Author Topic: Карти и билети за пътуване в ГТ / Таксуване  (Read 234906 times)

Offline TRIZUBECA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 468
  • пендел
    • View Profile
Жалко е, но такива неща са си напълно "нормални". Сега като се сложи новата система да се надяваме, че такива пропуски няма да има.
Като човек си знае к'во му е, само аз си знам к'во ми е

324228_e by TRIZUBECA, on Flickr

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2174
    • View Profile
Практическа полза от това да се валидираш, освен евентуално доказателство, че си се возил в превозното средство при потенциално застрахователно събитие, май няма. Можеш просто да не се валидираш, за да си запазиш талоните. Иначе, интересен проблем...
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline Iskar

  • Ограничени права
  • Маниак
  • ******
  • Posts: 695
    • View Profile
    • Email
В общи линии си пил една студена вода... Старата система наистина валидира карти за 1 линия, където и да се качиш със съобщение, че важи само в участък с общи спирки. Относно талоните, по приоритет на таксуване трябва да се отемат електронни билети само ако няма зареден някакъв абонамент.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6535
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
И в добавка, старата система си заминава. Никой няма да оправя бъгове и проблеми по нея, просто защото от тази година ще навлезе новата...

Offline bagercho

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2661
    • View Profile
Е да добавя и аз моите 5 стотинки по темата. Наскоро си извадих неперсонализирана карта, тъй като я давам и на майка ми да я ползва. Пластиката няма никаква разлика с поименната, освен че е без снимка и име, за които има оставено свободно място. Реално и двата вида се вадят от едно "тесте" като на поименните просто се отпечатва снимката. Попитах в едно бюро дали ако реша да я персонализирам мога да дам същата пластика и просто да се добави снимка и име на нея и ми отговориха, че не е възможно. Няма причина да не е възможно, тъй като това вероятно е най-обикновена RFID карта, която може да бъде програмирана по всевъзможни начини, ако ще мога да си я настроя да отваря врати и т.н. Просто искат да изврънкат още 2 лева, без да има нужда...

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 663
    • View Profile
    • Email
Възможно ли е системата в съответното превозно средство да не е знаела, че колата се движи по линия 7? Да е разчела картата, но да е сметнала че се движи по друга линия и да си е дръпнала билета?
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline Sailor Moon9521

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 467
  • 私はイカルス―ガンツ280.92Tがすきです。
    • View Profile
Е да добавя и аз моите 5 стотинки по темата. Наскоро си извадих неперсонализирана карта, тъй като я давам и на майка ми да я ползва. Пластиката няма никаква разлика с поименната, освен че е без снимка и име, за които има оставено свободно място. Реално и двата вида се вадят от едно "тесте" като на поименните просто се отпечатва снимката. Попитах в едно бюро дали ако реша да я персонализирам мога да дам същата пластика и просто да се добави снимка и име на нея и ми отговориха, че не е възможно. Няма причина да не е възможно, тъй като това вероятно е най-обикновена RFID карта, която може да бъде програмирана по всевъзможни начини, ако ще мога да си я настроя да отваря врати и т.н. Просто искат да изврънкат още 2 лева, без да има нужда...
Няма логика да не може да се персонализира ама 2лв. от този, 2лв. от онзи и си печелят от пластиките.

Offline niki88z

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1354
  • Извън релси!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 387296800
    • View Profile
    • Email
Възможно ли е системата в съответното превозно средство да не е знаела, че колата се движи по линия 7? Да е разчела картата, но да е сметнала че се движи по друга линия и да си е дръпнала билета?
Винаги гледам какво пише на валидаторите - в единия случай линията е 0, в друг е била 9, но и в двата не ми взе от пътуванията. В моментите на отнемане на пътувания линията на валидатора беше 7  :neznam:
Пък и предишния месец /първия зареден за една линия/ нямаше нито един случай на маркиране, в който броят пътувания да ми намалее - няма никаква логика - търсих я много пъти и на различни места.
Важното е, че всички, с които разговарях от ЦГМ са добре инструктирани и си казват наизуст, че това е невъзможно  :rev:

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 663
    • View Profile
    • Email
Важното е, че всички, с които разговарях от ЦГМ са добре инструктирани и си казват наизуст, че това е невъзможно  :rev:

Не мисля че са инструктирани. Ако беше казал некомпетентни, незаинтересовани или мързеливи да си вършат работата, повече щях да се съглася.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5808
    • View Profile
Няма невъзможни неща особено при софтуера. :)

Offline niki88z

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1354
  • Извън релси!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 387296800
    • View Profile
    • Email
Е, да де... но как да го обясниш на лелките в ЦГМ, които в голяма част се сблъскват с компютър и софтуер за първи път именно с тази система за таксуване? 

Offline Pepino1990

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 130
    • View Profile
В момента съм в Ямбол и тук системата за таксуване е по-добра от софийската. Качването е само от първа врата, а слизането е само от втора врата. Във всеки автобус има кондуктор, който седи зад шофьора

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5808
    • View Profile
Такава система не е ефективна и не е приложима при големи пътникопотоци - разходите за заплати и осигуровки на кондукторите са големи, качването и слизането само през една врата неизбежно води до сериозни задръжки по спирките при повече пътници особено, ако малко от тях са с предварително закупени превозни документи. :rolleyes: Системата в София се нуждае от усъвършенстване - редно е контрольорите да се придружават от Общинска Полиция с цел разрешаване на конфликти, установяване на самоличността на гратисчиите и съставяне на актове, глобата следва да е приблизително колкото месечната карта за цялата мрежа при доброволно плащане на място и поне двойно по-голяма след това и да се ползва член 417 за събиране на глобите - ако стане често явление гратисчии да се ръсят около 500 лв с включени разноски, възнаграждения на юристконсулта на общината, държавни такси, такси на ЧСИ и т.н. гратисчийството ще намалее рязко.  :rolleyes: Също трябва да има билети с неограничен брой прекачвания в рамките на определено време примерно 15, 30, 60 и 90 минути както и карти за 24 и 72 часа с валидиране при първо качване или влизане в метростанция - подобни карти ще са много удобни за туристи и гости на София. :rolleyes:
« Last Edit: 13.02.2020, 17:52:38 by V.Peichev »

Offline Dimitar Dragnev

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 424
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Имам следния въпрос - има ли някъде във форума исторически преглед на цената на билета в София? Не можах да открия нищо с търсачката. Интересува ме конкретно кога точно цената стана от 250 лв на 300 лв/0,30 ст. Дали това е станало едновременно с деноминацията (юли 1999 г)?

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3394
    • View Profile
Интересува ме конкретно кога точно цената стана от 250 лв на 300 лв/0,30 ст. Дали това е станало едновременно с деноминацията (юли 1999 г)?

При деноминацията става от 250лв на 0,25 стотинки. Засега знам че от 2000г. би трябвало да е станал на 0,30 стотинки.


Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6376
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
https://sofia.demokrati.bg/document/predlozhihme-razsrocheno-plashtane-na-godishnata-karta-za-obshtestven-gradski-transport-v-sofiya/

Предложихме разсрочено плащане на годишната карта за обществен градски транспорт в София

Съобразно действащите цени на превозните документи за пътуване с обществения градски транспорт на територията на Столична община е възможно обособяването на няколко възможности за организиране на разсрочено плащане. Вноските обаче не бива да са по-ниски от цените на по-кратките по времетраене абонаментни карти – месечни, тримесечни и шестмесечни, за да не се практикува злоумишлена покупка на годишна карта на вноски без да се заплащат всичките, с цел ползването й за по-кратък от година период. Могат да се обособят следните варианти:

А) На 2 (две) вноски – първоначална от 200,00 (двеста) лева и втора вноска до края на четвъртия месец от 165,00 (сто шестдесет и пет) лева;

Б) На 3 (три) вноски – първоначална от 150,00 (сто и петдесет) лева, втора вноска до края на третия месец от 115,00 (сто и петнадесет) лева и трета вноска от 100,00 (сто) лева до края на шестия месец.

В) На 4 (четири) вноски – първоначална от 100,00 (сто) лева, втора вноска до края на втория месец от 100,00 (сто) лева, трета вноска до края на четвъртия месец от 100,00 (сто) лева и четвърта вноска от 65,00 (шестдесет и пет) лева до края на шестия месец.

Съответно, зареждането на картите ще се извършва по следния начин:

А) При първоначално плащане на 200,00 лева – за 4 месеца, а при второто плащане от 165,00 лева – за още 8 месеца. Сумарно 12 месеца.

Б) При първоначално плащане на 150,00 лева – за 3 месеца, при второто плащане от 115,00 лева за още 3 месеца, а при третото плащане от 100,00 лева – за още 6 месеца. Сумарно 12 месеца.

В) При първоначално плащане на 100,00 лева – за 2 месеца, при второто плащане от 100,00 лева за още 2 месеца, при третото плащане от 100,00 лева за още 2 месеца и при четвъртото плащане от 65,00 лева – за още 6 месеца. Сумарно 12 месеца.

По този начин се гарантира, че рискът от загуби за „Център за градска мобилност“ ЕАД е нулев, тъй като плащанията за картата са равни или по-големи от наличните в момента абонаментни карти с по-кратко времетраене – месечни, тримесечни и шестмесечни, а зарежданията – равни или по-малки.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2656
    • View Profile
    • Email
Такава схема ще увеличи и без това гигантските опашки по бюрата за зареждане. Ако имаше техническа възможност да се зареди веднага за 12 месеца и при неплащане на втората вноска картата да се блокира може би предложението нямаше да е толкова лошо, но с това разкарване на хората по 3-4 пъти за дозарежане идеята е мъртвородена още сега.

Online wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1223
  • ! 9060 !
    • View Profile
Тази идея е неприложима без работеща онлайн система за зареждания. Дано новото "таксуване" предвижда нещо подобно, ако ли не - горният пост е абсолютно валиден според мен.

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2174
    • View Profile
Такава схема ще увеличи и без това гигантските опашки по бюрата за зареждане. Ако имаше техническа възможност да се зареди веднага за 12 месеца и при неплащане на втората вноска картата да се блокира може би предложението нямаше да е толкова лошо, но с това разкарване на хората по 3-4 пъти за дозарежане идеята е мъртвородена още сега.
Че идеята е тромава, тромава е. Но че щяло да увеличи опашките е несериозно. Впрочем в бюрото, където зареждам аз, опашки няма.
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6376
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Налага се да се ходи в бюрата, тъй като информацията за параметрите на картата се съхраняват в самата карта. Физически тя трябва да се програмира. Затова на този етап онлайн зареждането не е приложимо. Целта на предложението е да направи още по-достъпен градския транспорт за всички чрез улесняване покупката на редовната карта с най-голяма отстъпка. Веднъж въведена, възможността за разсрочено плащане трябва да остане и след въвеждането на новата система.
храна за мозък - http://www.banitza.net/