Author Topic: Въпроси & Отговори  (Read 203014 times)

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5163
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2000 on: 16.04.2019, 14:24:57 »
Дали има гари, които са все още със старата билетоиздаваща система с матричните принтери? И ако има дали някой знае дали има близо до София такава гара?
Горна баня, Банкя.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1609
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2001 on: 25.05.2019, 22:04:10 »
Колеги, възможно ли е едно време влаковете да са минавали по друг път през град Каспичан? Илюстрирам кое точно трасе имам предвид във въпроса си. Със зелено е съществуващото трасе, а с червено съм отбелязал въпросното предполагаемо трасе. Ръководя се от тази къщичка, която ми прилича на прелезен пост и на която попаднах случайно преди малко.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2876
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2002 on: 25.05.2019, 22:19:17 »
Ако продължиш да ровиш, ще откриеш, че между София и Варна има и много други остатъци от старата еднопътна линия. Трасето не само е удвоено, но и основно реконструирано и на много места няма нищо общо с оригиналното.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10470
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2003 on: 31.07.2019, 19:50:20 »
Един въпрос от мен. Това е светофорът преди навлизането на гара „Захарна фабрика“ в посока Централна гара. Спомням си, че преди много години, когато се очакваше влак първо се пускаха двете жълти светлини, а по-късно те се сменяха със зелената, която беше в допълнително добавената секция. Защо вече няма зелена светлина и също така какъв трябва да е цветът на втората светлина отгоре надолу и в какъв случай трябва да свети тя?
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Най-подробната галерия и база данни за возилата в София
Защото страстта е онова, което ни държи заедно вече 8 години!

Offline pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 270
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2004 on: 31.07.2019, 21:04:58 »
Един въпрос от мен. Това е светофорът преди навлизането на гара „Захарна фабрика“ в посока Централна гара. Спомням си, че преди много години, когато се очакваше влак първо се пускаха двете жълти светлини, а по-късно те се сменяха със зелената, която беше в допълнително добавената секция. Защо вече няма зелена светлина и също така какъв трябва да е цветът на втората светлина отгоре надолу и в какъв случай трябва да свети тя?

Според мен това е по скоростна сигнализация. Горната секция е предупредителен - показва какво свети следващият светофор. Долната секция е за този светофор.

виж тук - http://www.bgrail.info/site/index.php?page=6

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10470
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2005 on: 31.07.2019, 21:12:28 »
Аз бях питал преди няколко години, знам, че е за скоростна сигнализация, основният ми въпрос беше защо вече не се ползва зелената светлина. Иначе бях пообъркал, зеленото е второ, допълнителната секция е бяло. А то в какви ситуации свети(намерих пример за същия тип светофар в „Уикипедия“, но там няма пример за различни конфигурации на светлините)?
« Last Edit: 31.07.2019, 21:19:01 by AGENT 006 »
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Най-подробната галерия и база данни за возилата в София
Защото страстта е онова, което ни държи заедно вече 8 години!

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8458
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2006 on: 31.07.2019, 22:10:06 »
Зелено би светило когато има зададен изход от гарата по прав коловоз - сиреч зелено. Долната жълта е за отклонение, а горната - че изходният е затворен. Ако има изход в отклонение горното жълто ще мига.
Вероятно когато си видял да свети зелено е имало влакове, които не спират в гарата.
Тошко бдж46 би обяснил по-добре.

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2876
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2007 on: 31.07.2019, 23:00:10 »
От горе надолу са жълто, зелено, червено, второ жълто, бяло.
Зеленото би светило, ако следващият светофор е отворен за максимална скорост, което на Захарна фабрика е извънредно рядка ситуация, защото предполага неспиращ влак, а по сегашното разписание всички спират там, освен разни случайни празни, назначени допълнително. При показание с две жълти е възможно само горното жълто да се смени със зелено, но не и да изгасне долното.
А бялото се ползва, когато осигурителната инсталация се повреди и не може да се даде редовно разрешително показание. Мигащо бяло означава, че е разрешено влизане със скорост до 25 км/ч и повишено внимание за положението на стрелките и чистотата на маршрута, независимо, че свети червено или нищо.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8458
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2008 on: 01.08.2019, 00:04:23 »
А трето жълто в кои ситуации се слага и кои гари имат такова?

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2876
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2009 on: 01.08.2019, 11:01:33 »
Всички осигурителни инсталации от типа МН-70, разработени 1970 г и монтирани на много гари имат и трето жълто. Няма критерий за ситуациите, в които се слага. Третото жълто просто дава възможност, при погрешно отчитане на коловоза като зает от осигурителната инсталация, влак да се приеме на този коловоз с редовно заключен маршрут. Единствената особеност е, че машинистът трябва, влизайки в гарата с 25 км/ч, да следи само дали коловоза наистина е свободен, докато при мигащото бяло, трябва да следи и правилното положение на стрелките.
На същия принцип може да се приеме и возило на реално зает коловоз - напр. локомотив да влезе в гарата направо на влака, който ще обслужва. Тази възможност обаче незнайно защо не се практикува.
« Last Edit: 01.08.2019, 11:06:01 by bdz43r »

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1609
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2010 on: 13.08.2019, 22:13:33 »
Имам един въпрос относно гарите Варна и Бургас: има ли някакво (неписано) правило на кои коловози се приемат влакове и от кои коловози се изпращат влакове? Бях забелязал, че във Варна пристигащите винаги акостират на седми или осми коловоз, но в началото на юли пътувах до София и обратно. Във Варна пристигнахме на първи коловоз, което доста ме учуди. Очаквах, че влакът ще бъде приет на осми или седми, но останах изненадан, когато тръгна да се отклонява възможно най-вляво по посока на движението... :rolleyes:
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 725
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2011 on: 13.08.2019, 23:24:47 »
Имам един въпрос относно гарите Варна и Бургас: има ли някакво (неписано) правило на кои коловози се приемат влакове и от кои коловози се изпращат влакове? Бях забелязал, че във Варна пристигащите винаги акостират на седми или осми коловоз, но в началото на юли пътувах до София и обратно. Във Варна пристигнахме на първи коловоз, което доста ме учуди. Очаквах, че влакът ще бъде приет на осми или седми, но останах изненадан, когато тръгна да се отклонява възможно най-вляво по посока на движението... :rolleyes:
Конкретно този на 16:00 от Сф - 2615, във Варна го взимат точно така, все на преден коловоз. Явно така е по-удобно, за да замине абсолютно същият сутринта в 04:25 обратно.

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2876
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2012 on: 14.08.2019, 09:24:48 »
Технически няма ограничение влаковете да заминават и пристигат на всеки коловоз. Има технология, така че да е най-удобно за маневрата. Във Варна е възприето влаковете с вагони да пристигат на последните коловози, за да може маневрата да събира 2-3 пристигнали състава и да ги дърпа заедно към техническия район, без да пречи на заминаващите от първите коловози. Изкарването на заминаващи състави най-често е по единично и става много по-бързо, затова се предпочитат първите коловози, понеже се задръства цялата гара.
В момента обаче има ремонт на последните коловози, затова се пристига на първите.