Author Topic: Въпроси & Отговори  (Read 521083 times)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1800 on: 22.06.2016, 11:58:39 »
Локомотива на ТП се взима под наем и то само ако го има и ТП го дадат. В Бургас обикновено има, но не навсякъде е така и ако няма, влакът се отменя. Има всеки ден по десетина отменени влака по тази причина.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1491
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1801 on: 22.06.2016, 12:53:37 »
Това е такава идиотщина с разделянето на БДЖ на две отделни предприятия, че няма докъде. Нали и двете са 100% собственост на българската държава. Сигурно целта е да има повече администрация, та да има къде да си назначаваме партийните кадри, близки и роднини. Половината тягов състав седи в депата и не се ползва, а в същото време отменяме влакове - много важно!

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1802 on: 22.06.2016, 13:21:29 »
Причината е по-скоро прехвърляне на дългове от непечелившо дружество към печелившо. Пак голяма глупост де.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1803 on: 22.06.2016, 18:37:17 »
Това е такава идиотщина с разделянето на БДЖ на две отделни предприятия, че няма докъде. Нали и двете са 100% собственост на българската държава. Сигурно целта е да има повече администрация, та да има къде да си назначаваме партийните кадри, близки и роднини. Половината тягов състав седи в депата и не се ползва, а в същото време отменяме влакове - много важно!
И ето на как поредният "специалист" почна да обяснява какво е и какво не е идиотщина. Стига бълвахте простотии, като не четете сериозна литература. Разделянето изобщо не е основният проблем и изобщо не е проблем. Проблем са хората, които запълват списъците със служители в компанията. Тези, които искат нещо да променят за добро - или не знаят как, или не искат да се хабят или не им дават. Те са 5% от персонала и обикновено не са от заемащите ръководни длъжности. Ако длъжности не се пишеха за Иван, Петкан и Първан щеше да е различно и при сегашното разделение. Нека да се има в предвид, че такова разделение е абсолютно логично, с оглед разделянето на видовете превозна дейност. Не се лъжете, че SNCF, DB и други като се пишат само SNCF или DB  не са в холдингова структура с много дъщерни компании.
« Last Edit: 22.06.2016, 18:39:20 by maniak »

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1804 on: 23.06.2016, 15:10:26 »
^ Извинявай, но ти ли си най- големият капацитет... Да си чувал, че след създаване на каквото и да е има развитие. Това е период на уголемяване, не само в БДЖ, но и навсякъде. Следва застой и начало на раздробяване, това за което ти говориш, но пък не ''виждаш'' другото. То е сегашното състояние на нещата, което е временно, то търпи развитие, това ти е цикличността, но действието или ще започне да се възвръща обратно, или ще е фактическият край! Това е философията, но и практиката, за която обаче може да се съди безпогрешно по действията на всичките управлявали. И не случайно'' разделяй и владей'' тук се отнася с пълна сила! А лично мое мнение, но както разбирам и други мнения, че работата отива към края, но нека не обобщаваме, а всеки си разсъждава самостоятелно!
Също, няма значение за кой се пишат длъжностите – това ти е проблем на ниско или средно управленско ниво. Основният проблемът е върхът на структурата, от самото Министерството, защото реформи се правят от върха, а не от основата...
И чак сега вече можем да даваме хиляди примери какво, къде и как е било по света и у нас. 
« Last Edit: 23.06.2016, 15:16:14 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1491
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1805 on: 23.06.2016, 20:44:34 »
Извинявайте г-н Maniak, че се изказвам неподготвен, без да чета сериозна литература. Не виждам да си написал в твоя пост нещо кой знае колко по-различно от това, което аз написах, но друго си е да се обиждаме малко. Според много хора работещи в системата, разделянето на дружествата е проблем с оглед на недостатъчния тягов състав. Преди реформите БДЖ имаше три поделения :Товарни превози, Тягов подвижен състав (Локомотиви) и Пътнически превози, като пътническите и товарните превози се обслужваха много по-успешно и нямаше отменени толкова много влакове поради липса на локомотиви. Какво се промени след реформите и роенето на няколко дружества? Какво се подобри? Може би някои хора са си подобрили материалното положение? И честно казано, тези дето четат сериозна литература, в нашата страна никой не ги пита. Може би там е проблема и това си се опитал да обясниш в твоя пост. С това аз също съм абсолютно съгласен и именно това имах предвид, че се създават дъщерни дружества, раздува се администрацията и в тях се назначават неподготвени хора - партийни кадри, близки, познати. Нека и аз на свой ред се заям, като ти разясня, че се пише "предвид", а не "в предвид".

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1806 on: 24.06.2016, 09:09:03 »
Проблемът е, че единият си мечтае за социалистически мастодонт, а другият повтаря неща, които така или иначе всички си ги повтарят. Но ако бяхте се разровили малко повече, както г-н maniak със сигурност е направил, защото е транспортен инженер, то щяхте да знаете, че държавата от 2009 г. насам е задлъжняла към БДЖ ПП с 1,2 млрд лева. В подвижен състав - това са нови 20 локомотива, 200 вагона и 6 скоростни композиции за дълги растояния.
Иначе си говорете - носталгиците лайкват...
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1491
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1807 on: 24.06.2016, 11:45:05 »
Викторе, не се чувствай задължен да ми говориш в учтива форма. Когато ме нападат, най нормалното е, да се опитам да се защитя, както ти го правиш по приятелска линия. Не мисля, че е нужно да съм строителен инженер, за да имам аналитично мислене и да разбирам какво се случва в железниците. Баща ми и чичо ми са железничари, имам и други познати, които също работят в железниците и това ми позволява да имам поглед на практика какво се случва в БДЖ. Благодаря за съветите да чета повече, ще си взема бележка. Аз пък искам да посъветвам всички участници във форума, да има повече сблъсък на идеи и по-малко квалификации и лични нападки.
« Last Edit: 24.06.2016, 12:00:29 by UMSofia »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1808 on: 24.06.2016, 11:54:39 »
Хайде стига се се карали. Дали е по-добре да са отделно инфраструктура, пътнически и товарни превози или всичко да е на едно ще покаже времето и може да погледнем малко статистика за да сравним. Например да сравним дали когато всичко беше към едно имаше по-малко оставени влакове, повече превозени пътници и товари, по-високи скорости, за колко време са се извършвлали ремонтите, през колко време се е обновявал подвижния състав, като го сравним със сегашното положение когато са отделно, колко оставени и закъснели влакове има, колко пътници и товари са превозени, каква е организацията на движение, разписания итн.  Не съм инженер и не мога да кажа дали така или иначе е по-добре, за това няма да изразявам мнение, но факти и статистика винаги може да се изрови и да се сравни например сега в сравнение с 1996-та да кажем. А когато фактите говорят и боговете мълчат  ;)
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1809 on: 24.06.2016, 12:01:55 »
Локомотива на ТП се взима под наем и то само ако го има и ТП го дадат. В Бургас обикновено има, но не навсякъде е така и ако няма, влакът се отменя. Има всеки ден по десетина отменени влака по тази причина.
И което е най - големият парадокс. Пътнически превози отменят влакове, поради липса на изправни локомотиви/състави, а в същото време локомотивите на товарни превози бездействат, поради липса на товари за превоз. Смешна работа не мисллите ли?

Всъщност остана ли нещо за превоз от БДЖ ТП?!?
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1810 on: 24.06.2016, 15:18:12 »
UMSofia, не приемай лично написаното. Не съм имал намерение да те обиждам, ако си го възприел по този начин - извинявай. Възприеми написаното като коментар на твоето мнение, без каквито и да е лични съображения :)

Ако се върнем на БДЖ. Следя сектора от много време. Не държа никой да се съобразява с мнението ми, но смея да твърдя, че може да се счита за меродавно, т.к. написаното имам как да го потвърдя/защитя със съответни документи. И така, състоянието на БДЖ-ПП превози зависи от много фактори, свеждащи се до три основни:
- договора, между компанията и държавата (в лицето на МТИТС), сключен през 2009 г. и влязъл в сила в края на същата година. Договорът е за 15 години, т.е. до 2025 г. В него има изключително много клаузи, които ограничават самостоятелността на компанията (напр. по-лесно е да се отмени влак, отколкото да се назначи, тарифната политика е зависима от МТИТС и т.н.). Както спомена Виктор има и клауза за нов подвижен състав, за който е трябвало в периода 2009-2013 г. да бъдат преведени на компанията 1.2 млрд. лева. За подвижен състав по този договор са преведени само 62 млн.лв за новите спални вагони. Останалото в БДЖ-ПП не е получавано. Тези средства изключват онези, свързани с компенсации, които реално се превеждат, но не се ползват по предназначение.
- мениджмънт, който на високо и средно равнище е абсолютно неадекватен. Това са хора като управител, заместник управители, директори (например Експлоатация) и т.н., чиито професионализъм съм имал възможност да оценя като служител на контролния орган в железопътния транспорт; като възложител на пътувания с ретро влакове; като участник в международни проекти с участие на БДЖ; като участник в подготовката на стратегията за развитие на БДЖ и др.
- персонал на по-ниски длъжности, който, възползвайки се от некадърността на началниците си го е ударил толкова през просото, че накрая за всяко нещо да бъдат виновни машинистите. А компанията не са само машинисти...

Някъде да написах по-горе за структурата? Не, тя си е ок, с изключение на някои организационни моменти, които нито една държавна структура в България не е въвела, но е приета в глобалните корпорации (например, един отдел снабдяване за цялата компания; въвеждане на ERP система за планиране и следене на ресурсите; един отдел човешки ресурси за цялата компания; наемане на консултанти-юристи, които да са отговорни за правните въпроси и дела на компанията, и когато не се справят да бъдат сменяни) и т.н. Но, изпълнението на тези мерки изобщо не зависи от това дали холдингът ще има 2, 5, 100 компании или ще е само БДЖ.
Поради факта, че подобни коментари съм писал и преди, но за общинските фирми в транспорта на София, но явно не съм бил разбиран - затова написах, че трябва да се чете литература, а не много да се шари по клавиатурата. Аз съм отделил много време за подготовка за да пиша (не става въпрос за форума само), разбирам, че форумът е място за общи приказки, но уви, в държавата вече всичко е общи приказки. Затова се и дразня, когато някой (пореден) пише неща, без да е направил задълбочено проучване. Но явно това си е мой, проблем, тези които четат много днешни дни не ги е*ат за нищо.

В допълнение, горд съм, че за краткия период, в който работих в ИАЖА успях с упоритост да издействам първата онлайн услуга в БДЖ, а именно качването в интернет на информацията за пристигащите и заминаващи влакове и закъсненията им в интернет (Електронните табла). Това стана без нито една стотинка платена от данъкоплатците, с много нерви, заплахи и ... Но резултатът е устойчив - успя да се затвърди и вече 7 години работи!
« Last Edit: 24.06.2016, 15:25:22 by maniak »

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 714
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1811 on: 25.06.2016, 11:18:03 »
Закриването на ТПС Локомотиви и разделянето на машини, едни на други цели, държавата да се отърве от товарните. Хайде да не е държавата, а правителството. Поредните спасители.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1812 on: 25.06.2016, 11:34:19 »
Инфраструктурата трябва да е отделно предприятие за да може и частни превозвачи да извършват превози и съответно да се осчетоводяват инфраструктурни такси, електроенергия и т.н. Локомотивите е по-уместно да са в едно предприятие, но на пътническите влакове  с участъци позволяващи по-високи скорости при възможност да се пускат електрическите с по-висока максимална скорост, на неелектрифицираните дизеловите с по-нисък разход на гориво, останалите да се използват основно за товарни превози. Само при сериозен недостиг по изключение да се ползва локомотив с товарна характеристика на пътнически влак особено бърз с участъци позволяващи по-високи скорости - има риск от закъснения. :rolleyes: 

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1813 on: 25.06.2016, 17:51:04 »
1) Някъде да написах по-горе за структурата?
2) Поради факта, че подобни коментари съм писал и преди, но за общинските фирми в транспорта на София, но явно не съм бил разбиран - затова написах, че трябва да се чете литература, а не много да се шари по клавиатурата.
1) А след като по- горе споменаваш: – ''Проблем са хората, които запълват списъците със служители в компанията'' и т.н; как да го разбирам? ...Че всичко зависи от служителя, а от началника нищо? Затова погледни по- мащабно и виж кой дирижира ... затова ти посочих и за структурата... а ти се изумяваш!
2) Не се заяждам, но ти наистина се вземаш много в нещата! Не беше ли ти онзи, който твърдеше, че щом има обществена поръчка, всичко е о'к! ... Явно и това го има между редовете на ''дебелите книги''?
« Last Edit: 25.06.2016, 17:53:43 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1814 on: 26.06.2016, 00:01:58 »
Началниците също са служители. Да кажем, че средният низш работник/служител не е по-различна стока от средният началник... всъщност при това заплащане и отчайващи условия на труд вече толкова години, скоро почти целият личен състав ще е от уредени роднини и патологични пияндета, които за нищо не стават и нищо не могат да правят.

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1815 on: 26.06.2016, 21:35:57 »
Сред персонала се носят слухове, че от 1 януари 2017г. ще се слеят БДЖ пътнически и товарни превози, заедно с Железопътна инфраструктора в една фирма с ново име. Ще се повишат заплатите с 10%.

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 800
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1816 on: 26.06.2016, 22:32:54 »
Поредният измислен слух може би?! Европа не разрешава държавният транспортен оператор да е в едно с инфрата, доколкото знам.
« Last Edit: 26.06.2016, 22:34:35 by dobriii123 »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1817 on: 26.06.2016, 22:39:17 »
Но пък не е лишено от логика, защото ако товарните превози се управляват като хората и дръпнат напред, може с парите от тях да се финансирант пътническите, а пък и може да няма такъв недостиг на подвижен състав, да се направи по-добра организация.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline fgm

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 388
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1818 on: 26.06.2016, 23:07:04 »
С НКЖИ едва ли, има си причини, но връщането на старото положение с едно БДЖ ми се струва добър ход.Видяха, че никой не иска ТП, и сега връщат старото, сравнително добре, работещо положение.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1819 on: 27.06.2016, 05:25:01 »
Но пък не е лишено от логика, защото ако товарните превози се управляват като хората...
Ако се управляваха като хората нямаше да изгубят почти всичките си товародатели.
Сливане едва ли е възможно вече. Една от малкото железници без разделение е DB, за което плаща глоби, но явно има други приоритети.