На теория, ДМВ серия 18 се считат за цял мотрисен влак, но реално само единият краен вагон е моторен, а другия е такъв с кабина, така че практически такива вагони са ползвани.
В комбинация с локомотив обаче не и по действащите правила няма изобщо такава възможност. Някъде преди средата на ХХ в. от БДЖ е имало интерес към френски парни локомотиви и състави, пригодени за работа по СМЕ, които са работели с командни вагони, но поради сложността на концепцията за нашето ниво на развитие, не се е стигнало до сделка.
Локомотивите иначе могат да работят във всякакви комбинации с други локомотиви от същата серия, с други локомотиви от други, по-стари серии на Сименс, с команден вагон, както и с друг локомотив в другия край на влака, че дори и с някои локомотиви на други производители. Накратко, всичко могат локомотивите, но не и в тази "железница".