Понеже всичко, което се купува от държавни или общински субекти, с цена над 10 хил. лева, следва да мине през процедура по ЗОП. Преди години участвах в продажбите на софтуер за много общини, вкл. Русе, та правихме какви ли не врътки - продажби на парче, едно по едно, услугите отделно и т.н., защото хората бяха доволни от нас, та и те, и ние, искахме да не се налага пускането на обществена поръчка, затова разделяхме всичко, за да не се качи цената на отделна позиция над лимита. Конкретно в случая проблемът е, че няма как да се направи договорка с този, който продава харесаните предварително тролеи - следва да се пусне обществена поръчка с предизвестен победител, което е незаконно. А швейцарците, чехите и т.н. за това не ги е еня, те ще си пуснат тролеите за продажба с обява и ще се намери кой да ги купи - примерно градовете в Украйна - там все още няма ЗОП. Така София изтърва хиляди възможности за спасяване на положението с трамваите и тролеите докато могат да се поръчат чисто нови - продаваха се в добро състояние, но отидоха в Украйна и Русия. Примерно трамваи от Цюрих, Берлин и т.н. Същото е и с автобусите - колко Цитаро вече се продават втора ръка, ама автото не може да ги купи без процедура, та продължават да дъргасат боклуци. Единственият начин е като с "краставиците" - богатите швейцарци да ви подарят тролеи.