Author Topic: Карти и билети за пътуване в ГТ / Таксуване  (Read 484758 times)

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Понеже споменахте, че СКГТ не е винаовна за задръстванията, това в никакъв случай не значи, че те трябва да свалят още кожи от гърба на пътниците докато висят в задръстването. Определено трябва добре да помислят като въвеждат системата какво могат да направят. Аз вече дадох съвсем просто предложение за което няма как да не са се сетили.
 Отделно за да сме абсолютно точни инфлацията за миналата година ще е около 12.5%.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline bikerider_

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 250
    • View Profile
maniak, за твое съжаление, не ми плащат, за да правя стратегията за развитие на тая бездънна яма! Със сигурност обаче, ако я управлявах аз, първото което бих направил е да изготвя пакет от мерки, които да спрат разграбването и'! Щото в момента е като каца, без дъно, а някои искат да се наливат още повече грешни пари в нея!Е не става така! В нещо нереформирано да искаш още и още вложения е все 1 да си хвърляш парите в огъня! Какво друго бих направил? Няколко кредита, за подновяване на поне 50% от парка на возилата и след това естествено, ще вдигна цените, но след като чувствително повиша качеството! А и интервалите на движение на доста возила трябва да са по-малки и в този ред на мисли да се осигури допълнителен брой ПС. И със сигурност ще намеря свястна компания, която да наистина да чисти возилата! А и от диспечерския център има още много какво да се желае...
И нека не ми излизат с оправдания, че метрото било приоритет или не знам си какво! Как едни хървати, които дори са извън ЕС имат много по-качествен транспорт и нашият изглежда смешен в сравнение с техния?! Как дори румънците и гърците са по-добре и все на нас ту липса на пари, ту задръстването, ту некоректен концесионер по чистотата са ни виновни за всичко?!Но не и управлението на самата компания...Ми че тя откакто се помня все е на загуба!А защо в провинцията не са така?Защото дори и по-малки градове, са се научили, макар и по примитивен начин, да си събират плащанията до 1!
А хайде difian да не ми казва, какво да ползвам! От маршрутките и ГТ, второто е по-малкото зло, понеже маршрутките хем са неудобни, хем много по-скъпи, хем не се знае дали са по-бързи - полза никаква! Прищявка за по-платежоспособните шарани от пътниците на ГТ.И да не забравяме, че те бяха създадени от частни интереси - същите тези интереси, опитващи се да умаломощят ГТ, за да печелят те с мизерните бусченца, които фабрично са за картофи, но не и за хора...Но беше допуснато и да тръгнат маршрутки поради безпомощността на ГТ да си поддържа парка дастатъчно голям и да превозва софиянци, без да има нужда от подобен смешен ориенталски транспорт.Поради липса на акъл и каквато и да е стратегия за развитие...Понеже ако ГТ имаше поне малко по-прагматично ръководство, никога не биха допуснали да ги обявят за неспособни да си обслужват линиите и пътникопотока и биха направили всичко възможно, за да си запазят монопола и да не позволяват частниците да им крадат клиентите. Но не, те все повече допускат да им издърпват килимчето из под краката! А на какво да се возя си е лично мой проблем и това че съм избрал някой, не може да ме спре да очаквам повече от него, да критикувам, и да изразявам мнението си, когато явно се опитват да ми бръкнат надълбоко в джоба, без да са ми предложили повече!И в крайна сметка - ще го бъде този, който предложи най-доброто.Ако ГТ продължава така, вече виждам и частни трамваи, тролеи и метро...
А това, че на вас ГТ в моментното му състояние си ви харесва и не искате и да чуете, че новите цени ви ощетяват си е ваш проблем, само че не ми казвайте на какво да се возя и не ми наричайте мисленето "пенсионерско", понеже явно малко хора тук знаят какво е да получаваш това, за което плащаш, а не да просто да те ограбват!А и живеем на място, където всеки има право на мнение.Уж...
« Last Edit: 12.02.2008, 19:33:41 by bikerider_ »
Аз съм "софиянец"...през седмицата със семейството ми задръстваме София с трошките си 3-та злоупотреба, а през уикендите отиваме по родните си места и оставяме София да подиша... - практика на "софиянци"

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email

Аз ни най-малко не ти налагам на какво да с е возиш, но ти си противоречиш- никой не те кара на сила да се качваш в ПС на СКГТ.Щом смяташ, че цената не отговаря на качеството и си недоволен- еми не ги ползвай.Но щом ги ползваш, значи си сключил сделка, приел си условията, които ти се предлагат и няма какво да с е оплакваш.А СКГТ определено не е монополист- качеството на маршрутките било дори по-лошо, та и по-скъпо.Вероятно и на такситата ще намериш косур, автомобил под наем, приятел да те вози, сам да с е возиш, пеша...
 Никъде не съм казвал, че транспортът е цъфнал и вързал- и аз смятам, че с един по-добър мениджмънт и спиране на далаверите би било отлично- тогава не биха съществували много от проблемите.
 За усложнения трафик наред с възможността за по-далновидно диспечерско управление, наистина метрото е манната небесна и трябва максимални усилия в тази посока.Не бих казал, че останалия транспорт е чак толкова пренебрегнат за негова сметка- при автобусите частниците са само на нови (независимо от марката производител), от 2003 насам СКГТ е купил 50 съчленени Конекто, 30 къси, 61 БМС- 151 нови автобуса.Сега ще се вземат 39 нови, плюс тези на частниците- който също тряба да са нископодови нови... А на Загреб според Википедия автобусите са общо 300.Имах и по модели и година на производст линк, но не мога да го представя сега.
 Частни тролеи, трамваи и метро едва ли някога ще видиш- огромни инвестиции, бавно изплащане- при промяна в пътникопотока не можеш да спреш линията или да преместиш метростанцията на по-уживено място...Маршрутките им се изплащат изключително бързо, могат да променят маршрута и не те обвързват с тежки и непосилни задължения- факт е, че няма контрол и качество, като от това се облагодетелстват концесионерите.
 И накрая най-важното- Борислав ти каза колко е инфлацията.Какво да прави транспорта- тези 12% ужеличение на разходите кой да ги покрие- като затънат в дългове за горива как да с е инвестира в подобряване на услугата.Наглост щеше да е при не порменена конюнктура безпричинно да вдигнат цената, но тук условията налагат това.

Offline bikerider_

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 250
    • View Profile
Аз не си противореча, а ти явно не разбираш на къде бия. Anyway...
Само че сигурно и ГТ сам по себе си си е виновен за задръстванията...ако беше направен като хората, така че да може да се разчита винаги на него, че ще дойде навреме, че няма да е тъпкан, така че тълпата да те изхвърли още от вратата при опита ти за качване, да е отоплен и да няма возила на по 20г., самата транспортна мрежа да е по-гъста, може би по-малко софиянци биха използвали личното си МПС и биха се качили на ГТ...Но не.
Освен всичко, трябва да си преосмисят и политиката по отдаване на площи за реклама. Понеже обезобразяват возилата, а взимат за това буквално жълти стотинки. И всичко е в полза на посреднически фирмички...И после потърпевши пак са пътниците. Хем превозните средства вършат лична услуга на някой, хем от тая реклама не се печели достатъчно и билетите пак не са достатъчно скъпи...
А за частните линии бъди спокоен - ако частната линия е с по-добър интервал на движение, ако във всяко ПС има стриктен контрол по редовността на пътниците и приходите се събират на 100%, да не би да мислиш, че 1 линия като ТБ9 например няма да си изплати новите тролеи за 5г?! Маршрутките успяват, та даже и на печалба излизат, а тоя просволут ГТ все е на загуба! Ми много се краде значи. Няма как иначе да се обясни. Парите просто изтичат някъде. Лошо менажерство...
А това, че се возя в ГТ и нямам право да го критикувам, като ръководството се опитва да ме изнудва е пълен блъф, драги!Значи според теб, те имат право да искат повишение на цената при вдигане на инфлацията, а аз нямам право да съм недоволен, при все че вече сме членове на ЕС, а те ме возят по нови цени, в старите возила?!И трябва да си трая, така ли? Интересен начин на мислене имаш...
Изтъкват ми, че щяли да внесат 30 единични автобуса...а от предишната доставка на съчленени през 2000 и не знам коя година досега, колко автобуса са били бракувани?! Сигурно повече, отколкото са внесени... заради което и при последната процедура за отдаване на линии на концесия бяха дадени повече линии отколкото при предишната. Т.е. ГТ няма достатъчно коли да си обслужва линиите и ги дава на частници, когато бракува 1/5 от автопарка си примерно, вместо на мястото на бракуваните да купи нови коли...
Друг казва, че ни возят в Мерцедеси.Да, но в коли на по 20г., които не са сред най-добре поддържаните, така че марката е без значение.
А що се отнася до инфлацията.Да, има я, но все пак цената се вдига ако не при повишение на качеството на услугата, то поне при запазването на нивото му.А при ГТ за съжаление не се наблюдава дори запазване на нивото - нито са редовни, колкото преди предишното увеличение на цената, нито са толкова "празни", колкото са били тогава...Някой ще каже, ама задръстването е виновно. Ами да реши първо него общината, а дотогава да субсидира ГТ! Понеже гражданите не са виновни, че общината не е осигурила нормални пътища и транспортът, чиято цена иска да вдига е нередовен защото някой не си е свършил работата!
Аз съм "софиянец"...през седмицата със семейството ми задръстваме София с трошките си 3-та злоупотреба, а през уикендите отиваме по родните си места и оставяме София да подиша... - практика на "софиянци"

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Quote from: bikerider_
от предишната доставка на съчленени през 2000 и не знам коя година досега, колко автобуса са били бракувани?! Сигурно повече, отколкото са внесени... заради което и при последната процедура за отдаване на линии на концесия бяха дадени повече линии отколкото при предишната. Т.е. ГТ няма достатъчно коли да си обслужва линиите и ги дава на частници, когато бракува 1/5 от автопарка си примерно, вместо на мястото на бракуваните да купи нови коли...
Линиите, които общината даде на концесия преди 6 години, и сегашните, са си пак същите. А коли има достатъчно, щом СКГТ успя да поеме тежката линия 72 след фалита на Сиббус. А и няма лошо да има концесия - така има конкуренция и така може да се повиши качеството.

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Quote from: bikerider_
А за частните линии бъди спокоен - ако частната линия е с по-добър интервал на движение, ако във всяко ПС има стриктен контрол по редовността на пътниците и приходите се събират на 100%, да не би да мислиш, че 1 линия като ТБ9 например няма да си изплати новите тролеи за 5г?! Маршрутките успяват, та даже и на печалба излизат, а тоя просволут ГТ все е на загуба!

Една маршрутка струва 20 000 Евро, един тролейбус 360 000 Евро. Едното вози на 1.5, другото на 0.7 лв. Простата сметка показва, че маршрутката ще е изплатена след 26 000 клиента, тролейбуса след 1 004 000 клиента - при това само цената на закупуване разликата е 40 пъти. И като сметнеш, че максимумът за една маршрутка е 30, а за тролейбуса - 150 човека то тролея ще трябва да извърши 7 пъти повече курсове. А те са свързани с допълнителни разходи за енергия се сети защо маршрутките се избиват бързо, а тролеите - не. И защо няма да видим частни тролеи и трамваи (2 500 000 Евро), за метрото да не говорим, че е смехотворно - частно метро няма.

Offline bikerider_

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 250
    • View Profile
Quote from: etnies
Една маршрутка струва 20 000 Евро, един тролейбус 360 000 Евро. Едното вози на 1.5, другото на 0.7 лв. Простата сметка показва, че маршрутката ще е изплатена след 26 000 клиента, тролейбуса след 1 004 000 клиента - при това само цената на закупуване разликата е 40 пъти. И като сметнеш, че максимумът за една маршрутка е 30, а за тролейбуса - 150 човека то тролея ще трябва да извърши 7 пъти повече курсове. А те са свързани с допълнителни разходи за енергия се сети защо маршрутките се избиват бързо, а тролеите - не. И защо няма да видим частни тролеи и трамваи (2 500 000 Евро), за метрото да не говорим, че е смехотворно - частно метро няма.
Приятелю, понеже виждам, че си осведомен по въпроса, да те питам - нима в Англия няма частни влакове?! Може би те са по-тъпи от нас и частниците им не си правят сметката, че купуват цели влакове и взимат линии на концесия...може би пък ние с теб тук откриваме топлата вода... Никой не е казал, че концесията на влаковете трябва да е 5г. Може и 10, и 15, и 20 да е! Достатъчно че да се изплати. И никой не е казал, че ако договора го принуждава да сменя возилата на 5г., като свърши 5 годишният срок, частникът няма да продаде колите другаде и да си възвърне част от инвестицията по този начин. Нима сега Карат не би могъл да си продаде "старите" Конекта в провинцията на добра цена?! Иска се обслужването на концесионната линия да е с нови мотриси/коли, да са редовни, чисти, топли. Това се иска, нищо по-сложно! ...и 1 нормална, а не ограбваща система за таксуване, с еднакъв аршин за всички, а не чернилките да ги подминават контрольорите!
Колкото до това дали концесията повишава качеството...зависи от сключения договор и от самия концесионер. Не бих казал, че многогодишният фарс със 72 може да бъде пример за добра концесия. А ГТ я пое вярно, само че настана хаос в обслужването на други линии, като 111 например, понеже колите от нея ги пратиха на 72. И е нормално все пак да имат някакъв резерв, откъм подвижен състав. Но в какво състояние е този резерв, е друг въпрос. Някои от колите са нови, но други са 20 и няколко годишни Икаруси (и ще се повторя тук), с външно окабеляване по тавана...
Аз съм "софиянец"...през седмицата със семейството ми задръстваме София с трошките си 3-та злоупотреба, а през уикендите отиваме по родните си места и оставяме София да подиша... - практика на "софиянци"

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Само дето частника не изпълнява социална функция  И сега БДЖ има конкуренция в товарните превози, защото там се печели. Защо според теб няма кумкуренция при пътническите, По простата причина, че пътническите превози са на загуба, защото имат социална функция.
 А и защо гледаш само кофти концесиите. Да не би само 72 да беше на концесия? Ами останалите. Или пак идваме дотам, където ти бях казал, че зависи как ще се пише договора за концесия.
 Освен това имай предвид, че концесионера не е отишъл на добра воля само за да си изплати инвестициите, а за да печели най-вече. Това е целта на всеки концесионер.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
И пътническите превози могат и са печеливши. Давам пример. Вчера по ІІ линия се прави хайка, при която във влаковете се допущат само лица с билети. В една от гарите, при средна печалба на ден от 15-20лв от билети, изведнъж приходите се оказват 110лв!!!
Всеки реве за това, че влаковете са мръсни, непочистени, стари, но днес аз нацелих 2 пъти ПВ с рециклирани exDB вагони. Влаковете бяха на 60% пълни, кондукторът със златни пръстени, видимо от цигански произход, без никакви обноски, без официално облекло, без... Е, ще кажете, пак че влакът е бил нов и чист, топъл и уютен. Но, колко ли от тия 60% пътници са си платили билетчето и колко се возеха на черно...
Извод. Всяка фирма работи за да печели, иначе фалира. Не е невъзможно държавна фирма да печели, била тя БДЖ-Пътнически Превози или Карат-С, това трябва да го искат самите хора на ръководните постове и ние, данъкоплатците, пътниците, въздухотровителите.

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Quote from: bikerider_
Приятелю, понеже виждам, че си осведомен по въпроса, да те питам - нима в Англия няма частни влакове?! Може би те са по-тъпи от нас и частниците им не си правят сметката, че купуват цели влакове и взимат линии на концесия...може би пък ние с теб тук откриваме топлата вода... Никой не е казал, че концесията на влаковете трябва да е 5г. Може и 10, и 15, и 20 да е! Достатъчно че да се изплати. И никой не е казал, че ако договора го принуждава да сменя возилата на 5г., като свърши 5 годишният срок, частникът няма да продаде колите другаде и да си възвърне част от инвестицията по този начин. Нима сега Карат не би могъл да си продаде "старите" Конекта в провинцията на добра цена?! Иска се обслужването на концесионната линия да е с нови мотриси/коли, да са редовни, чисти, топли. Това се иска, нищо по-сложно! ...и 1 нормална, а не ограбваща система за таксуване, с еднакъв аршин за всички, а не чернилките да ги подминават контрольорите!
Колкото до това дали концесията повишава качеството...зависи от сключения договор и от самия концесионер. Не бих казал, че многогодишният фарс със 72 може да бъде пример за добра концесия. А ГТ я пое вярно, само че настана хаос в обслужването на други линии, като 111 например, понеже колите от нея ги пратиха на 72. И е нормално все пак да имат някакъв резерв, откъм подвижен състав. Но в какво състояние е този резерв, е друг въпрос. Някои от колите са нови, но други са 20 и няколко годишни Икаруси (и ще се повторя тук), с външно окабеляване по тавана...

И сега теоритично има възможност за частници в пътническите превози, но никой няма интерес - по икономически прични. Не знам дали има или няма частни пътнически оператори в Англия, но и да има - това е изключение. Поне в Европа повечето жп компании са държавни. Предпоставка за конкуренция е добре изградена и поддържана инфраструктура, каквато тук няма. Приватизацията на БДЖ би имала отрицателен ефект - видя се какво се случва след приватизация на бивши държавни монополи. А и за разлика от автобусите, при електротранспорта (все едно градски или не) продажбата на подвижен състав е много по-трудна.
А и от 11-те концесии, само една се оказа неуспешна - останалите са добри, или поне задоволителни. Хаоса в обслужването на 111 има от поне година и половина. Това, че конекта се движат по линии различни от 111 е по друга причина, а не заради 72 - дали ще са на 63, 107 или 72 е все тая.
Ще чакаме юли, като влезе електронното таксуване да видим. Въпреки, че съм песимист за него.

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Дискусия да се продадат или не държавните железници има и в Германия.
Доколкото знам железопътните превози в Холандия (може би Златин ще знае по-точно) са приватизирани и нивото на услугата след това е паднала. И аз съм на мнение че по-добре ще е БДЖ да остане държавна. И като такава, при желание, може да се управлява добре. Да се концесионират определени линии - да, но при сегашното състояние на железния път никоя фирма няма да иска, защото инвестициите са големи, а конкурентоспособността - ниска.

А ако си спомняте по време на последната предизборна кампания беше споменавано за концесиониране на метрото в София
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Quote from: LG_
Дискусия да се продадат или не държавните железници има и в Германия.
Доколкото знам железопътните превози в Холандия (може би Златин ще знае по-точно) са приватизирани и нивото на услугата след това е паднала. И аз съм на мнение че по-добре ще е БДЖ да остане държавна. И като такава, при желание, може да се управлява добре. Да се концесионират определени линии - да, но при сегашното състояние на железния път никоя фирма няма да иска, защото инвестициите са големи, а конкурентоспособността - ниска.

А ако си спомняте по време на последната предизборна кампания беше споменавано за концесиониране на метрото в София

За ди бан обаче става въпрос за 25% от акциите на  компанията - при това без право на глас. Сумата беше около 10 милиарда евро ако не се бъркам.
« Last Edit: 15.02.2008, 12:48:37 by etnies »

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Отделно почти всяка европейска страна има частни жп превозвачи. И не по един. По този начин общините имат избор да предпочетат, кой превозвач ще оперира на територията им.

Offline bikerider_

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 250
    • View Profile
Eми за да печели концесионера трябва първо: да предложи добря услуга, а именно нови и редовни ПС и второ: да си осигури максимална събираемост на приходите. И до къде стигнахме накрая?! До там, че ако ГТ не може да си обслужи линиите подобаващо добре и на цена, която не надвишава предлаганото качество, концесионерите ще му вземат чергата изпод краката. Понеже не е моя, а на СО идея, да даде нови линии на концесия. Към предишно обслужваните от частници линии, след последния конкурс бяха прибавени още. Правете си изводите! А и както казах и maniak потвърди и за Германия и Холандия(надали при лалетата качеството е спаднало!) - англичаните или немците надали са по-тъпи от нас, че си дават влаковете или даден сегмент от транспорта на частници.
Аз съм "софиянец"...през седмицата със семейството ми задръстваме София с трошките си 3-та злоупотреба, а през уикендите отиваме по родните си места и оставяме София да подиша... - практика на "софиянци"

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Quote from: bikerider_
Eми за да печели концесионера трябва първо: да предложи добря услуга, а именно нови и редовни ПС и второ: да си осигури максимална събираемост на приходите. И до къде стигнахме накрая?! До там, че ако ГТ не може да си обслужи линиите подобаващо добре и на цена, която не надвишава предлаганото качество, концесионерите ще му вземат чергата изпод краката. Понеже не е моя, а на СО идея, да даде нови линии на концесия. Към предишно обслужваните от частници линии, след последния конкурс бяха прибавени още. Правете си изводите! А и както казах и maniak потвърди и за Германия и Холандия(надали при лалетата качеството е спаднало!) - англичаните или немците надали са по-тъпи от нас, че си дават влаковете или даден сегмент от транспорта на частници.


Никакви нови линии не са били давани на концесия. Даже са с 1 по-малко. По последни данни 72 ще си остане на СКГТ, а след като дойдат новите Конекто за 111 Земляне ще си поемат линията официално с БМЦ.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Quote from: etnies
Никакви нови линии не са били давани на концесия. Даже са с 1 по-малко. По последни данни 72 ще си остане на СКГТ, а след като дойдат новите Конекто за 111 Земляне ще си поемат линията официално с БМЦ.
Нали Карат С я бяха взели или бъркам?

Offline bikerider_

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 250
    • View Profile
Еми значи бъркам тука, подвел съм се от пресата. Въпросът е, че от 2000г. насам например общия брой на колите в ГТ драстично е бил свит. А това говори за общото състояние но компанията или по-точно за несъстоянието и' да си обслужи всичките линии сама.
Аз съм "софиянец"...през седмицата със семейството ми задръстваме София с трошките си 3-та злоупотреба, а през уикендите отиваме по родните си места и оставяме София да подиша... - практика на "софиянци"

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Quote
Цената на билета за градския транспорт да стане 1 лв. (0,70 лв. в момента), а на месечната карта за всички линии - 45 лв. (37 лв. сега), предвижда доклад на Столична община, които предстои да бъде внесен следващите седмици от зам.-кмета по транспорта Велизар Стоилов. Според разчетите, направени от директорите на транспортните фирми, това е реалната цена на услугата, за да бъдат покрити разходите им. Не стана ясно обаче от кога може да влезе в сила евентуалното увеличение. Това тепърва предстои да се уточни в доклада на зам. кмета, но със сигурност новите цени ще влязат в сила още през тази година.

Решението е тежко, но билетите не са поскъпвали от 2004 г., а картите - от 2001 г., каза Стоилов и попита дали може някой представител на комисията по транспорт да го подкрепи, за да внесат заедно доклада. Общинските съветници обаче предпочетоха да си замълчат. Това трябва да е предложение на администрацията и когато го получим, може да решим дали го подкрепяме, заяви председателят на комисията Радослав Тошев.

Според него поскъпване на билетите може да има само ако се каже на софиянци с какво ще се подобри услугата и ако се завишат приходите на транспортните фирми. Трябва да се знае, че с тези цени само ще поддържаме системата да работи на сегашното й ниво, заяви директорът на "Столичен автотранспорт" Асен Добранов. И добави, че подобряване на условията в градския транспорт може да стане с повече инвестиции, които могат да дойдат и от кредити.

Приходите в общинския бюджет след това поскъпване ще се завишат с 12 млн. лв. В момента от продажба на билети общината получава 86 млн. лв. Въпреки това около половината от разходите на градския транспорт се покриват не от продажба на билети, а чрез трансфери от общината и републиканския бюджет. Общината дава за преференциални карти за градския транспорт на ученици, студенти, военнослужещи за около 61 млн. годишно, държавата превежда около 20 млн. лева. Често тези пари свършват още през лятото и се налагат актуализации, а делът на общинската субсидия набъбва значително. Повечето от парите от държавния бюджет отиват за дотиране на картите на държавните служители. Разходите, по данни от 2006 г., на трите общински фирми - "Столичен електротранспорт", "Столичен автотранспорт" и "Метрополитен" са съответно 32 млн. лв., 71 млн.лв и 32 млн. лв. Общо - 135 млн. лв. годишно.

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Аз съм съгласен на увеличението само че искам преди това Бойко Борисов или Велизар Стоилов (все ми е едно) да докажат че поне 75% от приходите от реклама върху превозните средства отиват в Общината респективно за градския транспорт, а не по комисионни на рекламни прекупвачи.
« Last Edit: 19.03.2008, 20:01:09 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Quote from: LG_
Аз съм съгласен на увеличението само че искам преди това Бойко Борисов или Велизар Стоилов (все ми е едно) да докажат че поне 75% от приходите от реклама върху превозните средства отиват в Общината респективно за градския транспорт, а не по комисионни на рекламни прекупвачи.
Не в Общината, а директно в сметката на градския транспорт!
И още нещо. Отадоха се куп линии на концесия, като спечелилите трябваше да внесат нови рейсове. Трябва ли 100% от ГТ да стане частен за да се разкарат "най-хубавите, най-удобните, най-приятните" за пътуване рейсове  - Икарус, хюлиез и другите им набори