Author Topic: Проект "Интегриран градски транспорт на Варна"  (Read 3776 times)

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2914
  • ČKD Tatra T6A2-SF
    • View Profile
Предлагам в тази тема да се обсъждат подробностите около проекта и билетната система.

Quote
Вече купуваме и билетче от машина за градския транспорт във Варна

Източник: Moreto.net   

От днес пътуващите с автобуси на „Градски транспорт" във Варна могат да си купуват карти и билети не само от кондукторите, но и от автоматите по спирките и в рейсовете. Удобството е, че впоследствие, електронните документи за пътуване ще важат за няколко линии в рамките на 60 минути.

Първоначално автоматизираната билетна система ще работи пилотно само по маршрута на автобус № 10, а с приемането на новата Транспортна схема на града, ще стане факт и по останалите линии. Това обясни по-рано днес ръководителят на Проекта за интегриран градски транспорт във Варна Биляна Якова, предаде репортер на Moreto.net.

В услуга на гражданите, на всяка от спирките ще има екипи от консултанти, които ще помагат при ползване на машините за карти и билети.

А ето какво трябва да направим ако искаме да ползваме устройствата:

Когато устройството не е било използвано скоро на него ще се показва нещо като скрийнсейвър. Той ще се активира с докосване с пръст на произволна точка по екрана. След това трябва да изберем опция за закупуване на билетче от един лев. Ще се появи прозорец, който трябва да ни информира какви пари приема устройството. И тъй като рестото е само в монети, в машината може да се пускат суми до пет лева. На устройствата има терминали за банкноти и за монети. Предвидено е определено време за извършване на операцията, но ако не успеем да се вместим в него, можем да повторим процедурата. На финала, в отделение под екрана на машината падат билетчето, рестото и касовият бон.

Сходна е и процедурата за закупуване на карта с електронни билети. При първо купуване на карта, пакетът в нея е от 10 лева и се равнява на десет билетчета. Те са с валидност от 90 дни. Ако не сме успели да изчерпим пакета от електронни билети обаче, при следващо зареждане за 10 лева, се натрупват и отново можем да пътуваме с тях.

Устройствата, монтирани в автобусите, са същите като тези на спирките. Разликата е, че на тях можем само да презареждаме картите, но няма опция за купуване на нови.

С купено на спирка билетче имаме право да се возим на няколко линии в рамките на 1 час. Единственото ни задължение е при качване да го валидираме на някое от малките устройства, монтирани във всеки от рейсовете. Процедурата е бърза и лесна – отнема няколко секунди да пъхнем билетчето в отвора на устройството. По същия начин се случва и отбелязването на пътуване, когато имаме карта с предплатени билети.

Освен на български, устройствата работят и на английски, немски и руски език. На дисплеите им ще може да се види коя услуга колко струва, както и колко пари са внесени и какво ресто трябва да очакваме.

Цената на билетите остава 1 лв. За пилотната линия № 10 машините ще предлагат 2 основни типа продукти – стандартните хартиени билет, които са еднократни, и предплатени карти с електронни билети, в които може да бъде заделена определена сума пари. Електронните билети могат да бъдат изразходвани чрез валидиране на картата в специално валидиращо устройство в автобуса. Картите за пътуване, издадени от „Градски транспорт" ЕАД, остават валидни. Предвиден е междинен период, в който ще важат и двата вида продукти.

Мобилното приложение info iTransport за информация на пътниците в реално време може да бъде изтеглено безплатно. Въвеждането на карта с електронни билети цели да улесни и да спести неудобства на пътниците, които ползват масовия градски транспорт в града. Ползването на карти е и най-добрият вариант за активно пътуващите пътници, тъй като може да се зарежда многократно с електронни билети. За тези, на които се налага еднократно да използват градския транспорт, остава опцията за хартиен билет. Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Регионално развитие" 2007-2013, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие.
« Last Edit: 26.11.2017, 12:39:04 by Mammoth »
В 2313 ВТ :devil:
Почивайте в мир, 15Tr 02/6, 03/6 и 07/7. Завинаги живи... (2003/2007-2017г.)

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5349
    • View Profile

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline DjeimsBond85

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 530
    • View Profile
    • Email
Днес използвах билет от машина в 10ката!Имаше 2 момичета които обясняват как става имаше и кондуктурка!Билета важи 1 часа от момента на закупуване!90 % от хората говореха в автобуса как важи 1 час билета!

Offline pesho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 858
    • View Profile
    • Email
Quote
Вижте докъде стигна изпълнението на Интегрирания градски транспорт на Варна
Членовете на транспортната комисия бяха запознати с изпълнението на проекта "Интегриран градски транспорт на Варна". Към момента са изпълнени и разплатени девет от десетте компонента, поясни ръководителят на проекта инж. Биляна Якова.

Тя припомни, че по линия №10 пилотно бе пусната новата автоматизирана билетна система. Поетапно ще бъдат включени и останалите линии, след като бъде одобрена новата транспортна схема на града. От нея зависи и пускането на новия BRT коридор, който вече е изграден, поясни инж. Якова.

По бързия коридор, свързващ кв. "Владиславово" със сп. "Почивка", ще се движат 30 съчленени автобуса, добави Павел Кюрчев, директор на общинско предприятие "Транспорт и автоматизирана система за регулиране на уличното движение" (ТАСРУД). Той каза също, че на по-късен етап по варненските спирки ще бъдат монтирани информационни карти с маршрутите на автобусните линии.
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2394
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
ъъъъ дека ми е коридора ма??? Дали го не сложих у джебарите некъде... Или те викат БРТ-коридор на тва, че преди 3 години някъде нацапата по сумати булеварди малко жълта боя, която трябва да подсказва, че дясната лента е буслента... Не ми се мисли ако на Мария Луиза в час пик всички трябва да са в една лента...

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5349
    • View Profile

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2925
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Бързият коридор за автобусите във Варна ще стане факт след завършването на бул. "Левски"

Другите неща сме ги чувал, нова е информацията с това кога ще бъде пуснат БРТ - коридора. Предвид наближаващите избори шансът да стане факт, може би не е чак толкова малък.  :rolleyes:
« Last Edit: 19.01.2019, 09:30:10 by Magirus deutz »

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5349
    • View Profile
Аз се надявам поне нова транспортна схема и тарифна система да въведат и да пуснат електронното такуване да работи на пълни обороти. БРТ-то че няма да е бърз коридор в истинския му смисъл е ясно, но да пуснат поне една сравнително бърза линия със сгъстен интервал за сметка на препокриващи се с нея. Този път поне предизборно се надявам да се поразмърдат малко и да направят нещо положително за МГТ, а не само да отчитат дейност. :rolleyes: Срамота е третият по големина град в България да има такава пародия на градски транспорт и умишлено да се провалят възможности за неговото развитие.

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline skin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1805
    • View Profile
"след завършването на всички ремонти в града."

Да се надяваме, че става въпрос единствено за булеварда, защото редовно има странични неспиращи ремонти.Всичко това, разбира се, е тактическо за пореден път забавяне, което няма да доведе да желаните резултати.До завършването на булеварда има още поне година, а може би две(предвид дефектите , които биха могли да се появят).А транспортната схема не вярвам да зависи от направата на едно-две кръгови.
« Last Edit: 19.01.2019, 12:39:51 by skin »



Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3441
    • View Profile
Кога ще се оправи Африка? Когато се управлява по европейски.
Дори в транспортната комисия на ОбС вярваха, че след месец тръгва БРТ и няма нужда 9 ли беше 109 ли да ходи до Елпром. Тоя един месец беше преди 3'години.
Щом транспортната схема се въвежда по-бавно отколкото се строи голям булевард, значи просто не се въвежда нищо.

Изпратено от моят Moto C с помощта на Tapatalk


Offline skin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1805
    • View Profile
Виждам, че на няколко спирки информационните табели са подменени/поправени и вече светят в тъмнозелено, а не както досега в светлозелено.Така по-добре се вижда на слънце.



Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5349
    • View Profile
Забелязвам от доста време, че махат от автоматите за билети по спирките всичко, служещо за плащане с карта. :rolleyes:  И като гледам как запълват празните места май нямат намерение да ги връщат. Супер наздничаво е... :help:

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3441
    • View Profile
Назадничево е разбира се! Иначе купихте ли си карти за всички линии?

Каква е тая работа дето в някои 409 кондукторката-контрольорка кара пътниците да си купуват билети от автомата и казвала, че няма право да продава? Има ли го по други линии щото по 409 ми звучи странно да го има щото едва ли транстриумф го имат...

Изпратено от моят DRA-L21 с помощта на Tapatalk
« Last Edit: 21.10.2019, 09:59:58 by ooleg »

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5349
    • View Profile
В 409 всичко си беше наред последната седмица, поне няколкото пъти, в които пътувах. По другите линии също. Преди даже гледаха накриво хората като си купуваха билети от автоматите.   :rolleyes:

Що се отнася до картите - в края на месеца, засега само пенсионерите.

А като стана на въпрос за Транстриумф - няма ли да е безкрайно глупаво да си купиш карта за всички линии, но ако ползваш 409 да висиш да чакаш кола на ДАПа?
Особено със зимните разписания е немислимо. Реално единствената възможност да ползваш 409 изцяло е купувайки си карта за определената линия от ДАПа или от ТТ. Или левче - кефче.

Една и съща линия, две фирми, две общини и в резултат пак пътниците са ощетени. Същата работа е и с  билетите от машините - вземаш си билет от машина в 409 на ДАПа, но не можеш да се качиш в 409 на Транстриумф. Ако случайно го направиш, намусена лелка те насмита пред целия автобус как може да не знаеш за трагикомичните им "правила". Сякаш хората от цяла България са длъжни да познават неразбориите в транспорта със запазена марка Варна - просто никъде другаде няма такива безумия.

Другата недомислица е 121 - 99 % от маршрута й минава през Варна (също както и този на 409). Обаче се води към община Аксаково, която пък е на 1 км. от Варна. Хубава и удобна линия, която и без това вече е Халеевата комета и дори хората, които разчитаха на нея, започнаха да търсят други алтернативи. Но в 409, особено след като половината се държи от ДАПа, е редно да се признават превозни документи и от двете фирми.
« Last Edit: 23.10.2019, 10:20:54 by transtriumf »

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2914
  • ČKD Tatra T6A2-SF
    • View Profile
Крайно време е проблема с Аксаковските линии да бъде решен, най-доброто което може да се случи е всички линии да минат към ДАП-а.
В 2313 ВТ :devil:
Почивайте в мир, 15Tr 02/6, 03/6 и 07/7. Завинаги живи... (2003/2007-2017г.)

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3441
    • View Profile
Всъщност единия автобус не е бил 409, а 9. Т.е. случката май е от 9 където са се позвали на задължителен билет от машината.
Що се отнася до аксаковските линии - аз не виждам във Варна да е имало нормален кмет от 99-та година, така че кой да го реши?
Според някакво си социологическо проучване в кафевия PIK Потника има 27% при негласуващи около 50%, което дава вероятност да го изберат на първи тур! При последните рзкрития за неговата адекватност....
Ако хората не се вземат в ръце, работите ще станат много по-зле от последните мандати на Кирил Йорданов. Щото той (Йорданов) имаше здравословни проблеми, но сега нещата са на съвсем друго ниво.
Така, че ходете да гласувате за нормални хора!

П.С. Потника даже няма да се явява на дебат от bTV, щото ако го питат нещо по тези прокети сигурно без Биляна Якова няма да знае какво да каже! Предполагам в момента без хората в общината може да приказва само наичените на изуст неща.
« Last Edit: 23.10.2019, 11:03:57 by ooleg »

Offline Marti

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1336
  • RADIO ENERGY The Best Of 90s Music
    • View Profile
    • www.dinita.net
    • Email
Всъщност единия автобус не е бил 409, а 9. Т.е. случката май е от 9 където са се позвали на задължителен билет от машината.
9ката вече е изцяло с таксуване към Билетната система.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3441
    • View Profile
Всъщност единия автобус не е бил 409, а 9. Т.е. случката май е от 9 където са се позвали на задължителен билет от машината.
9ката вече е изцяло с таксуване към Билетната система.
Иначе не са пропуснали да искат билет ( от 3 лв)  на щерката въпреки, че е точно на 7 и все още не съм и купувал билет в друг град! Така, че за щавенето в градския транспорт - на високо ниво е, а крайния резултат е на ниско!

А защо нямат право да продават билети? В София можеш да си купиш от шофьора (ватмана), може във возилата на СЕ и от автомат (дето не връша ресто), но може и дневна карта от смартфон. Ама все пак не е една алтернатива.
« Last Edit: 23.10.2019, 11:05:45 by ooleg »