Author Topic: Карти и билети за пътуване в ГТ / Таксуване  (Read 484805 times)

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
В много случаи, когато водачите привършат билетите, си оставят десетина, за да може при проверка да ги покажат и да не ги глобят. Затова не е никаква рядкост да кажеш, че шофьора няма билети, пък той след това да покаже, че има. Но не продава...

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2263
    • View Profile
По крайните спирки е редно да има изградена инфраструктура за отдих на водачите, където да са налични тоалетна, храна и напитки. Там може и да презареждат кочани за билети. Жалко, че го няма съответното желание да бъдат осигурени въпросните обекти...
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1491
    • View Profile
Преди години на обръщалото на Илиянци имаше бюро за продажба на карти и билети. Сега е баничарница, сами разбирате за какъв "прогрес" говорим. Дори и другата наемателка на сградата на автостанцията, която продава различни безалкохолни напитки и пакетирани храни не продава билети. Няма сила, която да я задължи да го прави, при все че е наемател в сграда на градския транспорт. Много е зле положението с продажбата на карти и билети в периферията на града. Тази година в инвестиционните намерения на паразитното дружество "ЦГМ" фигурира откриването на само три нови абонаментни бюра, вероятно напълно достатъчни за размерите на София.

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4182
  • 9060
    • View Profile
    • Email
По крайните спирки е редно да има изградена инфраструктура за отдих на водачите, където да са налични тоалетна, храна и напитки. Там може и да презареждат кочани за билети. Жалко, че го няма съответното желание да бъдат осигурени въпросните обекти...
Билети за 160лв по тоалетните???!

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
С човек, естествено! Храната и напитките да не би и те да бъдат оставяни по тоалетните...

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
По крайните спирки е редно да има изградена инфраструктура за отдих на водачите, където да са налични тоалетна, храна и напитки. Там може и да презареждат кочани за билети. Жалко, че го няма съответното желание да бъдат осигурени въпросните обекти...
Според мен най-добре е да са 2 в едно. От една страна място за почивка с всичко нужно за целта. От друга страна пункт за билети и карти. Така хем водачите могат да презареждат кочани, хем пътниците могат да си купуват билети и карти. Също така ще има човек, който да "охранява" и поддържа мястото.

Sent from mTalk for Windows 10

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 921
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Единственото редно е да има вандалоустойчив автомат за билети на всяка спирка. Не е нещо уникално, което ще открием, има го в повечето големи и не чак толкова големи градове в Европа.

Sent from my D5803 using Tapatalk

Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Тези дни няколко пъти попадам на реклама на новата цена на превозните документи по Стар фм... Може и по други радиа да има, но ми е интересно - как толкова бързо пуснаха реклама, дали това не е поредната поръчка под 20 000 лв, която си я правят ей така, за наши хора...

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Поради системната липса на билети(карти) за ГТ и аз се принудих да си взема карта за всички линии.
Е няма такъв рекет от страна на СО.....  :angry:

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1989
    • View Profile
БДЖ разби Фандъкова - до Банкя с влак - 1 лв., с рейс - 3,20 лв.

Транспортните цени в столицата влязоха в пълна бъркотия, след като се оказа, че пътуването с автобус вътре в града е станало по-скъпо от пътуването с влак между отделни селища. И двата траспорта са обществени - единият е общински, другият - държавен. Но еднопосочен билет от Централна гара София до Банкя излиза 1 лв. Докато за същото пътуване, трябва да се вземат минимум 2 автобуса. Първият е от гарата до Люлин, а вторият от Люлин до Банкя. Общо излиза 3,20 лв. Но дори да платим само едната линия, т.е. стигаме до Люлин пеша, отново се получава гротеска - пътят до Банкя е 1,60 лв. по цени на Фандъкова, и 1 лв. по цена на БДЖ.

Парадоксално е, че в момента с железницата вече е по-евтино да се пътува до всички по-близки селища до София (до 30-40 км), отколкото да се минат 1-2 км. в автобус в рамките на София.

Ако промените продължат както е тръгнало, скоро от гарата до морето ще излиза по-евтино отколкото от дома ти до самата гара...

http://gudelnews.com/index.php/2016-02-27-12-04-19/408-1-3-20   :D

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 385
    • View Profile
Да не би пътуването с междуградските автобус да е по-евтино от пътуване с влак?

ПС за цените на влака -  каквито цените - такава и услугата.

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1687
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
хе хе, като че ли услугите на градския са по-добри от на БДЖ  :eek:

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Във влака вероятността да има място за сядане е огромна. Скоростта е поне три пъти по-висока от тази на МГТ, движи се по обособено трасе. Автобусът, напротив, обикновено е пълен, няма място за сядане, а максималната скорост между спирките не надвишава 25км/ч.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 385
    • View Profile
В междуградския автобус вероятността да имаш място е 100% (по закон). Тръгва в точно определено време и пристига точно когато е написано. Автобуси има достатъчно на брой, във време удобно за пътуващите. Никой не хвърля боб дали автобусът ще дойде ... или пък кога ще пристигне. Такива неща като климатик, мека и чиста седалка, перденце и т.н. не са извънземна радост за която се пише във форумите, а са ежедневна реалност. Средната (търговска) скорост на придвижване от едно населено място до друго е гарнтирана и значително по-висока от бг влакчетата. Колко ли е средната възраст на подвижния състав?

Хайде сега същото за жп услугата у нас: Най-често имаш място, дори много често всеки бг гражданин плаща за безмисленото возене на стотици тонове желязо, в което населеността е 10%. Или пък си натъпкан като херинга във вагон или в дезиро, без да имаш никакви осонвания да претендираш за каквото и да е. Тръгваш от начална гара, само и единствено ако има наличен локомотив или ако на някой не му е скимнало нещо друго. Да ти отменят влака и да се качиш на следващия  е нещо толкова обичайно, че никой вечене го забелязва. Пристигаш - никой не знае кога. По пътя можеш да ползваш нееднократно вякакви каруци на гумени колела, за които този, на когото ти си платил, твърди че няма няма никакво отношение и отговорност. Дори и по телевизията няма да кажат, ако локомотивът ти се запали, ако някой си бърка в носа и си престоял три часа на полето и т.н. Времето за пътуване е нещо, което никой не гледа (поради горенаписаните факти), но дори и по документи основните направления (Сф - Пд, Русе и т.н.) се изминават със скоростта на придвижване на косетнурка.

Вярно е че влакът има някои предимства: има WC - ако толкова не си си премерил физиологичните нужди можеш да нагазиш до коленете в л.... и да се изп..... на пода. Можеш да се разходиш, което е задължително след като в купето ти влезе тъмнокож субект и си изуе маратонките (галошите). Пък и белокож да е - стига ти да извади софрата и да се оригне и изп.... два пъти. Може и ти да дръннеш няколко бири - ак оманталитетът ти се свежда до това да се изолираш от влаковата реалност с най-евтиния боядисан алкохол. Даже пътуването уж е по-евтино - само че освен парите за евтиния билет на студентите, майките и бащите им, а и всички останали, за услугата заплащат ежедневно още толкова много. Забравих - имаш и обособено трасе, за което си се преборил да усвоил стотици милиони и милярди левове, без въобще да имаш идея или намерение да ги връщаш (т.е. да ги заработиш след това) - нали ти се полагат, защото името ти е жп транпорт.

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
В междуградския автобус вероятността да имаш място е 100% (по закон). Тръгва в точно определено време и пристига точно когато е написано. Автобуси има достатъчно на брой, във време удобно за пътуващите. Никой не хвърля боб дали автобусът ще дойде ... или пък кога ще пристигне. Такива неща като климатик, мека и чиста седалка, перденце и т.н. не са извънземна радост за която се пише във форумите, а са ежедневна реалност. Средната (търговска) скорост на придвижване от едно населено място до друго е гарнтирана и значително по-висока от бг влакчетата. Колко ли е средната възраст на подвижния състав?

Хайде сега същото за жп услугата у нас: Най-често имаш място, дори много често всеки бг гражданин плаща за безмисленото возене на стотици тонове желязо, в което населеността е 10%. Или пък си натъпкан като херинга във вагон или в дезиро, без да имаш никакви осонвания да претендираш за каквото и да е. Тръгваш от начална гара, само и единствено ако има наличен локомотив или ако на някой не му е скимнало нещо друго. Да ти отменят влака и да се качиш на следващия  е нещо толкова обичайно, че никой вечене го забелязва. Пристигаш - никой не знае кога. По пътя можеш да ползваш нееднократно вякакви каруци на гумени колела, за които този, на когото ти си платил, твърди че няма няма никакво отношение и отговорност. Дори и по телевизията няма да кажат, ако локомотивът ти се запали, ако някой си бърка в носа и си престоял три часа на полето и т.н. Времето за пътуване е нещо, което никой не гледа (поради горенаписаните факти), но дори и по документи основните направления (Сф - Пд, Русе и т.н.) се изминават със скоростта на придвижване на косетнурка.

Вярно е че влакът има някои предимства: има WC - ако толкова не си си премерил физиологичните нужди можеш да нагазиш до коленете в л.... и да се изп..... на пода. Можеш да се разходиш, което е задължително след като в купето ти влезе тъмнокож субект и си изуе маратонките (галошите). Пък и белокож да е - стига ти да извади софрата и да се оригне и изп.... два пъти. Може и ти да дръннеш няколко бири - ак оманталитетът ти се свежда до това да се изолираш от влаковата реалност с най-евтиния боядисан алкохол. Даже пътуването уж е по-евтино - само че освен парите за евтиния билет на студентите, майките и бащите им, а и всички останали, за услугата заплащат ежедневно още толкова много. Забравих - имаш и обособено трасе, за което си се преборил да усвоил стотици милиони и милярди левове, без въобще да имаш идея или намерение да ги връщаш (т.е. да ги заработиш след това) - нали ти се полагат, защото името ти е жп транпорт.
Бих казал само едно - съгласен съм до толкова, до колкото описваш най-крайните случаи за двата транспорта. Ако е необходимо мога да споделя реални случаи - абсолютно противоположни на гореизложеното мнение.

Sent from mTalk for Windows 10

Offline michеl

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 97
    • View Profile
Аз едвам се прибрах от летището в петък. Първо апаратът за билети на летището не работи, та шофьорите на 84 се смиляваха и ни качваха гратис (и двамата нямаха билети, а и да изтеглиш български пари автоматът пуска най-малко банкноти от по 10 лева). Казвам двамата, защото слязох на Окръжна като на по-голяма спирка надявайки се някъде там да има будка за билети. Естествено беше затворена, защото те работят до определено време. Качих се на следващия 84 и слязох на Орлов мост от където успях да купя билети. Будката НЕ Е от тези на ЦГМ, а продава цигари и други. На никоя спирка преди това будките за билети не работиха, защото вече беше 19.

Никъде не може да се купят билети в София ако идваш от летището и кацнеш следобяд или вечер, та да вземат да си поправят автомата за билети на летището. Не знам дали беше развален, но тъч скринът му изобщо не реагираше на допир. :D Добре, че не мина контрола, защото щеше да глоби целия автобус, но в случая вината е на ЦГМ, защото някой може за първи път да идва в страната и не може да те задължават едва ли не да се возиш гратис или да викаш такси ако искаш да ползваш ГТ. Все пак се радвам, че рискувах с ГТ вместо да дам парите си на такси да ме оръси. Когато се движа в кола предпочитам да е моя, на роднина или приятел, а не такси. Е как човек да не се обади на роднина с кола да го вземе тогава?
« Last Edit: 19.06.2016, 01:02:44 by michеl »
#Спаси наземния ГТ.
За развитието на наземния транспорт в София.
Не използвам метро от 2013 година. :)

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
но в случая вината е на ЦГМ
Всъщност, вината е на шофьорите на А84 и ЦГМ трябва да удари една сериозна глоба на Карат С, за което. (Може да подадете сигнал във Вируталното деловоство ;))

А от летището има и друг вариант за пътуване с обществен транспорт :arrow: метрото. И там винаги има билети (които дори може да си купиш с банкова карта :fan:).  ;)
vasko - оригиналът! :)

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 385
    • View Profile
В междуградския автобус вероятността да имаш място е 100% (по закон). Тръгва в точно определено време и пристига \
...
ти е жп транпорт.
Бих казал само едно - съгласен съм до толкова, до колкото описваш най-крайните случаи за двата транспорта. Ако е необходимо мога да споделя реални случаи - абсолютно противоположни на гореизложеното мнение.

Sent from mTalk for Windows 10

Естествено че винаги могат да се намерят примери и за едното и за другото. Това, което аз съм "описал", си мисля че е по-скоро практика, а не изключение.

И понеже го написах по повод на цената на билетчето София - Банкя - да припомна на забравилите: По времето, когато влакът предоставяше що годе прилична услуга, билетчето от София до Банкя с влак беше 0.40 лв. А билетчето на градския транспорт по същото време беше 0.06 лв. Автобус Сф- Банкя не си спомням.

Така че, за успокоение на всички - билетчето от 1.60 няма да се задържи дълго. Задължително ще стане поне 2 лв. Има поне "видими" причини за това: тролейбусите са нови, автобусите са нови в достатъчно голям процент. Трамваите не ги броя - те харчат достатъчно големи ресурси. А и за влакчето за 1 лв не се безпокойте - за всички е ясно че в това си състояние бдж пп не може да съществува и рано или късно ще изчезне. Колкото и да ви е жално. Но това не е никак лошо, ще се радвам да стане колкото си може по бързо и без повече агония. Така както преди време ревяхме че изчезна бтк, така сега ще изчезне и бдж.
« Last Edit: 19.06.2016, 08:32:15 by mitko08888 »

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Какво значи видими причини - автобусите в голямата част са чист подарък на СО, защото останаха неусвоени средства по оперативна програма околна среда. До известна степен същото важи за тролеибусите. СО даже напротив, спестили са, защото им дойдоха на гюме чисто нови возила, а се отърваха от прескъпата подръжка на старите возила. Е, това ли е видимата причина за увеличение на билетите?

Имаш нови возила, чакаш 20-30 минути. Е, може би повечето хора биха предпочели стари и нови возила на 5 минути.

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 385
    • View Profile
Видима причина за мен значи, че срещу плащането на повече пари искам да видя какво получавам. И виждам нови автобуси и тролейбуси. От къде и как са купени - не е толкова видимо. (не всичко е подарено, но това също не е видимо).

Когато се чакаше по 3 - 4 минути, автобусите бяха безбожно претъпкани. На Орлов мост се тичаше наляво - надясно за да си уцелиш автобуса от цялата върволица, случваше се да не успееш да се натъпчеш в две - три поредни коли и т.н. Благодаря, нямам желание да си спомням това положение.