товарни влакове, без да се подават помощни машини по дългите нагорнища в планините на щата Юта.

Общо взето - великан! Много ми е интересно колко ли време е отнемало на бригадата за обслужването му - мазане и т.н. :)
Този не е ли по-большой от съветското недоразумение и как се вписвал в криви с цели 8 сцепни колоси? Имам идея как се е случвало, но ме е страх да не напиша някоя глупост  :P
« Last Edit: 12.07.2011, 19:36:37 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #662 on: 12.07.2011, 17:27:03 »
Рамата не е цяла и сцепните колооси образуват две парни машини - системата е Mallet.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #663 on: 12.07.2011, 20:19:41 »
Предсавям си огняра, колко въглища е трябвало да мята, и на такава голяма пещ как ги е хвърлял.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #664 on: 12.07.2011, 20:21:36 »
Big Boy доколкото знам няма огняр. Под будката на локомотива има винт - които свързва тендера с пещта и чрез него се пренасят въглища до пещта чисто механично.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #665 on: 12.07.2011, 20:52:54 »
И друго нещо което прави впечатление-обърнете внимание, колко много американските локомотиви, приличат на Руските-будката, автосцепките, колоосите с капковидни отвори. Дали пък не са крали от руснаците? Дори и този локомотив се появява някакси странно малко след руският.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #666 on: 12.07.2011, 20:59:11 »
Попринцип руснаците крадът от американците - било то автомобили, камиони, автобуси или локомотиви... Примери много. А BigBoy е наследник на Challenger - тъй, че руснаците нямат общо.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #667 on: 12.07.2011, 21:51:48 »
Иво, от чукча и производните му никой акъл няма да търси. Кога ще разбереш, че всякакви напъни на руснаците за технически постижения генетично са обречени?
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #668 on: 12.07.2011, 21:55:26 »
Не е баш така. Все пак руснаците първи политат в космоса, имат и много успешни разработки.
Виж във сайта, към който дадох линк, че немците и французите например имат още повече неуспешни разработки. А за Руският локомотив, може пък да са нямали достатъчно толкова здрав релсов път, а не локомотива да е бил проблема.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #669 on: 12.07.2011, 21:57:32 »
Иво говориш глупости. Германците имат най-доброто локомотивостроене и до днес.. и винаги са го имали - независимо в каква област, а в парните локомотиви са били възможно най-добри.
 А това за руският парен локомотив е просто с цел да се изтъкнат, че могат да направят НАЙ-НАЙ... е изтъкнали са се - но са хвърлили парите на вятъра защото не е ставал за нищо този локомотив.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #670 on: 12.07.2011, 22:09:43 »
Да, така е, знам за Германците, особено за парните им локомотиви, че са най-добрите. Обаче дори и най-добрите имат неуспешни проекти. Например според сайта, парните локомотиви със свървисоко налягане, експеримента се повтаря три пъти и трите пъти неуспешен. На теория много добре, но практиката е показала друго. Дори единият локомотив е извървял само няколко километра на двете проби. Подобно сигурно е било и с руският локомотив. Мисълта ми беше, че не трябва да сме толкова критични, развитието на техниката не може да мине без неуспешни проекти. Очевидно е, че постоянно увеличаващите се пътници , товари и оттам и масата на влаковете са налагали по-мощни локомотиви.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #671 on: 13.07.2011, 08:53:14 »
Не е баш така. Все пак руснаците първи политат в космоса, имат и много успешни разработки.
Виж във сайта, към който дадох линк, че немците и французите например имат още повече неуспешни разработки. А за Руският локомотив, може пък да са нямали достатъчно толкова здрав релсов път, а не локомотива да е бил проблема.
Грешката на Руснаците е, че след успешна разработка, започват да се осланят на нея (важното е да са първи, а след това???).Конкретно в случая, не са предвидили издръжливстта на пътя по който ще се движи този парен локомтив.От там се започва една параноя, криене на проекти и т.н.

На запад се мисли стратегически (с няколко години / десетилетия напред), докато на Руснаците мога да призная само една стратегия - военната.Там са ненадминати.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline mita6ki

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 299
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #672 on: 13.07.2011, 17:29:30 »
Надявам се да не ви досаждам с този въпрос, но  искам да питам този http://css1.media.trainspo.com/uploads/photos/1024/kr.panev-1309287930221.jpg локомотив с 1МW мощност ли е и ако може да ми кажете примерни мощностти на най-често срещаните локомотиви в България, включотелно може и за няккои дизелови, за електрически мотриси и мотриси Сименс. Ако знаете кажете за сравнение и някой по-мощен трамвай и метровлак.
Благодаря

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #673 on: 13.07.2011, 18:58:53 »
Ха де. Имам ги някъде записани киловатите на всяка серия, но сега не мога да ги изнамеря. По спомени Шкодите 44-та и 45-та серия, в конски сили имат около 4 000, на дизеловите 07 Дизеловият им двигател е около 3 000 коня, теснолинейните дизели 75-та и 76-та и 77-ма серия са около 1 200 коня. При електрическите като знаеш киловатите можеш да изчислиш колко к.с. са, при парните не знам как точно се смята колко к.с са. Тези числа са по спомени и са ориентировачни. Има иначе трайна, часова мощност и тн.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2893
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #674 on: 13.07.2011, 20:35:40 »
Шкодите са с максимална мощност от 3140 кВт, а серия 46 са с 5400 кВт. Доколкото знам обаче тази мощност може да бъде реализирана само за кратко време. Нека по-запознатите да кажат от какво идва разликата при трайната и часовата мощност, че аз съм малко невеж тук. :blush2:

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #675 on: 13.07.2011, 23:10:16 »
Часовата мощност е мощност която може да се реализира за определено време (1-5-10 мин), а не е постоянна мощност която може да се поддържа от локомотива. В случая Fantomas е дал часовите мощности на 46-та и серии 42/43/44/45. Трайната мощност (тази която може да се реализира постоянно) на тези локомотиви е :
 3020 kW - за серия 42
 3040 kW - за 43/44/45
 5100 kW - за 46
 960 kW - за 61 и т.н.т


 Ето и други:
ЕМВ 32 - 1320 kW
ЕМВ 33 - 1360 kW
ЕМВ 30/31 - 1300 kW
ЕМВ 81.740 "Русич" - 680 kW
Tatra T4D - 160 kW
Tatra T6A2 - 180 kW

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline mita6ki

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 299
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #676 on: 14.07.2011, 01:47:55 »
Мерси :) ,а електрическите и дизеловите мотриси Сименс къде се нареждат. Като се замисля те са и доста по леки, но това не е фокуса сега.

Offline assen55

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 461
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #677 on: 14.07.2011, 09:42:06 »
Посочените EMВ 30/31 са сименсите.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #678 on: 14.07.2011, 12:08:13 »
Часовата мощност може да се реализира в продължение на един час, затова се нарича така. Ограничението по време идва от опасност от прегряване на съоръженията.
Трайната мощност може да се реализира неограничено време без прегряване.

Максималната реализируема мощност е най-често около 1,5 пъти трайната, но може да се поддържа до 5-10 мин без опасност от прегряване с трайни последствия. При ЕМВ максималната мощност може да бъде и 2-3 пъти трайната, но се достига само за 1-2 мин при потегляне и ускоряване.

В експлоатацията се следи повече трайния/часов/максимален ток, който често е свързан с по-малки мощности, но същото термично натоварване (загряване).

При серия 43/44/45 по документи максималната мощност е 5-минутна, над 4500 kW и отговаря на 1640 А тягов ток при максимално напрежение подадено на двигателите (32-ра позиция).
Сега повечето локомотиви са ограничени на 1500 А, което прави над 4200 kW.

Offline mita6ki

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 299
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #679 on: 14.07.2011, 13:43:52 »
Да премина на друг въпрос. Както споменах ще пътувам до Бургас на 10.08 сряда със Слънчев бряг и се чудя каква ми е вероятността да попадна на вагон с климатик и мога ли да я повиша  :D, като например питам при резервацията на место, кога е най-удачно да купя билетите. Ще се връщам в неделя и се чудя между Слънчев Бряг или Уикенд или пък бързия влак преди тях.