Това оригинално беше моделна линия за германския пазар.
Впоследствие са пуснати на европейския пазар и всеки може да си ги купи, ако му вършат работа. PZB системата, с която са оборудвани, е задължителна за всички влакове не само в Румъния, а и в Хърватия, Словения, Германия, Черна гора и Австрия. ETCS е оборудване по подразбиране на вектроните, които са технически почти идентичен модел, но много по-скъп и с много повече търговски опции по желание на клиента. На Смартрона не можеш да си избереш дори цвета.
Условие на БДЖ, което е изпълнено, е ETCS да може да се монтира допълнително. И наистина може.
Очевидно е разбира се, че щом БДЖ ги взимат без ETCS, смятат това за неоправдан разход за 30 км/ч повече... действително в момента тази разлика е безполезна, когато я има само в 50 от общо 450 км, а останалото е или по-бавно, или старо, или разкопано за многогодишен ремонт.