Author Topic: Най-старото трамвайно депо става център за изкуство  (Read 6818 times)

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12188
    • View Profile
    • Email
Знам, това го написах с ирония в стил Пейчев предвид простотиите които стават напоследък.

Но все пак зависи и какъв договор направят, ако го направят с месечно предизвестие може по всяко време след като е минал даден период(примерно 1 или 2 години зависи как се договорят). Макар че едва ли кинаджиите ще са такива баламурници да подпишат такъв договор с който по всяко време могат да ги изгонат с месечно предизвестие без да дължат нищо.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4526
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Иво, готов си не за кмет, а за министър председател! Стига разводнявахте темата! Очаквам Евгени ясно и категорично да напише какво му е мнението по казуса.
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3013
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
За мен това е поредната стъпка към обезличаването на София като град с история и поредно отдалечаване от възможността някога да проимаме град с облик. А още повече ме е яд, че хора, обслужващи статуквото, все още биват възприемани от мнозина като млади дихатели и фенове на транспорта, загрижени за светлото бъдеще. Мерси съм и за загрижеността, и за светлото бъдеще.
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13565
    • View Profile
    • Email
Нататък нали се сещате, как ще продължат нещата? Под обществения натиск решението ще бъде оттеглено. И после в някоя нощ депото ще пламне. Разбира се, виновен ще е я някой клошар, я незагасен фас...

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4619
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Нататък нали се сещате, как ще продължат нещата? Под обществения натиск решението ще бъде оттеглено. И после в някоя нощ депото ще пламне. Разбира се, виновен ще е я някой клошар, я незагасен фас...
И неправителствения сектор ще бъде посочен отново с пръст и нахулен - нали вие искахте да не го даваме под наем, вижте какво стана.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9718
  • Вярвай в себе си, другото е второстепенно
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
За съжаление е точно така. Районът на Централна гара и цялото пространство от „Опълченска“ на изток до „Сточна гара“ е непривлекателен и маргинализиран и в момента там няма никакви съществени обекти освен хотел „Рамада“, почти няма ново строителство, инфраструктурата е в лошо състояние, а около и в депо „Клокотница“ още повече. Не виждам кой би инвестирал в изграждането на някакъв силно комерсиален обект на това място(в тои случай киностудиото) и факта, че плановете за превръщане на депо „Клокотница“ в център за изкуство отлежават в продължение на 10 години е показателен, че тази история е блъф, с който СО само търси механизъм да се отърве от депото, защото не иска да инвестира, за да има музей, а има хора, не само, но има и логика там да има такъв, а и като цяло всеки един подобен мизерен пейзаж е петно за собствениците и стопаните му, още повече, когато става дума за общината, която трябва с всяко свое действие да показва, че работи за общото благо или по-конкретно за един красив и добре организиран град.
« Last Edit: 04.04.2017, 21:36:26 by AGENT 006 »
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Любителски страници и информация за обществения транспорт в София
Все още не сме професионалисти, но големите неща започват с една малка крачка

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13565
    • View Profile
    • Email
Агенте, по правило музеите с транспортни возила не са на пъпа на градовете. В Будапеща даже е извън града и е достъпен с крайградска железница (и с ретроавтобус Икарус 180). Но защо ли трябва да се сравняваме с такива изостанали градчета като Виена, Прага и Будапеща, които използват старите си депа за музеи, а не са открили киностудии и чалготеки в тях!
Ако общината държеше толкова на този район, да беше изпълнила връзката Сточна-Централна гара, така че да се разделят двата градски ринга, които в момента се сливат от Сточна гара до Опълченска.
« Last Edit: 04.04.2017, 19:42:01 by blagun »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9718
  • Вярвай в себе си, другото е второстепенно
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Агенте, по правило музеите с транспортни возила не са на пъпа на градовете. В Будапеща даже е извън града и е достъпен с крайградска железница (и с ретроавтобус Икарус 180).
Защо ми го казваш това, какво имаш предвид?
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Любителски страници и информация за обществения транспорт в София
Все още не сме професионалисти, но големите неща започват с една малка крачка

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3013
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Локацията на депо Клокотница за музей е направо фантасмагорична в сравнение с разположението на подобен тип музеи в Будапеща или Виена. Още повече, че такъв музей стои най-уместно именно на място, свързано с историята на транспорта, каквото без съмнение е това депо. Проблемът е липсата на желание и воля да заприличаме на цивилизован град с атмосфера, вместо на мини-мегаполис от третия свят.
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7673
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
E, то и в Будапеща, Виена и Прага музеите са в сградата на старо депо. Не е местено или изграждано наново. Депо Клокотница като място за музей си е с чудесна локация.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13565
    • View Profile
    • Email
Агенте, по правило музеите с транспортни возила не са на пъпа на градовете. В Будапеща даже е извън града и е достъпен с крайградска железница (и с ретроавтобус Икарус 180).
Защо ми го казваш това, какво имаш предвид?
Имам предвид, че този вид музеи не са непременно в силно комерсиални райони.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9718
  • Вярвай в себе си, другото е второстепенно
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Не се бях изразил достатъчно добре, поправил съм мнението, надявам се да е станало ясно какво имах предвид.
« Last Edit: 04.04.2017, 21:38:02 by AGENT 006 »
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Любителски страници и информация за обществения транспорт в София
Все още не сме професионалисти, но големите неща започват с една малка крачка

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6855
    • View Profile
Резервен вариант остава да се обособи част от Трамказан за музейна цел.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1757
    • View Profile
    • Email
Не виждам кой би инвестирал в изграждането на някакъв силно комерсиален обект на това място(в тои случай киностудиото) и факта, че плановете за превръщане на депо „Клокотница“ в център за изкуство отлежават в продължение на 10 години е показателен, че тази история е блъф, с който СО само търси механизъм да се отърве от депото, защото не иска да инвестира, за да има музей, а има хора, не само, но има и логика там да има такъв

Не е точно така, Фабрика 126 е пример как се търсят възможно най-изтърбушените имоти в тая зона за "арт" и "изкуство". Вътре е отврат и доста студено, но псевдо-интелектуалците обичат да се събират на такива ъндърграунд-места и да се чувстват по-различни от обиновените навън. Та нищо чудно наистина да има интерес от киностудио за Клокотница. Само не мога да разбера защо ще го наемат дългосрочно. Кинофилмите ги снимат 2 месеца и край. Защо ще плащат за цяла година като може да го наемат само за сета и после да се изнесат.
« Last Edit: 05.04.2017, 17:26:33 by fafan »

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1233
    • View Profile
116 години символ на трамвайния транспорт в столицата. Първото депо в София и единственото изцяло покрито. Сграда построена с желание и внимание към детайлите, символизираща желанието на тогавашните българи да бъдат наравно с останалите европейски народи и столицата им да има това голямо технологично постижение за времето си - трамвая. Дали тези българи тогава са си представяли, че само век по-късно ще се родят едни хора, които ги интересуват единствено парите и нищо друго и ще превърнат тази сграда в киностудио, а за заблуда на гражданското общество (ако изобщо го има) ще сложат отпред два, три музейни експоната. Българската действителност става все по-отчайваща, а политиците ни все по-нагли. Обясняват, че нямало друг начин на финансиране за изграждане на Транспортен музей на София. Вероятно е така, защото от кражби, злоупотреби и корупция се превърнахме в просяците на Европа.   

По BTV новините излъчиха репортаж по случая. След 35-та минута започва репортажа.
« Last Edit: 05.04.2017, 20:43:56 by UMSofia »

Offline TRAMS SOFIA

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 957
  • Системата ни убива
    • Skype Me™!
    • View Profile
Ако на някой му трябва сграда за кино лично му предлагам блока на смелите :D. Напълно подкрепям идеята за музея на ГТ.
"Отстрани може да изглеждам като човек, който прави каквото си иска, или като човек, който се държи както си иска. Може да изглеждам арогантен. Всякакъв може да изглеждам. Но истината е, че свободата има много висока цена и аз съм сключил договор със себе си да я плащам. И я плащам. И не се оплаквам.“