Author Topic: Въпроси & Отговори  (Read 219423 times)

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6058
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2020 on: 04.10.2019, 14:39:11 »
Пушекът е от турбото, май. В интернет има много клипчета на такива локомотиви, на които турбото им се е повредило и минало в разнос. Резултат - бълва огън под налягане комина като вулкан. Доста ефектно, но с огромни последствия за двигателя ако не бъде прекратено веднага.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5473
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2021 on: 04.10.2019, 14:51:25 »
Подобен дим може да се дължи на горене на масло и/или неизправност на горивната помпа. :rolleyes:

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5334
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2022 on: 04.10.2019, 16:26:46 »
Нито е от турбото, нито е повреда на двигателя. 10Д100 е двутактов дизелов двигател и си работи по този начин. Дизеловите локомотиви в бившите съветски републики от сериите 2ТЭ10/3ТЭ10/4ТЭ10 са снабдени с такива мотори и това им е нормалната експлоатационна обстановка.
Такива клипове има стотици в ютуб
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 334
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2023 on: 16.01.2020, 20:22:11 »
Някогашния експрес "Шипка" през Горна или през Дъбово е минавал?
Нация от лошо гледащи директори

Offline Saruman

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 146
    • Yahoo Instant Messenger - saruman_1989
    • View Profile
    • Железниците Днес
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2024 on: 16.01.2020, 21:15:45 »
София - Подуяне - Карлово - Тулово - Дъбово - Царева ливада - Габрово.

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 334
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2025 on: 17.01.2020, 12:07:28 »
И аз така си помислих, гледайки разположението на линията. Защото ако идва от ГО, трябва да сменя посоката и локомотива да се мести в другия край на влака. Поне такъв спомен имам за отклонението  де. Никъде в мрежата не можах да намеря повече информация за този влак. Знаеш ли за колко време е стигал от София до Габрово? А имало ли е и бърз влак от София, както и от по-близки градове? Предполагам, че сега "пътника" Царева ливада - Габрово се ползва от малко хора, имайки предвид и това как се обезлюди района.
Нация от лошо гледащи директори

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13074
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2026 on: 17.01.2020, 12:21:33 »
Доколкото знам влака е бил с дизелова мотриса и се е пътувало около 5 часа, като май се е спирало само на Карлово и Казанлък. Някъде имаше из нета качени разписания на влаковете от близките 50 години до днес, там може да се потърси. Сега до Габрово връзката се ползва по-малко, защото за да стигнеш до София трябва да се прекачиш 2 пъти. Няма да е лошо като се отремонтират част от дизел Сименсите да се пробват директни маршрути до Свищов, Габрово, Кърджали, Бобов Дол, Берковица и подобни с минимален брой спирания. Мисля че ще имат успех и все една такава малка мотриса с капацитет колкото съчленен автобус ще пътува пълна. И посоката на движение се сменя много бързо, и дизел сименсите са леки и могат да се движат с по-висока скорост в някои проблемни участъци.

Само за пример, в момента има директен автобус София-Бобов дол само 3 пъти в седмицата и пътува около 2 часа. С Дизел сименс със спиране в Дупница и Перник само разстоянието би се взело за същото време, но при много по-висок комфорт сигурност и удобни връзки. Смятайте дали няма да има желаещи.
« Last Edit: 17.01.2020, 12:23:37 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2948
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2027 on: 17.01.2020, 12:56:25 »
София - Бобовдол с влак под 3 часа няма как да стане. А ако имаше желаещи да пътуват и за 2 часа, автобусите нямаше да са 3 пъти в седмицата.

Друга тема е дали трябва да има желаещи, за да има обществен транспорт... липсата му автоматично води и до липсата на желаещи.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1262
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2028 on: 17.01.2020, 13:29:02 »
Доколкото знам влака е бил с дизелова мотриса и се е пътувало около 5 часа, като май се е спирало само на Карлово и Казанлък. Някъде имаше из нета качени разписания на влаковете от близките 50 години до днес, там може да се потърси. Сега до Габрово връзката се ползва по-малко, защото за да стигнеш до София трябва да се прекачиш 2 пъти. Няма да е лошо като се отремонтират част от дизел Сименсите да се пробват директни маршрути до Свищов, Габрово, Кърджали, Бобов Дол, Берковица и подобни с минимален брой спирания. Мисля че ще имат успех и все една такава малка мотриса с капацитет колкото съчленен автобус ще пътува пълна. И посоката на движение се сменя много бързо, и дизел сименсите са леки и могат да се движат с по-висока скорост в някои проблемни участъци.

Само за пример, в момента има директен автобус София-Бобов дол само 3 пъти в седмицата и пътува около 2 часа. С Дизел сименс със спиране в Дупница и Перник само разстоянието би се взело за същото време, но при много по-висок комфорт сигурност и удобни връзки. Смятайте дали няма да има желаещи.

Защо дизел до Берковица?
Икономията е майка на мизерията!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5473
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2029 on: 17.01.2020, 14:14:23 »
До Габрово, Бобов дол и Берковица има контактна мрежа и е по-добре да се движи ЕМВ, ако изобщо има смисъл от директни влакове.  :rolleyes:

Offline Chezare

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 137
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2030 on: 17.01.2020, 14:23:45 »
Само за пример, в момента има директен автобус София-Бобов дол само 3 пъти в седмицата и пътува около 2 часа. С Дизел сименс със спиране в Дупница и Перник само разстоянието би се взело за същото време, но при много по-висок комфорт сигурност и удобни връзки. Смятайте дали няма да има желаещи.
Давам пример- по направлението Пловдив-Стрелча- Панагюрище има автобус 1 път дневно, и минава през всевъзможни селца, а влакът (ДМВ) е 3 пъти на ден, кара по най-прекия път и е винаги пълен.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5473
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2031 on: 17.01.2020, 14:33:28 »
Панагюрище е с около три пъти по-голямо население от Бобов дол и по-развита икономика съответно създава значително по-големи пътникопотоци. :rolleyes:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13074
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2032 on: 17.01.2020, 19:43:35 »
Но факт-хората си искат влаковете. Само преди броени дни бях на Лакатник и там в едно кафе на гарата като си взимах кафе веднага ми дадоха да подписвам подписки за връщане на орязани влакове, и за един бърз влак който вече не спира там и остава голяма дупка без да има транспорт. Вече имаше няколко страници с подписи разбира се и аз ги подкрепих, за повече влакове. Хората в кафето коментираха и за орязаните и по-неудобни връзки за Враца, както и за спрения неделен влак в 13.20 и се надяваха този път да ги чуят.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 334
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2033 on: 17.01.2020, 21:12:01 »
И аз не съм сигурен доколко има смисъл от директни влакове. А по електрифицираните участъци е редно да се движат електричски мотриси или локомотиви. Колкото до Дупница - Бобовдол, доколкото знам май си пътува празен. Има едно клипче в "тубата" на запис от кабината на машиниста отпреди 3 години и наистина така изглежда. Не знам кой стопанисва жп спирките, НКЖИ или БДЖ, ама състоянито на повечето (не само по тази линия) е потресаващо. А в крайна сметка става дума само за една бетонна платформа, един навес с пейка и една табела.
 Иначе някой знае ли дали има достатъчно пътници по линиите Левски -Троян и Левски - Свищов? По едно време до Троян бяха пуснали 55-ица с един или два вагона, но преди нова година ходих до Ловеч и видях, че пак се движи ДЕЗИРО.
Нация от лошо гледащи директори

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13074
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2034 on: 17.01.2020, 21:32:07 »
До Свищов ходих последно през Септември на едно културно мероприятие и имаше сравнително доволно пътници. Пускат и Дезиро и локомотив и вагони, зависи какво има свободно. В едната посока мотрисата беше пълна почти на 100%, в другата имаше около 20-тина човека, като повечето се прекачват на Левски за някъде другаде. Когато почнат студентите и учениците обаче ми казаха че понякога има и правостоящи. До Ловеч съм ходил преди много време и нямам поглед сега как е, но и там прецакаха връзките от и за София.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 543
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2035 on: 18.01.2020, 00:00:48 »
Доколкото знам влака е бил с дизелова мотриса и се е пътувало около 5 часа, като май се е спирало само на Карлово и Казанлък. Някъде имаше из нета качени разписания на влаковете от близките 50 години до днес, там може да се потърси. Сега до Габрово връзката се ползва по-малко, защото за да стигнеш до София трябва да се прекачиш 2 пъти. Няма да е лошо като се отремонтират част от дизел Сименсите да се пробват директни маршрути до Свищов, Габрово, Кърджали, Бобов Дол, Берковица и подобни с минимален брой спирания. Мисля че ще имат успех и все една такава малка мотриса с капацитет колкото съчленен автобус ще пътува пълна. И посоката на движение се сменя много бързо, и дизел сименсите са леки и могат да се движат с по-висока скорост в някои проблемни участъци.

Само за пример, в момента има директен автобус София-Бобов дол само 3 пъти в седмицата и пътува около 2 часа. С Дизел сименс със спиране в Дупница и Перник само разстоянието би се взело за същото време, но при много по-висок комфорт сигурност и удобни връзки. Смятайте дали няма да има желаещи.
Иво, имай предвид, че нашите Сименс Дезиро са за крайградски превози. Седалките са им много твърди. Пътувал съм не веднъж, по неволя София - Пловдив с такава мотриса, инцидентно като бърз влак, основно са пътници. За 3 часа се схващаш целия. Проектирани са за времепътуване до 90 мин. Не, че на мотрисата й пречи да пътува и 5 часа, но няма комфорт вътре, затова и седалките са по-тясно разположени.
Идеята е хубава, но не и с този ПС.