Author Topic: Карти и билети за пътуване в ГТ / Таксуване  (Read 161062 times)

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1709
    • View Profile
    • Email
Вярно е, а и автоматите по спирки и перони са от епохата, когато машините бяха големи колкото хладилници и не можеха да работят автономно. В днешно време са смалени до такъв размер, че по-правилното им място е в превозното средство.

Един друг въпрос: какво се случи с безумната идея да се поставят турникети в подлезите на бул. България? Надявам се идеята да са я погребали окончателно.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9587
  • Can't argue with stupid - time wasting
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Но е факт че има градове, в които автоматите са на спирките и явно това не е проблем. Защо при нас да не може да се интегрира такава система? Аз не съм съгласен с довода за вандализма. Уличните телефони са с изключително високо ниво на защита от вандализъм например и макар да не се поддържат от години някои от тях все още работят, а тези, които не го правят са по-скоро с отрязано захранване отколкото разбити от вандали. Ако автоматите се направят със сходен дизайн не би било проблем. Трябва да мислите outbounds, да не говорим, че е възможно тези автомати да се разработят комплексно за издаване на различни билети например еднократни билети и дневни карти, което няма смисъл да коментираме колко би било удобно.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12076
    • View Profile
    • Email
И аз мисля, че по правилното им място е в превозното средство, както са си досега, просто трябва да се сложат и в автобусите. Може би там е по-сложно заради начина по който да се вземе ток за уреда.

Но все пак и на възлови спирки да има си има начин за охрана. Например да са като банкоматите свързани с камери и СОТ и като стане нещо идва веднага патрула с палките и белезниците. Друг начин да са от по-дебела ламарина, която е абсурд да се вандализира, било то с ритници, с ръце итн. Къде е казано, че на всяка спирка трябва да има такъв автомат, може само на възлови, дори и да не са на самата спирка. Примерно на Ц.гара може авмтомата да си е вътра в сградата на гарата и всеки който пристига да се таксува още там.

Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1799
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Така...
Първо за сегашната ситуация- автоматите в електротранспорта на София в 99% не работят, защото ватманите/шофьорите ги изключват умишлено. Те не хващат процент от автоматите...

Автоматите по улиците и/или в МПС-тата- много ясно че трябва да са със СОТ. Тва с вандализма- има го в цяла Европа, не е по-различно. И пак в цяла Европа това свърмодерно чудо, влязло в употреба последните минимум 20 години издава всички видове хартиени билети и зарежда всички видове магнитни карти...

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3010
  • Mercedes O305 1969-∞
    • View Profile
Автоматът не е нужно да приема хартийки и монети. Няма да се вандализират тъй като няма да се събират пари в тях. Достатъчно е да има четец за карти и всеки с карта ще може да си купува какъвто и да е билет. Време е да влезем в 21в. 
ГИОРТ - Група Идиоти Отговорна за Разрушаванто на Транспорта

Offline hitar_potter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1855
    • View Profile
Автоматът не е нужно да приема хартийки и монети. Няма да се вандализират тъй като няма да се събират пари в тях. Достатъчно е да има четец за карти и всеки с карта ще може да си купува какъвто и да е билет. Време е да влезем в 21в.
А тези без карта?
Време е да влезем в 21 век и да приемаме само биткойни  :devil:

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9587
  • Can't argue with stupid - time wasting
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Така...
Първо за сегашната ситуация- автоматите в електротранспорта на София в 99% не работят, защото ватманите/шофьорите ги изключват умишлено. Те не хващат процент от автоматите...
Изключването е едно, когато системата е изключена се изписва текст на дисплея, но почти непрекъснато има някакви проблеми с разпознаването на някои монети. По Великден пътувах с тролей 2104 и автоматът не приемаше монетите от лев, в други случаи автоматите не искат да задържат нищо, а в трети задържат без да издават билет и това се повтаря вбесяващо често.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7582
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
А тези без карта?
Време е да влезем в 21 век и да приемаме само биткойни  :devil:

Какъв е процентът от ползващите МГТ, който не притежават банкова карта? 2%? И колко от тях ще пожелаят да си закупят билет от такъв автомат? 1-2 души дневно. Дори повечето пенсионери вече ползват карти, в които се превежда пенсията им. 100% от работещите пък получават заплатата си по банкова сметка.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1709
    • View Profile
    • Email
Става дума не за това колко хора притежават банкова карта, а че превозвачът трябва да осигурява възможност да се купува винаги билет със законното платежно средство в страната когато някой иска да бъде превозван. Все пак билетът е и застрахователна полица. Така че автомати за билети само за банкови карти могат да бъдат само допълнение към услугата, а не основен канал за продажби.

Offline mitakis

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3121
  • 2660
    • View Profile
Точно казано. Затова водачите могат да вземат кеш,  автоматите да бъдат само с карти.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4549
    • View Profile
По-добре е да има автомати в превозните средства, които да приемат поне монети още по-добре банкноти и да връщат ресто. Така водачите няма да се разсейват. :rolleyes:

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5336
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Апропо - с възможността за безконтактно плащане вече в множество европейски градове можеш директно върху валидатора до вратата на превозното средство да си валидираш билет. Избираш типа превозен документ и допираш безконтактната карта. Системата изтегля пари за документа и извършва валидация.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3010
  • Mercedes O305 1969-∞
    • View Profile
Апропо - с възможността за безконтактно плащане вече в множество европейски градове можеш директно върху валидатора до вратата на превозното средство да си валидираш билет. Избираш типа превозен документ и допираш безконтактната карта. Системата изтегля пари за документа и извършва валидация.

Точно така.

По-добре е да има автомати в превозните средства, които да приемат поне монети още по-добре банкноти и да връщат ресто. Така водачите няма да се разсейват. :rolleyes:

И сега има такива автомати в електротранспорта. Те са идеални за трамваите, където лично според мен ватманът не трябва въобще да се занимава с билети.

Точно казано. Затова водачите могат да вземат кеш,  автоматите да бъдат само с карти.

Ако водачите ще приемат кеш, билета продаван от тях трябва да бъде с драстично завишена цена, за да мотивира хората да си купуват билети през телефона или безконтактно с карта.
ГИОРТ - Група Идиоти Отговорна за Разрушаванто на Транспорта

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1709
    • View Profile
    • Email

И сега има такива автомати в електротранспорта. Те са идеални за трамваите, където лично според мен ватманът не трябва въобще да се занимава с билети.


Защо ватманите трябва да бъдат щадяни повече от водачите на автобуси? Натоварването им е еднакво.

Ако водачите ще приемат кеш, билета продаван от тях трябва да бъде с драстично завишена цена, за да мотивира хората да си купуват билети през телефона или безконтактно с карта.

Това е дискриминация и ще падне веднага по съдебен път. Билетът е винаги на една цена, която отразява себестойността на пътуването, каналът за продажба не може да влияе върху цената.

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3010
  • Mercedes O305 1969-∞
    • View Profile

Защо ватманите трябва да бъдат щадяни повече от водачите на автобуси? Натоварването им е еднакво.

Един проблем идва от позицията на служителя. Автобусният шофьор, за да обслужи пътниците трябва да погледне надясно. Ватманът, за да обслужи пътниците трябва да се обръща назад.
Ако има забавяне заради проажбата на билетите, автобусът може да бъде изпреварен, докато при трамваите това не е така. Всички са зависими от предните трамваи.

Това е дискриминация и ще падне веднага по съдебен път. Билетът е винаги на една цена, която отразява себестойността на пътуването, каналът за продажба не може да влияе върху цената.

Защо да е дискриминация?

Ето как няма да падне по съдебен път: Едното ще е карта продавана от водача за еднократно пътуване, другото ще е карта за еднократно пътуване. По документи ще са абсолютно различни превозни документи.

Това е много лесна и ефективна мярка, която да стимулира хора не купуват от водачите.
ГИОРТ - Група Идиоти Отговорна за Разрушаванто на Транспорта

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4549
    • View Profile
Все пак е добре и при автобусите водачите да не разсейват излишно и да не се задържат по спирките за да продават превозни документи. При наличие на автомат в превозното средство то може спокойно да тръгне докато пътниците купуват превозни документи и така да се избиват закъснения, да се затегнат разписанията и т.н. Ако 10 души купуват превозни документи от шофьора се получава поне минута задръжка, ако са повече съответно става още по-сериозна. :rolleyes:

Offline mitakis

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3121
  • 2660
    • View Profile
fafan може и да не знае, но преди билетът, продаван от водача в София, беше по-скъп. Тази практика я има и в други страни, за да не се разсейват водачите с търговия на билети.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9587
  • Can't argue with stupid - time wasting
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
безконтактната карта
Не всички актуално издавани банкови карти са безконтактни. Аз имам такава от края на миналата година, но не е безконтактна и не са ме питали дали я искам, а в същото време на баща ми му издадоха нова карта от друга банка, която беше безконтактна без той дори да знае какво значи безконтактна карта. Не казвам, че съм против идеята, просто добавям детайл, защото в последно време когато аз не се съглася на 100% с нещо се възприема, че съм напълно против.

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1799
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Заради заетостта на водачите, предложих автомати предлагащи пълно обслужване. Вярно, че Петър живее в Англия, но тамошната система е неприложима в България.
Автоматите, трябва да са като в Германия- приемат всичко и издават/презареждат всичко. Примерно карта с по-дълга продължителност от 7 дни не може да бъде купена от автомат на хартиен носител, но може да бъде като презареждане към пластика. Шофьорите продават билет веднъж на високосна, точно защото автоматите са направени за комплексно обслужване.
Във Франкфурт автомати няма навсякъде. В по-малките села/градове автоматите са по гарите и S-станциите. Също ползват съвместна работа с киоски, будки, чейндж бюра, платежни точки (като изипей в България).
Това е супер удобно за всякакви граждани и гости на населеното място. Аз например имам пластика и си я зареждам на месец през автомат. Но ако пътувам в друга зона, само днес си купувам допълнително хартиен дневен билет.
Тва всичко да мине на карти (плащане и возене) е супер... неудобно в България. Ще падне в съда много лесно, защото пътниците ще вряскат, като ги принуждаваш да ползват виртуални пари. Ами ако е блокирана или изгубена картата... ами ако си турист и стъпваш веднъж в годината в София... Ами бабичките? Ами учениците?

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1709
    • View Profile
    • Email
През телефона: купуваме еднодневно билетче в София

Quote
Софиянци и гости на града вече ще могат да закупят през телефона си еднодневна и нощна карта за градския транспорт.

Новата услуга ще бъде представена днес от шефа на Центъра за градска мобилност Христиан Петров, съобщава вестник "Монитор".

Дневната карта за всички линии струва 4 лв., а нощната е на стойност 2 лв.

През 2020 г. в София трябва да заработи и нова тикет система. Тя се очаква да спестява време за зареждане и да гарантира по-лесно валидиране на потребителите в превозните средства.

Все още не е ясно дали пътниците ще бъдат таксувани спрямо времето, което са прекарали в градския транспорт, или на изминало разстояние. Всеки пътник ще може да зарежда превозния си документ от компютър, мобилен телефон или банкова карта.

Перфораторите ще бъдат изпратени в историята, след като тя заработи, но продажбата на хартиените билети ще продължи. Всичко това ще струва на ЦГМ 88 млн. лв, които ще бъдат изплащани в продължение на 10 години на фирмата, одобрена да я изгради.

За тикет-системата в столицата се говори вече повече от 10 години. Първоначалната идеята беше тя да заработи през 2019 г., но това вече е нереалистично заради поредица обжалвания на обществената поръчка.

Преди близо два месеца обаче най-накрая се стигна до етап получаване на оферти и стана ясно, че 10 кандидата искат да изградят новото таксуване в градския транспорт. В момента комисия оценява офертите и трябва да отсее най-подходящата.

https://profit.bg/balgariya/prez-telefona-kupuvame-ednodnevno-biletche-v-sofiya/