Author Topic: Карти и билети за пътуване в ГТ / Таксуване  (Read 234908 times)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3427
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Редно и необходимо беше с един комплект талони да може да пътува група и/или да се таксува багаж. Но идеята на талоните и показването на 10-тия беше именно да не се преотстъпват ползваните билети на други пътници и отпадането на това правило напълно обезсмисля и опорочава идеята на този вид билети.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6376
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Такива билети за много пътувания позволяват да се ползват от много хора в мнозинството от европейските столици. Нормално е и в София да е така.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Марин Петров

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 505
    • View Profile
Такива билети за много пътувания позволяват да се ползват от много хора в мнозинството от европейските столици. Нормално е и в София да е така.
Ако в мнозинството от европейски столици сложат по един рог на возилата от градския транспорт и ги нарекат еднорози - и ние ли трябва да го направим?

Защо трябва да правим нещата като в другите европейски държави? Нямаме ли мозък, за да преценяваме нещата за нас си? Защо трябва да чуждопоклонничим постоянно?

Някой неща, които работят в другите държави - може да не работят у нас. и обратното. различни народи - различни привички.


Добре - може би е правилно билетите от един кочан да могат да се ползват от повече от един пътник. АМА защо е премахнато условието за талон № 10??????

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2656
    • View Profile
    • Email
напълно обезсмисля и опорочава идеята на този вид билети.

Опорочаването идва от примитивните перфоратори, а не от билетите. Това, че няма система, която да прави билета неизползваем от други, не прави безсмилена търговска отстъпка, ако си купуваш по-голям брой билети накуп. А за какво ще си ползваш билетите мисля че си е твоя работа, дали ще се возят с тях жена ти и балдъзата ти или ти няколко пъти подред е все едно.

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4145
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Добре - може би е правилно билетите от един кочан да могат да се ползват от повече от един пътник. АМА защо е премахнато условието за талон № 10??????
Защото като единият се вози в трамвая, а другият в рейса как ще имат и двамата талон №10 според теб?

Offline Марин Петров

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 505
    • View Profile
Добре - може би е правилно билетите от един кочан да могат да се ползват от повече от един пътник. АМА защо е премахнато условието за талон № 10??????
Защото като единият се вози в трамвая, а другият в рейса как ще имат и двамата талон №10 според теб?
Това е много нагло!!!!

Ако двама или повече души ще пътуват с билети от един кочан - то би трябвало поне да пътуват заедно. В противен случай - всеки трябва да се сдобие с отделен кочан. Или с единичен билет.


То напълно се губи смисълът на тия талони! Защо общината хаби пари да печата талони? Направо може да се каже:
- един билет струва 1.60 лв.
- ако си купите 10 броя наведнъж - плащате 12 лева.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2781
    • View Profile
Моето разбиране беше, че може двама души заедно да пътуват с билети от един талон. Това е доста полезно и е имало безброй пъти, когато сме били с приятели и човек от компанията е трябвало да си купува единичен билет, защото останалите сме били с талони.

В този ред на мисли, има ли възможност София М пас да се преработи, така че да може да се закупуват единични билети или талони от 10 броя, които да се активират чрез въвеждане на линия в определено поле, след което софтуерът да валидира билета с дата и час.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3110
    • View Profile
Всяка промяна, която би привлекла пътници към градския транспорт дори за един ден е похвална ! В тоя ред на мисли възможността с един комплект от 10 талона да се возят повече от един човек е стъпка в правилната посока ! Евентуалните загуби на СО/ЦГМ от вероятното ползване на вече перфориран билет за втори път от талона са направо нищожни.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5808
    • View Profile
Все пак докато няма валидиране на билетите с дата и час е уместно да остане изискването за №10 при положение, че отстъпката е 25 %  - така билети от един талон могат да се ползват от група както и за багаж, но не  да се преотстъпват на други пътници.  :rolleyes: Отстъпка 25% за 10 закупени билета е прекалено голяма. :rolleyes:
« Last Edit: 17.07.2019, 15:29:29 by V.Peichev »

Offline niki88z

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1354
  • Извън релси!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 387296800
    • View Profile
    • Email
Добре де, в сайта на ЦГМ ТУК във втория ред в колонката отляво ясно пише: Карта с талони за десет пътувания ЗА ЕДИН ПЪТНИК...

В наредбата за реда и условията за пътуване с обществения градски транспорт на територията на Столична община, в приложения 2 и 4 също фигурира текстът „за един пътник“!


Предполагам, че при пътуване на двама души с талони от карта с един номер контрольорите биха могли да се заядат. Според мен от ЦГМ са наясно с това и при евентуален спор биха се уповали на наредбата... :neznam:

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4145
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Добре - може би е правилно билетите от един кочан да могат да се ползват от повече от един пътник. АМА защо е премахнато условието за талон № 10??????
Защото като единият се вози в трамвая, а другият в рейса как ще имат и двамата талон №10 според теб?
Това е много нагло!!!!

Ако двама или повече души ще пътуват с билети от един кочан - то би трябвало поне да пътуват заедно. В противен случай - всеки трябва да се сдобие с отделен кочан. Или с единичен билет.


То напълно се губи смисълът на тия талони! Защо общината хаби пари да печата талони? Направо може да се каже:
- един билет струва 1.60 лв.
- ако си купите 10 броя наведнъж - плащате 12 лева.
Все пак докато няма валидиране на билетите с дата и час е уместно да остане изискването за №10 при положение, че отстъпката е 25 %  - така билети от един талон могат да се ползват от група както и за багаж, но не  да се преотстъпват на други пътници.  :rolleyes: Отстъпка 25% за 10 закупени билета е прекалено голяма. :rolleyes:
Ами нали трябва да се привлекат хората да ползват градския транспорт? Взимаш 10 билета - получаваш отстъпка, пътуваш инцидентно - нямаш отстъпка. Аз с колата да отида на работа и да се върна ми струва 1,50лв и 30-40мин в посока. С градски транспорт - в най-добрия случай 3,20лв с ходене 2км пеша и над 1 час возене в посока. Другите предимства няма да ги изброявам.
С какво ще ме спечели общината да използвам градски транспорт за работа?
Като дойде някой в общината като Марин положението ще стане още по-зле.

Offline Pesho1991

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 524
    • View Profile
Снощи ми попадна новина в интернет, че СОС обмислят вдигане на цената на билета на 2,40. Това вярно ли е? Ако е така, то това ще е абсурдно.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5498
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Едва ли. Вероятно някой нещо не е разбрал и си го е съчинил.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline poly911

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 715
    • View Profile
    • Email
От клюкарския сайт ovtzanews

Изпратено от моят B1-790 с помощта на Tapatalk


Offline Pepino1990

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 130
    • View Profile
Бил съм в Прага и там тикет системата е доста по-добра от нашата. Това без проблем може да се въвед и при нас два вида билети за 30 минути и за 90 минути, в рамките на времето човек може да ползва няколко превозни средства включително и метрото. Там я няма простотията един билет за метрото друг за надземния. Нашия градски транспорт мисли само как да ни вземе парите без да ни предложи качествена услуга. Купуването на нови автобуси не решава проблема.

Offline Pesho1991

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 524
    • View Profile
Бил съм в Прага и там тикет системата е доста по-добра от нашата. Това без проблем може да се въвед и при нас два вида билети за 30 минути и за 90 минути, в рамките на времето човек може да ползва няколко превозни средства включително и метрото. Там я няма простотията един билет за метрото друг за надземния. Нашия градски транспорт мисли само как да ни вземе парите без да ни предложи качествена услуга. Купуването на нови автобуси не решава проблема.
Наборе, такава система при сегашния начин на таксуване няма как да стане. Имам бегъл спомен, пък и е споменавано във форума, че през 90те имаше опит да се въведе нещо такова, като трябваше да се къса билетчето на отбелязка за минути, когато се качиш, но това не се правеше докато не се появи контрола. Та мисълта ми е, че при сегашните условия няма как, единствено ТМ 2057 може да има такава опция заради валидаторите изписващи час и дата и до там. И така смисъла се губи, защото трябва да се внедрява втора, временна тикет система, преди да заработи новата.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5498
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
В Прага системата не блести с нещо особено, но това което го има там и можеше отдавна да го има и тук е електронния билет на телефона с различна валидност.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5808
    • View Profile
Спокойно можеше още преди години допотопните перфоратори да се заменят с валидатори подобни на тези в ТМ 2057 и да се въведе адекватно таксуване с възможност за прекачвания и минимум спорове - винаги е ясно къде и кога е бил валидиран билетът, можеше да се въведат и карти за 24 и 72 часа с валидиране при първо качване в превозно средство или влизане в метростанция. :rolleyes:

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3394
    • View Profile
Не намирам почти никаква информация за талоните от 3 пътувания. Те по същия начин ли са изглеждали като тези талони от 5 и 10. Билет 1 и 2 дали са били валидни само с билет 3. И кога са изчезнали.

Offline niki88z

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1354
  • Извън релси!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 387296800
    • View Profile
    • Email
Сега ще ви разкажа за моите преживелици с активната все още система за зареждане и таксуване на електронни карти. Предварително се извинявам, че е малко дълго и обяснително.

Есента напредваше, температурите постепенно падаха и имаше все повече дни с вероятност за валежи, което ме накара да сляза от колелото. Преди това окончателно да се случи - на 11.11.2019 си заредих поименна пластика с 10 електронни талона, валидни само в тролейбуси и трамваи. Това ме устройваше напълно, тъй като рядко ползвах транспорт към този момент, а и ТБ 7 вече се движеше сравнително редовно по удължения маршрут.

Зимата дойде, осъзнах, че ще пътувам все по-често с ГТ. Пробвах „възстановения“ маршрут на А83, но след две вечери, в които само за придвижване от Земляне до Красна поляна прекарах по 20-25 минути в задръстването на бул. Никола Мушанов и общото ми пътуване от работното място до вкъщи отнемаше около 45 минути в едната посока и 50 минути в другата - се отказах.
Пренасочих се към ТБ 7, с който по разписание се пътува за 50 минути, но поне не виси в толкова сериозни задръствания и горе-долу се спазва разписанието. Освен това доста по-рядко (по моя маршрут) има лица, които по наредба не би трябвало да се качват изобщо.

На 09.12. заредих същата пластика за един месец за ТБ 7, като изрично уточнихме с касиерката, че имам останали талони, които ще мога да ползвам единствено и само след изтичане на заредения срок за линията.
На 07.01. намерих време за да заредя картата си за още един месец за същата линия - от 09-ти, т.е. без прекъсване.
Още в същия ден - 07.01. на прибиране от работа валидаторът в ТБ 2703 4-ри пъти ми изкара картата невалидна, след което светна в така желания зелен цвят на екрана, обаче, вместо да ми изпише, докога ми е валидна картата - ми отне пътуване от талоните и изписа, че остават 6 пътувания.
Моментално се върнах в бюрото, в което съм „дозаредил“ картата, където служителката ме уверяваше, че не е възможно това да се случи, че картата е заредена коректно и едва ли не съм си въобразил, че оставащите ми пътувания намаляват.
В пунктовете за зареждане се оказва, че няма възможност да се проследи как е използвана картата. (В следващите дни, опитно разбрах, че и контрольорите нямат достъп до тази информация.)
Междувременно от касиерката научих, че е спряно зареждането на електронни талони от края на ноември 2019-та. За това пътниците, разбира се не са уведомени никъде!
Пратиха ме да си търся правата в централата на бул. Кн. М. Луиза 84 - служба „Жалби“, но в стандартно работно време.

Имах ангажименти и реших, че за 1,20 лв не си струва излишно да хабя нерви и време. Пък и сметнах, че наистина може да не съм си преброил правилно оставащите пътувания и просто валидаторът е изкарал грешен надпис.

Да, ама не!
На 10.01. вечерта отново валидаторът в ТБ 2605 изписа, че остават пътувания, вместо валидност на картата - този път 5 бр.
Странното е, че при повечето ми пътувания картата си се маркира както трябва, дори един път валидаторите показваха, че линията е ТБ 9 - пак ми светна в зелено и изписа, че мога да ползвам само в участъците с общи спирки.
Тествах и в ТБ 6 - там където са заедно с ТБ 7 и картата си се маркираше както трябва.
Няма никаква логика и последователност в отнемането на пътувания, и то по линия, за която е зареден период.

Днес бях в „Жалби“ на бул. Кн. М. Луиза 84, където се оказа, че г-жата, която може да провери и евентуално да помогне в този случай е в отпуск до 20.01. като за тази ѝ дейност не я замества никой!
Дежурната служителка отново ми обясни, че това, което казвам е невъзможно, звъня на някого по телефона, консултира се. Отиде до пункта за зареждане с картата ми.
Върна се, записа ми данните на „хвърчащо листче“, прегледа ми и касовите бележки, които пазя стриктно точно, защото знам, че системата им е калпава и обеща да разгледат случая и да ми се обадят...

Сега чакам, но ако трябва да съм искрен - усещам, че или няма да ми се обадят, или няма да се случи нищо, което да е в моя полза.  :rev: