Author Topic: Въпроси & Отговори  (Read 521112 times)

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2500 on: 24.07.2022, 16:36:47 »
Зависи от автомобила. С моя при действащите цени до Варна е около 100 лв двупосочно.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Bulgaria111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2663
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2501 on: 24.07.2022, 17:43:17 »
А може ли да се издаде билет на по-висока цена до първата необслужвана гара и после нормален билет? Билетите са евтини, но само с карта за намаление.
« Last Edit: 24.07.2022, 17:44:51 by Bulgaria111 »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2502 on: 24.07.2022, 17:44:53 »
Може.
По рейс и по жена не се тича!

Offline Bulgaria111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2663
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2503 on: 04.08.2022, 00:53:11 »
Защо БВ 8657 има дълги престои в Димитровград и на Хан Аспарух?

Online did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2504 on: 04.08.2022, 11:16:21 »
На Димитровград се обръща посоката на движение, съответно машината се закача на опашката на влака. На Хан Аспарух се чака среща с друг влак (вероятно 8656).
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline Bulgaria111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2663
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2505 on: 10.08.2022, 19:00:44 »
За 8657 трябва ли да купя билет предварително или има места даже и да купя билета в последния момент (независимо първа или втора класа)? За работен ден говоря. От Пловдив до Варна. Благодаря предварително.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2506 on: 11.08.2022, 11:47:22 »
За първа класа е малко вероятно, за втора може и да има. По-добре не рискувай - купи си го и можеш до 3 часа преди тръгване да го откажеш срещу 10% удръжка.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline Bulgaria111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2663
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2507 on: 11.08.2022, 13:57:27 »
Благодаря за отговора, аз си мислих, че повечето хора предпочитат втора класа, защото е по-евтино пък и няма голяма разлика с първа.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2508 on: 11.08.2022, 15:01:59 »
Ти правилно си го мислиш, но и БДЖ си го мислят и затова вагоните втора класа са няколко, а първа само един, най-много два.

Offline Bulgaria111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2663
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2509 on: 11.08.2022, 19:22:10 »
Аз по някои линии съм виждал влакове и само с един вагон и то втора класа, в такъв случай тези,които са си купили билет за първа класа и дори запазено място, не знам какво правят.

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1989
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2510 on: 11.08.2022, 19:58:39 »
Няма как да си купиш такъв билет, място също, ако влакът е само втора класа.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2511 on: 11.08.2022, 23:22:01 »
Често срещано явление е първокласният вагон да е голяма кочина. Поради тази причина много пъти с билет за първа класа съм пътувал във втора. Едно време си струваше първата класа - вагоните бяха ГДР-ски, а второкласните обикновено дряновджийски. Разликата беше като между Чавдар и Икарус, тоест от земята до небето. Сега най-добре е първата класа да я махнат изцяло докато намерят възможности да набавят съвременни вагони. И без това при тях разликата между втора и първа е незначителна.
По рейс и по жена не се тича!

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2512 on: 12.08.2022, 10:29:05 »
Не трябва да я махат. Трябва да я има и да е доста по-скъпа, даже и да е със същите или по-скапани вагони - най-вече заради качеството на пътниците, които никога няма да идат в първа класа, знаете кои.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2513 on: 12.08.2022, 10:44:47 »
То и сега конкретно на Варненските влакове е така-2ра класа са Дряновските вагони с 8 места в купе, 1-ва класа са ГДР-ски като от Пловдив експрес. Те са доста по-удобни не е като да няма разлика. 6 разпъваеми седалки в купе, по наблюдения в 1-ва класа почти винаги има калъфки и завеси, във втора е на късмет.

Много рядко но се случва и 1-вата класа да е Дряновски вагон, но те са буквално единични бройки такива произведени, че даже си е интересно да се падне такъв. Аз съм на мнение, че наистина трябва за 1-ва класа да вдигнат още цените и при следващ ремонт/ревизия на първокласните вагони да монтират и климатична инсталация и бюфет в единия край. Като гледам как са правени с въздуховоди би трябвало да е напълно възможно, и на прозорците трябва да сложат един датчик, като се отвори да спира климатика.

Също така много рядко се случва, 2-ра класа да са ГДР-ски вагони, които са си като 1-ва със 6 места в купе и са доста удобни, дори може да се случи обратното 2-ра класа да е ГДР-ски вагон ,а 1-ва да е Дряновски.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2514 on: 12.08.2022, 10:52:10 »
Много рядко но се случва и 1-вата класа да е Дряновски вагон, но те са буквално единични бройки такива произведени, че даже си е интересно да се падне такъв.
8 броя (серия 19 74) по-точно. Един е бракуван отдавна, и колко се движат не знам, по едно време бяха 2-3 само.
На другите лошото им е, че са с калодкова спирачка и са много шумни при спиране.
Първокласни вагони с дискова спирачка са само тези 19 74 и 15 63.

Offline Bulgaria111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2663
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2515 on: 12.08.2022, 11:17:31 »
Като говорим за първа и втора класа, се сетих да попитам още нещо - за първа класа важат ли билетите с намаление, или те са само за втора?

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2516 on: 12.08.2022, 11:25:03 »
Важат, но се доплаща разликата между първа и втора класа.

Първокласни вагони с дискова спирачка са само тези 19 74 и 15 63.

Няма ли вагони 10 50 с дискови спирачки, или само второкласните имат?
« Last Edit: 12.08.2022, 11:28:26 by RADOCVET »
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2517 on: 12.08.2022, 11:37:50 »
А пък и Дряновските вагони не са толкова лоши, както се описват, въпреки по-дървената и нескопосана изработка си имат доста предимства. Талигата изглежда доста по-опростена и определено вози по-тихо, освен шума от спирачките ГДР-ските като че ли повече дрънчат и тракат. Някои возят много хубаво. Купетата са 9 и са широки като в 1-ва класа, макар и самите седалки да са по-тесни и да не са от най-удобните. Като цяло според мен някои неща в тях са много добре мислени, но 80-те е нямало от къде да се набавят хубави материали за да станат още по-качествени. Харесва ми и това, че имат закопчалка на прозореца и ако се е разхлабил няма проблем зимата с отзяването отгоре.

Най-хубаво е ако ти се случи първокласен вагон 63-та серия с работещ климатик.


Сещам се да попитам, ако влака е изцяло с Драновски вагони с дискови спирачки по-хубаво ли спира, в сравнение ако е изцяло с ГДР-ски вагони с калодки?

Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Bulgaria111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2663
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2518 on: 12.08.2022, 11:54:36 »
Сещам се да попитам, ако влака е изцяло с Драновски вагони с дискови спирачки по-хубаво ли спира, в сравнение ако е изцяло с ГДР-ски вагони с калодки?
Според мен шумът от спирането във всички случаи е лош, с изключение на мотрисите Сименс. ;)

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2519 on: 12.08.2022, 12:53:17 »
Иво, не говорим за дряновските вагони В84 или 74та серия, въпреки че огромната части от тях са тотално занемарени, а за старите 47а серия, които с това противно зелено вътре и зелена тапицерия си бяха отврат още през 80те. Иначе 74та серия са с талиги по лиценз на шведската фирма Сааб.
« Last Edit: 12.08.2022, 12:59:36 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!