Author Topic: Общински Транспорт Русе АД  (Read 68337 times)

Offline bgdimitrov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 392
    • View Profile
Re: Общински Транспорт Русе АД
« Reply #320 on: 20.05.2022, 22:57:28 »
Пародия...
Не си прав. Все пак не говорим за нова тб мрежа, а ще се работи с параметрите и радиусите с които е проектирана русенската тб мрежа. Тоест скачаме от 5 км/ч до >17км/ч (според офертата на фирмата изпълнител). Дано са читави стрелките и да позволят наистина добра скорост на преминаване.
« Last Edit: 20.05.2022, 23:12:25 by bgdimitrov »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6871
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Общински Транспорт Русе АД
« Reply #321 on: 21.05.2022, 10:08:09 »
Ъглите като гледам се запазват, както и кръстовката. Демек - същото, само че с дистанционно управление. То не е само да смениш стрелката, а се сменя целия комплект - с кръстовката шините после. Те дори не са си направили труда да променят ъгъла на отклонението след кръстовката, че е накриво.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline mad_devil_k5

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 91
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Общински Транспорт Русе АД
« Reply #322 on: 21.05.2022, 12:33:53 »
Тази стрелка.с това ъглово сечение,ще е по зле й от старите.Захода при разделителната стрелка при съвременните  е между 30 ѝ 45 градуса ъгъла трябва да е маалък  за да е скоростта по-голяма..Защо не  се закупиха автобуси или електробуси на Карсан,не са толкова скъпи,а й Румъния ги купуват доста.На Дунав моста, засякох на няколко пъти платформи конвой от Турция за Румънско,имаше 9 метрови й 12 метрови автобуси едните бяха на газ/метан.

Offline pesho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1071
    • View Profile
    • Email
Re: Общински Транспорт Русе АД
« Reply #323 on: 21.05.2022, 17:32:26 »
Явно се налага пак да пиша. Новите стрелки още не са направени изцяло. Има още работа по тях.
По отношение на карсаните. За какво са ни в Русе? Електричките на сор са си ок. Те са по технология бързо зареждане. За сега само в Русе, то се прилага. С 4те бързи зарядни машините работят 24/7. Какви ще са новите автобуси ще разберем, след провеждане на процедура в интернет. Каквото и да дойде ще е хубаво. Сегашните частници имат анекс да карат още време.
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline HST

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 252
    • View Profile
Re: Общински Транспорт Русе АД
« Reply #324 on: 21.05.2022, 21:05:45 »
Електричките на сор са си ок. Те са по технология бързо зареждане. За сега само в Русе, то се прилага. С 4те бързи зарядни машините работят 24/7.
В София бързо-зарядни работят от няколко години

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4369
    • View Profile
    • Email
Re: Общински Транспорт Русе АД
« Reply #325 on: 21.05.2022, 23:16:07 »
Само с претенции. Стига сте се оплаквали, като не ползвате транспорта в Русе. Имам карта и се возя за съжаление с автобус. На ден е по два пъти. Знам с детайли какво представляват автобусите. С ръжди са, скъсани и счупени седалки, ламарини вместо стъкла, плексиглас вместо прозорец, пушещи в черно или бяло, пропадания в пода и провисвания на машината, разнородни разположения на салоните и видовете седалки, паяжини и мизерия. За гонките и колко се карат курсовете няма да повдигам темата.
Щом са казали по 40 000 лв на автобус, то явно са намерили какво ще дойде. Всичко ще е една марка, и ще създаде комфорт. При един оператор тарифната политика ще стане по-гъвкава.
По отношение на стрелките със сигурност има поне 3 монтирани. На обръщало Бор, спирка Сент Уан и бул. Скобелев. Снимах ги и ще ги кача по някое време в темата. По мои виждания има още какво да се прави по тях, защото тролейбусите минаваха пак бавно.
Колко пъти ще се напише, че сегашното производство рейсове, Цитарото включително, след като си извъртят и изпърдят заложения ресурс, просто нямат заложен допълнителен такъв, за да се продават втора ръка в Африка, в Куба или на такива будали и шменти-капеладжии като нас. Ще направи някой далаверката, ще напълни неговия и на благодетеля си джобовете, а съвсем скоро "новозакупените" автобуси ще станат бетер тези, с които се возиш сега. Умря това като 0 305 или МАН SL. Работя в автобусен завод, та много добре знам какви колкото скъпи, толкова и боклучави материали се използват за каквото се сетите, както и за какво "качество" става въпрос. Гонят се бройки....
« Last Edit: 21.05.2022, 23:19:29 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline bgdimitrov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 392
    • View Profile
Re: Общински Транспорт Русе АД
« Reply #326 on: 21.05.2022, 23:56:23 »
^^ По тази логика нямаше да работят втора употреба автобусите в Ямбол, Добрич, Търново и т.н.  :help:

Offline dst1123

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 274
  • Т25 (199x-12.2015)
    • View Profile
    • Email
Re: Общински Транспорт Русе АД
« Reply #327 on: 22.05.2022, 02:11:10 »
Само с претенции. Стига сте се оплаквали, като не ползвате транспорта в Русе. Имам карта и се возя за съжаление с автобус. На ден е по два пъти. Знам с детайли какво представляват автобусите. С ръжди са, скъсани и счупени седалки, ламарини вместо стъкла, плексиглас вместо прозорец, пушещи в черно или бяло, пропадания в пода и провисвания на машината, разнородни разположения на салоните и видовете седалки, паяжини и мизерия. За гонките и колко се карат курсовете няма да повдигам темата.
Щом са казали по 40 000 лв на автобус, то явно са намерили какво ще дойде. Всичко ще е една марка, и ще създаде комфорт. При един оператор тарифната политика ще стане по-гъвкава.
По отношение на стрелките със сигурност има поне 3 монтирани. На обръщало Бор, спирка Сент Уан и бул. Скобелев. Снимах ги и ще ги кача по някое време в темата. По мои виждания има още какво да се прави по тях, защото тролейбусите минаваха пак бавно.
Колко пъти ще се напише, че сегашното производство рейсове, Цитарото включително, след като си извъртят и изпърдят заложения ресурс, просто нямат заложен допълнителен такъв, за да се продават втора ръка в Африка, в Куба или на такива будали и шменти-капеладжии като нас. Ще направи някой далаверката, ще напълни неговия и на благодетеля си джобовете, а съвсем скоро "новозакупените" автобуси ще станат бетер тези, с които се возиш сега. Умря това като 0 305 или МАН SL. Работя в автобусен завод, та много добре знам какви колкото скъпи, толкова и боклучави материали се използват за каквото се сетите, както и за какво "качество" става въпрос. Гонят се бройки....
Производството ясна работа, навсякъде е така. А проблемът е, че общинарите ни сега милеят за ПС-тата от ГТ, НО НИКОЙ НЕ ДАВА ПАРИ (освен няколко общински съветника от ГЕРБ  :rofl:) и за минимум кеш искат максимално ново и модерно! Не искам да се повтори и тук ситуацията с газовите виенски манове в Ивкони...
Да не говорим за липсата на далновидно мислене от време оно, когато унищожиха ОАТ преди 18 години ако не се лъжа. Колко пъти можеха след 2007 г.  да кандидатстват по различни европрограми... Реално последните нови автобуси се появиха в Русе 2008 г. с появата на оранжевите високоподови БМЦ-та на Шанса които се движеха по линиите за Николово, Мартен и май и Басарбово от всичките сега само 1 се появява инцидентно  :help:

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14535
    • View Profile
    • Email
Re: Общински Транспорт Русе АД
« Reply #328 on: 24.05.2022, 11:35:35 »
Лично мое мнение, че това за автобусите изобщо не е вярно. В София имаме МАН-ове на 8 години, които си изглеждат като почти чисто нови както си дойдоха. Нито имат ръжда, нито раздути плоскости и разлепени балатуми, работят си им климатици, вентилация, отопление, блокировки, всичко както си трябва. Айде да си спомним как изглеждаха преди 30 години автобусите само на 8 години. С разпрани балатуми, раздути плоскости, неработещи отоплители, бълващи пушеци.

В Поморие има Австрийски МАН-ове на 12-13 години, които също изглеждат като Софийските че и по-добре като почти нови. Според мен ако са от хубава марка и качествено направени, няма проблем да се ползват по сравнително леки линии още 5-6 години такива автобуси, със всичкия комфорт като чисто нов. А именно топъл зимата, с работещ климатик лятото, с нисък под и накланящ се на спирките за удобство на майки с детски колички.

И аз съм за да се купуват вече само чисто нови, но ако за момента няма от къде да се вземе друг и няма пари, това е добро компромисно решение. Даже в някои случаи по-добре да се вземе втора употреба висок клас автобус на 5-6 години, околкото нисък клас чисто нов, защото единия след 12-13 другия на 7-8 години ще са еднакво амортизирани. Дори нискобюджетните съчленени Конекто Г в София стават на 20 години и още не са минали ОР дори и още се използват дори по най-натоварените линии. Значи извода е, че ако вземеш качествен автобус на 7-8 години и ти го продадат на ниска цена спокойно може да се ползваоще поне толкова.
« Last Edit: 24.05.2022, 11:37:38 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline GANZ

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1173
    • View Profile
Re: Общински Транспорт Русе АД
« Reply #329 on: 25.05.2022, 11:05:15 »
Иво, би ли започнал да мислиш и гледаш трезво? Почти, а може и всички от МАН-овете, които са на 8 години са удряни, одраскани, окачването на повечето е ТОТАЛ щета и пътуването с тях е ужасяващо - особено тези по линии 83. Липса на поддръжка, мърляви шофьори, които карат и хвърлят на плаца. Отделно, че и пътищата чо които се движат са под всякаква критика  :help:

Offline Foreigner037

  • Писател
  • **
  • Posts: 41
    • View Profile
Re: Общински Транспорт Русе АД
« Reply #330 on: 25.05.2022, 11:37:50 »
Иво, би ли започнал да мислиш и гледаш трезво? Почти, а може и всички от МАН-овете, които са на 8 години са удряни, одраскани, окачването на повечето е ТОТАЛ щета и пътуването с тях е ужасяващо - особено тези по линии 83. Липса на поддръжка, мърляви шофьори, които карат и хвърлят на плаца. Отделно, че и пътищата чо които се движат са под всякаква критика  :help:
Освен окачването, не виждам кое от другите неща, които си изброил, са в следствие на лоша сглобка.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1997
    • View Profile
Re: Общински Транспорт Русе АД
« Reply #331 on: 25.05.2022, 11:57:09 »
Окачването не е вследстиве на лоша сглобка, а е от много лоши пътища и поддръжка. Все пак вече са над 450 000 км
The Grand Tour

Offline rs_section

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 146
    • View Profile
    • Email
Re: Общински Транспорт Русе АД
« Reply #332 on: 26.05.2022, 13:54:08 »
Струва ми се, че тука някой очаква да вземе автобус втора употреба и той да е по-добър от нов. Еми няма как да стане. Ясно е, че е компромисен вариант. Но ако се вземат достатъчно и се реши проблемът с поддръжката, ще е по-евтино от купуването на нови. Предвид, че операторът е нов и автобуси не е експлоатирал реално, новите програми не са пуснати и средства няма откъде да паднат наготово за нови, втората употреба е добър КОМПРОМИС. И на мен ми се иска нови Волво и Скания, иска ми се като в Швеция един оператор за цялата община и половината област, с лесна възможност да се прекачваш на градки и извънградски линии, ама ние сме на ниво, че имаме 3 вида месечни карти... Тей че малко по-реалистично да гледаме на нещата, моля.
Стар автобус, ако е поне ЕВРО 5, значи най-късно 2008 г., което са 14 години. На фона на тролеите от 86 г. си е космисчески напредък. На фона на техническото творчество по изгнилите Исузута, които са 2005-2006 г., също. Да не говорим за всякаквите тенекии от Полша и Чехия, които изглеждат покъртително. С идеята, че докато се отвори възможност за европейско финансиране, ще трябва да се ползва нещо, това е добро решение. Съвсем отделна тема е защо се докарахме дотук, защо 2 мандата ГЕРБ и вече цял мандат почти Пенчо няма напредък почти по нищо, но при сегашната ситуация, това е едно разумно решение.

Offline dst1123

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 274
  • Т25 (199x-12.2015)
    • View Profile
    • Email
Re: Общински Транспорт Русе АД
« Reply #333 on: 27.05.2022, 15:18:03 »
Струва ми се, че тука някой очаква да вземе автобус втора употреба и той да е по-добър от нов. Еми няма как да стане. Ясно е, че е компромисен вариант. Но ако се вземат достатъчно и се реши проблемът с поддръжката, ще е по-евтино от купуването на нови. Предвид, че операторът е нов и автобуси не е експлоатирал реално, новите програми не са пуснати и средства няма откъде да паднат наготово за нови, втората употреба е добър КОМПРОМИС. И на мен ми се иска нови Волво и Скания, иска ми се като в Швеция един оператор за цялата община и половината област, с лесна възможност да се прекачваш на градки и извънградски линии, ама ние сме на ниво, че имаме 3 вида месечни карти... Тей че малко по-реалистично да гледаме на нещата, моля.
Стар автобус, ако е поне ЕВРО 5, значи най-късно 2008 г., което са 14 години. На фона на тролеите от 86 г. си е космисчески напредък. На фона на техническото творчество по изгнилите Исузута, които са 2005-2006 г., също. Да не говорим за всякаквите тенекии от Полша и Чехия, които изглеждат покъртително. С идеята, че докато се отвори възможност за европейско финансиране, ще трябва да се ползва нещо, това е добро решение. Съвсем отделна тема е защо се докарахме дотук, защо 2 мандата ГЕРБ и вече цял мандат почти Пенчо няма напредък почти по нищо, но при сегашната ситуация, това е едно разумно решение.
Ако за ново става дума за неща от рода на Отокар, Исузу, Карсан и тем подобни, втора ръка е по-добър вариант. А и колко пък да е нов оператора? Нов бардак със стари курви е положението...  :rolleyes:

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1997
    • View Profile
Re: Общински Транспорт Русе АД
« Reply #334 on: 27.05.2022, 15:35:00 »
Нов от изброените марки ще изкара повече от стар евро 5 на 800 000 км с превъртян километраж на 500 000 км. Ще имат поне две години гаранция в които могат да се организират и да ги поддържат и така да карат 8-10 години.
The Grand Tour

Offline rs_section

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 146
    • View Profile
    • Email
Re: Общински Транспорт Русе АД
« Reply #335 on: 30.05.2022, 16:04:16 »
Нов от изброените марки ще изкара повече от стар евро 5 на 800 000 км с превъртян километраж на 500 000 км. Ще имат поне две години гаранция в които могат да се организират и да ги поддържат и така да карат 8-10 години.

Въпросът е дали дори от тези марки 12м нископодов автобус с климатик може да излезе на цена, близка до тая за втората употреба. И другият важен въпрос е, ако поръчаме днес, кога могат да дойдат новите автобуси, че напоследък е драма с доставките.
Аз лично съм привърженик на идеята за нови превозни средства, с гаранционно обслужване и т.н. - все ще е по-изгодно на оператора, въпросът е, че ние по-скоро в момента нямаме ресурса да платим за нови и се задоволяваме с някакви компромисни варианти, докато примерно ни одобрят програма, че и проект, по които да си поръчаме новите. И тогава идва ужасът за община Русе наречен обществена поръчка на превозни средства за градския транспорт. Вижда се, че им е мъка голяма. Демек едни 3 години от днес не ни мърдат. Ако от есента може да имаме евро 5 нископодови с климатик автобуси, ще си е струвало и все някак ще изкарат до доставката на новите, за които дори не знаем дали и кога ще може да поръчаме с еврофинансиране.

Offline rs_section

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 146
    • View Profile
    • Email
Re: Общински Транспорт Русе АД
« Reply #336 on: 02.06.2022, 12:14:50 »
А някой да има предположения какво може да вземем? Преди се говореше, че имало някакви Скании някъде, ама тогава не е имало бюджет да се купят.

Offline KillKill

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 739
  • Враг на Автотранс
    • View Profile
Re: Общински Транспорт Русе АД
« Reply #337 on: 09.08.2022, 13:18:15 »
Какво стана с 35 автобуса не могат да ги намерят ли. Уж пускаха поръчката пък минаха 3 месеца.

Offline bgdimitrov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 392
    • View Profile
Re: Общински Транспорт Русе АД
« Reply #338 on: 04.10.2022, 15:46:44 »
Общински Транспорт Русе най-накрая пуснаха поръчка по две обособени позиции за общо 34 използвани автобуси. Офертите ще бъдат отворени на 1 ноември

1. Обособена позиция № 1: „Закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на 24 броя употребявани автобуси с дължина от 11 000 мм до 13 000 мм и еднакъв цвят“

2. Обособена позиция № 2: „Закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на 10 броя употребявани автобуси с дължина от 8 000 мм до 12 750 мм“

ЦАИС ЕОП
« Last Edit: 04.10.2022, 16:24:23 by bgdimitrov »

Offline rs_section

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 146
    • View Profile
    • Email
Re: Общински Транспорт Русе АД
« Reply #339 on: 12.10.2022, 12:10:48 »
Това значи ли, че вече имаме идея какво и откъде ще вземем или стрелят на сляпо?