Author Topic: Карти и билети за пътуване в ГТ / Таксуване  (Read 484763 times)

Offline bikerider_

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 250
    • View Profile
А като ми увеличат цената, ще стане ли по-редовен и по-малко тъпкан?!
Аз съм "софиянец"...през седмицата със семейството ми задръстваме София с трошките си 3-та злоупотреба, а през уикендите отиваме по родните си места и оставяме София да подиша... - практика на "софиянци"

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Quote from: bikerider_
А като ми увеличат цената, ще стане ли по-редовен и по-малко тъпкан?!
не, ще се поддържа на сегашното състояние

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Quote from: bikerider_
А като ми увеличат цената, ще стане ли по-редовен и по-малко тъпкан?!


 Може единствено да се тъпчеш в по-нови превозни средства. Останалите неща не са от компетенцията на ГТ, особено времетраенето на пътуване и задръстване. Но забележете колко гълта автото - 74 млн. Тама ако разровят и разчистят далаверите ще има за нови автобуси. Мен са ми интересни приходите от реклама на колко възлизат.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Quote
Левче за билетче


Ученик се вози гратис на трамвай по столичния бул. "Граф Игнатиев"
ФОТО ВИКТОР ЛЕВИСОФИЯ. Левче за билетче ще плащат софиянци, ако Столичният общински съвет приеме предложението за увеличение. Сега пътуваме за 70 ст., а петицата била с отстъпка и се купува за 3 лева. Картата за цялата градска мрежа пък ще стане 45 лева вместо досегашните 37. Цените са заложени в доклад на общинската администрация, който ще се обсъжда от съветниците през следващия месец. Реалната себестойност на билета миналата година беше около 87 ст. Сега горивото е над 2 лева и себестойността на билета отдавна е лев, смята шефът на общинския "Автотранспорт". Последните разчети на транспортните фирми обаче показали, че ако се пътува за под лев, те ще регистрират нарастваща загуба. Решението е тежко, но билетите не са поскъпвали от 2004 г., а картите - от 2001 г., коментира зам.-кметът по транспорт Велизар Стоилов. Съветниците от транспортната комисия все още не са подкрепили предложението, защото то трябвало добре да се обмисли. Освен това покачването на цената трябва да се съпроводи с подобряване на услугата - нови возила и редовен график. С влизането на новата тикет система разстоянието между две спирки може да се минава и за 10 ст., защото ще се таксува електронно, обясниха от Столичната компания за градски транспорт.
 Сияна Севова

http://standartnews.com/bg/article.php?d=2...;article=226238

         
« Last Edit: 21.03.2008, 09:09:40 by etnies »

Offline gecasux

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 70
    • View Profile
    • http://www.data.bg/i.php?fid=14666091
Предложението е оформено в доклад на Стоилов до комисиите по финанси, местно самоуправление, стопанска политика и по транспортна инфраструктура на СОС, предаде БТА. Цената на билета за пътуване от 0.70 да стане 1.00 лева, а продаваният до момента билет от водача на транспортно средство на цена 0.80 да стане 1.10 лева, предлага Стоилов. Неговите мотиви са, че реалната цена на билета за еднократно пътуване през второто полугодие на 2007 г. е била 0.85 лева. Заради увеличените цени на дизеловото гориво, на електроенергията за промишлени нужди и на консумативите на транспортните дружества, се очаква тя да нарасне, пише Стоилов в доклада си до комисиите. Разходите за изпълнение на годишната транспортна задача за тази година възлизат на 190 136 000 лева, което обуславя недостиг, който не може да бъде покрит с вътрешни резерви на дружествата. В мотивите на Велизар Стоилов като причина за исканото повишение се посочват и увеличените стойности на ставките на километър пробег на транспортните фирми, постигнатото стачно споразумение за увеличение на заплатите в общинските транспортни дружества през май 2007 г. и увеличените от 36 до 90% пари за километър пробег на частните оператори след конкурса в края на миналата година.
В предложението на Стоилов се иска комбинираният билет за метро и наземен транспорт от 1.10 да стане 1.40 лева.
Предлага се въвеждането на талони за пет пътувания с цена 4.25 лева, талоните за десет пътувания да станат 7.50 лева.
Билетът за нередовен пътник от 7.00 сега от 1 май да стане 10.00 лева, предлага още Стоилов. Фишът за нередовен пътник да стане от 1 май 20 лева, се посочва в документа. Еднодневната карта за пътуване по всички линии да стане 3.30 лева, петдневната - 13.00 лева, се предлага на комисиите от СОС. Картата за една линия за един месец да стане 21 лева, а за две линии - 38 лева, пише още в документа. Цените на картите за три месеца за две линии да станат 105 лева, за всички линии - 120 лева, а билетите за многократно пътуване на инвалиди и на граждани над 68 години за един месец - 6.00 лева, се предлага още от Стоилов. Предложението е и след 1 май да се запазят досегашните цени на картите за пътуване на студенти, докторанти, ученици, ученици от домовете за отглеждане и възпитание на деца, лишени от родителска грижа и на спасителите от Планинската контролно-спасителна служба.
31 март 2008 / News.dir.bg
3 7 7 4 T H E B E S T BUS http://www.data.bg/i.php?fid=14666091]

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Quote from: maniak
За мен това е поредното замазване на нещата, колкото хората да си мислят, че ушким нещо ще се подобри.
Според мен е доста голямо повишението с 30 ст., най-много с 20 ст. да се вдигне. А тези 100 млн. евро въобще не е ясно в какво ще се инвестират и как.

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Quote from: ozzy
Според мен е доста голямо повишението с 30 ст., най-много с 20 ст. да се вдигне. А тези 100 млн. евро въобще не е ясно в какво ще се инвестират и как.

Но пък е ясно в какво няма да се инвестират - нови тролеи трамваи и автобуси (ако се изключат частните)
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Heuliez

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 784
    • ICQ Messenger - 484886265
    • AOL Instant Messenger - Skype+-+tedo_13
    • View Profile
    • Email
Билетът няма да поскъпва

„Цената на билета за градския транспорт няма да се повишава от 1 май, както беше предложено. Ще я повишим, едва когато повишим качеството на услугата”
Това заяви кметът на София Бойко Борисов, цитиран от съобщение напресцентъра на Столична община.
„През следващите месеци предстои преструктуриране на градския транспорт, изготвяне на инвестиционна програма и закупуване на нови автобуси. Не е логично при не толкова добра услуга да повишаваме цената за превоз. Докладната записка ще бъде изтеглена от деловодството на Столичния общинския съвет”, допълни Бойко Борисов.
В края на марта стана ясно, че зам.-кметът по транспорта Велизар Стоилов е предложил цената на билета за пътуване да се повиши от 0.70 лева на 1 лев от 1 май (виж линка). Предлага се и поскъпване на картите за градския транспорт. Мотивите - увеличените цени на дизеловото гориво, на електроенергията за промишлени нужди и на консумативите на транспортните дружества.

02 април 2008 / News.dir.bg

Енчо

  • Guest
Ако решението засяга повече от половината софиянци, има шанс да го спрем като поискаме референдум. И не само за цената, но и за промяна на останалите "правила на играта" кое как накъде тече в градския транспорт. Пък после и в другите общински фирми, да ме простите за отклонението.  

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Е, щом са успели да прочетат получените от другия писма ногава ще можем да говорим за координация. ББ му пожелавам като одъртее да да се вози със същите превозни средства, които е купил по време на сегашния и тогава да видим кой доволен, кой - не!

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
По принцип вариантите са два: инвестиции и после поскъпване на билета или поскъпване на билета и после инвестиции. Без да се вдигне цената въобще не очаквайте нови возила. Комунизма свърши. няма вече местене от единя джоб в другия. Е има де ама с излишъка се разпорежда Серго . Да видим какво преструкториране ще измислят.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Серго си го е харесал Буш за Зет. Горката Елена! Йончева, не Костова  

А иначе от СКГТ за пореден път се правят на ударени. Или си самостоятелно дружество, или не. То не става хем да преразпределяш и контролираш частните оператори, които сами си купуват возилата, хем пък да искаш общината да ти купува на дъщерните дружества подвижния състав.
Същата история като БНТ - уж обществена телевизия, пък смуче от две цицки - бюджет и реклама.

Та най-добре май СКГТ наистина да стане дирекция към Агенцията по Трафика (дето март месец щеше да е заработила уж - що ли не съм учуден) и да се занимава с контрол над операторите, разписания, глоби, спирки и т.н. а Автото и Електрото да не са и дъщерни компании, ами да си минат на стопанска сметка. Пък СО като техен принципал да преценява дали да им налива пари, дали да им гарантира кредити. Ако искат като отделни, ако искат като отделен холдинг СКГТ - но да се занимават само с експлоатацията и нищо повече.
« Last Edit: 05.04.2008, 01:27:17 by etnies »

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Да, даже аз бих предложил автотранспорта изцяло да мине в частни ръце, а СО да си запази само електротранспорта и да го развива.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Quote from: borosport
Да, даже аз бих предложил автотранспорта изцяло да мине в частни ръце, а СО да си запази само електротранспорта и да го развива.
в никакъв случай, това ще е безумие,

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Quote from: Repcho
в никакъв случай, това ще е безумие,

To и няма такъв голям инвеститор че да поеме всичките 600 рейса. Освен ако не му харижат поделение Дружба със всичките барутници, бутилчари и прочие. То и без това преди година много му бяха наточили ножа, ама се размина.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Не помня дали сме го коментирали, но най-самостоятелното дружество от системата на СКГТ е Електротранспорта. Василев успява да гушне таксите от реклами - вместо те да отиват в СКГТ и от там да се разпределят парите по различните направления. Така автото не получава директно парите от реклами, а те минават през СКГТ, а електрото си печели и разпределя както си знае. Предполагам, че това е голям трън в очите на някои хора и затова те желаят тази единна транспортна агенция да заработи. Жалко, че Василев не е успял да подпише договора с МАН. Тогава щяха да имат поне малко оправдание за вдигане на карти и билети.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
И аз пак да си кажа, че при недоказани нарушения (както май и ще стане) И.Василев трябва да бъде върнат на длъжността си

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Гена защо да е безумие? И никой не е казал, че ще е едновременно. Може да стане постепенно. Инвеститор би се навил много повече на авто, отколкото на електротранспорта, бил той тролейбусен или трамваен заради огромните инвестиции в електрото. Да не би да ни е лошо с Карат в момента?
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Не е лошо с Карат, но едно евентуално монополизиране от тяхна страна също няма да е добре. Никой частен монопол не е добър за мен  

Виж какво става по другите градове с частен транспорт-гонят се кой ще мине пръв през спирката и т.н. Не, мерси

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Контрол му е майката Гена. Пък и няма българска фирма, която да има ресурс за всички линии. Просто ще са няколко.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я