Author Topic: Падението на разписанията  (Read 1167 times)

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2721
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Падението на разписанията
« on: 25.09.2017, 04:11:55 »
Направих си труда да се поровя и да видя, на базата на една "произволно" избрана линия, как са се развивали разписанията в последните години. Ето какво излезе за тб.4 (с леки неточности)

тролейбус 4

делник зимно
   
2000-2001    12   9   12   5
2002-2009    10   7   10   4
2010-2012    8   6   8   4
2013-2014    7   5   7   3
2015         7   4   7   3
2016-2017    8   5   8   3
2018         9   6   9   3

делник лятно

2000-2001    12   9   12   5
2002         10   7   10   4
2003-2009    8   6   8   4
2010-2012    7   5   7   3
2013-2014    7   5   6   3
2015-2017    7   5   6   3

празник зимно

2000        8   8   8   4
2001        7   7   7   4
2002        7   7   7   3
2003-2007   6   6   6   3
2011-2013   5   5   5   3 (2014,2015 пп)
2016-2017   4   4   5   3 (2014,2015 п)

празник лятно

2000        8   8   8   4
2001        7   7   7   4
2002        7   7   7   3
2003-2007   6   6   6   3
2011-2012   5   5   5   3
2013-2014   4   4   4   3
2015-2017   4   4   4|5   3  ??

Графиката е ясна и е надолу. Единственият лъч светлина идва от новото делнично, което си е директно 8-9 годишен рекорд. Хубаво е, че такива рекорди има по доста линии тази есен, обаче, дали не е твърде късно за промяна?

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7838
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Падението на разписанията
« Reply #1 on: 25.09.2017, 13:27:26 »
И да е късно, пак е по-добре от това да не се случва. Сега остава да пуснат и 1-2 допълнителни коли по 213 и 76, за да заприличат на градски линии. 78 също има нужда от 1-2 коли за да може да се разчита на него.

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2721
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Падението на разписанията
« Reply #2 on: 25.09.2017, 13:41:19 »
Не знам, просто. Гледах и сравнявах разни линии и разписанията са станали тотална подигравка, особено от 2010 до 2015. Сега сякаш се отскача вече от дъното, но при такова тежко затъване ще е много трудно.
По-скоро си мисля, че трябва да се обединят и закрият разни линии, за да се получат по-сносни интервали.
Разбира се, тактови интервали биха били най-удачни, но трудно ще се пречупи традицията.

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1658
    • View Profile
Re: Падението на разписанията
« Reply #3 on: 25.09.2017, 14:11:54 »
Трябва да се отчете и увеличаването на курса за този период почти на всички линии. Така реалните интервали стават още по-големи.

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2721
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Падението на разписанията
« Reply #4 on: 25.09.2017, 14:34:36 »
Да, определено! И това става със съучастието на водачите, които често целенасочено карат бавно, за да не им затегнат разписанията.
Малко е като кокошката и яйцето - ако се оплачеш, че от спирка А до спирка Б по разписание е 5 минути, а може да се вземе за 3, веднага може да се извади справка, която доказва, че водачито го взимат именно за 5. Е, взимат го за 5, защото по разписание е дадено толкова, а никой не иска да бъде глобен за по-ранно преминаване през спирка.

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3065
  • Mercedes O305 1969-∞
    • View Profile
Re: Падението на разписанията
« Reply #5 on: 23.09.2018, 01:04:10 »
Направих си труда да се поровя и да видя, на базата на една "произволно" избрана линия, как са се развивали разписанията в последните години. Ето какво излезе за тб.4 (с леки неточности)

Ето и от мен една доста подробна разбивка на линия 64.



64 1990-2018  Делник               64 1990-2018  Празник

2018/4 ✓   АП-1   7   5   7   4      2018/4 ✓   АП-1   5   5   5   3
2018/3 ✓   АП-1   7   5   6   3      2018/3 ✓   АП-1   4   4   4   2
2018/2 ✓   АП-1   7   5   7   4      2018/2 ✓   АП-1   5   5   5   3
2018/1 ✓   АП-1   7   5   7   4      2018/1 ✓   АП-1   5   5   5   3
2017/4 ✓   АП-1   7   5   7   4      2017/4 ✓   АП-1   5   5   5   3
2017/3 ✓   АП-1   7   5   6   3      2017/3 ✓   АП-1   4   4   4   2
2017/2 ✓   АП-1   7   5   7   4      2017/2 ✓   АП-1   5   5   5   3
2017/1 ✓   АП-1   7   5   7   4      2017/1 ✓   АП-1   5   5   5   3
2016/4 ✓   АП-1   8   6   8   4      2016/4 ✓   АП-1   5   5   5   3
2016/3 ✓   АП-1   7   5   6   3      2016/3 ✓   АП-1   4   4   4   2
2016/2 ✓   АП-1   7   5   7   4      2016/2 ✓   АП-1   5   5   5   3
2016/1 ✓   АП-1   7   5   7   4      2016/1 ✓   АП-1   5   5   5   3
2015/4 ✓   АП-1   7   5   7   4      2015/4 ✓   АП-1   5   5   5   3     / От 21.10.15г. е удължена до Зоопарка. /
2015/3 ✓   АП-1   7   5   6   3      2015/3 ✓   АП-1   4   4   4   2
2015/2 ✓   АП-1   7   5   7   4      2015/2 ✓   АП-1   5   5   5   3
2015/1 ✓   АП-1   7   5   7   4      2015/1 ✓   АП-1   5   5   5   3
2014/4 ✓   АП-1   7   5   7   4      2014/4 ✓   АП-1   5   5   5   3
2014/3 ✓   АП-1   7   5   5   3      2014/3 ✓   АП-1   4   4   4   3
2014/2 ✓   АП-1   8   6   8   4      2014/2 ✓   АП-1   5   5   5   3    / Подпомагаща 7ТМ по бул. България. /
2014/1 ✓   АП-1   7   5   7   4      2014/1 ✓   АП-1   5   5   5   3
2013/4 ✓   АП-1   7   5   7   4      2013/4 ✓   АП-1   5   5   5   3
2013/3 ✓   АП-1   7   5   5   3      2013/3 ✓   АП-1   4   4   4   3
2013/2 ✓   АП-1   7   5   7   4      2013/2 ✓   АП-1   5   5   5   3
2013/1 ✓   АП-1   7   5   7   4      2013/1 ✓   АП-1   5   5   5   3
2012/4 ✓   АП-1   7   5   7   4      2012/4 ✓   АП-1   5   5   5   3
2012/3 ✓   АП-1   7   5   5   3      2012/3 ✓   АП-1   4   4   4   3
2012/2 ✓   АП-1   7   5   7   4      2012/2 ✓   АП-1   5   5   5   3
2012/1 ✓   АП-1   7   5   7   4      2012/1 ✓   АП-1   5   5   5   3
2011/4 ✓   АП-1   7   5   5   3      2011/4 ✓   АП-1   4   4   4   3
2011/3 ✓   АП-1   7   5   5   3      2011/3 ✓   АП-1   4   4   4   3
2011/2 ✓   АП-1   7   5   7   4      2011/2 ✓   АП-1   5   5   5   3
2011/1 ✓   АП-1   7   5   7   4      2011/1 ✓   АП-1   5   5   5   3
2010/4 ✓   АП-1   7   5   7   4      2010/4 ✓   АП-1   5   5   5   3
2010/3 ✓   АП-1   7   5   5   3      2010/3 ✓   АП-1   4   4   4   3
2010/2 ✓   АП-1   6   4   6   3      2010/2 ✓   АП-1   4   4   4   2
2010/1 ✓   АП-1   7   5   7   4      2010/1 ✓   АП-1   5   5   5   3
2009/4 ✓   АП-1   7   5   7   4      2009/4 ✓   АП-1   5   5   5   3
2009/3 ✓   АП-1   6   5   6   3      2009/3 ✓   АП-1   5   5   5   3
2009/2 ✓   АП-1   6   5   6   3      2009/2 ✓   АП-1   5   5   5   3
2009/1 ✓   АП-1   6   5   6   3      2009/1 ✓   АП-1   5   5   5   3
2008/4 ✓   АП-1   6   5   6   3      2008/4 ✓   АП-1   5   5   5   3
2008/3 ✓   АП-1   6   5   6   3      2008/3 ✓   АП-1   5   5   5   3
2008/2 ✓   АП-1   6   5   6   3      2008/2 ✓   АП-1   5   5   5   3
2008/1 ✓   АП-1   6   5   6   3      2008/1 ✓   АП-1   5   5   5   3
2007/4 ✓   АП-1   6   5   6   3      2007/4 ✓   АП-1   5   5   5   3
2007/3 ✓   АП-1   6   5   6   3      2007/3 ✓   АП-1   5   5   5   3
2007/2 ✓   АП-1   7   4   6   3      2007/2 ✓   АП-1   5   5   5   3
2007/1 ✓   АП-1   7   4   6   3      2007/1 ✓   АП-1   5   5   5   3
2006/4 ✓   АП-1   7   4   6   3      2006/4 ✓   АП-1   5   5   5   3
2006/3 ✓   АП-1   5   4   5   3      2006/3 ✓   АП-1   5   5   5   3
2006/2 ✓   АП-1   7   4   6   3      2006/2 ✓   АП-1   5   5   5   3
2006/1 ✓   АП-1   7   4   6   3      2006/1 ✓   АП-1   5   5   5   3
2005/4 ✓   АП-1   7   4   6   3      2005/4 ✓   АП-1   5   5   5   3
2005/3 ✓   АП-1   6   4   6   3      2005/3 ✓   АП-1   5   5   5   3
2005/2 ✓   АП-1   7   4   6   3      2005/2 ✓   АП-1   5   5   5   3
2005/1 ✓   АП-1   7   4   6   3      2005/1 ✓   АП-1   5   5   5   3
2004/4 ✓   АП-1   7   4   6   3      2004/4 ✓   АП-1   5   5   5   3
2004/3 ✓   АП-1   6   4   6   3      2004/3 ✓   АП-1   5   5   5   3
2004/2 ✓   АП-1   7   5   7   4      2004/2 ✓   АП-1   5   5   5   3
2004/1 ✓   АП-1   7   5   7   4      2004/1 ✓   АП-1   5   5   5   3
2003/4 ✓   АП-1   7   5   7   4      2003/4 ✓   АП-1   5   5   5   3
2003/3 ✓   АП-1   6   4   6   3      2003/3 ✓   АП-1   5   5   5   3
2003/2 ✓   АП-1   7   5   7   4      2003/2 ✓   АП-1   5   5   5   3
2003/1 ✓   АП-1   7   5   7   4      2003/1 ✓   АП-1   5   5   5   3
2002/4 ✓   АП-1   8   6   8   4      2002/4 ✓   АП-1   5   5   5   3
2002/3 ✓   АП-1   7   5   7   4      2002/3 ✓   АП-1   5   5   5   3
2002/2 ✓   АП-1   8   6   8   4      2002/2 ✓   АП-1   5   5   5   3
2002/1 ✓   АП-1   8   6   8   4      2002/1 ✓   АП-1   5   5   5   3     / От 01.02.2002г. отново в АП-1 Земляне /
2001/4 ✓   АП-2   8   6   8   4      2001/4 ✓   АП-2   5   5   5   3
2001/3 ✓   АП-2   6   5   6   3      2001/3 ✓   АП-2   5   5   5   3
2001/2 ✓   АП-2   8   6   8   4      2001/2 ✓   АП-2   5   5   5   3
2001/1 ✓   АП-2   8   6   8   4      2001/1 ✓   АП-2   5   5   5   3
2000/4 ✓   АП-2   8   6   8   4      2000/4 ✓   АП-2   5   5   5   3
2000/3 ✓   АП-2   6   5   6   3      2000/3 ✓   АП-2   5   5   5   3
2000/2 ✓   АП-2   8   6   8   4      2000/2 ✓   АП-2   5   5   5   3
2000/1 ✓   АП-2   9   8   9   4      2000/1 ✓   АП-2   5   5   6   4
1999/4 ✓   АП-2   9   8   9   4      1999/4 ✓   АП-2   5   5   6   4
1999/3 ✓   АП-2   6   5   6   4      1999/3 ✓   АП-2   5   5   5   3

1999/2 ✓   АП-2   10   8   10   4      1999/2 ✓   АП-2   5   5   6   4
1999/1 ✓   АП-2   10   8   10   4      1999/1 ✓   АП-2   5   5   6   4
1998/4 ✓   АП-2   10   8   10   4      1998/4 ✓   АП-2   5   5   6   4
1998/3 ✓   АП-2    9    7    9    4      1998/3 ✓   АП-2   5   5   6   4
1998/2 ✓   АП-2   10   8   10   4      1998/2 ✓   АП-2   5   5   6   4
1998/1 ✓   АП-2   10   8   10   4      1998/1 ✓   АП-2   5   5   6   4
         
1995/4 ✓   АП-1   12   9   12   5      1995/4 ✓   АП-1   7   7   10   4
1995/3 ✓   АП-1   10   8   10   4      1995/3 ✓   АП-1   7   7   10   4
1995/2 ✓   АП-1   12   9   12   5      1995/2 ✓   АП-1   7   7   10   4
1995/1 ✓   АП-1   12   9   12   5      1995/1 ✓   АП-1   7   7   10   4
1994/4 ✓   АП-1   12   9   12   5      1994/4 ✓   АП-1   7   7   10   4
1994/3 ✓   АП-1   10   8   10   4      1994/3 ✓   АП-1   7   7   10   4
1994/2 ✓   АП-1   12   9   12   5      1994/2 ✓   АП-1   8   8   12   5
1994/1 ✓   АП-1   12   9   12   5      1994/1 ✓   АП-1   8   8   12   5
1993/4 ✓   АП-1   12   9   12   5      1993/4 ✓   АП-1   8   8   12   5
1993/3 ✓   АП-1   12   9   12   5      1993/3 ✓   АП-1   8   12   11   5
1993/2 ✓   АП-1   12   9   12   5      1993/2 ✓   АП-1   8   12   10   5
1993/1 ✓   АП-1   12   9   12   5      1993/1 ✓   АП-1   8   12   10   5
1992/4 ✓   АП-1   12   9   12   5      1992/4 ✓   АП-1   8   8   12   5
1992/3 ✓   АП-1   12   9   12   5      1992/3 ✓   АП-1   8   8   12   5
1992/2 ✓   АП-1   12   9   12   5      1992/2 ✓   АП-1   8   8   12   5
1992/1 ✓   АП-1   12   9   12   5      1992/1 ✓   АП-1   8   8   12   5
1991/4 ✓   АП-1   12   9   12   5      1991/4 ✓   АП-1   8   8   12   5
1991/3 ✓   АП-1   12   9   12   5      1991/3 ✓   АП-1   8   8   12   5
1991/2 ✓   АП-1   10   8   10   4      1991/2 ✓   АП-1   9   9   9   4
1991/1 ✓   АП-1   10   8   10   4      1991/1 ✓   АП-1   9   9   9   4
1990/4 ✓   АП-1   10   8   10   4      1990/4 ✓   АП-1   9   9   9   4
1990/3 ✓   АП-1   10   8   10   4      1990/3 ✓   АП-1   9   9   9   4
1990/2 ✓   АП-1   10   8   10   4      1990/2 ✓   АП-1   9   9   9   4
1990/1 ✓   АП-1   10   8   10   4      1990/1 ✓   АП-1   9   9   9   4
ГИОРТ - Група Идиоти Отговорна за Разрушаванто на Транспорта

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2342
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Re: Падението на разписанията
« Reply #6 on: 25.09.2018, 17:18:37 »
Интересно ми е, ако някой има разписанието на ТМ9 до спирането на Черни Връх да се направи съпоставката с измислената метролиния.


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4671
    • View Profile
Re: Падението на разписанията
« Reply #7 on: 25.09.2018, 18:20:50 »
Имам спомен за интервали 5-7 минути делник. МД2 изминава разстоянието от МС Витоша до Централна Гара за около 12 минути, с ТМ9 същото разстояние отнемаше около половин час. :rolleyes:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12314
    • View Profile
    • Email
Re: Падението на разписанията
« Reply #8 on: 25.09.2018, 20:47:05 »
3-4 минути е бил преди това интервала, и растоянието е изминавано за около 20 минути. Като сложиш времето за достигане, влизане в метростанцията и по неудобното им разположение и по-малките интервали на движение, реално с трамвая навремето е било по-бързо.

А всъщност и сега е излюзия че метрото е бърз транспорт. Излъгах се неотдавна една неделя да отида до гарата с него вместо с 305 или 213. Влезнах в единия диаметър, показа 13 мин, слезнах на Сердика за прекачване и ми изписа 14 минути. реално само времето за достигане до станцията и прекачването и чакането беше повече от времепътуването на 305 или 213 от Младост до гарата.

Веднъж наскоро в пиков час изпуснах един 213 на гарата,(не се затичах, защото беше зелен Мерцедес и мислех че е 78 или 413 примерно иначе щях да го хвана и в послединя момент видях че е 213) и реших да се кача на метрото. Слезнах на станция Малинов и тръгнвах оттам пеша към паркчето и общината и почти веднага след слизането, няколко минути примерно същия 213 ме задмина някъде на Кауфланд :)  А уж беше пиков час, задръствания, посока Младост 213 обикаля по Ботев.... Демек до крайната ми точка, паркчето до общината 213 щеше да е по-бърз с поне 5 минути.
« Last Edit: 25.09.2018, 20:49:34 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7838
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Падението на разписанията
« Reply #9 on: 26.09.2018, 00:36:16 »
Тм 9 не е бил в никакъв случай на 3-4 мин. В последният маршрут беше на 7/8 мин.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12314
    • View Profile
    • Email
Re: Падението на разписанията
« Reply #10 on: 26.09.2018, 10:09:47 »
Последно да, имах впредвид за 80-те години.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2650
    • View Profile
Re: Падението на разписанията
« Reply #11 on: 27.09.2018, 21:36:06 »
Около 2004 година положението беше следното:
ТМ 6 7-5-7-3 делник (курс 80 мин)
ТМ 9 10-8-10-3 делник (курс 66 минути)
ТМ 14 6-6-6-3 делник и 5-5-5-3 празник (курс 92 минути)

Около 2006-2007 година:
ТМ 6 8-5-8-3 делник и 5-5-5-3 празник
ТМ 9 11-8-11-3 делник и 6-6-8-3 празник
ТМ 14 6-6-6-3 делник и 5-5-5-3 празник

След закриването на ТМ 14 и промените на ТМ 8 и 10:
ТМ 8 11-7-10-4 делник (курс 78 минути) като е възможно да е бил и на 12-7-11-4
ТМ 10 7-6-6-3 делник и 6-6-6-3 празник (курс 96-102 минути)
ТМ 2 беше увеличен с една кола и стана 6-6-6-3.

В последствие колите по ТМ 10  започнаха да ги увеличават и стигна до 10-8-10-4 и 8-8-8-4 преди започването на строителството на МД2. По ТМ 9 празник нощни коли бяха 2,5 и 8, а делник 4,8 и 11, като в последните години преди закриването на трасето по бул. "Черни връх" разместваха номерата на колите, но не помня дали не махнаха излизащите от депо празник в някакъв момент.

В периода 2004-2009 година всеки делничен ден ползвах ТМ 9 или ТМ 14 (10), за да стигам до училище, така че питайте, ако имате други въпроси. Нямам против да си променя поста, ако съм дал невярна информация, все пак това беше преди повече от 10 години.
« Last Edit: 28.09.2018, 09:37:30 by T_4 »
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775