Author Topic: Карти и билети за пътуване в ГТ / Таксуване  (Read 484796 times)

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Налага се да се ходи в бюрата, тъй като информацията за параметрите на картата се съхраняват в самата карта. Физически тя трябва да се програмира. Затова на този етап онлайн зареждането не е приложимо.
IT не ми е най-силната страна и може би задавам тъп въпрос, за което се извинявам, ако е така!

Ако разбирам правилно, самата карта съдържа информация за каква услуга е платено? И ако някой опитен програмист знае езика на програмиране на тези карти и има подходящо устройство, той може да си ги програмира както си иска и да пътува безплатно?  :eek:

Не е по-логично чипът в картата да носи само идентификационна информация. А това, за каква услуга е платено, да се записва в сървърите на ЦГМ? При чекиране на картата се проверява само нейния номер, а пък устройството прави запитване до сървъра дали за този номер има активна услуга.  :neznam:
vasko - оригиналът! :)

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Бъди сигурен , че са помислили и за това.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Ако разбирам правилно, самата карта съдържа информация за каква услуга е платено? И ако някой опитен програмист знае езика на програмиране на тези карти и има подходящо устройство, той може да си ги програмира както си иска и да пътува безплатно?  :eek:

Със сегашните карти е възможно, но е нелегално. С новите карти няма да е възможно.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Бъди сигурен , че са помислили и за това.
За съжаление, не вярвам. Като гледам как се управлява градският транспорт в София...  :/

Ако разбирам правилно, самата карта съдържа информация за каква услуга е платено? И ако някой опитен програмист знае езика на програмиране на тези карти и има подходящо устройство, той може да си ги програмира както си иска и да пътува безплатно?  :eek:

Със сегашните карти е възможно, но е нелегално. С новите карти няма да е възможно.
То е ясно, че е нелегално. :crazy: Щеше да е странно, ако беше законно. :crazy:

След като е възможно, значи със сигурност има хора, които злоупотребяват.  :help:
vasko - оригиналът! :)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
След като е възможно, значи със сигурност има хора, които злоупотребяват.  :help:

Със сигурност. Това е проблем на правоохранителните органи обаче.

Offline Dimitar155

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 783
    • View Profile
    • Email
Quote from: ЦГМ
Превозни документи за градския транспорт ще се продават в 19 офиса на БДЖ в София и близки региони

Превозни документи за обществения транспорт ще се продават и в 19 офиси на БДЖ. Центърът за градска мобилност, със съдействието на зам.-кмета по транспорта Кристиан Кръстев, сключи договор с Български държавни железници за съвместна дейност. Целта е да се даде още по-голяма възможност на пътниците да се снабдяват бързо и удобно с превозни документи.

БДЖ приеха да бъдат наши партньори така, както преди това направиха Български спортен тотализатор и Български пощи, каза Димитър Дилчев, директор на Центъра за градска мобилност. В касите на БДЖ ще се продават билети за еднократно пътуване, талони от по 10 билети, дневни карти.

Касите, които ще ги предлагат са на гарите в столицата, в офисите на БДЖ на НДК и на ул. „Гурко“, както и на гарите в Горна Баня, Своге, Лакатник, Елин Пелин, Костенец, Ихтиман, Белово, в Перник- на гарата, на сп. Метал и на гара Разпределителна, както и на спирка Даскалово.

Това е първата стъпка от съвместната дейност между Центъра за градска мобилност и БДЖ. Вече се работи и по втората - синхронизиране на разписанията на влаковете с тези на обществения транспорт около гарите, включително и възможност пътниците да избират предварително и онлайн как да се придвижват по-удобно в града.

Продажбите на превозни документи започва от 1 февруари 2021 г. като приоритетно ще бъдат заредени касите на гарите в столицата.

Последните проучвания на ЦГМ показват, че 8% от клиентите ни в момента предпочитат да пътуват с еднократен билет. Превозни документи се продават в 61 бюра на ЦГМ, касите на метрото, 114 пощенски станции, 117 тото-пункта, в над 200 обекта на външни разпространители и във веригата от магазини 345. Еднодневна карта за цялата градска мрежа може да се закупи и през мобилния телефон чрез регистрация в mpass.bg.

Offline Dimitar155

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 783
    • View Profile
    • Email
От днес или вчера се продават билети за метрото и наземния транспорт за еднократно пътуване в mpass.

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Билетите в mpass важат 90 минути от валидирането. Може би това е първа крачка към дългоочакваната промяна на тарифирането. :fan:

Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4193
    • View Profile
Файда от тия 90' няма:
Quote
"С него не можете да се прекачвате на друг трамвай, автобус или метро", посочи Дилчев.
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Остава да се види на практика, дали валидирането оставя следа в кое ППС то е изпълнено. Т.е. на устройството на контрольора да се изписва това ППС. Защото иначе това си е чист билет за 90 минути. Мисля, че не беше чак такава философия в наредбата да се дефинира билет за 90 минути с неограничен брой прекачвания.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
От днес или вчера се продават билети за метрото и наземния транспорт за еднократно пътуване в mpass.

Quote
Картата за еднокартно пътуване за наземен градски транспорт е необходимо да бъде валидирана непосредствено след осъществяване на вход в превозното средство на най-близко разположения валидатор.

Превозният документ е валиден за придвижване в рамките на текущия курс на превозното средство или за период до 90 минути след неговото валидиране.

Хем еднократно, хем 90 минути?

Последните ми тестове с тази система бяха, когато по турникетите имаше само по един оборудван със скенер и влизането по нормален начин беше невъзможно - четецът просто не разпознаваше нищо и трябваше да се моля всеки път на касиерката да ме пуска през преградата за колички. Нещо променило ли се е от тогава?


« Last Edit: 26.02.2021, 11:32:28 by fafan »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Въвеждането на по-адекватно таксуване се проточи недопустимо.  :angry: Спокойно можеше още при доставката на T6A2-SF да се закупят апарати подобни на тези в ТМ2057,  да се оборудват всички превозни средства и да се въведат примерно билети за 15, 30, 60, 90 минути и карти за 24 и 72 часа от момента на валидиране.  :angry:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Въвеждането на по-адекватно таксуване се проточи недопустимо.  :angry: Спокойно можеше още при доставката на T6A2-SF да се закупят апарати подобни на тези в ТМ2057,  да се оборудват всички превозни средства и да се въведат примерно билети за 15, 30, 60, 90 минути и карти за 24 и 72 часа от момента на валидиране.  :angry:

Карти за 60 минути и 2 превозни средства имаше, даже без валидатори като в 2057. Тихомълком ги махнаха, официалното оправдание беше "липса на интерес".

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
За 2 превозни средства, не с неограничени прекачвания.  :rolleyes: Изобщо не е същото. :rolleyes:

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Въвеждането на по-адекватно таксуване се проточи недопустимо.  :angry: Спокойно можеше още при доставката на T6A2-SF да се закупят апарати подобни на тези в ТМ2057,  да се оборудват всички превозни средства и да се въведат примерно билети за 15, 30, 60, 90 минути и карти за 24 и 72 часа от момента на валидиране.  :angry:

Карти за 60 минути и 2 превозни средства имаше, даже без валидатори като в 2057. Тихомълком ги махнаха, официалното оправдание беше "липса на интерес".
Доколкото си спомням, на цена, близка до два единични билета

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Помня този билет много добре. Струваше първоначално 1лв, когато единичният билет беше 60ст, после стана 1.20лв, когато другият стана 70ст. Билетът с прекачване важеше за две превозни средства в рамките на 60 минути. После може би стана 90 минути.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Мисля, че не беше чак такава философия в наредбата да се дефинира билет за 90 минути с неограничен брой прекачвания.

Сън няма да ги хване, ако вземат та се минат...   :)

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2962
    • View Profile
Не помня вече дали билетът за две пътувания беше в рамките на 60 или 90 минути. Ползвал съм го инцидентно и съм останал с впечатлението, че се намираше трудно.

Относно билета за 90 минути, как става валидирането, след като новата система не е пусната?
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2263
    • View Profile
Системата реално вече работи. И явно ще работи в бъдеще и с банкови карти.
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Ако билетът за единично пътуване без право на прекачване е 1.60 лева, то не би ли трябвало този с право на прекачване да е 2.00 - 2.50 лева?
vasko - оригиналът! :)