Author Topic: Въпроси & Отговори  (Read 521037 times)

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2100 on: 21.12.2020, 12:30:51 »
Като цяло у нас няма особена необходимост от такива контролни вагони. Те се използват най-вече за да може един влак да тръгне в обратна посока бързо - в чужбина голяма част от гарите  не са преходни (подобно на Варна и Бургас) и влакът спира, пътниците се качват и слизат и той тръгва в обратна посока към следващата гара. Другото е че при маневриране със съставите се заемат излишно коловози и изходи, което предвид тукашното натоварване не е е проблем, но ако на всеки няколко минути тръгва влак от гарата си е голям проблем.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2101 on: 21.12.2020, 12:36:24 »
Да но имат редица предимства при поддръжката. Така състава минава по едно и също време ремонти и се поддържа в еднакво състояние. За смяна на посоката като в Мездра и Карнобат няма смисъл да говорим.
The Grand Tour

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2102 on: 21.12.2020, 14:24:30 »
Да но имат редица предимства при поддръжката. Така състава минава по едно и също време ремонти и се поддържа в еднакво състояние. За смяна на посоката като в Мездра и Карнобат няма смисъл да говорим.

Дори за София би имало предимства, ако отпадне времето за маневриране. Стават възможни влакове от типа Перник-София-Своге например с обръщане на посоката. А и новата гара в Обеля няма да е преходна и такъв подвижен състав си е задължителен за влаковете, които ще стигат до там.

Offline mita6ki

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 299
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2103 on: 11.01.2021, 18:56:25 »
Здравейте1 Не бях влизал във форума от много време и пак да питам нещо, което ме вълуваше от години.
До колкото разбрах дори новите локомотиви нма да са за 160, защото нямат нужната сигнализационна система ETSC.  За вагони изобщо не знам дали имаме освен бистрото и спалните. Ако имаме ми споделете, защото не следя. Та въпроса ми е кога ще започнат да минават някакви други международни влакове, които не са наши, но имат възможност за по-висока скорост? Чувалоли се е нещо и за други чужди частни превозвачи, които да имат интерес към България А какво стана с мераците за накланящи се влакове за 200. Възможно ли е изобщо, ако някой да речем австрййски накланящсе влак мине от тук за Турция да вдигне 200?

Иначе за еднократни явления видях, че някакъв влак с Бойко се возил със 160 още 2017 и един тестов локомотив със 220-230. Изпуснал ли съм нещо съществено или нещата стават предимно бавно, но славно.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2104 on: 11.01.2021, 19:06:36 »
Нищо не си изпуснал. Тестови и PR влакове с 200 км/ч наистина имаше... и толкова.
Теоретично е възможно разбира се, отново с PR цел, премахване на ограничението до 130 км/ч без система за влаков контрол, но от една страна ние ще сме единствената вероятно държава в Европа (ако не и в света), движеща влакове с такава скорост без такава система, от друга - видимите резултати няма да закъснеят дълго под формата на катастрофи.

Международни влакове не очаквайте... ние сме толкова замрял район в транспортно отношение, че изобщо е немислимо в обозримо бъдеще да има такова нещо, а и не зависи само от нас, но и от съседите ни, които са дори по-зле.

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 385
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2105 on: 11.01.2021, 19:35:12 »
Една малка справка с уикипедията: Германия, декември 2020.
ETCS е в синьо
Червеното е LZB

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2106 on: 11.01.2021, 19:40:42 »
Една малка справка с уикипедията: Германия, декември 2020.
ETCS е в синьо
Червеното е LZB...
Това са изключително линии за над 160. Сивото (т. е. всичко останало) е PZB, което се ползва за скорости до 160 км/ч. Линии без система за влаков контрол на практика няма, освен няколко селски клона.

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 385
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2107 on: 11.01.2021, 22:24:09 »
Една малка справка с уикипедията: Германия, декември 2020.
ETCS е в синьо
Червеното е LZB...
Това са изключително линии за над 160. Сивото (т. е. всичко останало) е PZB, което се ползва за скорости до 160 км/ч. Линии без система за влаков контрол на практика няма, освен няколко селски клона.
Така де. Всичко останало е PZB. И Смартрона си го има. Това че у нас го няма - си е наш проблем, не е на Сименс.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2108 on: 11.01.2021, 22:34:22 »
Никой не обвинява Сименс. Наш проблем е, че си поръчваме локомотив без система, която на нас ни е потребна. PZB/LZB са системи по подразбиране в локомотива, но това изобщо не ни топли, защото тук и двете са безполезни.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2109 on: 11.01.2021, 23:07:09 »
И какво излиза, купили сме си нова кола с хубави гуми 19ки и джанти 17ки.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2110 on: 11.01.2021, 23:16:17 »

Така де. Всичко останало е PZB. И Смартрона си го има. Това че у нас го няма - си е наш проблем, не е на Сименс.

Не е съвсем коректно да ги оневиняваме. Сименс знаят с какви системи се работи в България и Румъния. Защо форсираха продажбите за тези два пазара точно на Смартрон и защо при сертифицирането на модела не го напаснаха за българския пазар?

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2111 on: 11.01.2021, 23:19:35 »
И какво излиза, купили сме си нова кола с хубави гуми 19ки и джанти 17ки.
Това не е новост.
През 2005 г се договориха сегашните ЕМВ Дезиро без ETCS/JZG*, въпреки че в участъка София-Пловдив-Бургас по онова време беше забранено изобщо да се движат влакове без ETCS/JZG и беше ясно, че те точно там ще се ползват. Когато пристигнаха, просто като най-лесно беше разрешено "по изключение" да се движат и влакове без ETCS. Изключението важи и до днес не само за ЕМВ, но (случайно или не толкова) и за всичките частни превозвачи.

*JZG-707 - Шведска система за влаков контрол в участъка София - Пловдив - Стара Загора от 1992 г. Понастоящем практически не функционира.
Не е съвсем коректно да ги оневиняваме. Сименс знаят с какви системи се работи в България и Румъния. Защо форсираха продажбите за тези два пазара точно на Смартрон и защо при сертифицирането на модела не го напаснаха за българския пазар?
Сименс знаят и че ETCS не е задължителен за влаковете в България. Който желае може да си го поръча отделно, ако иска да кара с повече от 130 км/ч. В Румъния абсолютно навсякъде има PZB, с каквото Смартрона е оборудван по подразбиране.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2112 on: 11.01.2021, 23:43:27 »
Сименс знаят и че ETCS не е задължителен за влаковете в България. Който желае може да си го поръча отделно, ако иска да кара с повече от 130 км/ч. В Румъния абсолютно навсякъде има PZB, с каквото Смартрона е оборудван по подразбиране.

Тоест това са локомотиви за румънския пазар, които по някакви маркетингови критерии на Сименс са били пуснати и у нас. А това, че БДЖ е решил с тях да подновява тяговия състав за пътнически превози също е някакво решение, което БДЖ са го взели по маркетингови и пазарни критерии, а не по технически. И резултатът е този че локомотивите не могат да вдигнат максимална скорост. Други локомотиви щяха да са по-подходящи за нашите условия, но по стечение на обстоятелсвата не са били поръчани, ами е сключена отново сделка със Сименс.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2113 on: 11.01.2021, 23:56:28 »
Това оригинално беше моделна линия за германския пазар.
Впоследствие са пуснати на европейския пазар и всеки може да си ги купи, ако му вършат работа. PZB системата, с която са оборудвани, е задължителна за всички влакове не само в Румъния, а и в Хърватия, Словения, Германия, Черна гора и Австрия. ETCS е оборудване по подразбиране на вектроните, които са технически почти идентичен модел, но много по-скъп и с много повече търговски опции по желание на клиента. На Смартрона не можеш да си избереш дори цвета.
Условие на БДЖ, което е изпълнено, е ETCS да може да се монтира допълнително. И наистина може.
Очевидно е разбира се, че щом БДЖ ги взимат без ETCS, смятат това за неоправдан разход за 30 км/ч повече... действително в момента тази разлика е безполезна, когато я има само в 50 от общо 450 км, а останалото е или по-бавно, или старо, или разкопано за многогодишен ремонт.

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 711
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2114 on: 12.01.2021, 02:40:58 »
Не са 50, а поне 250 км с тази система вече. Септември - Свиленград са 200, има и разнк участъци от Пловдив - Бургас, които също са готови, уж.
Турците строят с предприсъединителни фондове на ЕС от Свиленград до Истанбул, за 200 км/ч. Все някога сърбите ще си оправят участъка от Калотина до Ниш, а Белград - Будапеща догодина най - вероятно ще е готов, също за 200 км/ч. Политиката на ЕС за "зелен преход" тепърва ще форсира ускоряването на тези процеси и бдж пак ще е неподготвено. Очаквам в близко бъдеще между София и Истанбул да е по-бързо пътуването с влак, отколкото с автобус.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2115 on: 12.01.2021, 10:54:04 »
По направлението София - Пловдив - Бургас са 55 км - от Септември до Пловдив.
Иначе са общо 200 км от Септември до Пловдив и от Крумово до Свиленград, но вторият участък не касае влаковете за Бургас.

Между Пловдив и Бургас имаше от споменатата шведска система до Стара Загора и след това до Бургас ETCS (първият в света ETCS в редовна употреба). Шведската система е в забвение и не се ползва, където е останало нещо от нея, а от ETCS след Стара Загора нищо не е останало.
Втората част на проекта Пловдив - Бургас, която включва и ETCS за целия участък, още е в зародиш.
« Last Edit: 12.01.2021, 11:43:18 by bdz43r »

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 711
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2116 on: 12.01.2021, 11:44:47 »
Лятото пътувах от Стара Загора до Пловдив, там има "модернизирани" участъци по ОП "Транспорт". Тази година завършени. Мисля, че е Оризово - Михайлово, но може и да греша. Факт е, че влакът се движеше по нов път, със 120-130.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2117 on: 12.01.2021, 12:18:35 »
Участъци има, ETCS - не.
Скорост до 130. И това е много, в повечето държави е до 100.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2118 on: 12.01.2021, 12:22:54 »
По направлението София - Пловдив - Бургас са 55 км - от Септември до Пловдив.
Иначе са общо 200 км от Септември до Пловдив и от Крумово до Свиленград, но вторият участък не касае влаковете за Бургас.

Между Пловдив и Бургас имаше от споменатата шведска система до Стара Загора и след това до Бургас ETCS (първият в света ETCS в редовна употреба). Шведската система е в забвение и не се ползва, където е останало нещо от нея, а от ETCS след Стара Загора нищо не е останало.
Втората част на проекта Пловдив - Бургас, която включва и ETCS за целия участък, още е в зародиш.

Вероятно става дума за 15-20 минути, които биха се спечелили до Бургас в момента ако можеше да се вдига 160 км/ч в оборудваните участъци.

До тук обсъждаме само родната картинка, която както знаем е плачевна, но какво е положението с международните направления? Локомотиви с ETCS могат ли да минават границата и да обслужват международни влакове, без да се налага смяна на локомотив?

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2119 on: 12.01.2021, 12:35:31 »
В момента нито в България, нито в съседните страни има изискване за наличие на ETCS.
Единствено в Румъния локомотивите трябва да имат PZB и в това отношение Смартроните нямат проблем... не съм сигурен обаче дали в търговските условия няма ограничение за международен трафик. В момента единственият БГ превозвач, който оперира международно без смяна на локомотива е Rail Cargo Carrier, чиито локомотиви, собственост на австрийската железница, имат всички видове системи.

Отделно от въпроса за ETCS, за да оперира даден локомотив в друга страна, той трябва да е сертифициран в съответната страна. Ако български превозвач желае със свои локомотиви да кара влакове в Сърбия например и там няма такива локомотиви, те трябва тепърва да се сертифицират за Сърбия. Това е проблем, затова най-често самите производители сертифицират локомотивите си в разните държави, за да ги предложат като готова за употреба стока. За старите локомотиви това е грижа на превозвачите. Така Пимк си купиха два хърватски локомотива, каквито у нас не е имало до сега и вече няколко месеца не могат да ги сертифицират, но успеят ли, вече и всеки друг превозвач ще може да работи с такива у нас без ограничение.