Уважаеми дами и господа,
От известно време заради глобализацията и това, че сме част от този процес се забелязва учестено присъствие на чужденци на територията на столицата. В тази връзка бих искал да Ви обърна внимание, че често ставам свидетел как чуждестранни граждани имат проблеми с контрольорите по редовността на пътниците. Последните след като изискат средство (билет, карта), удостоверяващ редовността на пътниците и получат такъв, но неперфориран, изискват заплащането на глоба и се сблъскват с недоумението на чужденците.
Проблемът, е че никъде на билетите не е указано на различен от българския език (английски, френски, руски, немски, китайски език), че трябва да се перфорират. Между другото бих искал да Ви споделя наблюденията си от градския транспорт в Германия - там няма такива уреди за "самоконтрол". В нормалните европейски държави билетите се издават от монтирани автомати на спирките или от шофьора и на самите билети е указано: дата и час на качване на превозното средство, срок на валидност, дължина на маршрута в определена зона и е гаранция за редовността на пътниците. В случая гражданите там по никакъв начин не са задължени да обикалят в претъпкани автобуси и да търсят перфоратор за да се самоконтролират. Освен това съществуват обяснения минимум на английски или френски език даващи указания за употребата на билета.
Редовно по линията на автобус 413 и 113 посока Бизнес парк София и в централната част на столицата, към летището или ЖП гарата ставам свидетел на разправии и скандали между чужденци и контрольори. Крайно време е да се промени тази порочна практика на изнудване на хора закупили си редовни билети, но "съгрешили" заради липсата на информация!
Не е коректно и морално да се прилага балкански непукизъм спрямо хора дошли да оставят парите си в нашата държава България.
С пожелания за успешна европейска интеграция в обслужването на Вашите клиенти, Ви пожелавам да предприемете нещо по въпроса, за да имате по-доволни пътници и повече приходи!