Author Topic: Въпроси & Отговори  (Read 521078 times)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2540 on: 07.09.2022, 22:25:33 »
Автобуси е имало само от Велинград до Септември. За този влак трябват няколко автобуса и вероятно никоя фирма не се е съгласила да вози пътниците, а друг локомотив няма от къде да дойде. Вагоните вероятно са ги оставили, защото влакът става прекалено тежък. Само счупеният локомотив тежи колкото 4 вагона.

Случвало се е и друг път да се назначават извънредни влакове заради закъснял такъв по теснолинейката.
Така преди десетина години сегашният 1662, тогава 16106, закъсня много и имаше много хора за връзка към София, включително голяма детска група. Тогавашният пътнически влак Пловдив - Костенец изчака закъснелия 16106 и беше удължен без спиране от Костенец до София, след което се върна празен обратно.
« Last Edit: 08.09.2022, 00:05:08 by bdz43r »

Offline Bulgaria111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2663
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2541 on: 07.09.2022, 23:49:57 »
Автобуси е имало само от Велинград до Септември. За този влак трябват няколко автобуса и вероятно никоя фирма не се е съгласила да вози пътниците, а друг локомотив няма от къде да дойде.
Аз съм виждал двуетажни автобуси да заместват теснолинейката,би трябвало 1-2 двуетажни да са достатъчни, разбира се ако фирмата е разполагала с възможност да ги пусне.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2542 on: 08.09.2022, 08:44:33 »
Е в случая превозвача е имал свободен подвижен състав, това е доста след пиковия час и са пуснали допълнителен влак да извозят хората. Като имат свободен, няма смисъл   да наемат автобуси чак до София.

Според мен друг проблем при превозвачите е липса на персонал, освен подвижния състав. Дори да има късно вечерта по гаражите свободни автобуси, по гарите свободни мотриси, локомотиви и вагони дали ще можеш да накой да ги кара, вечерта на празник извънредно и дали ще платят като хората.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Bulgaria111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2663
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2543 on: 08.09.2022, 11:46:44 »
То и част от персонала (предимно кондуктори) на моменти се държи лошо с пътниците, а и се е случвало няколко пъти персонала да се заяжда, явно нямат персонал и назначават всякакви желаещи да работят. Също често се е случвало да пътувам и до края на пътуването ми никой да не дойде да не провери билета ми.
« Last Edit: 08.09.2022, 11:48:18 by Bulgaria111 »

Offline Bulgaria111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2663
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2544 on: 10.09.2022, 15:23:12 »
Направи ми впечатление, че понякога някои бавни/пътнически влакове имат вагон първа класа, но за пътническите влакове доколкото знам не се издават такива билети, а само за втора класа, та в такъв случай тази първа класа може ли да се ползва или се доплаща във влака?

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2545 on: 10.09.2022, 17:27:35 »
Направи ми впечатление, че понякога някои бавни/пътнически влакове имат вагон първа класа, но за пътническите влакове доколкото знам не се издават такива билети, а само за втора класа, та в такъв случай тази първа класа може ли да се ползва или се доплаща във влака?
Не се доплаща. Лично съм пътувал, даже имам заснето видео през задния прозорец на тогавашния ПВ 40103 в участъка Горна Оряховица - Велико Търново. Действието се развива през 2010 година плюс-минус 1 година. Смътният ми спомен говори, че и двата вагона бяха първокласни в този ден, на този влак. :crazy: :D
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline Bulgaria111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2663
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2546 on: 10.09.2022, 18:03:09 »
Благодаря за отговора, иначе преди няколко месеца влака от Ямбол до Пловдив,който е ПВ също имаше един вагон първа класа, заедно с два вагона втора класа и почти всички пътници се насочиха във второкласните вагони, сигурно не са знаели,че могат да ползват вагона първа класа.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2547 on: 10.09.2022, 19:07:06 »
Според мен е хубаво и в ПВ като има първокласен вагон, да се предлага първа класа. Интереса е все по-голям и напоследък местата в първа класа свършват бързо.

Иначе добро впечатление ми прави, че персонала на повечето влакове са доста любезни, напоследък като проверяват пожелават "приятно пътуване" ориентират хората къде и кога са връзките, а миналата неделя във влак от Пловдив за София в който имаше много правостоящи кондукторката обикаляше целия влак и търсеше къде да настани максимално хора да имат места. Също така при пътуване от София до В.Търново Варненския влак закъсня с 20-тина минути, и кондуктора мина и предупреди лично всички които правят връзка че другия влак ще чака, че сме със закъснение и се обади да предупреди колко хора има.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Bulgaria111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2663
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2548 on: 10.09.2022, 22:03:17 »
Аз последно време, когато пътувам с влак,често се случва да не дойде кондуктор, който да провери билетите, не знам каква е причината, ама според мен трябва да има по-голям контрол,понеже е възможно да има хора без билети, които ощетяват компанията и държавата. Веднъж ми се случи от Пловдив до Пазарджик, както и друг път от Първомай до Пловдив.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2549 on: 12.09.2022, 19:14:48 »
А не трябва ли хората да имат малко повече съвест, да са по-отговорни вместо постоянно някой да ги контролира и проверява през 10 минути? И да се научат да си плащат за всяка услуга, а не да гледат да минат на аванта като някви цървуланковци, всякаш нищо не става от тях и не могат да си изработят някой лев да си платят?
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1989
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2550 on: 12.09.2022, 19:47:11 »
Да, и аз последно като пътувах от Пловдив се качиха много хора. На Пазарджик слезнаха доста от тях. Никой не мина да проверява.
От София пък към Мездра чак на Лакатник минаха да ни проверят...

Offline Bulgaria111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2663
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2551 on: 12.09.2022, 20:12:28 »
А не трябва ли хората да имат малко повече съвест, да са по-отговорни вместо постоянно някой да ги контролира и проверява през 10 минути? И да се научат да си плащат за всяка услуга, а не да гледат да минат на аванта като някви цървуланковци, всякаш нищо не става от тях и не могат да си изработят някой лев да си платят?
Всъщност донякъде е по-добре, защото ако попаднеш на заядлив кондуктор е кофти (има няколко такива от Пловдив, а в София като цяло са по-любезни, както и тези на влака Карнобат-Варна).

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2552 on: 12.10.2022, 10:37:49 »
Спомних си, че някой тук беше споменал как Стара Загора - Зимница не е удвоено цялото, понеже военните не разрешават. Исках да попитам, според вас, дали и участък Горна Оряховица - Поликраище - Ресен не е бил и все още не е удвоен тъкмо поради военно-стратегически цели?
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2553 on: 12.10.2022, 11:17:29 »
Удвоен е участъка през Горна Оряховица - Разпределителна. Като добавим трасето през Поликраище, даже става утроен. Относно първата класа е коментирано многократно - важно е дали влакът по документи (плана за композиране на влаковете) има или няма първа класа. Няма значение, че този документ практически има пожелателно съдържание. Още от едно време си се знае, че при заменка, тоест при подаване на първокласен вагон поради липса на друг, си е проблем на БДЖ, не на пътниците, следователно хората могат да си сядат в него, без да доплащат. Разбира се, имаше кондуктори, които си четяха евангелието както им уйдисва, съответно считаха, че щом вагонът физически е произведен или ремонтиран като първокласен, пътуващите в него следва да доплащат....Сега такива вече няма, но тогава ако се вдигнеше дандания на по-високо ниво, отговорът беше "Промяната на класа на вагона става само с телеграма на съответното поделение за пътнически превози." А тези по поделенията нито им пука, нито знаят с какви вагони без наряд разполагат депата към момента. В Румъния този проблем беше перманентен, когато в международния влак за Букурещ и Будапеща се случеше смесен 1/2 класа вагон, който по ПКВ е само втора класа, но от БДЖ, румънците или унгарците са подали смесен - влашките кондуктори оставяха техните циганьори (включително 100% возещите се без билет просещи и тормозещи пътниците циганета) да седят в първата класа, но международните пътници със скъпите CIV билети по суперскъпата международна тарифа ги гонеха.
« Last Edit: 12.10.2022, 11:20:02 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2554 on: 12.10.2022, 20:32:36 »
Спомних си, че някой тук беше споменал как Стара Загора - Зимница не е удвоено цялото, понеже военните не разрешават.
Не съм чувал такава история, а и не намирам логика. През 80-те години активно се развива амбицията за изцяло удвоен ЖП пръстен. Просто 2-ра линия е първата и единствена до сега изцяло удвоена линия по този план. Удвояването на 3-та и 8-ма изостава и промените го заварват недовършено. На много места до скоро, че и до днес има много ясни остатъци от недовършено удвояване. Някои такива, като вторият път между Прилеп и Ведрово, както и естакадите над яз. Цонево бяха довършени, но други като почти готовата нова гара Търнак си стоят като паметници.

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2555 on: 19.10.2022, 16:29:10 »
Сега виждам, че съм пропуснал един интересен момент да опиша в другата тема относно последното ми пътуване в началото на този месец. МБВ 361 направи слалом през стрелките ето тук. От Централна гара потеглихме от първи коловоз и на посочения прелез преминахме по път 2. Нататък влакът беше отклонен през английската стрелка и след това на следващата вляво. По този начин се върна на път 2 и след това, по спомен, го приеха на първи коловоз. Навръщане МБВ 360 направи същото, само че в обратна посока.
Някой има ли информация защо това се прави и откога е така? На живо огледах специално мястото, но не забелязах нищо необичайно.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2556 on: 19.10.2022, 19:30:09 »
Не ти разбрах много питането, какво е според теб особено и как е нормално? Влаковете минават така там откакто е построена гарата.

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2557 on: 19.10.2022, 19:51:49 »
Не ти разбрах много питането, какво е според теб особено и как е нормално? Влаковете минават така там откакто е построена гарата.
Сигурно аз нещо не съм разбрал, но нямаше ли нещо като правило влаковете от София към дестинацията си да пътуват винаги по път 1 (по удвоените трасета), а от дестинацията си към София - по път 2. Обратното си спомням, че го бях чел да го наричате "движение по неправилен път Х". През май миналата година си минахме по път 2 (вярно е, че тогава ремонтът на Централна гара течеше с пълна пара (както и в момента) и път 2 беше недостъпен така или иначе). Но без значение по кой път върви, тук става въпрос за това, че влакът беше прехвърлен от път 2 на път 1. 10 метра по-нататък беше прехвърлен обратно от път 1 на път 2. Питането ми беше по повод на това. Никога преди не бях ставал свидетел на такъв маршрут с така обърнати стрелки, само си го бях представял като нещо екстравагантно. Затова пуснах и гледка от стрийт вю с описание от път 2 през английската стрелка и после вляво към първи коловоз. Това ако не е слалом, то аз съм трамвай. Според мен, можеше спокойно да продължи направо по път 2 и директно да се отклони към първи коловоз. Затова пуснах въпрос някой има ли информация защо се прави това отклоняване?
« Last Edit: 19.10.2022, 19:53:39 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2558 on: 19.10.2022, 20:24:11 »
Quote
Сигурно аз нещо не съм разбрал, но нямаше ли нещо като правило влаковете от София към дестинацията си да пътуват винаги по път 1 (по удвоените трасета), а от дестинацията си към София - по път 2.
Няма такова правило. Правилото е да се движат отдясно, а път 1 е десният по посока на нарастване на километража. Действително километражът на повечето линии се увеличава с отдалечаването от София, но това не е търсен ефект. По 4-та линия например е от север на юг.
Quote
Никога преди не бях ставал свидетел на такъв маршрут с така обърнати стрелки, само си го бях представял като нещо екстравагантно.
Нарича се вариантен маршрут и може да има множество причини за избирането му - изкуствена (лъжлива) индикация за заетост по основния маршрут, неизправна стрелка и т. н. Обикновено, ако осигурителната инсталация допуска такива маршрути (не винаги е така), или всеки път трябва да се избира вариант, или един от вариантите е приоритетен и се избира по подразбиране. В случая е избран алтернативният.
Quote
Обратното си спомням, че го бях чел да го наричате "движение по неправилен път Х".
Движението по неправилен път е постановка при двойна линия със специализирано движение, т. е. такава, по която движението е винаги по десния път. По такава линия осигурителната техника изцяло или частично няма функция да осигури движение в обратна на правилната за пътя посока, затова ако все пак се наложи по изключение, се нарича движение по неправилен път и има специални правила и процедури за осъществяването му (връчване на писмена заповед за движение при специални условия).
Обратният случай е когато имаме двупътна линия с обезличено движение, по която осигурителната техника може пълноценно да осигурява движение и в двете посоки по всеки от двата пътя. Тогава движението отляво се нарича движение по необичаен път, не се третира като особена ситуация и може да се практикува свободно по усмотрение на диспечера.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2559 on: 02.12.2022, 11:47:30 »
Някой може ли да обясни защо влак 2641 между Белово и Искърско шосе пътува 10 минути повече от другите бързи влакове, при положение че не спира никъде? Едва ли е заради скоростта на състава, при положение че няма скорости над 100 в този участък.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!