Author Topic: Карти и билети за пътуване в ГТ / Таксуване  (Read 484829 times)

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
 Добре, вярно е привилегия, но от нея биха се възползвали прекалено малко студенти. Помислете, на кой студент ще му трябва карта за градския транспорт в София ако учи в друг град и е от друг град. Колко време такъв студент би пребивавал в София и дали въобще ще се възползва от такава карта.
Сигурно ще се възползват само учещи в други градове, но от София (случаят с Ботевград). Със сигурност броят на такива студенти не е особено голям.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Ами лично аз имам немалко познати, които учат в Свищов, Пловдив и Варна, но живеят в София, така че общината ще се увътри с доста пари.

Offline Nicky

  • Ограничени права
  • Маниак
  • ******
  • Posts: 593
    • View Profile
И сега обратния въпрос - мога ли аз да си взема карта за студент в Пловдив например?

ПС: Не че съм се залетял за карта за ГТ-то в Пловдив (случайно избран в този случай град), но дали пък студентите от София не са дискриминирани в другите градове

Offline JloKyM

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1020
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
И сега обратния въпрос - мога ли аз да си взема карта за студент в Пловдив например?

ПС: Не че съм се залетял за карта за ГТ-то в Пловдив (случайно избран в този случай град), но дали пък студентите от София не са дискриминирани в другите градове

Ами дискриминирани са. На мен не ми дадоха билет с намаление в ГТ Стара Загора, защото не уча в старозагорски ВУЗ.. :angry:

Колкото до това, че малко студенти ще се възползват-никак не е така. Познавам поне 10-тина човека, които това лято идват в СОфия да работят, а иначе учат в други градове и те определено ще се възползват.

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
А нали Общината се чудеше как зааконно да даде субсидия на ЦГМ, без това да се зачете като директно подпомагане, на което нямало право и тн... Сега под предлог за покриване на разликата за подобни карти могат и да успеят.  ;)

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Българските студенти могат да ползват студентски намаления за транспорт в ЕС, странно ще е да не могат да се възползват от тази привилегия в собствената си страна.

Offline 701

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2996
    • View Profile
Явно няма да вдигат цената на билета, продаван от водача, защото на стикера пише, че струва левче, а са вдигнати талоните за 5 и 10 пътувания и комбинирания билет.
lo chupen todos a los que no les guste 701

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Но това не пречи в новините по Нова в 15:30 да кажат, че се вдига този билет от 1 на 1.10 лв.
И бяха намерили някакъв счупен икарус, за да показват колко са лоши автобусите.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/


Offline raymen

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
    • Email
Уважаеми дами и господа,

От известно време заради глобализацията и това, че сме част от този процес се забелязва учестено присъствие на чужденци на територията на столицата. В тази връзка бих искал да Ви обърна внимание, че често ставам свидетел как чуждестранни граждани имат проблеми с контрольорите по редовността на пътниците. Последните след като изискат средство (билет, карта), удостоверяващ редовността на пътниците и получат такъв, но неперфориран, изискват заплащането на глоба и се сблъскват с недоумението на чужденците.

Проблемът, е че никъде на билетите не е указано на различен от българския език (английски, френски, руски, немски, китайски език), че трябва да се перфорират. Между другото бих искал да Ви споделя наблюденията си от градския транспорт в Германия - там няма такива уреди за "самоконтрол". В нормалните европейски държави билетите се издават от монтирани автомати на спирките или от шофьора и на самите билети е указано: дата и час на качване на превозното средство, срок на валидност, дължина на маршрута в определена зона и е гаранция за редовността на пътниците. В случая гражданите там по никакъв начин не са задължени да обикалят в претъпкани автобуси и да търсят перфоратор за да се самоконтролират. Освен това съществуват обяснения минимум на английски или френски език даващи указания за употребата на билета.

Редовно по линията на автобус 413 и 113 посока Бизнес парк София и в централната част на столицата, към летището или ЖП гарата ставам свидетел на разправии и скандали между чужденци и контрольори. Крайно време е да се промени тази порочна практика на изнудване на хора закупили си редовни билети, но "съгрешили" заради липсата на информация!

Не е коректно и морално да се прилага балкански непукизъм спрямо хора дошли да оставят парите си в нашата държава България.

С пожелания за успешна европейска интеграция в обслужването на Вашите клиенти, Ви пожелавам да предприемете нещо по въпроса, за да имате по-доволни пътници и повече приходи!

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Това е любителски форум и ние не можем да направим нищо по въпроса. Като цяло не са приятени скандалите с контрольори, независимо дали стават с чужденци или българи. В електротранспорта има билетни автомати, издаващи билети с час, номер на возило и т.н. В автотранспорта системата е доста примитивна, но като си решил да се возиш трябва да се съобразяваш с нея, незнанието не оправдава напълно чуждестранните пътници, перфораторите в повечето случаи са оранжеви/жълти и правят впечатление, не са слагани за украса. Информация на английски наистина липсва, но пък не съм забелязал и чужденците в градския да са толкова много, че да се слага навсякъде такава. На летището има, в автобусите по 84/284 също.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Значи няма места по света, където предварително закупен билет не се пъха в някакво устройство във возилото. Обикновено това устройство бие час и минута и билетът важи и в последващи возила за определено време. Единствено необичайно е билет, закупен от шофьора, да се перфорира. Затова такива билети могат да се печатат с подходящо графично оформление, и бездруго ЦГМ се чуди, как да прекъсне възможността от препродаване на такива билети.
Иначе на летището наистина има инструкция на английски, но въпросният англичанин трябва да вдене, че голямата табела само с текстова информация и антетка "Център за градска мобилност" се отнася до МГТ. Всичко това можеше да бъде оформено графично с картинка на трамвайче или автобусче, както и необходимостта от втори билет за багажа.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Като цяло има основание за такива оплаквания към ЦГМ. Аз пък съм любопитен на какъв език се провежда "разправията"? Имаме претенции за "туристическа дестинация" (държавата България), значи такива пропуски трябва да се отстраняват своевременно, защото в конкурентна Гърция напр. във всяка будка продавача те приветства на приличен английски, а нашите шофьори, контрольори, полицаи и др....?
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
...
 Единствено необичайно е билет, закупен от шофьора, да се перфорира.
...

И в Будапеща закупеният от шофьора билет трябва да се перфорира. А свамия билет не се  различава по нищо друго освен по цената от "нормалния".
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline сТУдент

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 207
    • View Profile
    • http://www.hmsu.org
Точно по темата преди известно време бях свидетел на следната случка: Качва се една дръпната в трамвая, купи си билет от автомата, но въпреки това го продупчи.  :D
ЗА ПО ДОБЪР ГРАДСКИ ТРАНСПОРТ

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3952
    • View Profile
Вчера няколко ми спориха, че с един талон с 10 билета могат да се возят двама човека, защото никъде не пишело, че не можело. И когато им посочих наредбата отговорът беше "Да бе ще чета, как ли пък не".
Дай на бачо ти Ганчо келепир да набара, та да видиш каква златна мина е открил. Те така и десет души с един талон могат да се таксуват. Най-подходящият момент да разбереш какво пише на онзи ферман, е когато дойде контрола. Тогава може и камъкът да ахне от озвучаването. Друг вариант е да се престориш на багаж. Покриваш си очите с една кърпичка и започва трансформърс в градския транспорт. Като го убодеш, щом не гъкне, значи е багаж. Контрольорите нямат нужни знания, за да разберат, че това е одушевен предмет.
Сещам се и за друго - ако пътникът е едрогабаритен, то да се таксува с още един билет. Критерият - заемат ли седалищните части пространство извън седалката, значи случаят е такъв. Тези седалки (на чешките трамваи оригиналните) са създадени на база определени критерии за ергономичност, средностатистическа норма от преди 90-те. ⅓ от бузката да се подава настрани, трябва фотьойл да побере този обем, а това е недопустимо, защото няма да е изпълнен нормативът за пътниковместимост на превозното средство. Ами защо новите метровлакове вместо диван имат седалки? Може би защото като им се разтегнат пружините стават неизползваеми или пък не!? Ах, колко тъжно - проблем след проблем...
« Last Edit: 16.03.2011, 05:18:26 by tm0 »
------------------------

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Страхотни разсъждения наистина,но какъв е смисълът на горния пост ?

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3952
    • View Profile
Вторник сутрин от 7:30 до 8 часа е имало акция на контролните органи, съвместно с Общинска полиция. Правело се е показно за пред тв 7 - контрольорите дори са спирали претъпканите автобуси с бързащи за работа и за училище хора, за да може камерата на Бодилник да ги заснеме. Поводът - предложението на зам.-кмета по транспорта глобата за нередовен пътник да стане 20 лв. Имаше глобени и там се беше изтупал Васил Велев (отговорник на контрольорите). Едно славейче услужливо му говореше в слушалката, по-късно г-н поразяваща уста вписа в пътния лист на един шофьор на Карат С по 204 с късо оранжево без реклама Конекто (Орлов мост 7:50) наказание за возене на червенокоса кака в кабината. Говореше се с Николай Костов в студиото за неглобяване на ромите, за мръсните автобуси, които трябвало да излизат почистени от "дружеството" и други неща. Как мъже набелязвали жени по спирките и се бутали в претъпкани коли да се търкат в тях.  :D Можете да гледате видеото тук.
     Контролът трябва да е целодневен и от един контрольор на превозно средство - не като сега четирима да се пазят един друг. Като ги е страх - да ходят с полиция и да правят проверки, без да нарушават разписанията на превозните средства (в движение). Ясно е, че няма добра събираемост на приходи, докато не въведат валидатори във всяко превозно средство. Автобусите на Карат се чистят, за разлика от тези в общинските гаражи - почнат ли да се пускат жалби за всеки един от тях, отговорите ще изостават не с месец-два, а повече, да не говорим за всичко останало, което се пише във виртуалното деловодство. Знаете ли как се справят с ромите гратисчии - никак. Свалят ги от колата, полицая проверява документите - дали се издирва и ги пускат. Ако нямат документи - за 24 часа в районното, но това не се прави, защото не им се занимава. Историята с орязания автотранспорт през последните месеци се прикри. Само дето всички чакахме автобуси по спирките и не можехме да се натъпчем в тях, заради огромните интервали и неизплатените задължения на Общината.
     Коментирайте, моля.
« Last Edit: 06.04.2011, 02:23:53 by tm0 »
------------------------

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Ами аз не прочетох нещо , което не сме коментирали вече ! Това по отношение проблемите свързани с ГТ .
Самото предаване не съм гледал , но ми липсва и желание да го правя ! Ако само с говорене и обещания се оправяха нещата ,сега щяхме да живеем в рая , а не в България !
 ;)

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
Егати и рекламата, която направи тоя в студиото на карат.