Ръчки, клапани, управление на тягата и др. не са елементи на ERTMS.
Липсващата в Смартрон част от ERTMS е само EVC, заедно с BTM, антена и съответния софтуер. Добавянето им не прави от Смартрона пълноценен Вектрон, защото остава скопената концепция за захранване и управление на тяговите двигатели и винтовият компресор (на Вектрон е бутален). Оборудването е физически различно, дори бутоните по пулта се различават, макар и малко.
Клапани, управление и т.н. СА част от ERTMS и са наречени общо TIU - Train Interface Unit.
Ръчките също са част от ERTMS и заедно с други неща (дисплеите) са наречени DMI - Driver Machine Interface
Другото, което съм написъл, е че липсва EVC и BTM.
Само че при ERTMS, TIU, и DMI, и ODO се управляват от софтуера на EVC. Сименс НЕ продава OEM продукт със SDK, за да може клиентът да си купи EVC и да си го свърже със съществуващия хардуер. Но производителят спокойн оможе да го направи, въпросът е дали ще иска и на какви пари.
Когато на един Смартрон му сложиш пълноценен ERTMS, той вече не е Смартрон. Смартрон е наречена версията D02 на вектрона, която се продава в определена конфигурация. Първо беше за 140 и 16 kV, кега има и за 160 и 25kV. Утре може да има и Смартрон с ERTMS, но: едва ли. Най-малкото това е немислимо да стане с преработка от страна на крайния клиент чрез закупуване на нещо по програма.
А дали бутоните по пулта се различават - има Вектрони с различни пултове (ниски и високи), както и с различни бутони на тях. Бутоните по пулта не определят търговсото наименование на локомотива. И още 8 години преди да се появи името Смартрон имаше "medium power Vectron" - това което са Калина и Пресиана. Само че никой не ги искаше, защото с параметрите на TRAXX струваха по-скъпо. Ама и те се наричат вектрони, въпреки че не са като Теодора.