Author Topic: Въпроси & Отговори  (Read 206382 times)

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5192
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2000 on: 16.04.2019, 14:24:57 »
Дали има гари, които са все още със старата билетоиздаваща система с матричните принтери? И ако има дали някой знае дали има близо до София такава гара?
Горна баня, Банкя.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1624
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2001 on: 25.05.2019, 22:04:10 »
Колеги, възможно ли е едно време влаковете да са минавали по друг път през град Каспичан? Илюстрирам кое точно трасе имам предвид във въпроса си. Със зелено е съществуващото трасе, а с червено съм отбелязал въпросното предполагаемо трасе. Ръководя се от тази къщичка, която ми прилича на прелезен пост и на която попаднах случайно преди малко.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2891
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2002 on: 25.05.2019, 22:19:17 »
Ако продължиш да ровиш, ще откриеш, че между София и Варна има и много други остатъци от старата еднопътна линия. Трасето не само е удвоено, но и основно реконструирано и на много места няма нищо общо с оригиналното.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10523
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2003 on: 31.07.2019, 19:50:20 »
Един въпрос от мен. Това е светофорът преди навлизането на гара „Захарна фабрика“ в посока Централна гара. Спомням си, че преди много години, когато се очакваше влак първо се пускаха двете жълти светлини, а по-късно те се сменяха със зелената, която беше в допълнително добавената секция. Защо вече няма зелена светлина и също така какъв трябва да е цветът на втората светлина отгоре надолу и в какъв случай трябва да свети тя?

Offline pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 272
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2004 on: 31.07.2019, 21:04:58 »
Един въпрос от мен. Това е светофорът преди навлизането на гара „Захарна фабрика“ в посока Централна гара. Спомням си, че преди много години, когато се очакваше влак първо се пускаха двете жълти светлини, а по-късно те се сменяха със зелената, която беше в допълнително добавената секция. Защо вече няма зелена светлина и също така какъв трябва да е цветът на втората светлина отгоре надолу и в какъв случай трябва да свети тя?

Според мен това е по скоростна сигнализация. Горната секция е предупредителен - показва какво свети следващият светофор. Долната секция е за този светофор.

виж тук - http://www.bgrail.info/site/index.php?page=6

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10523
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2005 on: 31.07.2019, 21:12:28 »
Аз бях питал преди няколко години, знам, че е за скоростна сигнализация, основният ми въпрос беше защо вече не се ползва зелената светлина. Иначе бях пообъркал, зеленото е второ, допълнителната секция е бяло. А то в какви ситуации свети(намерих пример за същия тип светофар в „Уикипедия“, но там няма пример за различни конфигурации на светлините)?

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8529
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2006 on: 31.07.2019, 22:10:06 »
Зелено би светило когато има зададен изход от гарата по прав коловоз - сиреч зелено. Долната жълта е за отклонение, а горната - че изходният е затворен. Ако има изход в отклонение горното жълто ще мига.
Вероятно когато си видял да свети зелено е имало влакове, които не спират в гарата.
Тошко бдж46 би обяснил по-добре.

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2891
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2007 on: 31.07.2019, 23:00:10 »
От горе надолу са жълто, зелено, червено, второ жълто, бяло.
Зеленото би светило, ако следващият светофор е отворен за максимална скорост, което на Захарна фабрика е извънредно рядка ситуация, защото предполага неспиращ влак, а по сегашното разписание всички спират там, освен разни случайни празни, назначени допълнително. При показание с две жълти е възможно само горното жълто да се смени със зелено, но не и да изгасне долното.
А бялото се ползва, когато осигурителната инсталация се повреди и не може да се даде редовно разрешително показание. Мигащо бяло означава, че е разрешено влизане със скорост до 25 км/ч и повишено внимание за положението на стрелките и чистотата на маршрута, независимо, че свети червено или нищо.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8529
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2008 on: 01.08.2019, 00:04:23 »
А трето жълто в кои ситуации се слага и кои гари имат такова?

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2891
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2009 on: 01.08.2019, 11:01:33 »
Всички осигурителни инсталации от типа МН-70, разработени 1970 г и монтирани на много гари имат и трето жълто. Няма критерий за ситуациите, в които се слага. Третото жълто просто дава възможност, при погрешно отчитане на коловоза като зает от осигурителната инсталация, влак да се приеме на този коловоз с редовно заключен маршрут. Единствената особеност е, че машинистът трябва, влизайки в гарата с 25 км/ч, да следи само дали коловоза наистина е свободен, докато при мигащото бяло, трябва да следи и правилното положение на стрелките.
На същия принцип може да се приеме и возило на реално зает коловоз - напр. локомотив да влезе в гарата направо на влака, който ще обслужва. Тази възможност обаче незнайно защо не се практикува.
« Last Edit: 01.08.2019, 11:06:01 by bdz43r »

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1624
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2010 on: 13.08.2019, 22:13:33 »
Имам един въпрос относно гарите Варна и Бургас: има ли някакво (неписано) правило на кои коловози се приемат влакове и от кои коловози се изпращат влакове? Бях забелязал, че във Варна пристигащите винаги акостират на седми или осми коловоз, но в началото на юли пътувах до София и обратно. Във Варна пристигнахме на първи коловоз, което доста ме учуди. Очаквах, че влакът ще бъде приет на осми или седми, но останах изненадан, когато тръгна да се отклонява възможно най-вляво по посока на движението... :rolleyes:
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 726
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2011 on: 13.08.2019, 23:24:47 »
Имам един въпрос относно гарите Варна и Бургас: има ли някакво (неписано) правило на кои коловози се приемат влакове и от кои коловози се изпращат влакове? Бях забелязал, че във Варна пристигащите винаги акостират на седми или осми коловоз, но в началото на юли пътувах до София и обратно. Във Варна пристигнахме на първи коловоз, което доста ме учуди. Очаквах, че влакът ще бъде приет на осми или седми, но останах изненадан, когато тръгна да се отклонява възможно най-вляво по посока на движението... :rolleyes:
Конкретно този на 16:00 от Сф - 2615, във Варна го взимат точно така, все на преден коловоз. Явно така е по-удобно, за да замине абсолютно същият сутринта в 04:25 обратно.

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2891
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2012 on: 14.08.2019, 09:24:48 »
Технически няма ограничение влаковете да заминават и пристигат на всеки коловоз. Има технология, така че да е най-удобно за маневрата. Във Варна е възприето влаковете с вагони да пристигат на последните коловози, за да може маневрата да събира 2-3 пристигнали състава и да ги дърпа заедно към техническия район, без да пречи на заминаващите от първите коловози. Изкарването на заминаващи състави най-често е по единично и става много по-бързо, затова се предпочитат първите коловози, понеже се задръства цялата гара.
В момента обаче има ремонт на последните коловози, затова се пристига на първите.

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2410
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2013 on: 31.08.2019, 22:22:11 »
Това долното нещо влизало ли е в експлоатация и за същата система за смяна на междурелсието ли става дума както е при експерименталните талиги за трамваите 1009/1435?
« Last Edit: 31.08.2019, 22:23:46 by Metan »

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2891
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2014 on: 31.08.2019, 22:57:03 »
Не се споменава нищо за смяна на междурелсие. Даже изрично се казва, че талигата ще се монтира под вагоните след пристигането им, което обезсмисля напълно идеята да ѝ се променя междурелсието. По-скоро се касае за обикновена талига за нормално междурелсие, на която да се търкалят вагоните у нас. Така се прави и до сега.

За фериботната връзка няма голям смисъл от талиги с променливо междурелсие, въпреки че такива наистина са разработвани навремето. Това би означавало за ферибота да се ползват определени вагони с такива талиги, което пък значи, че ако някъде от Сибир някой иска да прати товар за Пловдив, трябва точно такъв вагон да се прати там, вместо товара да се качи на произволен празен вагон, находящ се в района.
Действащи системи за промяна на междурелсието има при пътническите превози, където едни и същи вагони циркулират по дадено направление с различни междурелсия.

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2410
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2015 on: 07.09.2019, 22:54:05 »
Има ли железопътно движение между Пловдив и КЦМ? Гледах някаква гара на края на Пловдив на Асеновградско шосе и бая вагони-цистерни със сярна киселина стояха, имаше и някакъв локомотив на частен превозвач, ама не видях на кой.

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 520
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2016 on: 09.09.2019, 01:06:37 »
Има ли железопътно движение между Пловдив и КЦМ? Гледах някаква гара на края на Пловдив на Асеновградско шосе и бая вагони-цистерни със сярна киселина стояха, имаше и някакъв локомотив на частен превозвач, ама не видях на кой.
Да, движат се, даже четох, че КЦМ са сключили договор с ПИМК за транспорта по тази жп линия.