Author Topic: Общински Транспорт Русе АД  (Read 10520 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13917
    • View Profile
    • Email
Re: Общински Транспорт Русе АД
« Reply #120 on: 07.03.2019, 13:28:35 »
С това за електрическия транспорт съм напълно съгласен. Закупуване на електробуси би имало някакъв резон при рехава ККМ. В Русе обаче ККМ има по основните направления плюс връзка между тях по Тулча плюс Рига-Борисова-Охлюва-Дружба, така че е безсмислено под жиците да вървят електробуси.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1253
    • View Profile
Re: Общински Транспорт Русе АД
« Reply #121 on: 07.03.2019, 13:32:49 »
Русе, ако се напънат, за следващият програмен период, съвсем спокойно може да си кандидатсват за ремонт на мрежата и тролейбуси с батерии. Никави глупави електробуси не им трябват.
The Grand Tour

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13917
    • View Profile
    • Email
Re: Общински Транспорт Русе АД
« Reply #122 on: 07.03.2019, 13:41:13 »
Отчетете и факта, че един електробус не може да изкара на линия толкова време, колкото един тролей.

Иначе все някога тролеите ще отмрат и електробусите ще ги заменят напълно. Но това надали ще е преди по-малко от 15-тина години, а кой от сегашните русенски тролеи ще изкара още 15 години?

Реално е похвално намерението на общината да вземат 20-30 тролея на старо, с които "да оцелеят" до следващия отчетен период на ЕС. Този период започва през 2021 г., но реално при благоприятно стечение нови тролеи ще пристигнат през 2023-2024.
« Last Edit: 07.03.2019, 13:59:40 by blagun »

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2554
    • View Profile
    • Email
Re: Общински Транспорт Русе АД
« Reply #123 on: 12.03.2019, 17:50:01 »
Електробусите не са с цел да заменят тролеите, а обикновените автобуси. Само че, при тези недоразвити технологии, батерии, ултракондензатори и т.н. с незадоволителен капацитет, и след 15 години няма да е. Ще видите как ще станат пишман операторите, доверили се на тази технология, след известно време, когато капацитетът на батериите се изчерпа...Ще се случи като с Конкорд....Та скоро няма да е, дори и след 15 години. Сега най-добър вариант са тролеи с възможност за автономно движение или хибридни автобуси...
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2032
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Общински Транспорт Русе АД
« Reply #124 on: 12.03.2019, 18:09:18 »
За русе първо трябва да въведат интегрирано таксуване, както в цялата страна е редно по това перо да се еволюира. Най-накрая трябва да се мине към модерните стандарти на финансиране на градската мобилност (част от която е обществения транспорт).

За тролейбусите- пак се почва манията и самонавиването да черпим надежди, че личните ни пристрастия ще ги виждаме повече. Електробусите тепърва още и още ще се въвеждат и развиват. Ситуацията е доста по-различна от опита за хибриден електробус като Цито. Русе е идеален град за електробуси. И електробусите са доста по-удобни от тролейбусите със своята подвижност и автономност спрямо контактната мрежа. В Хановер линиите 100 и 200 (кръгови една срещу друга) са с по 60 мин. пътуване, а презареждането е на единствената крайна спирка за 10 мин. и машините си изкарват целите смени. В Русе спокойно може да се проучи за европрограма за реставриране на контактната мрежа и тролейбуси, съвместно финансиране за депо. В същото време да се купят и миди и соло електробуси за допълване на тролейбусите. НО ако в един момент тролейбусите се окажат бездънна каца и прекалено изоставени, подобно на БДЖ, може би е по-удачно заместването им с електробуси, метанови и хибридни автобуси.
Но личното ми мнение, че беше тъпо да инвестират за нови тролейбуси в Бургас, където тролейбусите са пренебрежимо малка част от градския транспорт и става в един момент излишно, пречещо хабене да се подържа подобен транспорт. Същите пари, усилия и машини биха биле доста по-полезни в Русе, където въпросният транспорт е по-значим за градската мобилност. 
« Last Edit: 12.03.2019, 18:21:14 by dj_the_bus »

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3946
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Общински Транспорт Русе АД
« Reply #125 on: 12.03.2019, 19:04:13 »
Личното ти мнение няма нищо общо с реалността. Изказвания от сорта на това, че тролейбусите можело да се окажат бездънна каца, са смешни. Като ще даваме пример с Германия, в Золинген сега получават 16 тролейбуса, които ще заменят дизелови автобуси, като се очаква поръчка на още 32. В Арнем също ще разширяват тролейбусната мрежа. Чак се заговори, че в Берлин обмисляли изграждане на изцяло нова контактна мрежа. Границата между тролейбуси и електробуси е минимална и двете технологии са допълващи се, а не конкуриращи се.

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2032
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Общински Транспорт Русе АД
« Reply #126 on: 12.03.2019, 19:12:58 »
Да тролейбусите може да са безнънна каца- Добрич и Велико Търново. Е във Велико Търново съумяха да направят нещо хубаво със спирането им, което не успяха в Добрич. И прочети втората част- ако са прекалено изоставени, като БДЖ. Демек, ако трябва прекалено големи усилия за привеждането им в нормален обществен транспорт.
Смешни са изказвания зор-заман да запазим тролеите щот` са ни мания, без да се гледа реалното им състояние. България не може да се бори с Германия по финанси, събираемост на данъци, население, работа и прочее за да има достатъчно пари за неща тип Золинген и Берлин. А и забравяш корупцията, която още повече утежни положението, конкретно в Русе с продаването на ДАПа на Еггед, точно в момент когато можеше да ползват еврофондовете. Затова споделих, че по-рационално ми се виждаше вместо да продават ДАПа, бургаските инвестиции за тролейбусен транспорт да бяха се наляли в Русе.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13917
    • View Profile
    • Email
Re: Общински Транспорт Русе АД
« Reply #127 on: 12.03.2019, 22:28:39 »
Темата е конкретно за Русе. А там си има особености:
- структурата на града и ККМ позволява при достатъчно подвижен състав да се покрият почти всички вътрешноградски маршрути (изключвам крайградските). Т.е. не е налице изкуствено реанимиране на една или две тролейни линии самоцелно, т.нар. бездънна каца;
- ККМ наскоро е претърпяла рехабилитация, ако и не със съвременни стрелки;
- собствеността на возилата направи невъзможно включване на Русе в пула градове, получили нови тролеи по европроект.

Така че в близките години и в този град тролеите са по-добро решение. В друг град може електроавтобусите да са по-добро решение, но не в Русе.

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2032
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Общински Транспорт Русе АД
« Reply #128 on: 12.03.2019, 22:58:39 »
Проблем на Русе е депото и сервиза. Това може да направи този транспорт бездънна каца.
За европрограмите- ами нали това обясних- че по-рационално ми се вижда, вместо да продават на Еггед, да ползват парите в Бургас. В Русе тази инвестиция би била по-оправдана и нужна. Ама четете ги тия постове, ако трябва по няколко пъти! Общинарите продадоха ДАПа точно когато почваха европроектите за ГТ. Апропо ситуацията с ГТ Русе много напомня БГА Балкан със съответните различия предвид дейността. Ако успеят да се справят с попарата която са си надробили- ще е ок. Аз затова пък по-рано бях писал (пак напомням да се чете внимателно): че на Русе им трябват някой друг миди и соло (електро)автобус да допълват тролеите. Тъй или иначе имат изградена мрежа, електробусите ще могат да се зареждат от КМ на тролеите като направят допълнителни "коловози" на общи крайни спирки.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13917
    • View Profile
    • Email
Re: Общински Транспорт Русе АД
« Reply #129 on: 13.03.2019, 00:01:37 »
Хайде преди да философстваш, вземи се поразрови им темите! Никой не е длъжен да приема глупостите ти!

1. Тролеите нямали депо. А за електроавтобусите не трябва депо, те сигурно ще плават на салове по Дунава!

2. Разрови се из русенските и бургаските теми - те поне са структурирани. Бургас получи Шкодите през 2014. Ха сега погледни подвижния състав в Русе през 2007 (при сключване на договора с Еггед) - ЗиУ и "швейцарци" от 60-те. Колко от тях щяха да доживеят 2014 г.? Може би сватбата с Еггед беше оправдана, но не и закъснелият развод след цяла петилетка нулеви инвестиции.

Иначе интегрирано таксуване може да се получи или ако няма концесионни договори, или ако са на адекватен принцип, а не феодално владение на возилата.
« Last Edit: 13.03.2019, 00:20:07 by blagun »

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2032
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Общински Транспорт Русе АД
« Reply #130 on: 13.03.2019, 09:25:25 »
Къде па написах глупости не видях... а ти ЧЕТИ! преди да пишеш. Защото ти ръсиш бисери.
1. Трябва цял гараж на ДАПа със съответното оборудване. А и ако прочетеш отново, писах електробусите за ДОВОЗВАЩИ. Четете бе хора... Отляво надясно, отгоре надолу..."на Русе им трябват някой друг миди и соло (елекро)автобус да допълват тролеите".
2. Когато направиха тая разсипия с Еггед тогава почнаха фъфленията за европроекти и автобуси с пари от Европа! В зората на европроектите беше грехота да опропастят ДАП по този начин. Първите такива машини почнаха да пристигат 2009г. (Тедом). Тъй че за 2 години щяха да изтържат ветераните. Че те и в Бургас издържаха до 2014. Бургас, преди Шкодите почна да прави Т2 за да има още половин линия и пусна Волвата 2008г. Много по-рационално и оправдано би било същите да са в Русе до купуване на свестни машини. Както каза и ти в Русе тролейбусният транспорт е доста по-основен и значим.

Интегрирано таксуване може да се въведе, ако се премахне стопанисването на линиите за собствена сметка. Тази порочна практика е масова в страната, от зората на 90те. Пак съм коментирал по-назад за скачването на тоя съд с останалите дейности свързани с мобилността на един град.
« Last Edit: 13.03.2019, 09:41:01 by dj_the_bus »

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2032
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Общински Транспорт Русе АД
« Reply #131 on: 16.03.2019, 05:26:15 »
Първо- извинявам се за повторното мнение.
И нали съм черната овца, да си довърша. Четох достатъчно бисери и извинявайте, но детски приказки как някой вярва в Дядо Коледа и тн. И се изумявам как се вярва на всякакви фъфленици и ДАПаджийски фолклор. Аз нали Тома-Невериний реших да пия вода от извора, а именно отговорната институция- АОП.
Там Общински транспорт Русе АД е пуснал три обществени поръчки, като само една е за тролейбуси и е пусната на 18.02.2019, като крайният срок за подаване на документите е 25.03.2019г., което не е минало още. А тук вече чета, че едва ли не сложихте тигана, а тя рибата е още в морето. Че може и риба да няма. Ами ако някой случайно спечели и друг обжалва, че вкара в съда...
Обществена поръчка №05549-2019-0001 гласи, че се търсят 12 броя тролейбуси (трябва да се зачете самото обявление).

Offline bgdimitrov

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 108
    • View Profile
Re: Общински Транспорт Русе АД
« Reply #132 on: 16.03.2019, 12:30:50 »
Процедурата е разделена на две, за общо 17 тролейбуса.

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2032
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Общински Транспорт Русе АД
« Reply #133 on: 18.03.2019, 17:56:18 »
А сега се разрових из сайта на ДАПа на Русе. Че то интегрираното таксуване почти е въведено, но пак малко по български, а не както правят по белите страни.
Добре- въвели са карти за цяла мрежа за 10 дни, 1 месец и 3 месеца. НО все още има идиотията карта за една линия. Ама как може в Русе 74 лева да е цяла мрежа, като в София няма 60 лева... 37 лева за една линия...Тва е малоумно и назадничево! Най-удачната цена е 40 лева за цяла градска мрежа. За ученици 15-20 лева за цяла мрежа също е приемлива цена. Така ще може да се развие вече обща мрежа на гт, като пътниците свободно ще си се прекачват и няма да се скупчват на едни и същи линии за да пестят от разходи за транспорт.
Да напомня, че казвам цяла ГРАДСКА мрежа- това не са само тролеите, ами цялата мрежа от автобуси и тролеи в града.

Друго тъпо е - агонията по издаване на пластика. Тъпо е направено... И покупката на карти от само едно място в града... още по-малоумно и назадничево. Пластиките ок да са платени, но до 5 лева, безименни и свободни като в много бели държави. За издаване на карти спокойно могат да ангажират изипей, пощенските клонове, че дори кварталните бакалийки, като им се издадат принтери и скенери за картите. Подобно нещо има в Золинген, Германия, защото няма билетни машини по спирките. Защо трябва да е задължителна пластика, агонично извадена за да купя месечна карта? Спокойно могат да си оставят хартиените такива.

Ок са нещата, но прекалено сложно и агонично направени за такова малко градче като Русе, където... за норматив могат да си приведат транспорта с европейски облик.

като казах цяла ГРАДСКА мрежа- поне има страница към общината с информация за разписанията на всички линии, но куцо, че няма информация за таксуване и тн.
« Last Edit: 18.03.2019, 18:05:42 by dj_the_bus »

Offline bgdimitrov

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 108
    • View Profile
Re: Общински Транспорт Русе АД
« Reply #134 on: 18.03.2019, 19:47:18 »
Ох, стига си философтсвал...

Offline pesho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 572
    • View Profile
    • Email
Re: Общински Транспорт Русе АД
« Reply #135 on: 18.03.2019, 22:47:50 »
Защо да не казва истината човека.То си е така със билети си е много по-удобно за работещите.Другото,за което говори за пластиките отново е прав.Защо трябва всеки да си отдели време за да отиде до билетният център за да си вземе тази пластика се питам.Че и работното време е цветущо.
Каквото и да си говорим винаги той е прав,защото на Русе му трябва цялостна промяна във транспорта преди да се е скапал окончателно.
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2032
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Общински Транспорт Русе АД
« Reply #136 on: 26.03.2019, 15:09:42 »
Както по-рано бях предвидил- редно беше да се изчака до изтичане на официална информация, а не да се слага тигана на котлона. Все пак риба се оказа, че няма. Обществената поръчка за тролейбуси е прекратена, заради липса на кандидати- Решение 188/26.03.2019г.. Предполагам, кметът се стяга(ше) за предстоящите избори, което мотивира решението, че има все пак някакви възможности да се купят толкова машини. Уви желанието е било до там... Явно не са стигнали договорки с продавачите от други градове, както беше фъфлил в едни интервюта, за да си подадат предложенията.

Offline poly911

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 489
    • View Profile
    • Email
Re: Общински Транспорт Русе АД
« Reply #137 on: 26.03.2019, 16:13:26 »
Ако тук в София не бяха избързали с това да режат всеки бракуван тролей Икарус дали кмета щеше да прояви интерес

Изпратено от моят Lenovo A1010a20 с помощта на Tapatalk


Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2032
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Общински Транспорт Русе АД
« Reply #138 on: 26.03.2019, 16:15:37 »
От трън че на глог. Стига с това издевателство над пътниците. Мааалко по-напредничево да се гледа.

Offline dst1123

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 213
  • Т25 (199x-12.2015)
    • View Profile
    • Email
Re: Общински Транспорт Русе АД
« Reply #139 on: 26.03.2019, 17:04:06 »
Както по-рано бях предвидил- редно беше да се изчака до изтичане на официална информация, а не да се слага тигана на котлона. Все пак риба се оказа, че няма. Обществената поръчка за тролейбуси е прекратена, заради липса на кандидати- Решение 188/26.03.2019г.. Предполагам, кметът се стяга(ше) за предстоящите избори, което мотивира решението, че има все пак някакви възможности да се купят толкова машини. Уви желанието е било до там... Явно не са стигнали договорки с продавачите от други градове, както беше фъфлил в едни интервюта, за да си подадат предложенията.

Млъквай и се радвай, че давам информация директно от източника (началника на отдел поддръжка на ПС), а не хвърлям заедно с останалите боб какви бракми ще се търкалят по улиците на града. Това, че всичко трябва да се прави с обществени поръчки и как е структурирана тя си е съвсем друга тема. Самия факт,че няколко пъти Георгиев и Ангелов вече са ходили до Лозана и Пилзен за оглед на шкодите и naw-тата е напълно показателен..При първи подробности ще драсна ново мнение, засега толкова!
Едит: засега само NAW-тата са сигурни, за останалото ще се реши нататък.
« Last Edit: 26.03.2019, 17:13:49 by dst1123 »
За закупуването на тролейбуси в Русе за сгъстяване на интервалите и връщането на 25!