Author Topic: Въпроси & Отговори  (Read 239629 times)

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13432
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2040 on: 31.05.2020, 13:02:53 »
Линията от Самуил до Силистра не е електрифицирана и там се закача дизелов локомотив, така че все тая от коя посока ще дойде влака.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14487
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2041 on: 31.05.2020, 13:22:08 »
Някога имаше шорткът Хитрино-Шумен над гара Каспичан. Даже влаковете Русе-Шумен-Комунари-Бургас и Плевен-Шумен-Варна обменяха вагони на Шумен. Но видно от Гугъл Земя, този шорткът е демонтиран и до Самуил със смяната на посоката в Каспичан ще излезе по-бавно, отколкото през Русе. А и традиционно този влак винаги е минавал така. Все пак той не е предназначен само за връзка между началната и крайната си гара: той прави и връзка на села от Разградска област с областния им център.
Даже през 80-те влакът се движеше още "по-направо": Силистра-Русе-Дъбово-Карлово-София.
« Last Edit: 31.05.2020, 13:24:37 by blagun »

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3175
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2042 on: 31.05.2020, 16:05:31 »
Аз имам друг един въпрос, свързан с влаковете, пътуващи по трета главна жп линия - идвайки от правата Вълчин - Невестино, по какво точно се разбира, че трябва да намалят за острата крива преди гара Карнобат? Ако е указано в книжка-разписание, по какъв начин? Дали е "от км хикс плюс 500 метра 40 км/ч (или колкото е там)", или по друг начин? Ако не, то остава да е с постоянен знак-табелка за ограничение... Някак не си го представям да са писани ограничения в някакъв "наръчник с особени места по жп мрежата" или как да го нарека, с който всеки машинист да е запознат. :neznam: Струва ми се подобна ситуацията и в другия край - от гара Юнак при заход към гара Синдел.
Принципно има такъв наръчник - нарича се "Таблици с технически параметри и нормативи". Вътре са изброени един куп работи, които трябва да се знаят наизуст (нашата ЖП мрежа е достатъчно малка и това не е чак такъв проблем), включително постоянните ограничения на скоростта и други, с които може да се направи справка при необходимост. Разбира се, машинистът не се ориентира само по това, а по линията има табели, указващи всички тези ограничения. Конкретно кривата на влизане в Карнобат е 60 км/ч и е означена с табели. След нея скоростта е 40 км/ч, но това вече се сигнализира със съответното показание на светофорите.
« Last Edit: 31.05.2020, 23:40:16 by bdz43r »

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3480
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2043 on: 24.06.2020, 21:23:03 »
Някогашния експрес "Шипка" през Горна или през Дъбово е минавал?
Дали е бил експрес, не мога да кажа, но в началото на 90- те години съществуваше такъв влак (София - Дъбово - Габрово), който пристигаше на гара Карлово по разсписание 30- тина минути след "Чайката". Нещо като титулярна машина беше 43Р - 160 (само тази Шкода съм виждал с този влак).
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6259
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2044 on: 26.06.2020, 23:35:58 »
Във връзка с пренасочените ТИР-ове през Искърското дефиле и Петрохан, може ли някой вещ да сподели има ли как да се организира в момента превоз на тировете с влак от София до Мездра, Роман или Враца и обратно. Има ли въобще вагони, техническа възможност и т.н.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Online Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5471
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2045 on: 26.06.2020, 23:52:39 »
Няма нито вагони, нито инфраструктура за да се качват и слизат. Няма и смисъл от такава, ние не сме Швейцария.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15983
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2046 on: 29.06.2020, 12:03:00 »
Няма нито вагони, нито инфраструктура за да се качват и слизат. Няма и смисъл от такава, ние не сме Швейцария.
Така е, при нас е много по-добре организирано и нещата са си ОК отвсякъде и без "измишльотините", за които пита Виктор....

Катастрофа между три камиона затруднява движението в Искърското дефиле

Не мога да го намеря, май във Фейса го гледах тези дни, снимано от видеорегистратор на автомобил, как за малко не се случва челен сблъсък с изпреварващ камион....
« Last Edit: 29.06.2020, 12:05:42 by difian »

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13432
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2047 on: 29.06.2020, 12:53:37 »
И аз им се чудя на акъла защо не направят комбинирани превози. Гледах тия дни трафика по дефилето, постоянна колона от камиони. За кратко време изброих поне 40. Та много по-лесно е тия 40 камиона да ги натоварят на 1 влак с 2 локомотива и да минат така през България. Нито ще правят катастрофи, нито ще трябва да нощуват някъде ако им свърши 8 часовото работно време, нито ще замърсянат въобще в пъти по-добре ще е. Вместо да наливат грешни пари в пътища, много по-лесни решения има, като това да изградят терминали за претоварване на камиони, по-скоростни ж.п.линии.  Сериозно ли някой мисли, че като направят Ботевград-Мездра ще намалее трафика, ползването на автомобили и катастрофите. Айде бе!
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9071
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2048 on: 29.06.2020, 13:07:16 »
Чуди им се Иво, докато преминаването на половин България с ТИР струва 0 лв, никой няма да отиде да плаща на БДЖто и да чака с часове по терминали (дето ги няма) и гари.

Online Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5471
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2049 on: 29.06.2020, 14:09:56 »
Това реално е гледка, която може да се види в района на Алпите. Не знам другаде в Европа да е масова практика.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14487
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2050 on: 29.06.2020, 14:47:47 »
И в Алпите не е повсеместна практика, а се прилага на най-сериозните проходи в зимния сезон (октомври-май). Натоварването, разтоварването на камионите и лашкането от гара А до гара В е сериозна работа даже при мрежа само с двойни линии.
Даже в Германия при гъстата ѝ жп мрежа ТИРовете са безкрайна колона, почти непрекъсната от Хамбург до Базел и от Залцбург до Арнем.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5650
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2051 on: 29.06.2020, 15:40:56 »
Натоварването и разтоварването отнема доста време, товарните влакове не са много по-бързи от камионите по магистралите и като цяло на къси и средни разстояния времето за придвижване на стоките неизбежно ще се окаже по-голямо.  :rolleyes:

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1682
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2052 on: 29.06.2020, 17:32:37 »
Така ще бъде, докато всеки производител иска произведеното от него да стига директно от завода му до клиентите на едро/дребно, без да минава през "междинни точки". Ако искаме наистина да няма колони от тирове, особено при развитостта на железопътната мрежа по света, особено в Европа, то е добре да има повече интермодални терминали (както е в USA, например - задайте си въпроса защо има толкова много клипове в ютуб с километрични влакове, на които се возят само контейнери, много често на два етажа - един върху друг), разположени във възлови гари. От завода, тировете да извозват само до най-близкия интермодал (за предпочитане стоката да се поставя в стандартни 20ft- или 40ft-контейнери), оттам самите контейнери да се натоварват на вагон-платформи. По този начин хем ще може да се експлоатира на макс прийомът с групажни композиции, возещи контейнери с най-различни изпращачи и получатели, хем ще се намали трафикът от тирове, бълващи вредни газове, както и нуждата от толкова много шофьори, хем ще се оползотвори електрифицираността на повечето жп-трасета - това от екологична и финансова гледна точка.
Пример: винарска изба около Велики Преслав изнася вино за... даречем, ресторанти в и около Хамбург. Слагат бутилките в палети, а палетите - в контейнери. С тирове до близкия интермодал в Шумен (хипотетичен), оттам тръгва с влак... стига до интермодала в Хамбург, оттам вече на тирове за няколко километра до близките кръчми, а може и от самите контейнери палетите да се товарят директно на бусове/каросерийни, малки камиони и така да стигат до близките ресторанти.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5650
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2053 on: 29.06.2020, 17:44:42 »
Все едно товарните превози не са много по-бързи от тези по магистралите и превозването на стоките до интермодалните терминали  и след това от интермодалните терминали и претоварването ще отнемат доста време и общото време за доставка неизбежно ще се увеличи значително, ако обемите товари не са особено големи няма да е и евтино.  :rolleyes: Примерът е неудачен - винарските изби не произвеждат големи количества продукция и превозът и с влак ще излезе скъпо.  :rolleyes: Също дългите километрични влакове парализират цялото останало движение - няма гари с толкова дълги коловози за разминаване. :rolleyes:

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13432
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2054 on: 29.06.2020, 18:06:18 »
Въобще не е никакъв проблем товаренето и разтоварването. Ако се загледаш, навремето дори малки гари в села имат магазии и рампи и коловози за разтоварване на стоки от товарни вагони, и оттам са ги товарели на Газ-ки и Зил-овете до по-вътрешните от линията села. Хората са го измислили още преди 100 години, товари да могат да се возят с влак до възможно най-много точки. Дори гари като от ранга на Исперих и Кюстендил се случвало да обработват по няколко стотин товарни вагона на седмица, хората са го правили при много по-силно произвоство от сега и в пъти повече превозвани товари от сега.
« Last Edit: 29.06.2020, 18:08:32 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline madbatt

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 114
  • prost ak
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2055 on: 29.06.2020, 21:24:18 »
Непрекъснато се пише за строежи на нови магистрали, но нищо за нови ЖП линии/или както там се казва/. Сигурно няма достатъчна възвръщаемост.
Вярно ли, че НКЖИ е подарила терена около гара Пионер на СО?

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 578
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2056 on: 29.06.2020, 23:44:45 »
Непрекъснато се пише за строежи на нови магистрали, но нищо за нови ЖП линии/или както там се казва/. Сигурно няма достатъчна възвръщаемост.
Вярно ли, че НКЖИ е подарила терена около гара Пионер на СО?
От магистрали каква възвращаемост има? Да не би АПИ да е на печалба, случайно? Пътните такси са ниски, заради лобизъм!

Online Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5471
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2057 on: 30.06.2020, 12:30:50 »
Голямо е лобито на авто транспорта, за това не се развива ЖП, а и строителството на пътища явно е по-доходоносно. Всичко, което е построено по ЖП инфраструктурата от известно време е само заради силния натиск от ЕС, а и в това направление усвояваме сигурно 1/3 от парите.
Наскоро бях чел, че преди доста години и ремонтиран един участък между Мездра и Червен бряг ако не се лъжа от чешка фирма, като трасето е направено много бързо и качествено. След това държавата е направила всичко възможно тази фирма да не иска да строи повече в България.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12492
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2058 on: 30.06.2020, 13:10:09 »
Ами то се вижда ясно, че държавата не желае да развива жп транспорта. 2 години им трябваха, за да направят едната линия от София до Елин Пелин, абсолютно прав участък, без никакви препятствия. Сигурно за Елин Пелин - Септември ще им трябват поне 10 години, отделно, че проектът е смотан. Отделно честите закъснения и бавното пътуване с влак отказват и малкото пътници.
Иначе това, което предлага Иво, на всяка гара да има рампа за товарни вагони не е икономически ефективно, никой няма да държи толкова персонал заради 5 камиона на седмица.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3353
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2059 on: 30.06.2020, 15:31:12 »
Калине, тази чешка фирма сама се отказа да работи в България понеже........още чака да си получи едни пари. А при строителство на пътища, в частност магистрали, ако знаете какво огромно пране на пари пада, което при железници е невъзможно. Отделно гуми, чаркалаци, сервизи, ремонти, застраховки....колко лапандури са по "веригата"?
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.